Μόνο το κράτος μπορεί να αξιοποιήσει το Ναυάγιο – Καλύτερα ένας Εμίρης παρά το χάος
Πα 21/01/2022
- Δεν βλέπω φως με την επιτροπή τουρισμού του Δήμου.
- Για το χάλι της Ζακύνθου φταίμε οι Ζακυνθινοί.
- Το τρένο της ανάπτυξης τρέχει και εμείς δεν είμαστε πάνω του.
- Το Ιόνιο θα πετάξει τα επόμενα χρόνια, θα απογειωθεί.
- Τσουρουνάκης και Γιακουμέλος είναι τα πιο δραστήρια μέλη μας.
- Ο Μαρινάκης ως εκπρόσωπος του Δήμου στην επιτροπή είναι μια καλή επιλογή.
- Θεωρώ ότι ο κ. Αρμένης είναι της νοοτροπίας του ΣΥΡΙΖΑ, δεν θέλει τόσο την ανάπτυξη και την αξιοποίηση του Ναυαγίου.
- Το κράτος ή ο Δήμος να απαλλοτριώσει την επίμαχη έκταση για να αξιοποιήσει το Ναυάγιο.
- Δεν θα έλεγα ούτε ναι, ούτε και όχι, σε μία νέα υποψηφιότητα Αρετάκη.
«Σήμερα ανακοινώθηκε ότι εντοπίστηκε μια νέα μετάλλαξη κορωνοϊού στη Σουηδία. Εφόσον πρέπει να ακούμε τους ειδικούς, τότε θα πρέπει να καταλάβουμε, πως όπως και οι ίδιοι λένε, δεν ξέρουμε που θα βρεθούμε με την πανδημία. Αν δεν προκύψουν νέες μεταλλάξεις και όλα κυλήσουν φυσιολογικά, τότε ναι, περιμένουμε μια καλή τουριστική σεζόν. Στα τέλη Νοεμβρίου και ενώ πήγαιναν πάρα πολύ καλά οι κρατήσεις, με το που εμφανίστηκε η μετάλλαξη όμικρον μπήκε μαχαίρι σε όλα. Πριν από λίγες μέρες άρχισε κάτι να κινείται αλλά θα δούμε τι θα γίνει, ελπίζουμε για το καλύτερο.
Δεν βλέπω φως με την επιτροπή τουρισμού του Δήμου. Το λέω με δύο κουβέντες. Ο Δήμαρχος προσπαθεί και καλά κάνει, να ελέγξει τα οικονομικά του Δήμου και να συγκρατήσει τα έξοδα, όμως είναι υπερ συγκεντρωτικός, έχει στα χέρια του πολλά, είτε γιατί δεν εμπιστεύεται κανέναν, είτε γιατί δεν βρίσκει κάποιον άξιο να ασχοληθεί με τα σοβαρά ζητήματα που ταλανίζουν τον τόπο. Συναντηθήκαμε δύο φορές με τον Δήμαρχο, πολύ ωραία τα είπαμε, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Δεν θέλω να κατηγορήσω κανέναν και ούτε μου αρέσει να κατηγορώ, αλλά αυτή είναι η αλήθεια.
Είχαμε συζητήσει στην επιτροπή για την κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης, είπαμε ότι πρέπει να εφαρμοστεί, αλλά έκτοτε δε έγινε καμία συζήτηση. Προσωπικά προτιμώ να κινείται κάτι, να γίνεται κάτι, έστω και αν γίνονται λάθη στην προσπάθεια, από το να μην παίρνουμε αποφάσεις και να μην γίνεται τίποτα.
Την Ζάκυνθο την βλέπω σαν την πόλη του μέλλοντος, σαν την Σιγκαπούρη, μια πόλη κράτος με έκταση λίγο μεγαλύτερη από αυτή της Ζακύνθου, με έξι εκατομμύρια πληθυσμό και 15 εκατομμύρια τουρίστες, όπου τα πάντα είναι σε απόλυτη τάξη, στην οποία το 5% του πληθυσμού είναι εκατομμυριούχοι, κυρίως από τον τουρισμό. Αυτά προϋποθέτουν ταχύτητα.
