Current track

Title

Artist

Background

Δημήτρης Βερτζάγιας
Υπεύθυνος Τομέα Επικοινωνίας Νομαρχιακής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ Ζακύνθου

Πρέπει να μείνουν σε λειτουργία τα ΕΛΤΑ σε Μαχαιράδο και Καταστάρι

Δε 3/11/2025



Όταν η κυβέρνηση προσφέρει ένα πλήρες φάσμα υπηρεσιών, θα δούμε ποια είναι κερδοφόρα ή όχι.

Θέλουν να δώσουν τις υπηρεσίες σε ιδιώτες, όπως συνέβη με τις courier.

Ένας ιδιώτης έχει ως στόχο το κέρδος και αυτό θα οδηγήσει σε ακριβότερες υπηρεσίες.

Τα ΕΛΤΑ συμβάλουν καθοριστικά στη κοινωνική συνοχή.

«Ελπίζουμε αυτή η απόφαση για την τρίμηνη παράταση λειτουργίας των καταστημάτων ΕΛΤΑ σε Μαχαιράδο και Καταστάρι να είναι οριστική και να αλλάξει ρότα η κυβέρνηση, να αλλάξει δηλαδή γνώμη για τα καταστήματα που αποτελούν απαραίτητα σημεία εξυπηρέτησης των πολιτών. Τα ΕΛΤΑ είναι ένας οργανισμός σχεδόν 200 χρόνων, που συμβάλλει καθοριστικά στην κοινωνική συνοχή, ιδιαίτερα με τις υπηρεσίες που προσφέρει στους ηλικιωμένους, την καταβολή των συντάξεων, την εξόφληση λογαριασμών και άλλες βασικές συναλλαγές.

Πρέπει να παραμείνουν σε λειτουργία τα υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ, τουλάχιστον εκεί όπου είναι απαραίτητα. Στη Ζάκυνθο, τόσο το υποκατάστημα του Μαχαιράδου όσο και του Κατασταρίου, είναι αναγκαία για τη λειτουργία του οργανισμού.

Κανείς δεν διαφωνεί ότι πρέπει να υπάρξει εξορθολογισμός, να ελεγχθούν δηλαδή τα πάντα. Έχουν γίνει γενναίες χρηματοδοτήσεις στα ΕΛΤΑ, τόσο από τη σημερινή κυβέρνηση όσο και από προηγούμενες. Όμως τα ΕΛΤΑ δεν μπορούν να παρέχουν όλες τις υπηρεσίες που θα μπορούσαν, γιατί δεν είναι πλήρως συνδεδεμένα στο σύστημα «ΔΙΑΣ».

Άρα, όταν η κυβέρνηση και η διοίκηση του οργανισμού δώσουν στους εργαζομένους όλα τα απαραίτητα εργαλεία και τη δυνατότητα να προσφέρουν πλήρες φάσμα υπηρεσιών, τότε να κριθεί αν η λειτουργία των υποκαταστημάτων είναι βιώσιμη ή όχι. Αν τα δύο υποκαταστήματα, καθώς και το κεντρικό της Ζακύνθου, παρέχουν τις υπηρεσίες που μπορούν και πρέπει, τότε πιστεύω πως θα είναι κερδοφόρα και δεν θα υπάρχει λόγος να κλείσουν.

Υπάρχει ο κίνδυνος οι υπηρεσίες να δοθούν σε ιδιώτες. Κατά τη γνώμη μας, αυτός είναι ο απώτερος στόχος, να δοθούν και αυτές οι υπηρεσίες σε ιδιώτες, όπως συνέβη με τις υπηρεσίες courier, όπου τα ΕΛΤΑ παραμελήθηκαν. Το ίδιο φοβόμαστε ότι θα συμβεί και με τα 204 υποκαταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Όταν υπάρξει σωστή διαχείριση και δοθούν στα υποκαταστήματα όλες οι δυνατότητες για να προσφέρουν υπηρεσίες, τότε θα είναι κερδοφόρα και θα μπορούν να λειτουργούν χωρίς να δημιουργούν προβλήματα στην κοινωνία. Προφανώς στη σημερινή ψηφιακή εποχή αυτό είναι προϋπόθεση. Θα έπρεπε να γίνει μια ολοκληρωμένη μελέτη από αρμόδιους και ειδικούς, ώστε να προτείνουν ποια υποκαταστήματα πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά και ποια όχι.

Πέρα όμως από τα κριτήρια του κέρδους, υπάρχουν και τα κοινωνικά κριτήρια. Ο οργανισμός αυτός έχει υπηρετήσει τους πολίτες της Ελλάδας για δεκαετίες. Για τη Ζάκυνθο μπορούμε να έχουμε άποψη, έστω και μικρή. Τα υποκαταστήματα εξυπηρετούν πολύ μεγάλο αριθμό πολιτών. Γι’ αυτό θεωρούμε ότι στη Ζάκυνθο δεν πρέπει να κλείσουν αυτά τα δύο υποκαταστήματα. Καλούμε λοιπόν την κυβέρνηση και τον τοπικό Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, να πιέσουν ώστε να αλλάξει η απόφαση και να εξαιρεθεί η Ζάκυνθος από το πλάνο συρρίκνωσης.

Μπορεί και πρέπει να γίνει εξορθολογισμός και ψηφιακή μετάβαση, αλλά δεν είναι αναγκαίο να κλείσει κανένα υποκατάστημα. Ίσως, σε ορισμένες περιοχές όπου υπάρχουν κοντινά καταστήματα, να χρειαστεί συγχώνευση. Όμως για τη Ζάκυνθο αυτό θα ήταν περιττό.

Δεν αρνούμαστε ότι οι παθογένειες στα ΕΛΤΑ δεν δημιουργήθηκαν τώρα, αλλά είναι αποτέλεσμα δεκαετιών. Το ζήτημα της βιωσιμότητας είχε τεθεί και σε προηγούμενες κυβερνήσεις, ακόμη και επί ΠΑΣΟΚ. Όμως δεν πρέπει να λαμβάνονται αποφάσεις που τελικά θα επιβαρύνουν περισσότερο τους πολίτες. Ένας ιδιώτης έχει ως στόχο το κέρδος και αυτό θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε ακριβότερες υπηρεσίες.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε και την ταλαιπωρία των πολιτών, που θα χρειαστεί να έρχονται στην Πόλη για να εξυπηρετηθούν. Επιπλέον, δεν μπορούμε να επιβαρύνουμε την Πόλη με ακόμα περισσότερη κυκλοφορία, τη στιγμή που ήδη αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα. Η λειτουργία των ΕΛΤΑ σε Μαχαιράδο και Καταστάρι, συμβάλλει στην αποκέντρωση και εξυπηρετεί καλύτερα όλο το νησί.

Όσον αφορά μια πιθανή σύμπραξη με ιδιώτη στο πλαίσιο ΣΔΙΤ, θα μπορούσε να προκύψει μόνο μέσα από μια ολοκληρωμένη μελέτη. Αν κριθεί ότι μια τέτοια συνεργασία θα συμβάλει στην αναβάθμιση των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ, χωρίς να επιβαρύνει οικονομικά τους πολίτες, τότε δεν θα είμαστε αντίθετοι.»


Current track

Title

Artist

Background