Current track

Title

Artist

Background

Αγγελική Αυγουστίνου
Αντιδήμαρχος Επιχειρηματικότητας και Τουρισμού

Δύσκολες αλλά αναγκαίες αλλαγές για μια πιο λειτουργική πόλη

Τρ 2/09/2025



Κυκλοφοριακή μελέτη: προβλήματα και διορθώσεις

Νέα μελέτη για χώρους στάθμευσης μόνιμων κατοίκων

Δημοτική συγκοινωνία: από την απογοήτευση στην αποδοχή

Τουριστικά λεωφορεία και στάθμευση στη Στήλη Πεσόντων

Παιδικές χαρές και Λιμενικό Ταμείο – Το θέμα έχει φτάσει στο απροχώρητο

Γαλάζιες σημαίες και ναυαγοσώστες

Κοινόχρηστοι χώροι και πλατφόρμα MyStreet

Μελέτη φέρουσας ικανότητας του νησιού

«Η δεύτερη φάση της κυκλοφοριακής μελέτης δοκιμάστηκε μέσα στην αιχμή της τουριστικής σεζόν και σαφέστατα είδαμε ότι δημιουργήθηκαν κάποια προβλήματα, τα οποία ήδη αυτή τη στιγμή είμαστε στις συζητήσεις και με τον μελετητή ώστε να αλλάξουν κάποια πράγματα από τις αρχές του ερχόμενου μήνα.

Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η μελέτη για τους χώρους στάθμευσης των μόνιμων κατοίκων. Θα είναι έτοιμη σε λίγες ημέρες και εμείς ήδη προετοιμάζουμε την εφαρμογή της. Σε αυτή τη φάση και όταν θα έρθει η μελέτη στα χέρια μας, θα κάνουμε συνάντηση με τους κατοίκους και με τους φορείς της πόλης, ούτως ώστε να τους παρουσιάσουμε την μελέτη και να συζητήσουμε όλοι μαζί για την εφαρμογή της.

Σε αυτή τη μελέτη δεν είναι μόνο οι χώροι στάθμευσης των μόνιμων κατοίκων, είναι και για τη στάθμευση των μοτοποδηλάτων. Οπότε να τελειώσει όλο αυτό το οποίο συμβαίνει, με μηχανάκια παντού παρκαρισμένα. Θα υπάρχουν θέσεις συγκεκριμένες που θα πρέπει να παρκάρουν τα μοτοποδήλατα. Είναι ένα δύσκολο εγχείρημα και αυτό. Οι προσαρμογές που θα κάνουμε είναι πάντα  σε συνεργασία με τον μελετητή. Θα δώσουμε θέση στάθμευσης σε ένα όχημα ανά κατοικία.

Θα περισσεύσουν θέσεις στάθμευσης για κάποιον που θέλει να επισκεφθεί την πόλη, αλλά δεν μπορούμε να δώσουμε ακόμα τον αριθμό, γιατί η μελέτη είναι ακόμα σε εξέλιξη και είναι ένα θέμα το οποίο θα μας απασχολήσει με τον μελετητή αυτή την εβδομάδα. Προτεραιότητα θα δοθεί σε ανθρώπους με ειδικές ανάγκες, είναι κάτι το αυτονόητο.

Θα αφαιρεθούν θέσεις στάθμευσης από κάποια ιατρεία. Υπάρχει ήδη αυτή την εξέλιξη στις Τεχνικές Υπηρεσίες. Θα αφορά συγκεκριμένες ειδικότητες, θα γίνουν πολύ πιο σκληροί οι όροι ώστε ένα ιατρείο να μπορεί να πάρει χώρο στάθμευσης. Τα ιατρεία πρέπει να έχουν τις πινακίδες τους μόνο κατά τη λειτουργία. Καλό θα είναι ο κόσμος να γνωρίζει πως όταν τα ιατρεία είναι κλειστά μπορούν να μετακινήσουν τις πινακίδες και να παρκάρουν. Επίσης, υπάρχουν και ιατρεία τα οποία έχουν κλείσει, ή ιατρεία που κρατούν παραπάνω από μία θέσεις στάθμευσης.
Τα φαρμακεία όταν κλείνουν θα πρέπει και αυτά να απελευθερώνουν θέσεις στάθμευσης, εκτός φυσικά από αυτά που εφημερεύουν.