Στις εορτές των Χριστουγέννων ήρθε στη Ζάκυνθο για τις διακοπές του ένας νέος άνθρωπος, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής κ. Θανάσης Στάβερης, ένας μορφωμένος και αξιόλογος άνθρωπος. Συναντήθηκε με φορείς και με τον Δήμαρχο, έγινε μια συζήτηση, αλλά δεν υπήρξε αποτέλεσμα. Για το χάλι της Ζακύνθου φταίμε οι Ζακυνθινοί. Σιχαίνομαι τον άνθρωπο που μεταθέτει τα βάρη σε άλλους. Τα προβλήματα είναι δικά μας και αν θέλουμε θα γίνουμε καλύτεροι, αλλά δεν θέλουμε.
Αυτό που μας είπε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής είναι ότι στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, μέχρι και το 2026 θα πέσουν πολλά χρήματα 72με100 δις ευρώ μέσω προγραμμάτων και χαμηλότοκων δανείων. Εφόσον η Ζάκυνθος δεν τρέξει και δεν έχει μελέτες, δεν θα απορροφήσει χρήματα. Το τρένο της ανάπτυξης τρέχει και εμείς δεν είμαστε πάνω στο τρένο. Υπάρχουν προγράμματα τα οποία αν εκμεταλλευτούμε η Ζάκυνθος θα γίνει αγνώριστη. Αλλά για να γίνουν αυτά απαιτείται δουλειά, τρέξιμο, αποκέντρωση και ομάδες εργασίας οι οποίες όμως δεν υπάρχουν.
Έχουν μπει κάποια χρήματα στον προϋπολογισμό του Δήμου, για την ναυαγοσωστική κάλυψη φέτος, αλλά δεν γνωρίζω αν έχει γίνει κάτι ώστε να υπάρχουν τα μέσα και οι ναυαγοσώστες στις παραλίες μας το καλοκαίρι που έρχεται.
Δίνω συγχαρητήρια στους συναδέλφους ξενοδόχους που σε μηδέν χρόνο κατάφεραν και εξέλεξαν μέσω των συλλόγων μας, τα δύο πρόσωπα που θα μας εκπροσωπήσουν στην επιτροπή για το Ναυάγιο. Δίνω συγχαρητήρια στον κ. Τσουρουνάκη και τον κ. Γιακουμέλο, που είναι τα πιο δραστήρια μέλη μας και επιλέχθηκαν με αντικειμενικά κριτήρια για να μας εκπροσωπήσουν.
Δεν μπορεί σαράντα χρόνια να αφήνουμε το Ναυάγιο τόσο απροστάτευτο. Η εικόνα είναι λυπηρή. Έγιναν κάποιες προσπάθειες στο παρελθόν αλλά κάποιοι έβαλαν εμπόδια και στο τέλος δεν έγινε τίποτα.
Όταν ανέλαβε Υπουργός Τουρισμού ο κ. Θεοχάρης, τον επισκέφθηκε μια επιτροπή μας και τον πείσαμε ότι πρέπει να γίνει κάτι για το Ναυάγιο. Πήρε εν συνεχεία πάνω του το θέμα ο Βουλευτής κ. Ακτύπης, και μπράβο του, και έγινε τελικά αυτή η στοιχειώδης επιτροπή. Σε αυτή την επιτροπή δεν μπορούμε να μπούμε όλοι γιατί τότε δεν θα μπορέσουμε να συνεννοηθούμε. Ζητήσαμε ως ξενοδόχοι να συμμετέχουμε στην επιτροπή, όχι γιατί μας ενδιαφέρει η καρέκλα, δεν μας ενδιαφέρει καθόλου η καρέκλα, αλλά μας ενδιαφέρει επιτέλους να γίνει κάτι. Μας ενδιαφέρει να γίνονται έργα υποδομής για να είναι το νησί μας αξιόπιστο. Το Ιόνιο θα πετάξει τα επόμενα χρόνια, θα απογειωθεί. Σήμερα στη Ζάκυνθο έχουμε εννιακόσιες χιλιάδες τουρίστες και έχουμε δυνατότητες για τρία εκατομμύρια. Όλα είναι θέμα υποδομών. Το τρένο της ανάπτυξης φεύγει από εμάς γιατί δεν προσπαθούμε όσο πρέπει.
Ο κ. Μαρινάκης ως εκπρόσωπος του Δήμου στην επιτροπή είναι μια καλή επιλογή. Είναι μηχανικός και γνωρίζει το αντικείμενο. Το θέμα της επιλογής του εκπροσώπου του Δήμου δεν είναι δικό μας, είναι του Δημοτικού Συμβουλίου. Δεν με ενδιαφέρει ποιος θα είναι ο εκπρόσωπος αλλά με ενδιαφέρει όποιος και αν είναι, να είναι συνεργάσιμος για να πάμε μπροστά, να είναι κάποιος που θέλει την ανάπτυξη, που θέλει να αξιοποιηθεί το Ναυάγιο. Θεωρώ ότι ο κ. Αρμένης με την επίσκεψη που έκανε στο Ναυάγιο μαζί με την κα Νοτοπούλου, είναι της νοοτροπίας του ΣΥΡΙΖΑ, που δεν θέλει τόσο την ανάπτυξη και την αξιοποίηση του Ναυαγίου.
