1.300.000€ στον προυπολογισμό του Δήμου για τον ιδιώτη που θα κάνει την αποκομιδή
Τε 15/01/2025
- Ήρθε η ώρα να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους.
- Η αποκομιδή απαιτεί 200 εργάτες – Πως θα ανταποκριθεί ο Δήμος χωρίς εργαζόμενους;
- Τα τελευταία 15 – 20 χρόνια η καθαριότητα έμπαινε μέσα πέντε με έξι εκατομμύρια ευρώ.
«Ως Αντιδήμαρχος Καθαριότητας είχα ξεκαθαρίσει από την πρώτη στιγμή, ότι η θέση μας είναι να προσπαθήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις να κρατήσουμε την υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου σε μια ορθή λειτουργία, με έναν σωστό προγραμματισμό, έχοντας το απαραίτητο προσωπικό στη διάθεσή μας. Είχα όμως επίσης πει, ότι αν διαφανεί πως δεν μπορούμε, θα ακολουθήσουμε άλλες λύσεις. Άρα δεν είμαστε ανακόλουθοι.
Όταν η αποκομιδή χρειάζεται 200 άτομα για να λειτουργεί με το σωστό πρόγραμμα και τελικά έχουμε 60 έως 70 άτομα, πως θα ανταποκριθούμε; Δεν ευθυνόμαστε εμείς για αυτό. Προκηρύξαμε διαγωνισμό για την πρόσληψη προσωπικού, άλλαξε ο νόμος του ΑΣΕΠ, όχι από εμάς, με συνέπεια να προκύψει καθυστέρηση. Προκηρύξαμε άμεσα δίμηνες συμβάσεις και εκδήλωσαν ενδιαφέρον μόλις έξι άτομα. Τι άλλο μπορούσαμε να κάνουμε; Στο επιχείρημα, ο μισθός του εργάτη καθαριότητας είναι μικρός και για αυτό δεν υπάρχει ενδιαφέρον, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Δεν μπορούμε να πούμε ότι θα δώσουμε περισσότερα, να αυξήσουμε τον μισθό, γιατί θα παραβούμε τον νόμο. Πέραν κάποιων πρόσθετων αμοιβών που προβλέπονται για το Σαββατοκύριακο ή για νυχτερινές ώρες, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο.
Ο Δήμαρχος είπε ότι θα εγγράψουμε στον προϋπολογισμό μας ένα αρχικό ποσό ύψους 1 εκατομμυρίου, 300 χιλιάδων ευρώ, για τη συνεργασία με κάποιον ιδιώτη. Θα τα εξετάσουμε όλα ώστε η κίνησή μας να είναι υπέρ της Ζακυνθινής κοινωνίας.
Είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε καταγραφή του συνόλου των δαπανών της Υπηρεσίας, κάτι που θα γίνει εντός του Ιανουαρίου. Δεν έχουμε τίποτα να κρύψουμε, θα πούμε την αλήθεια στον κόσμο. Τα τελευταία 15 με 20 χρόνια, η καθαριότητα με βάση την αρχή της ανταποδοτικότητας, έμπαινε μέσα κατά πέντε με έξι εκατομμύρια ευρώ. Αυτό το θεωρώ ντροπή για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Με ευθύτητα τώρα, θα κάνουμε κάτι που δεν έκανε καμιά προηγούμενη Δημοτική Αρχή. Ήρθε η ώρα να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους.
Μια διαδικασία που παραπαίει εδώ και πάρα πολλά χρόνια είναι η ανακύκλωση. Αν δεν οργανωθεί σωστά, για να μειώσουμε το κόστος και τον όγκο των σκουπιδιών, θα το πληρώσουμε πολύ ακριβά. Τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα για χρόνια και μέχρι και 26 του περασμένου Σεπτέμβρη, πήγαιναν στο Αγρίνιο για περαιτέρω διαχείριση. Μέχρι να γίνει αυτό συσσωρεύονταν στο ΚΔΑΥ του αεροδρομίου. Τα άφηναν κάτω και είχε δημιουργηθεί μια χωματερή, μια εστία μόλυνσης. Εμείς υπογράψαμε συμφωνία με την Ελληνική Εταιρεία Ανακύκλωσης, ώστε τα ανακυκλώσιμα υλικά να μην φεύγουν πια από την Ζάκυνθο, αλλά να τα διαχειριζόμαστε στον Λίβα. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία συμβασιοποίησης με τον ανάδοχο εργολάβο, θα μεταφέρονται στο κινητό ΚΔΑΥ στον Λίβα, ώστε επιτέλους η ανακύκλωση να πιάνει τόπο. Δεν υπάρχει τίποτα το μεμπτό επί αυτού.»