Λύση στον εμπαιγμό η επαναχάραξη της γραμμής αιγιαλού στο Λαγανά
Τρ 9/02/2021
«Ως νομικός σύμβουλος του κ. Γ. Αρμένη σας ενημερώνω ότι πριν από μία ώρα κατατέθηκε στην Εισαγγελία Ζακύνθου, μήνυση του κ. Αρμένη κατά του Δημάρχου κ. Αρετάκη για συκοφαντική δυσφήμηση, σχετικά με τα όσα είχε αναφέρει εις βάρος του ο κ. Αρετάκης στο Δημοτικό Συμβούλιο. Στο παρελθόν οι Δήμαρχοι της Ζακύνθου ήταν γνωστοί για τα έργα τους, ο σημερινός Δήμαρχος είναι γνωστός για τις μηνύσεις που κάνει και δέχεται. Λυπάμαι για αυτή την εικόνα.
Δεν υπάρχει το τεκμήριο της κυριότητας του δημοσίου για τις δασικές εκτάσεις στα Ιόνια νησιά, όπως συμβαίνει στην ηπειρωτική Ελλάδα. Με την ένωση των Επτανήσων το 1864 δεν μεταβιβάστηκε η δημόσια περιουσία στο Ελληνικό κράτος και έτσι κατά εξαίρεση δεν υπάρχει το τεκμήριο της κυριότητας του δημοσίου στα Ιόνια νησιά. Κατά συνέπεια, δεν οφείλουν οι ιδιοκτήτες να αποδεικνύουν κυριότητα σε δασικές εκτάσεις, αλλά το δημόσιο μέσω των υπηρεσιών του, όταν αυτό τις διεκδικεί. Καλοδεχούμενη η πρωτοβουλία του Βουλευτή Ζακύνθου κ. Ακτύπη προς το αρμόδιο Υπουργείο, για να αποσαφηνιστεί το θέμα αυτό.
Ο Δήμος Ζακύνθου δεν έχει απολύτως καμία πιθανότητα να διεκδικήσει επιχώρια περιουσία στη Ζάκυνθο. Από το 1899 δόθηκε η επιχώρια περιουσία στον ΟΔΑΖ. Ο ΟΔΑΖ με τους διάφορους νομικούς μετασχηματισμούς που είχε στην πορεία των χρόνων, πιθανών θα μπορούσε να διεκδικήσει την επιχώρια περιουσία στη Ζάκυνθο, αλλά αυτό είναι μια πολύ μεγάλη ιστορία.
Ο παλαιός αιγιαλός ανήκε στην ιδιωτική περιουσία του δημοσίου μέχρι τον Απρίλιο του 2019, όπου με νόμο της τότε κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, έπαψε να ισχύει αυτό και πλέον ανήκει στη δημόσια κτίση, που σημαίνει ότι είναι κοινόχρηστος. Δεν γνωρίζω αν αυτό έγινε για να μην περάσει ο παλαιός αιγιαλός σαν ιδιωτική περιουσία του δημοσίου στο ΤΑΙΠΕΔ.
Στην περιοχή του Λαγανά, στο σχέδιο πόλεως του Λαγανά έχει συντελεστεί ένα έγκλημα. Το 1988 εγκρίθηκε το σχέδιο πόλης και το 1994 επακολούθησε η πράξη εφαρμογής του σχεδίου πόλης. Εν συνεχεία όμως, το 2005, ήρθε μια επιτροπή η οποία χάραξε γραμμή αιγιαλού, χαρακτηρίζοντας ως παλαιό αιγιαλό ένα μεγάλο τμήμα του σχεδίου πόλεως του Λαγανά. Αυτό είναι εμπαιγμός, κοροϊδία, ασυνέπεια και τρέλα. Η λύση είναι μία, προβλέπεται από τη νομοθεσία και δεν απαιτεί πρόσθετη νομοθετική ρύθμιση, πρέπει να γίνει επαναχάραξη της γραμμής αιγιαλού και να βγει ο παλαιός αιγιαλός μέσα από το σχέδιο πόλης του Λαγανά. Αυτό μπορεί να γίνει είτε αυτεπαγγέλτως μέσω της επιτροπής, είτε μέσω ιδιώτη. Η διαδικασία μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσω και του Βουλευτή Ζακύνθου, στην κατεύθυνση της αυτεπάγγελτης διαδικασίας από την επιτροπή. Έτσι θα αποκατασταθεί μια τρομερή αδικία.
Η Ζάκυνθος έχει δύο πνεύμονες, την Αλεξάνδρου Ρώμα, με τα γνωστά προβλήματα που έχει και την Λομβάρδου στην παραλιακή. Ας βάλουν μια ένδειξη, μια ταμπέλα οι φορείς του έργου που εκτελείται σήμερα, να μας πουν πόσο στοιχίζει το έργο αυτό, από ποιον φορέα υλοποιείται και πότε θα ολοκληρωθεί, ώστε να μην επαναληφθεί το προηγούμενο της αποκλεισμένης πλατείας Σολωμού.»
Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή: