Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019  
radio image
Now On Air (13:00 - 20:00)
Stigma DJs
Mainstream
Πέμπτη, 01 Αυγούστου 2019

Μιχάλης Κατρίνης (Βουλευτής Ηλείας ΚΙΝ.ΑΛ)

Μιχάλης Κατρίνης
Μιχάλης Κατρίνης
Βουλευτής Ηλείας ΚΙΝ.ΑΛ

«Η τελευταία ομιλία του υπουργού κ. Κ. Καραμανλή στη Βουλή για εκ νέου δημοπράτηση του έργου της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου μας δημιούργησε έντονη ανησυχία και εύλογο προβληματισμό. Φαίνεται πως η Νέα Δημοκρατία μετατρέπει τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος σε ένα σύγχρονο «Γεφύρι της Άρτας», θέτοντας την ασφάλεια των πολιτών καθημερινά σε κίνδυνο και υπονομεύοντας ταυτόχρονα την όποια τουριστική και αναπτυξιακή προοπτική.

Το 2014 ήταν έτοιμο για δημοπράτηση το έργο της νέας εθνικής οδού Πατρών-Πύργου, αλλά ήρθε στην εξουσία ο ΣΥΡΙΖΑ και για ακατανόητους λόγους, έσπασε το έργο σε 8 τμήματα, με αποτέλεσμα τελικά να μην προχωρήσει τίποτα. Ο τότε αρμόδιος Υπουργός κ. Σπίτρζης ήθελε να δώσει το έργο σε πολλούς εργολάβους και τελικά υπέκυψε στις εντολές του ΣΥΡΙΖΑ που ήθελε να ευνοήσει τον κ. Καλογρίτσα. Αυτό είχε ως φυσικό επακόλουθο την αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην υλοποίηση του μεγάλου αυτού αναπτυξιακού έργου. Είναι συντριπτικές οι ευθύνες ΣΥΡΙΖΑ για την καθυστέρηση του έργου, μια καθυστέρηση 4,5 ετών που έχει ονοματεπώνυμο και λέγεται Σπίρτζης. Τελικά ο ευνοούμενος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Καλογρίτσας, αποδείχτηκε ανεπαρκής και αφερέγγυος.

Ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε την τελική έγκριση για τη χρηματοδότηση αυτού του κομβικού έργου, τρία χρόνια μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης. Ήταν εγκληματική αυτή η καθυστέρηση. Η Ηλεία εξακολουθεί και είναι ο μοναδικός Νομός που δεν έχει έναν σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα.

Παρά τις πρωτοφανείς παλινωδίες της προηγούμενης κυβέρνησης, σήμερα έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις για τα 5 από τα 8 τμήματα του οδικού άξονα, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες, αξιολογούνται οι επιλαχόντες εργολάβοι μειοδότες για τα υπόλοιπα τρία τμήματα του έργου που δεν προχώρησε η κατασκευαστική Καλογρίτσα, αυτά τα 3 τμήματα αφορούν στην Ηλεία.

Τώρα έρχεται ο νέος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής και μας λέει ότι δεν έχει σημασία η καθυστέρηση του έργου ή το τελικό κόστος. Δεν είναι δυνατόν να λέει τέτοια πράγματα ο αρμόδιος Υπουργός, ειδικά για την καθυστέρηση, όταν έχουν χαθεί τόσες ανθρώπινες ζωές σε αυτόν τον δρόμο καρμανιόλα.

Παράλληλα μέσω διαρροών και δημοσιευμάτων σε ΜΜΕ, αφήνετε να εννοηθεί ότι το υπουργείο προσανατολίζετε στην εκ νέου δημοπράτηση του ‘’Πάτρα-Πύργος’’ ως ενιαία πλέον εργολαβία, χωρίς όμως αυτό να αποτελεί επίσημη θέση του υπουργείου ή της κυβέρνησης ως τώρα.

Θεωρείται βέβαιο ότι η ακύρωση των συμβάσεων θα προκαλέσει μια διελκυστίνδα καθυστερήσεων με προσφυγές στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια, τόσο επί της νέας διαδικασίας που θα επιλεγεί όσο και επί  του ποσού των αποζημιώσεων που θα απαιτηθεί από τους εργολάβους. Εν κατακλείδι, θα ήταν ολέθριο να ξεκινήσει εκ νέου η διαγωνιστική διαδικασία, εξέλιξη που θα οδηγήσει σε νέα καθυστέρηση και θα θέσει σε αμφιβολία ακόμα και την ίδια τη χρηματοδότηση του οδικού άξονα ‘’Πάτρα-Πύργος’’.

Κατέθεσα ερωτήσεις στον Υπουργό και ρωτάω ποια είναι η στρατηγική του, αν έχει πάρει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μια νέα δημοπράτηση, ως μια νέα εργολαβία ενός ενιαίου έργου, αν έχει κάποια εκτίμηση για το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί για την ολοκλήρωση του έργου, καθώς και για το ποιο θα είναι το τελικό κόστος. Να μας πει ο Υπουργός αν έχει διασφαλίσει τη χρηματοδότηση του έργου και αν είναι έτοιμες και οι εναπομείναντες τρεις συμβάσεις για να ξεκινήσει το έργο.    

Χθες στη Βουλή ο κ. Πολάκης έκανε μια γενική τοποθέτηση της δικαστικής του διαμάχης με τον κ. Πουλή και προσπάθησε να δώσει πολιτικές διαστάσεις στο όλο θέμα. Ήταν λάθος του ΣΥΡΙΖΑ να αποχωρήσει χθες από τη Βουλή. Για έναν ακατανόητο λόγο, εξακολουθεί ο κ. Τσίπρας να καλύπτει τον κ. Πολάκη.»


Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή: