Current track

Title

Artist

Background

Διονύσιος Πόθος
Προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου

Δεν ανταποκρίνονται στη πραγματικότητα οι χαμένες διδακτικές ώρες που αναφέρει η ΕΛΜΕΖ

Δε 24/11/2025



Κανένας Ζακυνθινός Εκπαιδευτικός δεν έχει παραιτηθεί.

Ανεύθυνο να καταθέτει κάποιος αίτηση και μετά να μην έρχεται στη Ζάκυνθο.

Να δοθεί βάρος στην εντοπιότητα και να αυξηθεί το πέναλτι για όσους δεν έρχονται.

Δεν έχουμε κατηγοριοποίηση κανένα Σχολείο. Πετυχημένο το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου».

Η ΕΛΜΕΖ λειτουργεί κομματικά και όχι συνδικαλιστικά.

«Δεν ισχύουν αυτά που είπε ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕΖ κ. Προβής, ότι δηλαδή μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου έχουν χαθεί πάνω από 10.500 διδακτικές ώρες στη Ζάκυνθο. Δεν γνωρίζω από πού βρήκε αυτά τα στοιχεία και δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, διότι στις διδακτικές ώρες συμπεριλαμβάνει το ειδικό βοηθητικό προσωπικό, τους Σχολικούς νοσηλευτές και τις παράλληλες στηρίξεις, τα βάζει όλα μαζί.

Έχουν γίνει διορισμοί από την Πολιτεία. Πήραν απόσπαση 52 Εκπαιδευτικοί. Αν θυμάμαι καλά, 23 βρίσκονται σε μακροχρόνιες άδειες. Δύο δεν προσήλθαν διότι ζουν στο εξωτερικό, σε Κίνα και  Σουηδία και πήραν εκεί αναγκαστικά διορισμό. Όσον αφορά τις προχθεσινές προσλήψεις, οι 11 που έγιναν δεν εμφανίστηκαν καν στη Ζάκυνθο, παραιτήθηκαν πριν έρθουν και κατά τη γνώμη μου, αυτό είναι αδικαιολόγητο.

Έντεκα ήταν οι παραιτήσεις των νεοδιορισμένων Εκπαιδευτικών. Η μία δεν ήρθε γιατί πρόκειται να γεννήσει και φυσικά δεν κάνω καμία κριτική σε αυτό. Είχαν επίσης παραιτηθεί άλλοι δύο, μία Φιλόλογος και ένας Βιολόγος. Σύνολο δεκατρείς. Κανένας δεν τους υποχρέωσε να δηλώσουν τον συγκεκριμένο Νομό. Ήταν δική τους επιλογή. Επιπλέον, μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, είχαν το δικαίωμα να αφαιρέσουν περιοχές που δεν επιθυμούσαν. Παρ’ όλα αυτά, παραιτήθηκαν πριν έρθουν στη Ζάκυνθο. Η αίτηση ήταν δική τους, κανείς δεν τους πίεσε να δηλώσουν τη Ζάκυνθο. Αν είχαν μετανιώσει, θα μπορούσαν να αφαιρέσουν την περιοχή μέσα στις προθεσμίες.

Δεν νομίζω ότι ο κύριος λόγος που παραιτήθηκαν είναι ο μισθός. Πιστεύω ότι όλοι βρίσκουν δουλειά, καθώς υπάρχουν προγράμματα και δομές εκτός Ζακύνθου, που «τρέχουν». Είμαστε ενήλικες άνθρωποι, κανείς δεν μας υποχρεώνει να κάνουμε μια αίτηση. Το θεωρώ όμως πολύ ανεύθυνο να καταθέτει κάποιος αίτηση και μετά, με ελαφρά την καρδία, να λέει «δεν έρχομαι».

Κάποιοι σκέφτονται, «δεν πειράζει, φέτος και του χρόνου θα έχω το πέναλτι και δεν θα δουλέψω, θα εργαστώ αργότερα». Γίνονται διορισμοί και προσλήψεις στη Δευτεροβάθμια, που στο παρελθόν δεν γίνονταν. Ενδεικτικά για τους Φιλόλογους, έφτασαν περίπου στους 7.500 στον πίνακα, αριθμός πρωτοφανής.

Πιστεύω ότι η Πολιτεία πρέπει να λάβει δύο μέτρα. Πρώτον, την εντοπιότητα. Γνωρίζω τρεις συναδέλφους που ήθελαν να δουλέψουν στη Ζάκυνθο, αλλά βρέθηκαν στο Αιγαίο, επειδή δεν ήταν η σειρά τους στους πίνακες. Δεν υπάρχει ούτε μία παραίτηση Ζακυνθινού Εκπαιδευτικού και το δηλώνω υπεύθυνα.

Η εντοπιότητα πρέπει να υπάρχει, διότι είναι θέμα στελέχωσης αλλά και «κουλτούρας» των Σχολείων. Όταν αλλάζει το προσωπικό κάθε δύο χρόνια, πρέπει να εκπαιδεύουμε από την αρχή ανθρώπους και έτσι ένα Σχολείο χάνει τη συνοχή του. Δεν έχω τίποτα με τους εκτός Ζακύνθου εκπαιδευτικούς, αλλά πρέπει να αξιοποιήσουμε το τοπικό ανθρώπινο δυναμικό. Από όσους Αναπληρωτές ντόπιους διορίστηκαν, κανείς δεν παραιτήθηκε, όλοι ήρθαν.

Το δεύτερο μέτρο είναι η αύξηση του πέναλτι. Με τα δύο χρόνια αποκλεισμού, πολλοί λένε «δεν με νοιάζει, θα δουλέψω μετά». Πρέπει να αυξηθεί, γιατί είναι ανεύθυνο να κάνει κάποιος αίτηση και μετά να μην εμφανίζεται. Προχθές η Πολιτεία έκανε νέες προσλήψεις. Περιμένουμε τους Εκπαιδευτικούς στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο την Παρασκευή. Είναι υποχρεωμένοι να υποβάλουν δήλωση τοποθέτησης σήμερα. Αύριο θα τους τοποθετήσουμε και Τετάρτη με Πέμπτη θα αναλάβουν υπηρεσία.

Όσος αριθμός παραιτήθηκε, τόσος αριθμός Εκπαιδευτικών δόθηκε ξανά. Κυρίως Φιλόλογοι, αλλά και Χημικός, Γυμναστής και άλλες ειδικότητες που συμπληρώνουν τα κενά. Στο ΕΠΑΛ υπάρχουν δύο ειδικότητες που αφορούν το πρόγραμμα «Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ».

Στη Γενική Παιδεία τα συνολικά κενά είναι οχτώ, και ένας Εκπαιδευτικός μειωμένου ωραρίου. Στην Ειδική Αγωγή έχουμε δώσει τέσσερις επιπλέον παράλληλες στηρίξεις. Τα Τμήματα Ένταξης λειτουργούν κανονικά σε επτά Σχολεία. Προσπαθούμε να τα στηρίξουμε όσο γίνεται περισσότερο, με επισκέψεις στα Σχολεία και συνεργασία με γονείς.

Ίσως λείπουν κάποιες ώρες για το Μουσικό Σχολείο, δεν θυμάμαι ακριβώς πόσες. Σε αυτό έχουν γίνει προσλήψεις που δεν είχαν γίνει ποτέ στο παρελθόν. Έχουμε ζητήσει και μία επιπλέον ειδικότητα Εικαστικών, έναν των Καλλιτεχνικών, έναν Μουσικό και έναν Γυμναστή μειωμένου ωραρίου. Αυτά είναι τα κενά στη Ζάκυνθο, δεν υπάρχουν άλλα.

Το μοναδικό Σχολείο που εντάχθηκε πέρυσι στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», ήταν το Γυμνάσιο Κατασταρίου. Εκεί φαίνεται καθαρά η διαφορά, για χρόνια δεν γινόταν τίποτα και ξαφνικά, μέσα στο καλοκαίρι, έγιναν πολλές εργασίες. Το σχολείο έχει αλλάξει όψη. Ζητήσαμε επίσης να ενταχθούν στο πρόγραμμα το ΕΠΑΛ και το Γυμνάσιο Βανάτου. Είναι ένα πετυχημένο πρόγραμμα και η κριτική που έκανε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕΖ είναι άδικη.

Δεν έχουμε κατηγοριοποιήσει ποτέ κανένα Σχολείο. Για τα ζητήματα στέγασης και στήριξης των Εκπαιδευτικών, η κοινωνία βοηθά όπου μπορεί. Θυμίζω την περσινή πρωτοβουλία των ξενοδόχων για δωρεάν διαμονή, που δέχτηκε σκληρή κριτική από την ΕΛΜΕΖ. Όποιος βοηθάει την εκπαίδευση, είναι για εμάς καλοδεχούμενος.

Αν δείτε τα έγγραφα της ΕΛΜΕΖ, κανένα δεν είναι υπογεγραμμένο από το Διοικητικό Συμβούλιο, μόνο μία σφραγίδα βλέπεις. Πέρα από νομικό ζήτημα, αυτό αντικατοπτρίζει και τον τρόπο λειτουργίας της,  ένα «one man show». Δεν συνεδριάζει το Δ.Σ., ενώ παλιά, όταν ήμουν κι εγώ στην ΕΛΜΕΖ, πηγαίναμε όλοι, από διαφορετικές Παρατάξεις.

Η σημερινή ηγεσία της ΕΛΜΕΖ φαίνεται να αρκείται στο να έχει την πλειοψηφία και να εκδίδει ανακοινώσεις που εκφράζουν ένα συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα. Με στενοχωρεί που ακούω συναδέλφους να μιλούν για «ΕΛΜΕΖ–Π.Α.ΜΕ». Αυτό δείχνει ότι δεν λειτουργεί συνδικαλιστικά, αλλά κομματικά.»


Current track

Title

Artist

Background