Γιάννης Λιβέρης (Πρόεδρος συλλόγου ενοικιαζόμενων ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και αυτοκινήτων Ζακύνθου)
Πε 8/02/2018
«Τον περασμένο Νοέμβριο, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης, είχε κάνει λόγο για ολική απαγόρευση των τετράτροχων-γουρούνων. Στην αρχή μίλησε για ολική απαγόρευση και μετά για απαγόρευση των οχημάτων μικρού κυβισμού.
Εμείς είχαμε πάει στην Αθήνα να συναντηθούμε με τον Υπουργό και δεν μας δέχτηκε. Τώρα το θέμα έχει μείνει στον αέρα, όπως και εμείς, που δεν ξέρουμε τι να κάνουμε. Μας έχει εξοργίσει αυτό το θέμα.
Αν η κυβέρνηση απαγορεύσει τις γουρούνες θα πρέπει να μας αποζημιώσει, έχουμε ξοδέψει περιουσίες για την αγορά τους.
Σαν σύλλογος εκτιμούμε ότι κυκλοφορούν στη Ζάκυνθο περίπου 3 χιλιάδες γουρούνες.
Δεν έχουμε κάνει καταγραφή, γιατί είναι κάτι δύσκολο, αφού υπάρχουν οχήματα που έχουν αποσυρθεί από την κυκλοφορία αλλά και περιπτώσεις απόσυρσης πινακίδων, όπως για παράδειγμα στα τετράτροχα, που αναγκαστικά μετά από επτά χρόνια αποσύρονται. Πάντως ο αριθμός των τετράτροχων δεν είναι μεγάλος, σε σύγκριση με άλλα νησιά.
Ο Δήμος βάζει την ποσόστωση για τον τύπο των οχημάτων που κάθε επιχείρηση μπορεί να διαθέτει προς ενοικίαση και ο Δήμος είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο της τήρησής της, κάτι όμως που δεν έχει κάνει.
Η ποσόστωση αφορά όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου μας στις οποίες ο αριθμός των τετράτροχων (γουρούνων) δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20%, ο επιχειρηματίας δεν μπορεί να ξεπεράσει το όριο, ακόμη και όταν αντικαταστήσει τον στόλο του.
Έχουν αδίκως δαιμονοποιηθεί οι λεγόμενες γουρούνες από πολύ κόσμο που λέει ότι ευθύνονται κατά κύριο λόγο για τα τροχαία ατυχήματα που έχουμε κάθε καλοκαίρι.
Δεν είναι έτσι τα πράγματα, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που ευθύνονται για ένα τροχαίο. Στη Ζάκυνθο δεν έχουμε καλούς δρόμους, δεν έχουμε επαρκή φωτισμό και σήμανση, ενώ η αστυνόμευση που θα μπορούσε να λειτουργήσει αποτρεπτικά είναι ελλιπής. Απαιτείται αστυνόμευση, αλλά δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό. Ένας άλλος παράγοντας είναι το αλκοόλ που καταναλώνουν κυρίως οι νέοι σε ηλικία επισκέπτες του νησιού, κυρίως Βρετανοί, οι οποίοι μάλιστα έχουν μάθει στην πατρίδα τους να οδηγούν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται ακόμα περισσότερο.»
Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή: