Γιάννης Φιλιπποπολίτης (Τουριστικός πράκτορας)
Πα 26/07/2019
«Ελλοχεύει ο κίνδυνος, όπως έγινε και πέρυσι, να κλείσουν λόγω πτώχευσης κάποιες τουριστικές εταιρίες.
Οι tour operators, που αναλαμβάνουν και όλα τα ρίσκα, περνάνε μια δύσκολη περίοδο αφού πουλάνε σε πολύ φτηνές τιμές, όπως το ίδιο συμβαίνει και με τις αεροπορικές εταιρίες.
Η φετινή χρονιά, είναι μια μέτρια προς κακή τουριστική χρονιά. Έχουμε μείωση των διανυκτερεύσεων κατά 15% περίπου και δεν μιλάμε μόνο για μεμονωμένους επισκέπτες, αλλά και για επισκέπτες μέσω των εταιριών.
Θεωρώ ότι αυτή η κάμψη κρατήσεων και διανυκτερεύσεων για τη Ζάκυνθο, θα συνεχιστεί και για τα επόμενα δύο χρόνια. Οι τιμές που πουλάει η Ζάκυνθος θεωρώ ότι θα μείνουν στα ίδια επίπεδα, αλλά μάλλον θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τις προσφορές που δίνουμε.
Η φθίνουσα πορεία του τουρισμού αφορά όλη τη χώρα αλλά στη Ζάκυνθο έχουμε να αντιμετωπίσουμε επιπλέον προβλήματα, όπως αυτό της καθαριότητας αλλά και της έντονης παραβατικότητας σε όλους τους τομείς. Πρέπει πρώτα εμείς οι ίδιοι, να μεριμνήσουμε για να έχουμε ένα νησί με υποδομές και χωρίς σκουπίδια και μετά να συζητάμε για την ποιότητα του του τουρισμού που θέλουμε. Έρχεται ο τουρίστας να κάνει τις διακοπές του σε ένα πανέμορφο νησί και τελικά διαπιστώνει ότι είναι βρώμικο και άναρχο. Εδώ έχουμε μεγάλη αύξηση κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας, που λογικά οφείλεται στα αμάζευτα σκουπίδια που βρίσκονται παντού και αποτελούν εστίες μόλυνσης για την δημόσια υγεία.
Οι περισσότεροι που ασχολούνται με τον τουρισμό στη Ζάκυνθο είναι σοβαροί επαγγελματίες, αλλά δεν είναι στο χέρι τους να κάνουν κάτι σε θέματα που δημιουργούν πρόβλημα στο νησί.
Φέτος είναι πολύ ανεβασμένες οι αγορές της Τουρκίας, της Αιγύπτου και της Τυνησίας. Έχουν διασφαλίσει την ασφάλεια των επισκεπτών τους, έχουν αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις τους και όλα αυτά μας δημιουργούν μια έξτρα πίεση, ενώ οι προσφορές από αγορές όπως της Ισπανίας, δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο τα πράγματα.
Ήταν καθαρά συγκυριακή η αύξηση του τουρισμού που είχαμε τα τελευταία χρόνια, η πολιτεία σε κεντρικό επίπεδο δεν έκανε τίποτα το ουσιαστικό. Όπως δεν έχει γίνει κάτι το ουσιαστικό, το ιδιαίτερο ή σοβαρό, σε ότι αφορά την προβολή της Ζακύνθου στο εξωτερικό.
Ως έναν βαθμό, επηρεάζει θετικά ή αρνητικά, η διαφήμιση που γίνεται μέσω των social media, αλλά τελικά, σημασία έχει το προϊόν που προσφέρουμε και η κακή εικόνα του νησιού, κυρίως λόγω έλλειψης υποδομών, μια εικόνα που μεταφέρεται στόμα με στόμα.»
Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή: