Current track

Title

Artist

Background

Διονύσιος Ακτύπης
Βουλευτής Ζακύνθου

Χωρίς διαβούλευση και ενημέρωση, κάποιος ήθελε να «κλείσουν» 204 υποκαταστήματα ΕΛΤΑ

Δε 3/11/2025



Η κυβέρνηση έδωσε 280 εκατομμύρια ευρώ χωρίς να γίνει εξυγίανση. Ζητάμε εξηγήσεις από τη Διοίκηση των ΕΛΤΑ.

Από το 2009 επί ΠΑΣΟΚ άρχισαν τα προβλήματα στα ΕΛΤΑ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έδωσε τα ΕΛΤΑ και τις Μαρίνες στο υπέρ ταμείο.

Δεν υπάρχει ενδιαφέρον από επενδυτή για τη Μαρίνα Ζακύνθου. Αν υπάρξει, τον θέλουν ή όχι;

Κάποιοι χρειάζονται ψυχιατρική εξέταση. Αυτοί που φωνάζουν, έφτιαξαν τη νομοθεσία για τις ιδιωτικές Μαρίνες.

«Σε καμία περίπτωση δεν δεχόμαστε αυτό που έγινε. Χωρίς διαβούλευση, χωρίς ενημέρωση των Βουλευτών, των παραγωγών, της Περιφέρειας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και όλων των άλλων θεσμικών παραγόντων, δεν μπορεί να έρχεται ένας Διευθύνων Σύμβουλος και να λέει, «εγώ κλείνω 204 υποκαταστήματα», χωρίς να έχουμε ενημέρωση και να το μαθαίνουμε από τα μέσα ενημέρωσης.

Έχουμε φωνή και αντιδρούμε πάνω σε αυτό. Έκανα και ερώτηση για αυτό το συγκεκριμένο ζήτημα. Για μια ακόμα φορά οι εξελίξεις προλαβαίνουν κάποιους.

Αναφέρομαι στο ΠΑΣΟΚ που έβγαλε ανακοίνωση για το θέμα και έγραφε ότι ο Βουλευτής είναι άφωνος. Ο Βουλευτής δεν είναι άφωνος και νομίζω ότι όποτε χρειάστηκε να πω τη διαφωνία μου, την λέω δημόσια, γιατί δεν έχω να φοβηθώ τίποτα και νομίζω ότι είναι δίκαιο αυτό που λέω.

Δεν είναι όμως δυνατόν να αντιδρούν και να βγάζουν ανακοινώσεις, αυτοί που δεν έκαναν τίποτα στο παρελθόν. Γνωρίζουν πολύ καλά στο ΠΑΣΟΚ, ότι το 2009 δημιουργήθηκαν τα προβλήματα στα ΕΛΤΑ, τα οποία άρχισαν να γίνονται ζημιογόνα και δεν έγινε καμία προσπάθεια για εξυγίανσή τους μέχρι που έφτασαν στα χέρια του ΣΥΡΙΖΑ.

Τότε άρχισαν να κλείνουν καταστήματα και μετά από την «υπερήφανη» διαπραγμάτευση των 17 ωρών, τα πέρασαν στο υπέρ ταμείο, που πλέον τα διαχειρίζεται για να μπορεί να δίνει τα χρήματα για το χρέος μας στην Ευρώπη. Άρα, πολύ λίγη παρέμβαση μπορεί να έχει η κυβέρνηση στη διαχείριση και στη λειτουργία τους.

Θυμίζω τον Νίκο Παπά, που δικαιολογούσε το κλείσιμο καταστημάτων των ΕΛΤΑ επί ΣΥΡΙΖΑ. Είχε γίνει μια επερώτηση στη Βουλή γιατί έκλεινε υποκατάστημα στην Αργολίδα και έλεγε τότε, ότι πρέπει να τα κλείσουμε γιατί ήταν ζημιογόνα. Μάλιστα σε ένα σημείο έλεγε, ότι το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής έχει ευθύνη μόνο για τα ρυθμιστικά και νομοθετικά ζητήματα της αγοράς Ταχυδρομείων, όχι για τη λειτουργία της εταιρείας. Πρέπει να είναι καθαρό αυτό που λέω, ότι τότε με τις ευλογίες τους, τα έστελναν στο υπέρ ταμείο και έκλειναν υποκαταστήματα. Σήμερα, είναι οι πρώτοι που βγάζουν ανακοινώσεις.

Ήρθε η κυβέρνηση πριν από περίπου δύο με τρία χρόνια, έκανε εθελουσία, έδωσε περίπου 280 εκατομμύρια ευρώ για να πληρωθούν και να γίνει εθελουσία σε 2 χιλιάδες υπαλλήλους. Το ξέρετε ότι όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι πληρώνουμε αυτά τα 280 εκατομμύρια για μια ζημιογόνα εταιρεία; Μην νομίζουμε ότι λειτουργούν αυτά χωρίς κόστος, όλα αυτά τα πληρώνουμε εμείς.

Σήμερα βλέπουμε το πρόβλημα και λέμε ότι θα πρέπει να εξυπηρετήσουμε τον πολίτη και να γίνει η εξυγίανση. Πρέπει να γίνει ένας σοβαρός διάλογος. Δώσαμε τότε τα χρήματα, αλλά και πάλι υπάρχει πρόβλημα. Άρα δεν μπορεί να έρχεται σήμερα κάποιος και να λέει ότι κλείνει 204 καταστήματα, χωρίς εξήγηση. Ο Διευθύνων Σύμβουλος πρέπει να μας πει τι ακριβώς έγινε, γιατί δώσαμε τα χρήματα για εθελουσία, και μετά λέγανε ότι προχωράμε στη νέα εποχή για τα ΕΛΤΑ. Γι’ αυτό υπάρχει και η αντίδρασή μας. Θέλουμε να ξέρουμε τι ακριβώς συμβαίνει.

Δεν έχω κανένα λόγο να κρύβομαι, ούτε με τρελαίνει η καρέκλα, ούτε τρελαίνομαι να κρύβομαι όταν πρέπει να πω κάτι. Είμαι ξεκάθαρος. Αυτό που έγινε ήταν ένας ξαφνικός «θάνατος» χωρίς ενημέρωση. Αυτό ήταν θέμα επικοινωνιακού ελλείμματος. Θα έπρεπε ήδη να έχουμε ενημερωθεί και να μην φτάνουμε στο σημείο να απολογούμαστε. Αν υπάρχει πρόβλημα με τα ζημιογόνα υποκαταστήματα, βεβαίως θα πρέπει να το δούμε, αλλά όχι με αυτόν τον τρόπο. Πρέπει να υπάρχει διαφορετικός τρόπος προσέγγισης και ενημέρωσης. Γιατί πρόκειται για εκατομμύρια ευρώ. Τι έχει συμβεί; Θέλουμε να ξέρουμε τι ακριβώς γίνεται.

Το θέμα είναι ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία που διάβασα, τα έσοδα κάθε υποκαταστήματος συνήθως είναι περίπου 10 χιλιάδες ευρώ, ενώ τα έξοδα λειτουργίας φτάνουν τα 150 χιλιάδες ευρώ. Δηλαδή κάθε υποκατάστημα παράγει ζημία περίπου 140 χιλιάδων ευρώ. Καταλαβαίνετε ότι υπάρχει σοβαρό ζήτημα. Τη ζημία την πληρώνουμε εμείς, οι πολίτες.

Πρέπει να δούμε γιατί παράγεται ζημία και πώς πρέπει να γίνει η αναδιάρθρωση, ώστε τα υποκαταστήματα να είναι ανταποδοτικά, να κάνουν τη δουλειά τους σωστά και να μην είναι ζημιογόνα.

Θα πρέπει όλοι οι συμπολίτες μας να καταλάβουν ότι το εγχείρημα δεν είναι εύκολο, γιατί επαναλαμβάνω ότι τα ΕΛΤΑ δεν είναι πλέον κρατικά. Έχουν περάσει στο υπέρ ταμείο, με απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ. Όλη η δημόσια περιουσία, όπως και η Μαρίνα της Ζακύνθου, πέρασαν για 99 χρόνια στο υπέρ ταμείο.

Εδώ μου δίνεται η ευκαιρία να μιλήσω και για τη Μαρίνα. Πρόσφατα βγήκε ανακοίνωση για την Κέρκυρα, που λέει ότι ο Όμιλος Λάτση θα επενδύσει. Τελικά, θέλουμε επενδυτή για την Ζάκυνθο ή θέλουμε να παραμείνει δημόσια; Η Μαρίνα της Ζακύνθου έχει περάσει στο υπέρ ταμείο και πιθανότατα δεν το γνωρίζουν όλοι. Δεν υπάρχει επενδυτής, άρα δεν μπορεί να γίνει επένδυση αν δεν υπάρχει ενδιαφέρον.

Έξι χρόνια προσπαθώ να δω αν υπάρχει επενδυτής για τη Μαρίνα της Ζακύνθου. Δεν υπάρχει κανένας που να ενδιαφέρεται. Γι’ αυτό γίνεται προσπάθεια να αλλάξει η θέση της τουριστικής Μαρίνας, ώστε η Ζάκυνθος να αποκτήσει μια τουριστική Μαρίνα με αναπτυξιακή προστιθέμενη αξία.

Γίνεται προσπάθεια για να αποφευχθεί η απραξία και η αφάνεια, όπως συνέβη στο παρελθόν. Όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν υπήρχε σχεδιασμός, ενώ υπήρχε ανάγκη για τουριστική Μαρίνα. Το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε τη Μαρίνα για ενδιαφέρον επενδυτών, αλλά δεν υπήρξε ποτέ αποτέλεσμα.

Το να κατηγορούμε ότι ο Βουλευτής δεν έκανε κάτι, ενώ δεν υπήρχε επενδυτής, είναι άτοπο. Πρέπει να αλλάξουμε τα χαρακτηριστικά, ώστε να προσελκύσουμε επενδυτές. Ο επενδυτής θέλει να είναι κάτι το κερδοφόρο, δεν θα έρθει αν πρόκειται να έχει ζημία. Όταν λέμε αυτά και βγαίνουν οι ανακοινώσεις που λένε ότι δεν πρέπει να έρθει ιδιώτης στο λιμάνι, πραγματικά χρειαζόμαστε ψυχιατρική εξέταση.

Από τη μια έχουμε ανακοινώσεις για την τουριστική Μαρίνα της Κέρκυρας, από την άλλη για τη Ζάκυνθο, να λένε ότι πρέπει να έχει δημόσιο χαρακτήρα.

Εν τω μεταξύ, κανένας επενδυτής δεν ενδιαφέρεται για τη Ζάκυνθο. Αν υπήρχε, πάλι δεν θα τον ήθελαν. Σκεφτείτε τώρα αν υπήρχαν αυτοί που βγάζουν τις ανακοινώσεις στο «τιμόνι» της Ζακύνθου.

Η Ζάκυνθος έχει φτάσει εδώ που είναι, μετά από χρόνια απραξίας και έλλειψης υποδομών. Όταν έχεις ανθρώπους που δεν ξέρουν τι λένε, που δεν καταλαβαίνουν ότι οι πρώτες ιδιωτικές Μαρίνες έγιναν επί των ημερών τους. Αυτοί που έβγαλαν την ανακοίνωση, έφτιαξαν το νομοθετικό πλαίσιο για τις πρώτες ιδιωτικές Μαρίνες μέσα στα λιμάνια.»


Current track

Title

Artist

Background