Είδαμε τον πρώτο καιρό να είναι απογοητευτική η συμμετοχή του κόσμου στη δημοτική αστική συγκοινωνία. Βέβαια το περιμέναμε γιατί ήταν κάτι καινούριο. Όμως βλέπουμε ότι με την πάροδο του χρόνου, ιδίως τον Αύγουστο μήνα, ήταν αρκετοί εκείνοι οι οποίοι επέλεξαν να παρκάρουν στους χώρους στάθμευσης που έχουμε δώσει και να χρησιμοποιούν τη δημοτική συγκοινωνία. Θεωρώ ότι σιγά-σιγά θα μπούμε όλοι σε αυτή την διαδικασία. Είναι κάτι το οποίο μπορεί να λειτουργήσει και θεωρώ ότι επιβάλλεται να λειτουργήσει.
Γιατί αν σκεφτούμε τον χρόνο τον οποίο σπαταλάμε στο να παρκάρουμε γύρω-γύρω όλοι στην πόλη, άπειρες ώρες, το να περιμένουμε και 10 με 15 λεπτά τη δημοτική συγκοινωνία να έρθει στους χώρους στάθμευσης και άλλα 20 λεπτά που θα κάνει για να μας μεταφέρει στο κέντρο της πόλης, κερδίζουμε πολύ χρόνο. Μέρα με μέρα όλο και περισσότεροι χρησιμοποιούν τη δημοτική συγκοινωνία. Αυτό δίνει και σε εμάς το έναυσμα να συνεχίσουμε, γιατί είχαμε πει ότι ήταν μια δίμηνη σύμβαση, μια πιλοτική κατάσταση, η οποία στην αρχή μας είχε αποθαρρύνει, αλλά βλέπουμε ότι τον τελευταίο μήνα έχει αρχίσει και λειτουργεί. Οπότε εμείς θα συνεχίσουμε με άλλη μια δίμηνη σύμβαση, πάλι σε πιλοτικό στάδιο, για να συνεχίσουμε να έχουμε δημοτική συγκοινωνία.

Το έγγραφο με το οποίο ζητάγαμε από το Λιμενικό Ταμείο να σταματήσουν να παρκάρουν τα τουριστικά λεωφορεία στη Στήλη των Πεσόντων, έχει αποστελεί εδώ και περίπου έναν μήνα από τη διεύθυνση τουρισμού. Έχουμε μιλήσει και με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου και με τον Λιμενάρχη και δυστυχώς μεσούσης της σεζόν αυτό δεν μπορούσε να συμβεί όπως μου εξήγησαν για κάποιους λόγους. Αυτό που μπορώ να σας επιβεβαιώσω είναι ότι εκκρεμεί μια συνάντηση τέλος της σεζόν, τέλος Οκτώβρη και με τον καινούργιο μας Λιμενάρχη, ο οποίος είναι και αυτός πάρα πολύ θετικός στο να το αλλάξουμε όλο αυτό και με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου και πιστέψτε με, ότι αυτό το φαινόμενο δεν θα το δούμε του χρόνου. Έχουμε προτείνει λύσεις, που θα μπορούν να σταθμεύουν τα λεωφορεία.

Οι Παιδικές Χαρές είναι ζήτημα του Λιμενικού Ταμείου. Εμείς πιέζουμε προς το να πάρουμε την Παιδική Χαρά πίσω από το Πνευματικό Κέντρο. Έχουμε κολλήσει προφανώς στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, είναι θέμα του Λιμενικού Ταμείου να φτιαχτεί σωστά η προγραμματική και εμείς να προχωρήσουμε και να πάρουμε τις Παιδικές Χαρές, γιατί όλο αυτό προσβάλλει τους πάντες και πρώτα απ’ όλα και εμάς ως Δημοτική Αρχή. Ότι συμβαίνει τώρα, είναι υπό την ευθύνη του Λιμενικού Ταμείου, της Λιμενικής Επιτροπής, δυστυχώς δεν μπορούμε να παρέμβουμε καθόλου από τη στιγμή που δεν έχουμε στα χέρια μας την προγραμματική. Πέρα από το έγγραφο, έχουμε μιλήσει άπειρες φορές και πάλι πριν 10 μέρες είχαμε μια συζήτηση με τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου και είπαμε ότι πλέον αυτό το πράγμα έχει φτάσει στο απροχώρητο. Θα πρέπει και εκείνοι να πιέσουν με τη σειρά τους να προχωρήσουν τη διαδικασία για να περάσουν οι Παιδικές Χαρές στα χέρια του Δήμου.

Ο κανονισμός για να έχει μια παραλία γαλάζια σημαία εφαρμόζεται. Η υπηρεσία του Δήμου ξεκινά μια διαδικασία ελέγχου από τον Φεβρουάριο μήνα. Μιλάμε για την πάγια διαδικασία και να σας πω ότι από αρχές Ιουλίου μέχρι μέσα Αυγούστου, χωρίς εμείς να το γνωρίζουμε γίνεται έλεγχος. Από την εταιρεία είχαμε μόνο μικρές παρατηρήσεις, άρα σημαίνει ότι το πρόγραμμα λειτουργεί πάρα πολύ καλά και το ευχάριστο είναι, ότι φέτος έχουμε άλλες 4 προτεινόμενες παραλίες όπου ακολουθείται η ίδια διαδικασία. Φέτος είναι 4 υποψήφιες και του χρόνου θα έχουμε άλλες 4.

Περίπου στο ένα εκατομμύριο ευρώ είναι το ποσό που δαπανά ο Δήμος για να έχουμε ναυαγοσώστες. Να σας πω ότι για το 2025 αλλά και για το 2026, πήραμε απόφαση για παράταση του προγράμματος, διότι έληγε το πρόγραμμα 30 Σεπτεμβρίου. Βλέπουμε ότι έχει επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος, οπότε δώσαμε άλλες 2 βδομάδες παράταση, έως τις  15 Οκτώβρη. Αυτό με πρωτοβουλία του Δήμου. Το κόστος είναι πάρα πολύ σημαντικό, αλλά το κόστος στο να μην χαθεί μια ζωή είναι το πιο σημαντικό. Υπάρχει ελεγκτική επιτροπή για τους ναυαγοσώστες. Στο Καλαμάκι υπάρχουν τρεις πύργοι, τρεις ναυαγοσώστες. Είχα μια επικοινωνία πριν 10 μέρες με τον Πρόεδρο του Καλαμακίου κ. Κοντονή, ο οποίος μου είπε ότι του μετέφεραν κάποιοι ότι αρκετές φορές έλειπε ο ένας από τους ναυαγοσώστες. Αμέσως επικοινωνήσαμε και στείλαμε την επιτροπή και έκανε έλεγχο και αμέσως επικοινωνήσαμε με την εταιρεία. Στο τελευταίο συμβάν με το παιδάκι που είχε χτυπήσει, ακούστηκαν πάρα πολλά, ότι δεν υπήρχαν ναυαγοσώστες, ενώ σαφέστατα υπήρχε ναυαγοσώστης, το δείχνουν και οι φωτογραφίες στον έντυπο τύπο, όπου ο ναυαγοσώστης δίνει τις πρώτες βοήθειες.

Καταλαβαίνετε ότι έχουμε να κάνουμε με ανθρώπινο δυναμικό, με μία εταιρεία η οποία θα πρέπει να ελέγχεται από τον Δήμο. Η επιτροπή δεν μπορεί ταυτόχρονα να είναι και στην παραλία του Τσιλιβί και στο Καλαμάκι. Αν έχει τύχει, παραδείγματος χάρη στην παραλία του Καλαμακίου ή να είναι σε περιπολία ο ναυαγοσώστης, ή να είχε κάποιο προσωπικό θέμα και δεν πρόλαβε η εταιρεία να τον καλύψει, αυτά συμβαίνουν, αλλά προσπαθούμε να μην συμβούν. Γι’ αυτό είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με την εταιρεία. Αν κάποιοι πολίτες έχουν διαπιστώσει ότι κάπου δεν υπάρχουν ναυαγοσώστες, να επικοινωνήσουν μαζί μας. Είχα διαπιστώσει και εγώ προσωπικά στην παραλία του Τσιλιβί όπου είχα πάει για μπάνιο με την οικογένειά μου, ότι υπήρχαν δύο ναυαγοσώστες ενώ έχουμε τρεις πύργους. Αμέσως επικοινώνησα και από ό,τι με ενημέρωσαν ο ναυαγοσώστης είχε κάποιο πρόβλημα υγείας και μέχρι να έρθει ο επόμενος ναυαγοσώστης υπήρξε ένα κενό. Θέλει συνεχή έλεγχο.

Η διαδικασία μέσω του mystreet για την αποτύπωση των κοινόχρηστων χώρων και τις παραχωρήσεις που έχουν γίνει σε κάποιους ιδιώτες για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, είναι χρονοβόρα. Άνοιξε πριν 15 ημέρες, έχουμε δικαίωμα να ανεβάσουμε τους κοινόχρηστους χώρους με τα τοπογραφικά,  όμως είναι μια διαδικασία την οποία πρέπει να φέρουν εις πέρας τρεις υπάλληλοι του τμήματος καταστημάτων και πρόκειται για έναν τεράστιο όγκο δουλειάς αυτή τη στιγμή. Μέχρι την Παρασκευή θα είναι τα πάντα ανεβασμένα. Βλέπουμε τι γίνεται και στους υπόλοιπους Δήμους, έχουν ανεβάσει τα στοιχεία μόλις το 10-15% και φαντάζομαι ότι είναι οι ίδιοι λόγοι που και η Ζάκυνθος δεν τα έχει ανεβάσει αυτή τη στιγμή. Η ανάρτηση γίνεται για το σύνολο των παραχωρήσεων.

Η διαδικασία για τη σύνταξη μελέτης φέρουσας ικανότητας του νησιού, έχει προχωρήσει από τον Αντιπεριφερειάρχη Ζακύνθου. Από ό,τι γνωρίζω δεν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη και δεν μπορώ να σας δώσω χρονοδιάγραμμα του πότε θα ολοκληρωθεί. Είναι κάτι το οποίο συζητάμε συνέχεια με τον Αντιπεριφερειάρχη και έχει και αυτός την ίδια αγωνία με εμάς. Βλέπετε τι έγινε στο Τσιλιβί. Έχει να κάνει καθαρά και αυτό με την φέρουσα ικανότητα.  Όμως παρ’ όλα αυτά δεν περιμένουμε μία μελέτη για να παρέμβουμε. Βλέπετε ότι και χθες δόθηκαν προτάσεις, δόθηκαν λύσεις οι οποίες θα υλοποιηθούν. Είναι πάρα πολύ σημαντική η μελέτη που θα πάρουμε για την φέρουσα ικανότητα του νησιού μας και όντως υπάρχει μια μεγάλη καθυστέρηση. Φαντάζομαι ότι έχει γίνει η ανάθεση γιατί είναι ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που έχει περάσει, αλλά γνωρίζω και τα γρανάζια του Ελληνικού δημοσίου. Θα πρέπει να πιέσουμε όλοι. Δεν έχει σημασία αν το έχει αναλάβει η Περιφέρεια ή ο Δήμος. Οι ίδιες διαδικασίες είναι παντού στο ελληνικό δημόσιο.»


Current track

Title

Artist

Background