Τρίτη 26 Μαρτίου 2019  
radio image
Now On Air (02:00 - 08:00)
Stigma Djs
Παρασκευή, 01 Μαρτίου 2019

Θοδωρής Γαλιατσάτος (Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, υποψήφιος Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων)

Θοδωρής Γαλιατσάτος
Θοδωρής Γαλιατσάτος
Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, υποψήφιος Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων

«Δεν έχω επισκεφθεί τις εγκαταστάσεις του Λίβα, κάποια στιγμή, σε συνεννόηση με τον Αντιπεριφερειάρχη Ζακύνθου κ. Νιοτόπουλο, θα πάμε από κοινού εκεί, όμως έχω εικόνα του τι συμβαίνει. Το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων είναι ένα δύσκολο θέμα, πολύ σημαντικό και πολλές φορές δημιουργεί κοινωνικές εντάσεις. Από το 2016 και μετά, έχουμε τον εθνικό σχεδιασμό και τους δεκατρείς Περιφερειακούς σχεδιασμούς, το όλο πλαίσιο υλοποιείται σε επίπεδο τοπικού σχεδιασμού.

Δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα με απόλυτη επιτυχία. Εμείς στηρίζουμε χρηματοδοτικά τα τοπικά σχέδια και ταυτόχρονα, ως οφείλουμε, ασκούμαι τον έλεγχο και εποπτεύουμε για τη σωστή εφαρμογή τους.

Θα δούμε τι αναφέρουν στο πόρισμά τους οι ελεγκτές περιβάλλοντος του αρμόδιου Υπουργείου που έκαναν αυτοψία στην κινητή μονάδα στον Λίβα κατόπιν αιτήματος του εισαγγελέα, όμως οφείλω να πω ότι οι δικές μας ελεγκτικές υπηρεσίες ανέδειξαν κατά τους ελέγχους που έκαναν, κάποιου είδους αστοχίες στην όλη εφαρμογή της ενδιάμεσης διαχείρισης και για αυτό επιβάλλαμε κάποια πρόστιμα, όχι γιατί διαπιστώθηκε μόλυνση του περιβάλλοντος, αλλά ακριβώς για να μην φτάσουμε σε αυτό το σημείο, για να μην έχουμε έναν νέο Σκοπό.
Οι αυτοψίες θα συνεχιστούν κανονικά και ανά τακτά χρονικά διαστήματα, γιατί θέλουμε να προλάβουμε το οτιδήποτε αρνητικό γίνει, οτιδήποτε μπορεί να ξεφύγει και να οδηγήσει σε έναν νέο Σκοπό.

Ο ίδιος ο Περιφερειακός σχεδιασμός, αναφέρει τη πιθανότητα κάποιας αναθεώρησής του, υπάρχει αυτό το περιθώριο και όταν θα έχουμε μια πλήρη εικόνα, θα πούμε δημόσια και πριν τις εκλογές, για κάθε περιοχή της περιφέρειας μας, όπως και για τη Ζάκυνθο και την ενδιάμεση διαχείριση στον Λίβα, σε τι βαθμό υλοποιείται.

Όλα γίνονται βάση του εθνικού σχεδιασμού.

Για κάποια πράγματα που ακούγονται από κάποιους που νομίζουν ότι έχουν την λύση στο τσεπάκι, ας έχουν υπόψιν τους, πως όλα εφαρμόζονται βάση του εθνικού σχεδιασμού και τα περιθώρια αναθεωρήσεων είναι περιορισμένα. Δεν μπορούμε τώρα, να βάζουμε ζητήματα για διαφορετική χωροθέτηση από τον Λίβα. Αυτές οι τροποποιήσεις δεν μπορούν να γίνουν, δεν γίνεται να λέμε ότι το εργοστάσιο θα πάει σε άλλη περιοχή. Αν γινόταν ποτέ αυτό, θα πηγαίναμε και πάλι από την αρχή, θα χάναμε χρηματοδοτούμενα έργα, και δεν επιτρέπεται κάτι τέτοιο. Η Ζάκυνθος κόπιασε πολύ για να καταλήξει στον Λίβα.

Η αποκομιδή των απορριμμάτων είναι αρμοδιότητα του Δήμου. Το αποτέλεσμα μετρά, για το αν κάποιος κάνει κάτι σωστά ή όχι. Γνωρίζω ότι υπάρχουν κάποια προβλήματα με το προσωπικό, αλλά θεωρώ ότι θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί καλύτερα το ζήτημα, με μια καλύτερη αξιοποίηση του προσωπικού του Δήμου. Εμείς έχουμε χρηματοδοτήσει τους φορείς και για την ανακύκλωση και για τη διαλογή στην πηγή, δύο πολύ σημαντικά θέματα, για να μειώνεται ο όγκος των απορριμμάτων που καταλήγουν στον Λίβα.

Δεν υπάρχει θέμα στη Κέρκυρα μεταξύ Δήμου, Περιφέρειας και Βουλευτών για τα απορρίμματα. Εννοώ ότι δεν έχουμε διαφορετικές απόψεις. Το θέμα επαναλαμβάνω είναι, στο αν κάποιος κάνει σωστά τη δουλειά του. Στα απορρίμματα πολλές φορές εμπλέκονται ισχυρά οικονομικά συμφέροντα, σε συνδυασμό και με τις κοινωνικές αντιδράσεις, αφού κανείς δεν θέλει τα σκουπίδια δίπλα στο σπίτι του. Όμως ας το καταλάβουμε, είναι δικό μας θέμα τα σκουπίδια, εμείς τα παράγουμε.

Για τον περιφερειακό σχεδιασμό διαχείρισης των απορριμμάτων δεν επιλέξαμε εμείς τον μελετητή κ. Φραντζή, τον βρήκαμε και δεν υπάρχει κανενός είδους μομφή σε αυτά που λέω εις βάρος του. Έτσι κι αλλιώς είναι λίγα τα μελετητικά γραφεία με εξειδίκευση στο αντικείμενο.

Στις 31/8/2014, η Περιφέρειά μας ήταν δωδέκατη σε σύνολο δεκατριών Περιφερειών, σε ότι αφορά την απορροφητικότητα πόρων και εντάξεων έργων. Το 2015 ανεβήκαμε στις έξι πρώτες θέσεις και σήμερα είμαστε στις τρεις πρώτες, με την απορρόφηση να είναι στο 23%.
Η Κα Κράτσα, που δεν γνωρίζει καλά τα της Περιφέρειας και τώρα επιχειρεί να μάθει, ας ενημερωθεί από εμάς, ότι πάμε πάρα πολύ καλά. Προς το τέλος του προγράμματος θα υπερκαλύψουμε το 100% της απορροφητικότητας και θα επιδιώξουμε την εύρεση και νέων πόρων. Αυτά είναι τα επίσημα στοιχεία και δεν αμφισβητούνται. Η άντληση ευρωπαϊκών πόρων δεν έχει μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ περιφερειών, πράγμα που σημαίνει ότι αυτές είναι οι δυνατότητες πανελλαδικά. Το πρόβλημα όμως έγκειται αλλού, πολλοί δικαιούχοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αναφέρομαι σε φορείς, που αναλαμβάνουν να διεκπεραιώσουν ένα έργο. Εμείς βοηθάμε όπως μπορούμε και σε αυτόν τον τομέα.    

Δεν είμαστε παρατηρητές ως προς την εξόρυξη των υδρογονανθράκων, παρακολουθούμε το θέμα γιατί είναι εξαιρετικά σοβαρό. Εμείς είμαστε οι μόνοι που είπαμε όχι στους αρχικούς περιβαλλοντικούς όρους και θέσαμε συγκεκριμένα θέμαρα.

Όταν ο αρμόδιος Υπουργός κ. Σταθάκης ανακοίνωσε το θαλάσσιο οικόπεδο 2 της Κέρκυρας, συμπεριέλαβε μετά από δική μας παρέμβαση, και την Ευρωπαϊκή οδηγία, που είναι ιδιαίτερα αυστηρή, αλλά και κατέγραψε τον σχεδιασμό της σεισμικής χαρτογράφησης της περιοχής. Αυτά τα ζητήσαμε εμείς, ενώ εκκρεμεί ακόμη ένα αίτημά μας, η ίδρυση του Περιφερειακού Περιβαλλοντικού Παρατηρητηρίου.

