Δυναμική και στοχευμένη η φετινή παρουσία της Ζακύνθου στη WTM του Λονδίνου
Πα 7/11/2025
Η φορολογία στη Βρετανία φέρνει ανησυχία στους tour operators.
Διαβεβαίωση Fraport ότι το 2027 θα λειτουργεί το νέο ραντάρ. Πολύ σημαντική εξέλιξη.
Άνοιγμα στις αγορές Αμερικής και Ασίας. Θέλουμε να αυξήσουμε τους Γάλλους επισκέπτες.
Η Marketing Greece αναλαμβάνει τη διαχείριση των social media της Ζακύνθου.
Η Ζάκυνθος δεν πρέπει να διαφημίζεται μόνο ως το νησί του ποτού και της διασκέδασης.
«Πολύ καλή η παρουσία της Ζακύνθου και γενικότερα των Ιονίων Νήσων, στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση World Travel Market που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, τόσο από την Περιφέρεια όσο και από τον Δήμο. Μπορούμε να πούμε ότι για πρώτη φορά μετά από καιρό, υπήρξε ένα περίπτερο στοχευμένο και στρατηγικό, στο οποίο έγινε ουσιαστική δουλειά.
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, η οποία ήταν και η υπεύθυνη για το περίπτερο, εξασφάλισε τον μεγαλύτερο δυνατό χώρο που θα μπορούσε να έχει. Ήταν ένας χώρος που φιλοξενούσε τα τέσσερα βασικά νησιά του Ιονίου, με τέσσερα τραπέζια, αλλά δεν χωρούσαμε. Παλεύουμε για περισσότερο χώρο για τις συναντήσεις, όμως οι Περιφέρειες έχουν συγκεκριμένα διαθέσιμα budget.
Ενδεχομένως να αποφασίσουμε, φορείς και ιδιώτες, να συνδράμουμε σε συνεργασία με τον Δήμο, ώστε να είναι ακόμη πιο δυναμική η παρουσία μας, τουλάχιστον σε Εκθέσεις όπως αυτή του Λονδίνου, του Βερολίνου, αλλά και σε άλλες. Πάντως σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, φέτος μιλάμε για μια σαφώς πιο δυναμική παρουσία.
Αυτό το οποίο απασχολεί πάρα πολύ τη Βρετανική αγορά, είναι το θέμα της φορολογίας. Θα επιβληθούν κάποιοι νέοι φόροι στη μεσαία τάξη. Υπάρχει μεγάλη ανησυχία για το πώς θα ανταποκριθούν πλέον οι Βρετανοί, η μεγάλη μας αγορά, απέναντι στη νέα φορολογία και στις ταξιδιωτικές τους επιλογές. Για πρώτη φορά, είδαμε και τους tour operators να ανησυχούν και να τοποθετούνται με επιφύλαξη, θέτοντας το ζήτημα.
Από εκεί και πέρα, μένει να το δούμε στην πράξη. Έτσι κι αλλιώς, στον τουρισμό έχουμε συνεχώς μπροστά μας προκλήσεις, μία από αυτές είναι και αυτή που ανέφερα. Θα δούμε πώς θα κινηθεί. Πάντως, τόσο η Ελλάδα όσο και η Ζάκυνθος, κρατούν ψηλά τα σκήπτρα, ειδικά στην αγορά της Βρετανίας.
Η Ζάκυνθος είναι ένας από τους λίγους προορισμούς που έχουν παρουσιάσει αύξηση, όχι μόνο στη Βρετανική αγορά, αλλά και σε άλλες, όπως μας μετέφεραν εκπρόσωποι μεγάλων ταξιδιωτικών οργανισμών. Αυτό είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρο, αλλά μας δημιουργεί και μεγάλες ευθύνες. Παρά τις ελλείψεις, καταφέρνουμε να έχουμε θετικό πρόσημο και πρέπει να δούμε τι κάνουμε από εδώ και πέρα.
Υπάρχουν υπαρκτές αγορές τις οποίες προσπαθούμε να ενισχύσουμε. Για παράδειγμα, στη Γαλλική αγορά, στόχος μας είναι να αυξήσουμε τον όγκο, δηλαδή τον αριθμό των Γάλλων επισκεπτών. Έγιναν πολλές επαφές, τόσο με tour operators όσο και με αεροπορικές εταιρείες, γιατί ένα πολύ σημαντικό ζήτημα είναι η συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες, ειδικά για τις ανεξάρτητες πτήσεις, τα λεγόμενα charter.
Είδαμε πόσο συνέβαλε, πριν από περίπου 20 χρόνια, το άνοιγμα με την EasyJet. Ανέβασε θεαματικά τη Ζάκυνθο και έφερε τουρίστες εκτός των παραδοσιακών tour operators. Κάτι παρόμοιο τώρα θα ενισχύσει πολύ τον προορισμό. Έγιναν πολλές συζητήσεις με τις μεγάλες Ελληνικές εταιρείες, όπως η Aegean και η Sky Express, αλλά και με ξένες, για να δούμε κατά πόσο θα μπορούσαμε να έχουμε ελεύθερες πτήσεις προς τη Ζάκυνθο.
Η ανταπόκριση είναι θετική, το γεγονός και μόνο ότι οι εταιρείες κάθισαν στο τραπέζι και το συζήτησαν είναι ενθαρρυντικό. Επιπλέον, το ότι έχουμε μια «μαγιά» περίπου 6.500 με 7 χιλιάδες Βρετανούς μόνιμους κατοίκους στο νησί, είναι πολύ σημαντικό για το άνοιγμα δρομολογίων προς τη Μεγάλη Βρετανία, αφού υπάρχει ήδη ένα έτοιμο κοινό, οι μόνιμοι αυτοί κάτοικοι, οι συγγενείς και οι φίλοι τους.
Υπάρχει ένα γενικότερο ενδιαφέρον και πρέπει να πούμε ότι η Έκθεση του Λονδίνου είναι μια μεγάλη διεθνής διοργάνωση, που ξεπερνά τα όρια της Βρετανικής αγοράς. Είδαμε προσπάθειες και ανοίγματα προς αγορές εκτός Ευρώπης, κάτι πάρα πολύ σημαντικό. Συζητήσαμε εκτενώς με την Περιφέρεια πάνω σε αυτό το κομμάτι. Μιλάμε για αγορές όπως η Αμερική και η Ασία. Και ξέρετε, τα Ιόνια Νησιά το αξίζουν αυτό, πρέπει να κινηθούμε προς τα εκεί. Για πρώτη φορά μάλιστα, γίνονται ουσιαστικές και εποικοδομητικές συζητήσεις.
Είχαμε επίσης, μια πολύ σοβαρή συνάντηση με τη Fraport σχετικά με το νέο ραντάρ. Τα νέα είναι αρκετά καλά. Ενώ φοβόμασταν ότι θα μιλούσαμε για το 2027 ή το 2028, μας ενημέρωσαν ότι το ραντάρ θα έχει εγκατασταθεί μέχρι τον Μάρτιο του 2026. Από εκεί και πέρα, θα εξαρτηθεί από το πόσο γρήγορα θα ολοκληρωθούν οι εκπαιδεύσεις, αλλά ενδεχομένως να ξεκινήσει η λειτουργία του, σε επίπεδο εκπαίδευσης και προσαρμογής, ήδη μέσα στο 2026.
Άρα, το 2027 θα λειτουργεί κανονικά. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, γιατί οι νέες συμφωνίες για τα slots του 2027 θα γίνουν με βάση το νέο ραντάρ. Ενώ μέχρι τώρα μπορούσαμε να διαχειριστούμε τέσσερις πτήσεις την ώρα, πλέον θα υπάρχει η δυνατότητα για πολύ περισσότερες, σχεδόν απεριόριστες, θα λέγαμε.
Βέβαια, αυτό δεν θα φτάσει από το μηδέν στο εκατό αμέσως, αλλά σίγουρα από την πρώτη κιόλας χρονιά, δηλαδή από το 2027, θα υπάρξουν νέες προοπτικές. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική εξέλιξη, γιατί όταν θα έρθει η ώρα να κλείσουν προγράμματα, είτε οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί, είτε οι ανεξάρτητες αεροπορικές εταιρείες, θα μπορούν να βρίσκουν διαθέσιμες πτήσεις στις ώρες που επιθυμούν.
Ακολουθούν πολλές και σημαντικές Διεθνείς Εκθέσεις. Δεν ξέρω ποιες ακριβώς θα στηρίξει ο Δήμος ενεργά, ωστόσο σίγουρα αυτή του Βερολίνου είναι από τις πιο σημαντικές. Εμείς ως ιδιώτες συμμετέχουμε σε πολλές Εκθέσεις, αλλά γίνεται συζήτηση για μεγαλύτερη ενεργοποίηση του Δήμου σε αυτές.
Είχαμε συναντήσεις και με τη Marketing Greece για το θέμα των social media. Υπάρχει ήδη συμβόλαιο, ώστε να αναλάβει τη διαχείριση των social media της Ζακύνθου, κάτι πολύ σημαντικό. Πολύ εποικοδομητικές ήταν και οι συναντήσεις με τη διευθύντρια του ΕΟΤ Λονδίνου, για το πώς μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω η σχέση με το νησί, μέσα από στοχευμένες δράσεις.
Συζητήσαμε επίσης, για το πώς μπορούμε να αλλάξουμε την εικόνα του νησιού, γιατί υπάρχει προβληματισμός, ειδικά για τη Βρετανική αγορά και τον Λαγανά. Ήταν μια μεγάλη συζήτηση, στο πώς η Ζάκυνθος θα μπορούσε να προβάλει περισσότερο τον πολιτισμό, το πράσινο, τη φύση, όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που διαθέτει σε αφθονία.
Στόχος είναι, ακόμη και στην Αγγλία, να αρχίσουμε να διαφημίζουμε τη Ζάκυνθο διαφορετικά. Όχι μόνο ως νησί του ποτού και διασκέδασης, αλλά ως έναν πολύπλευρο, ποιοτικό προορισμό.»