Και πριν την επίμαχη αγοραπωλησία στα ορεινά, το 1993 προσπάθησε το δασαρχείο να φτιάξει δρόμο διαφυγής και δεν το άφησε η εκκλησία. Τότε δεν υπήρχε Εμίρης. Άρα μην λέμε ότι ο Εμίρης είναι η καταστροφή του νησιού μας. Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι ο Εμίρης αλλά προσωπικά πιστεύω ότι καλύτερα να υπάρχει ένας Εμίρης ο οποίος κάνει επενδύσεις, ένας εν δυνάμει ανταγωνιστής, παρά να υπάρχει το χάος και να μην υπάρχει ένας δρόμος διαφυγής.
Δε γνωρίζω τι έχει κάνει η ΠΙΜΑΝΑ αλλά αυτό που ξέρω ότι πριν από τρία με τέσσερα χρόνια είχε έρθει στο λιμάνι της Ζακύνθου το πανάκριβο και ξεχωριστό γιοτ του Εμίρη και τότε όλη η Αμερική μιλούσε για αυτό το γεγονός, για το ότι ο Εμίρης είχε έρθει σε ένα πανέμορφο νησί του Ιονίου που λέγεται Ζάκυνθος. Είχε γίνει μεγάλος ντόρος και αυτός ο ντόρος για τον κάθε Εμίρη μπορεί να είναι ωφέλιμος για τη Ζάκυνθο. Σε κάθε περίπτωση η δικαιοσύνη είναι αυτή που θα αποφανθεί για το ιδιοκτησιακό καθεστώς στην περιοχή του Ναυαγίου.
Ανεξάρτητα σε ποιον ανήκει το πλάτωμα του Ναυαγίου, η περιοχή αυτή έχει κηρυχθεί, προ πολλού, αναδασωτέα, άρα όποιος και αν είναι ο ιδιοκτήτης της έκτασης αυτής, δεν μπορεί να κάνει απολύτως τίποτα για να την αξιοποιήσει. Μόνο το κράτος μπορεί να αξιοποιήσει τον χώρο αυτόν. Δεν διαφωνώ με την διαδικασία της απαλλοτρίωσης. Το κράτος ή ο Δήμος να απαλλοτριώσει την επίμαχη έκταση για να αξιοποιήσει το Ναυάγιο και ασφαλώς όταν τα δικαστήρια αποφασίσουν ποιος είναι ο νόμιμος ιδιοκτήτης τότε αυτός θα λάβει την αποζημίωση που του αναλογεί. Η απαλλοτρίωση στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι μια βάρβαρη επιλογή, δεν απαλλοτριώνει κάποιος ένα σπίτι ή μια επιχείρηση. Από την στιγμή που η έκταση αυτή είναι αναδασωτέα, ο ιδιοκτήτης της, όποιος και αν είναι αυτός, δεν μπορεί να κάνει τίποτα σε αυτήν. Πρέπει να τρέξουν αυτά τα πράγματα γρήγορα και εμείς οι Έλληνες τα αφήνουμε όλα για αύριο.
Δεν θα έλεγα ούτε ναι, ούτε και όχι, σε μία νέα υποψηφιότητα Αρετάκη σε περίπτωση που αυτός διεκδικήσει μία ακόμα τετραετία στον Δήμο στις επόμενες εκλογές. Από όλους τους Δημάρχους και Νομάρχες που έχουν περάσει μόνο έναν Παναγή Μαρκάτο θα έπαιρνα για γενικό διευθυντή στα ξενοδοχεία μου. Αυτό τα λέει όλα. Όλοι έχουν συν και πλην και ο σημερινός Δήμαρχος και ο φίλος μου Γιώργος Τσουρουνάκης, και ο κ.Αγαλιανός και ο κ.Αρμένης. Ο κ.Αρμένης ξέρει πολύ καλά την τοπική αυτοδιοίκηση όμως εξαρτάται, αν έχει βαρίδια δεξιά αριστερά τρέχα-γύρευε.»
Ακούστε τη συνέντευξη:
Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή: