Η απόφαση της ΕΣΑΛ αποδομεί το ψεύτικο αφήγημά για την θέση της προβλήτας στο μόλο του Αγίου Νικολάου
Πα 5/11/2021
«Είχαμε ένα έτοιμο εγκεκριμένο έργο για την κατασκευή προβλήτας κρουαζιερόπλοιων στον μόλο του Αγίου Διονυσίου, το οποίο είχε περάσει από την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, και τώρα πάει δέκα χρόνια πίσω, λόγω της εμμονής του Βουλευτή Ζακύνθου κ. Ακτύπη και των ομοϊδεατών του, που για μικροπολιτικούς λόγους αποφάσισαν να πάνε σε άλλη θέση την προβλήτα, στον μόλο του Αγίου Νικολάου.
Η τελευταία απόφαση της ΕΣΑΛ αποδομεί το ψεύτικο αφήγημά τους, ότι είναι καταλληλότερη η θέση στον μόλο του Αγίου Νικολάου, γιατί είναι ακατάλληλη η θέση στον μόλο του Αγίου Διονυσίου και πιο κοστοβόρα. Η απόφαση της ΕΣΑΛ είναι καταπέλτης απέναντι στα όσα έλεγε ο κ. Ακτύπης και καταργεί τη μελέτη της κας Φράγκου. Η ΕΣΑΛ ξεκάθαρα αναφέρει ότι θα πρέπει να κατατεθεί νέο master plan, το έργο που αφορά την προβλήτα να είναι μικρότερης κλίμακας και να συνοδεύεται από περιβαλλοντική μελέτη.
Επίσης τονίζει ότι υπάρχει πρόβλημα κυματικής διαταραχής, το οποίο είναι μεγαλύτερο, πιο έντονο, στην περιοχή του μόλου του Αγίου Νικολάου, από ότι στον Άγιο Διονύσιο. Η ΕΣΑΛ λέει ότι η μελέτη που υπέβαλλαν δεν είναι αντικειμενική στους λόγους που προκρίνουν τη θέση στον μόλο του Αγίου Νικολάου. Η μελέτη που τώρα υπεβλήθη, δεν έχει σχέση με την αρχική μελέτη του 2017. Το μόνο θετικό ως προς την θέση στον μόλο του Αγίου Νικολάου που αναφέρει η ΕΣΑΛ, είναι ότι λόγω βάθους θα χρειαστούν λιγότερες εκσκαφές.
Αυτοί που πήγαν πίσω το όλο έργο, τολμούν να κατηγορούν εμάς, να λένε ότι εμείς είμαστε αυτοί που πλήττουν την επιχειρηματικότητα. Το 2017 είμασταν εμείς που επί ΣΥΡΙΖΑ δρομολογήσαμε τις εξελίξεις για master plan στο λιμάνι και κατασκευή προβλήτας κρουαζιερόπλοιων. Τότε είχαμε μια ομάδα εννέα ανθρώπων στην ΕΣΑΛ για να συζητήσουμε με τους ειδικούς πριν ληφθεί η απόφαση. Τώρα δεν πήγε κανείς, ούτε καν η μελετήτρια. Τα δεδομένα όμως τότε ήταν διαφορετικά από ότι σήμερα. Το 2017 δεν υπήρχε πανδημία και το 2018 είχαμε ρεκόρ αφίξεων και εσόδων από τον τουρισμό, που έσπασε με νέο ρεκόρ το 2019. Τώρα όμως είναι απαραίτητο κατά εμάς, να γίνει μια οικονομοτεχνική μελέτη σκοπιμότητας, για να δούμε αν αξίζει τελικά να δαπανηθούν τόσα εκατομμύρια για να έχουμε κρουαζιέρα στο νησί.
Δεν είμαστε αντίθετοι, και δεν έχουμε εμμονή με τη θέση του Αγίου Διονυσίου. Δεν λέμε ότι αν δεν γίνει εκεί η προβλήτα, δεν θα γίνει πουθενά. Εμείς θέλουμε το έργο και θα δεχτούμε την επιστημονική άποψη των ειδικών. Ακόμα και αν εξετάσουμε το ενδεχόμενο να γίνει η προβλήτα εκτός πόλης.
Σε κάθε όμως περίπτωση, δεν ευθυνόμαστε εμείς, που με τις παλινωδίες του Βουλευτή Ζακύνθου και της ομήγυρής του, στην καλυτέρα των περιπτώσεων, επιεικώς, θα έχουμε μια καθυστέρηση πενταετίας του έργου.»
Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή: