Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019  
radio image
Now On Air (10:00 - 12:00)
Σπύρος Λιβέρης & Γρηγόρης Μπάστας
Ενημέρωση
Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2019

Διονύσης Σβορώνος (Μελετητής έργου "Βελτίωση Λιμένα Αγίου Νικολάου Βολιμών")

Διονύσης Σβορώνος (Μελετητής έργου "Βελτίωση Λιμένα Αγίου Νικολάου Βολιμών")

«Τα έργα της Βελτίωσης του Λιμένα Αγίου Νικολάου Βολιμών θα δημιουργήσουν ένα σύγχρονο και πιο ασφαλές λιμάνι.

Στο τελευταίο Περιφερειακό συμβούλιο που έγινε το περασμένο Σαββατοκύριακο στη Κέρκυρα συζητήθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών για το έργο Βελτίωσης του λιμανιού Αγίου Νικολάου Βολιμών και πλέον είμαστε μια ανάσα από την έκδοση των περιβαλλοντικών όρων και την δημοπράτηση του έργου.

Η μελέτη του όλου έργου, προβλέπει νέα κρηπιδώματα σε βορρά και νότο επί του λιμένα, επισκευή των υπαρχόντων κρηπιδωμάτων, της αποβάθρας, διεύρυνση του αλιευτικού καταφυγίου, αύξηση της χωρητικότητας του λιμανιού, αλλά και έργα στην χερσαία ζώνη του λιμανιού. Επίσης προβλέπει μελλοντικά έργα για μια οργανωμένη εξυπηρέτηση τουριστικών σκαφών. Άρα θα έχουμε ένα σύγχρονο λιμάνι και πιο ασφαλές.

Τώρα, πρέπει να βγουν οι περιβαλλοντικοί όροι, κάτι που δεν νομίζω να αργήσει να γίνει, αφού εκκρεμούν μία με δύο γνωμοδοτήσεις μόνο, και εν συνεχεία η τελική δημοπράτηση του έργου.

Αυτή η ιστορία κλείνει μια δεκαπενταετία, ξεκίνησε από το 2005 με τότε ανάδοχο του έργου την Περιφέρεια. Είχαμε μια άψογη συνεργασία τότε, με τον Δήμαρχο Ελατίων και μετέπειτα Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου κ. Νίκο Ακτύπη, τον κ. Τσοχαντζή από τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, τον κ. Ροδιά στην Κέρκυρα, καθώς και άλλους παράγοντες, όπου φτάσαμε στον Ιούλιο του 2006 όπου και είχαμε προχωρήσει αρκετά τις όλες διαδικασίες. Για ενάμιση χρόνο από την ανάθεση του έργου, όλα έδειχναν ότι πάμε ομαλά προς την τελική υλοποίησή του, όμως τότε ξεκίνησαν και τα προβλήματα. Το μεγάλο πρόβλημα ήταν η κεντρική υπηρεσία περιβάλλοντος της εποχής εκείνης, όμως η πρώτη στραβή ξεκίνησε από την Ζάκυνθο. Έπρεπε να γίνει μια γεωτεχνική, υποθαλάσσια έρευνα στο λιμάνι, και ενώ ήταν έτοιμο το συνεργείο που θα ερχόταν από την Πάτρα, για να κάνει επιτόπιες εργασίες, γεωτρήσεις και μετρήσεις, διάρκειας το πολύ μίας εβδομάδας, παρέμβηκε η Κτηματική Υπηρεσία Ζακύνθου, ζητώντας μια νέα περιβαλλοντική μελέτη μόνο για αυτές τις εργασίες. Έτσι ενώ η Λιμενική Αρχή δεν είχε καμιά αντίρρηση για τις έρευνες που θέλαμε να κάνουμε, μας μπλόκαρε η Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου.

Επί δύο χρόνια, ακολούθησε μια απίστευτη γραφειοκρατική διαδικασία μεταξύ Υπουργείων, Υπηρεσιών και άλλων φορέων, και τελικά μας δόθηκε η τελική έγκριση για τις υποθαλάσσιες έρευνες το 2008. Φτάσαμε στον Απρίλιο του 2011, όπου είχαμε μια απόφαση της ΕΣΑΛ για το έργο, η οποία ήταν ουσιαστικά ανεφάρμοστη. Η ΕΣΑΛ που απαρτίζεται από τεχνοκράτες διαφόρων Υπουργείων, κυρίως των Περιβάλλοντος και Ναυτιλίας, μας ζητούσε την εξέταση μιας σειράς ζητημάτων που ήταν παντελώς άστοχα.

Έτσι, και αφού τότε συνειδητοποίησα ότι το έργο οδεύει προς ναυάγιο, χωρίς να καταλάβαινω τους λόγους που γινόταν αυτό, αναγκάστηκα να προβώ σε μια έγγραφη καταγγελία προς όλες τις αρμόδιες αρχές και τις συναρμόδιες με το ζήτημα υπηρεσίες, ώστε τελικά, αφού ξαναπέρασε από την ΕΣΑΛ το όλο έργο, να δοθεί η οριστική έγκριση το 2013. Όμως όταν έγινε η μεταφορά των αρμοδιοτήτων, από τα κεντρικά της Περιφέρειας στην Κέρκυρα, στην Αντιπεριφέρεια Ζακύνθου, διαπιστώθηκε ότι είχαν χαθεί οι μελέτες του έργου, κάτι που επέφερε περαιτέρω καθυστέρηση.

Να τονίσω, ότι στη μεγάλη αυτή χρονική πορεία μας είχαν βοηθήσει και άλλοι πολιτικοί παράγοντες, όπως ο τότε Δήμαρχος Ελατίων κ. Θεοδόσης, ο πρώην Αντιπεριφερειάρχης κ. Νιοτόπουλος, και ο πρώην Περιφερειάρχης κ. Γαλιατσάτος. Με χαρά διαπίστωσα ότι στην ίδια κατεύθυνση κινείται και ο νέος Αντιπεριφερειάρχης κ. Στασινόπουλος. »     


Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή: