Δύο χρόνια διορισμών δεν καλύπτουν δέκα χρόνια κενών – Να δημοσιοποιήσει τα κενά η Δευτεροβάθμια
Τρ 25/11/2025
Ο κ. Πόθος υπηρετεί την κυβερνητική πολιτική. Η ΕΛΜΕΖ λειτουργεί για το συμφέρον των μαθητών.
Ο εκπαιδευτικός δεν έρχεται στη Ζάκυνθο, λόγω μισθού και καθυστέρησης διορισμού του.
Ακόμα και Ζακυνθινός φιλόλογος αρνήθηκε τον διορισμό του.
Η Οργανωτική Γραμματέας του Σωματείου βρίσκεται σε πειθαρχική διαδικασία.
Γκρέμισαν καινούργιες τουαλέτες στο Καταστάρι για να φτιάξουν άλλες καινούργιες.
«Αρχικά θα κάνω ένα πολύ σύντομο σχόλιο. «Έκαστος εφώ ετάχθη». Ο καθένας στη θέση του υπερασπίζεται ότι πρέπει. Ομοίως και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας, υπερασπίζεται την αντιεκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου και μάλιστα πρωτοστατεί σε αυτή. Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας υλοποιεί την πολιτική του Υπουργείου. Το Υπουργείο Παιδείας είναι κομμάτι της κυβέρνησης και υλοποιεί συγκεκριμένη πολιτική.
Αντικειμενικά, ο κ. Πόθος υπηρετεί την κυβερνητική πολιτική. Δεν είπα ότι είναι κομματικό στέλεχος της ΝΔ, αλλά ούτε και η ΕΛΜΕΖ λειτουργεί κομματικά, όπως ανέφερε. Δεν πρόκειται για ηθική μομφή προς το πρόσωπο του κ. Πόθου. Η πολιτική τοποθέτηση ουσιαστικά αντικατοπτρίζει τη θέση του εκάστοτε Διευθυντή Δευτεροβάθμιας, ο οποίος συμφωνεί με το γενικό πλαίσιο της κυβέρνησης, του Υπουργείου και το υπηρετεί.
Όσον αφορά τους διορισμούς από την πολιτεία, παρέλειψε ο κ. Πόθος να αναφέρει, ότι για τουλάχιστον δέκα χρόνια γίνονταν κανονικά συνταξιοδοτήσεις, αλλά μηδενικοί διορισμοί στην εκπαίδευση. Το αποτέλεσμα είναι ότι ακόμα και φέτος, το Υπουργείο ομολογεί ότι υπάρχουν πάνω από 45 χιλιάδες αναπληρωτών.
Δέκα χρόνια μηδενικών διορισμών δεν μπορούν να καλυφθούν με δύο χρόνια διορισμών, που οριακά καλύπτουν τις ανάγκες της φετινής Σχολικής χρονιάς. Γι’ αυτόν τον λόγο, το ίδιο το Υπουργείο παραδέχεται τα 45 χιλιάδες κενά.
Με 793 ευρώ καθαρά τον μήνα, ένας αναπληρωτής εκπαιδευτικός δεν μπορεί να ζήσει αξιοπρεπώς σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας. Ο κ. Πόθος υποστήριξε ότι το πρόβλημα δεν είναι ο μισθός για όσους διορίζονται. Τότε γιατί παραιτούνται; Έχουν κάποιο χόμπι, να περνούν την ώρα τους συμπληρώνοντας αιτήσεις; Οι αιτήσεις γίνονται σε συγκεκριμένη χρονική φάση, προκειμένου οι συνάδελφοι να προσληφθούν εντός εύλογου χρονικού διαστήματος.
Δεν μπορεί να υποβάλλει κάποιος αίτηση τον Μάιο και να περιμένει μέχρι τον Νοέμβριο για τον διορισμό του. Το Υπουργείο γνωρίζει τα κενά από το τέλος Αυγούστου και επιλέγει να μην τα καλύψει. Μιλάμε για έξι μήνες καθυστέρησης στον διορισμό ενός εκπαιδευτικού.
Την ώρα που το κράτος βρίσκει αμέσως χρήματα για να χρηματοδοτήσει άλλα προγράμματα, όπως το κέντημα, με 4 εκατομμύρια ευρώ, οι αναπληρωτές μένουν χωρίς εργασία και χωρίς επίδομα ανεργίας. Αυτό εξηγεί τις μαζικές παραιτήσεις εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα.
Δεν είναι μόνο το πρόβλημα του μισθού, αλλά παίζει ρόλο και αυτό. Το Υπουργείο ομολόγησε, πως σε όλη την Ελλάδα για 1.424 θέσεις δεν υπήρξε κανένα ενδιαφέρον.
Ο μισθός των 793 ευρώ παραμένει σταθερός, αλλά η καθυστέρηση στον διορισμό και η μη χορήγηση επιδόματος ανεργίας, δυσχεραίνουν την οικονομική κατάσταση των εκπαιδευτικών. Δεν ισχύει το επιχείρημα περί εντοπιότητας ως κύριας αιτίας μη προσέλευσης. Υπάρχει Ζακυνθινός Φιλόλογος που δεν δέχτηκε τον διορισμό του στο νησί. Άρα, για ποια εντοπιότητα μιλάμε;
Επιπλέον, ο πίνακας των ηλεκτρολόγων έχει μηδενιστεί για τη Ζάκυνθο και δεν υπάρχει ούτε ένας ενδιαφερόμενος να αναλάβει θέση στο ΕΠΑΛ. Προφανώς και υπάρχουν ηλεκτρολόγοι στο νησί. Για ποιον λόγο άραγε ζητούν; Ας προβληματιστεί ο καθένας. Η εντοπιότητα δεν αποτελεί συνεπώς αιτία.