Είναι αλήθεια ότι οι αποφάσεις του τότε Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας κ. Μανιάτη το 2012 για τα οικόπεδα περιφερειακά της Ζακύνθου και της Κεφαλλονιάς, υστερούσαν σε προδιαγραφές ασφάλειας και αυστηρών ελέγχων, από τις αποφάσεις που έλαβε μεταγενέστερα ο Υπουργός κ. Σταθάκης για τα οικόπεδα στην Κέρκυρα.

Πάντα υπάρχουν περιθώρια για συνεργασίες στις εκλογές, σε επίπεδο προγραμματικών βάσεων και είμαστε έτοιμοι για αυτό. Όπως και να έχει, χωρίς συνεννοήσεις, αν χρειαστεί θέμα προς θέμα, δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει ομαλά το νέο Περιφερειακό Συμβούλιο. Υπάρχουν δυνάμεις με τις οποίες μπορούμε να συνεννοηθούμε.

Δεν είναι εύκολο να βρει κάποιος διαφορές μεταξύ της Κας Κράτσα και του κ. Σπύρου. Εκφράζουν τις ίδιες πολιτικές και προέρχονται από τον ίδιο πολιτικό χώρο και οι όποιες διαφορές υπάρχουν, είναι μεταξύ τους, εκεί υπάρχει μια αντιπαλότητα, στο ότι η Κα Κράτσα πήρε το χρίσμα της ΝΔ και ο κ. Σπύρου όχι.
Εμείς δεν προβλέπεται να έχουμε κάποιου είδους συνεργασία ή συνεννόηση με τους δύο αυτούς Υποψηφίους, δεν υπάρχουν περιθώρια για προγραμματικές συνεργασίες μαζί τους και ούτε το επιδιώκουμε να υπάρχουν. Δεν ανησυχούμε, θα βρεθούν συνεννοήσεις με άλλες δυνάμεις και όπως και να έχει, όλα θα κριθούν στην κάλπη.

Ως Περιφέρεια αντιδράσαμε δυναμικά στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, ουδέποτε αποδεχτήκαμε την ιδιωτικοποίησή τους. Ήρθε η Frapport και άλωσε μια δημόσια περιουσία με σκοπό μόνο το κέρδος. Με τον ίδιο τρόπο λέμε ότι είμαστε αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση λιμανιών. Αυτές είναι και οι μεγάλες διαφορές μας, τόσο με την Κα Κράτσα, όσο και με τον κ. Σπύρου, όπου αμφότεροι είναι υπέρ της επέλασης του ιδιωτικού κεφαλαίου εις βάρος της κοινωνίας.

Η γραμμή που ένωσε πέρυσι ακτοπλοϊκά τα Ιόνια Νησιά είχε κάποιες δυσκολίες στον πρώτο χρόνο λειτουργείας της, όμως βοήθησε την τουριστική οικονομία και υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.

Ο κ. Σταύρος Κοντονής είναι δυναμικός και άξιος για τη Ζάκυνθο.

Η Κα Κράτσα είναι μια λάθος επιλογή της ΝΔ.

Ο κ. Σπύρου χρησιμοποιεί λανθασμένα το υπέρ εγώ του και θα του στοιχίσει αυτό στις εκλογές.

Ο κ. Νιοτόπουλος είναι ένας άξιος σύντροφος και συνεργάτης.

Ο κ. Κολοκοτσάς προσπάθησε, αλλά είχε δυσκολίες συνεννόησης με τους συνεργάτες του.

Για τον κ. Αρμένη, δεν αμφισβητώ την προσπάθειά του. Είμασταν κάποτε μαζί στο ίδιο κόμμα.

Ο κ. Αγαλιανός αποτελεί μια παρωχημένη υποψηφιότητα. Δεν μπορεί να βοηθήσει τη Ζάκυνθο.

Για τον κ. Γάσπαρο δεν γνωρίζω πολλά.»