Current track

Title

Artist

Background

Νίκος Γραμματικόπουλος
Αντιπρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου

Ο εκπαιδευτικός δεν κρίνεται από την εμφάνιση, αλλά από το έργο και την προσφορά του

Πα 31/10/2025



Αξιοπρεπής και ήπιος στην αντίδρασή του ο κ. Φλάμπουρας.

Συμπεριφορά Χρυσόστομου. Η ψυχοσύνθεση κάθε ανθρώπου είναι προσωπικό του θέμα.

Ο εκπαιδευτικός δεν είναι στόχος για κάθε ευκαιρία. Αφήστε μας να κάνουμε το μάθημά μας.

Κατακριτέο το περιστατικό. Προσβολή του εκπαιδευτικού μπροστά στους μαθητές του.

«Το περιστατικό που σημειώθηκε κατά τη δοξολογία για την 28η Οκτωβρίου, με την συμπεριφορά του Μητροπολίτη Δωδώνης απέναντι στον Διευθυντή του 1ου Δημοτικού Σχολείου, ήταν πραγματικά ατυχές.

Η θέση του Συλλόγου εκφράζεται μέσα από την ανακοίνωση που εκδώσαμε, η οποία πιστεύουμε ότι τα λέει όλα πολύ ξεκάθαρα. Ο εκπαιδευτικός δεν κρίνεται μόνο από την εμφάνιση, αλλά κυρίως από το έργο και την προσφορά του. Εκδώσαμε άμεσα ανακοίνωση, η οποία πιστεύουμε ότι δίνει την απάντηση που χρειάζεται και αποτρέπει το θέμα από το να γίνει γραφικό.

Έχει δημοσιευθεί πανελλαδικά και θεωρούμε ότι δίνει μία πολύ καλή εικόνα για το ποιος είναι ο εκπαιδευτικός και τι αντιπροσωπεύει. Έχουμε το παράδειγμα του Ηλία Φλάμπουρα, ο οποίος καθ’ όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής του πορείας και δράσης, έχει δείξει τι αντιπροσωπεύει, καθώς και τον τρόπο αντίδρασής του. Ήταν θα έλεγα υπερβολικά αξιοπρεπής και ήπιος. Δεν νομίζω ότι όλοι θα αντιδρούσαν με τον ίδιο τρόπο. Αυτό είναι το μεγάλο προσόν του συγκεκριμένου ανθρώπου.

Δεν θέλω να κρίνω τη συμπεριφορά του Μητροπολίτη Δωδώνης. Η ψυχοσύνθεση κάθε ανθρώπου είναι προσωπικό του θέμα και δεν μπορούμε να παρέμβουμε για το τι σκέφτεται. Δεν είναι η πρώτη φορά που αντιδρά με ανάλογο τρόπο. Υπήρχε και το περιστατικό της 25ης Μαρτίου πέρυσι με έναν μαθητή.

Μετά υπήρξε δημόσια συγγνώμη από τον Μητροπολίτη, ο οποίος ανέλαβε τα έξοδα για τις σπουδές, ή για το Σχολείο που φοιτούσε ο μαθητής. Κατάλαβε το λάθος του και πιστεύω ότι αυτό είναι κάτι που μπορεί να επαναληφθεί αν χρειαστεί. Δεν είμαι σίγουρος ότι θα επαναληφθεί. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει κάτι παρόμοιο με τον κ. Φλάμπουρα.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα στο συγκεκριμένο περιστατικό που σημειώθηκε, είναι η προσβολή που δέχτηκε ο εκπαιδευτικός μπροστά στα παιδιά, κάτι που έχει μεγαλύτερη σημασία από το ότι φορούσε το πουκάμισό του έξω από το παντελόνι. Ζούμε στο 2025 και ορισμένα θέματα πρέπει να ξεπεραστούν.

Υπάρχει τεράστιο κύμα συμπαράστασης απέναντι στον εκπαιδευτικό. Ο κόσμος κρίνει με βάση την ιστορία και τις πράξεις του καθενός. Ο εκπαιδευτικός και αναφέρομαι σε γενικότερο πλαίσιο, έχει γίνει ουσιαστικά «στόχος επίθεσης». Αυτό είναι το μεγάλο ζήτημα που μας απασχολεί.

Είμαστε εκτεθειμένοι από παντού και ανά πάσα στιγμή μπορεί να συμβεί ένα περιστατικό που να μας φέρει σε μεγάλο κίνδυνο ή να προκαλέσει δυσφήμιση. Το λιγότερο που περιμένουμε, είναι μια στήριξη από τα ανώτερα στελέχη της εκπαίδευσης, απέναντι σε περιστατικά που είναι κατακριτέα σε πανελλαδικό επίπεδο.

Πιστεύω ότι τα ανώτερα στελέχη της εκπαίδευσης, όταν εκδίδουν ανακοινώσεις, πρέπει να μην περιορίζονται σε επικοινωνιακού ή διπλωματικού χαρακτήρα τοποθετήσεις. Πρέπει να υπάρχει ξεκάθαρη θέση, να δηλώνεται ότι βρίσκονται στο πλευρό του εκπαιδευτικού.

Και δεν το λέω μόνο για τη Ζάκυνθο. Κάθε περιστατικό πρέπει να εξετάζεται ενδελεχώς, για να διαπιστωθεί η πραγματική συμπεριφορά του εκπαιδευτικού και όχι να κρίνεται αυθαίρετα. Αυτό είναι ένα πανελλαδικό φαινόμενο, οι εκπαιδευτικοί δέχονται συνεχώς επιθέσεις και πιέσεις από παντού.

Ο εκπαιδευτικός δεν είναι «στόχος επίθεσης» για κάθε ευκαιρία. Έχουμε πολλά προβλήματα, στεγαστικά, οικονομικά, πειθαρχικά, συγχωνεύσεις Σχολείων και πρέπει να μας αφήσουν να κάνουμε μάθημα. Αυτή η φράση τα λέει όλα. Η φράση «αφήστε μας να κάνουμε το μάθημά μας» είναι η πρόταση που απευθύνουμε προς όλες τις πλευρές. Τα Σχολεία λειτουργούν σε δύσκολες συνθήκες και δεν πρέπει να δημιουργείται επιπλέον βάρος στους εκπαιδευτικούς.»


Current track

Title

Artist

Background