Επειδή ο κ. Πόθος αμφισβήτησε τα κενά στο Μουσικό Σχολείο, αναφέρω ότι υπάρχουν δύο κενά στο μάθημα του Μαντολίνου. Μόνο ένα σχολείο στη Ζάκυνθο έχει πλήρες πρόγραμμα. Η υπόλοιπη Δευτεροβάθμια αντιμετωπίζει ελλείψεις σε προσωπικό και στο πρόγραμμα.
Η Οργανωτική Γραμματέας του Σωματείου βρίσκεται σε πειθαρχική διαδικασία, λόγω συμμετοχής στην απεργία αποχής από την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Υπάρχει σαφής κατηγοριοποίηση, η οποία συνεχώς εντείνεται και με τα πρότυπα-πειραματικά Σχολεία. Σε αυτά τα Σχολεία δίνονται πολή σκληρές εξετάσεις και έχει ξεκινήσει και μια φάμπρικα φροντιστηρίων στην Αθήνα, με παιδιά της 4ης Δημοτικού.
Αυτό οδηγεί σε κατηγοριοποιημένη εκπαίδευση από πολύ μικρή ηλικία, με φαινόμενα ανταγωνισμού και ενδεχόμενο μπούλινγκ μεταξύ μαθητών. Τα φαινόμενα μπούλινγκ υπήρχαν και πριν, αλλά η κατηγοριοποίηση τα εντείνει.
Η υποστήριξη του κράτους προς τους εκπαιδευτικούς είναι ανεπαρκής. Το κράτος επιλέγει να υπό χρηματοδοτεί την Παιδεία, αφήνοντας χώρο για χορηγούς, ενώ οι φόροι των πολιτών δεν αποδίδονται επαρκώς σε Σχολεία και υποδομές. Οι όποιες δωρεές από ιδιώτες ή φορείς, δεν μπορούν να αντικαταστήσουν το κράτος. Το κράτος έχει υποχρέωση να εξασφαλίσει την εκπαίδευση, όχι να επαφίεται αποκλειστικά στην καλή θέληση τρίτων και να μας περνά τη λογική των «χορηγών» και «ευεργετών».
Το κράτος έχει βγάλει από πάνω του κάθε ευθύνη και δεν θα το αφήσουμε να περάσει. Το κράτος παίρνει χρήματα από φόρους και δεν μας τα επιστρέφει σε κανέναν τομέα. Η κατάσταση των Σχολικών κτιρίων παραμένει προβληματική. Το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» επαναλαμβάνω ότι είναι ένα πασάλειμμα, ένα βάψιμο και τίποτα παραπάνω. Μόνο και μόνο, για να βάλουν τις ταμπέλες τους στις Τράπεζες.
Όταν θέλεις να κάνεις μια σοβαρή παρέμβαση σε όλα τα Σχολεία της Ζακύνθου και της Ελλάδας, θα ξεκινήσεις πρώτα απ’ όλα με έναν πλήρη αντισεισμικός έλεγχο. Πρωτοβάθμιο και Δευτεροβάθμιο. Αυτή τη στιγμή δεν έχει ολοκληρωθεί ο Πρωτοβάθμιος έλεγχος και δεν υπάρχει καμία μέριμνα για τον Δευτεροβάθμιο, γιατί δεν υπάρχει η χρηματοδότησή του. Δεν θα πανηγυρίζεις για ένα πρόγραμμα που τα κονδύλια του φτάνουν μόλις για το 2,8% των Σχολικών κτιρίων.
Με χτυπήματα σοβάδων και βαψίματα, δεν λύνονται τα προβλήματα. Βλέπουμε όλοι την εικόνα που έχει το ΕΠΑΛ.
Το ξαναλέω, σε συγκεκριμένο σχολείο της Ζακύνθου, υπήρχαν καινούργιες τουαλέτες που γκρεμίστηκαν για να φτιαχτούν νέες τουαλέτες, για να δικαιολογήσουν το πρόγραμμα. Το είχα αναφέρει και ο κ. Πόθος δεν το διέψευσε, δεν το σχολίασε. Ότι δηλαδή, είχαμε επισκευές σε ήδη επισκευασμένα σημεία του κτηρίου.
Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας οφείλει να δημοσιοποιεί τα κενά που υπάρχουν, ώστε να υπάρχει λογοδοσία στην κοινωνία. Ποιοι ήρθαν, ποιοι δεν ήρθαν, δεν εννοώ ονομαστικά. Ποιοι κλάδοι, ποιες ειδικότητες. Από τη στιγμή που δεν το πράττει, το Σωματείο μας αναλαμβάνει να καλύψει το κενό της ενημέρωσης.
Ως Σωματείο έχουμε κάθε χρόνο εκλογές. Οι συνάδελφοι κάθε χρόνο εκφράζονται ελεύθερα και δημοκρατικά. Ουδέποτε έχει αποκλειστεί οποιαδήποτε Παράταξη από το δικαίωμα συμμετοχής. Συνεπώς αυτά που λέει ο κ. Πόθος δεν ευσταθούν. Δεν λειτουργούμε κομματικά, αλλά με άξονα το συμφέρον των μαθητών. Το Σωματείο καλεί αύριο στις 3 και μισή το μεσημέρι τους συναδέλφους σε μαζική συμμετοχή στη Γενική Συνέλευση και στις εκλογές, για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ. Εκλογές που διεξάγεται με καθαρές και διαφανείς διαδικασίες.»