Current track

Title

Artist

Background

Δημήτρης Σιαβέλης (Εκπρόσωπος Κατασκευαστικής «Ανταίος»)

Δε 20/01/2020



Ασχολούμαστε με ένα ευρύ φάσμα από δημόσια αλλά και ιδιωτικά έργα. Δραστηριοποιούμαστε στη Ζάκυνθο τα τελευταία έξι χρόνια και έχουμε κατασκευάσει μεταξύ άλλων δύο σημαντικά έργα για το νησί, την νέα Πλατεία Σολωμού και τον νέο κεντρικό αγωγό ύδρευσης. Προσπαθούμε να συνεργαζόμαστε με το ντόπιο ανθρώπινο δυναμικό, από τον τομέα των κατασκευών, για να εξυπηρετείται και η τοπική κοινωνία. Είμαστε μια μικρή σχετικά εταιρεία είμαστε όμως ουσιαστικοί και συνεπείς σε αυτά που αναλαμβάνουμε και εκτελούμε.

Δεν υποβάλαμε προσφορά για το έργο της ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων στον Λίβα δεδομένου ότι ευρωπαϊκά εργοστάσια που κατά κύριο λόγο προμηθεύουν αυτού του είδους τα μηχανήματα ήταν για 10-15 μέρες κλειστά. Είμασταν έστω και οριακά έτοιμοι να υποβάλουμε προσφορά αλλά μας έλειπε ένα τεχνικό στοιχείο που καθιστούσε αδύνατη την συμμετοχή μας στον διαγωνισμό.

Επίσης ο προϋπολογισμός του έργου φαίνεται να είναι οριακός. Οπότε θα ήταν δύσκολο για εμάς να αναλάβουμε ένα τέτοιο ρίσκο προκειμένου να φτιάξουμε ένα λειτουργικό έργο.
Ο δήμος έχει φτιάξει μια προμελέτη που αποτελεί τον μπόυσουλα. Εμείς κληθήκαμε να φτιάξουμε την μελέτη για ένα έργο που πρέπει να είναι λειτουργικό και αποδοτικό. Ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν μεγαλύτερος αλλά υπήρξαν δύο περικοπές με αποτέλεσμα να συρρικνωθεί σημαντικά.
Προϋπολογίσαμε το κόστος της δοκιμαστικής λειτουργίας του έργου και διαπιστώσαμε ότι είναι πάρα πολύ υψηλό. Ενώ ο προϋπολογισμός του έργου πληρώνει τον εργολάβο με 160.000 ευρώ για την δοκιμαστική λειτουργία των έξι μηνών, το κόστος αυτής, όπως εμείς το προϋπολογίσαμε ανέρχεται σε πάνω από 400 χιλιάδες ευρώ.

Το έργο της Ζακύνθου είναι σύνθετο έργο και από το πιο δύσκολα καθώς είναι και σε συνάρτηση και επηρεάζεται άμεσα από τα δεματοποιημένα απορρίμματα που βρίσκονται ήδη στον χώρο. Ο κατασκευαστής θα πρέπει να έχει άμεση συνεργασία με τον δήμο.

Αν η χρηματοδότηση του έργου είναι ομαλή και αν δεν υπάρξουν τεχνικά προβλήματα, όπως η διαχείριση των δεμάτων που βρίσκονται ήδη στο χώρο, θεωρώ ότι σε 18 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, μπορεί να ολοκληρωθεί αν κάποιος δουλέψει οργανωμένα και σε καθημερινή βάση. Αν οι εργασίες δεν γίνουν σε πάρα πολύ σύντομο διάστημα το νησί θα βρεθεί σε πάρα πολύ δύσκολη θέση.

Έξι παρόμοια εργοστάσια λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα και από αυτά μόνο τα τρία χρησιμοποιούν την σύγχρονη τεχνολογία που προβλέπεται για το έργο της Ζακύνθου. Τα τρία αυτά εργοστάσια είναι πολύ μεγαλύτερα, κατασκευάστηκαν με ΣΔΙΤ, ολοκληρώθηκαν σε σύντομο διάστημα αλλά η χρηματοδότηση ήταν απρόσκοπτη.

Οι εταιρίες που έχουν κατασκευάσει αυτά τα τρία εργοστάσια έχουν το στοιχείο της εμπειρίας και πραγματικά είναι μεγάλες και καλές εταιρείες αλλά αν ο διαγωνισμός περιείχε το κριτήριο της εμπειρίας θα απουσίαζε το στοιχείο του ανταγωνισμού.
Παρότι ο διαγωνισμός δεν είχε ως κριτήριο την εμπειρία του κατασκευαστή, το ενδιαφέρον δεν ήταν μεγάλο γιατί το έργο της Ζακύνθου είναι πολύ δύσκολο. Το εργοστάσιο που θα γίνει θα πρέπει να κατασκευαστεί ενώ ταυτόχρονα στον ίδιο χώρο που σήμερα βρίσκονται τα δεματοποιημένα απορρίμματα θα λειτουργεί και η ενδιάμεση λύση. Είναι πολύ δύσκολο και το χωματουργικό κομμάτι αφού θα σκάψουμε βράχο. Η πρόσβαση στο νησί επίσης δυσκολεύει μια εταιρεία για να εγκατασταθεί αφού προσθέτει επιπλέον κόστος.

Εμείς θα κάνουμε πρόταση στην όποια εταιρεία κερδίσει τον διαγωνισμό για να συνεργαστούμε και να τις παρέχουμε τις υποδομές μας.

Για να έχει κέρδος το έργο πρέπει να σχεδιαστεί σωστά και να ολοκληρωθεί γρήγορα. Αν αυτό δεν συμβεί το νησί θα μπει σε περιπέτειες. Η δεματοποίηση που γίνεται σήμερα που θα φτάσει; Θα απλώσουμε δέματα σε όλο το Λίβα;


Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή:


Current track

Title

Artist

Background