Current track

Title

Artist

Background

Διονύσιος Τουρκάκης
Πρόεδρος ΔΕΥΑΖ

Η ΔΕΥΑΖ στη ψηφιακή εποχή- Διαφάνεια και άμεση εξυπηρέτηση πολιτών

Δε 15/12/2025



• Νέα εποχή για τη ΔΕΥΑΖ με πλήρη ψηφιοποίηση υπηρεσιών και διαδικασιών.
• Αυτόματη καταγραφή και παρακολούθηση κατανάλωσης μέσω ψηφιακής εφαρμογής.
• Στόχος η απλούστευση συναλλαγών και η μείωση φυσικής παρουσίας στα γραφεία.
• Πενταετές πρόγραμμα με εκπαίδευση προσωπικού και συνεχή αναβάθμιση λειτουργιών.

Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Ζακύνθου, Διονύσης Τουρκάκης, μίλησε στον ΣΤΙΓΜΑ 97,6 για το νέο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα που οδηγεί την επιχείρηση στην ψηφιακή εποχή, με στόχο τη διαφάνεια, την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών και τη βελτίωση της λειτουργίας των δικτύων.

Το βασικό σκέλος της ψηφιοποίησης αφορά το εσωτερικό κομμάτι λειτουργίας της υπηρεσίας, όπως τον Προϋπολογισμό, τη μισθοδοσία, τις δαπάνες, τις προμήθειες και την επικοινωνία με το κοινό. Περιλαμβάνει επίσης τις πληρωμές λογαριασμών, τις διαδικασίες είσπραξης και κατασχέσεων, καθώς και το σύστημα μέτρησης της κατανάλωσης, που πλέον θα γίνεται αυτόματα μέσω ψηφιακής εφαρμογής.

Όπως εξήγησε, δεν θα χρειάζεται κάποιος να πραγματοποιεί τη μέτρηση και να μεταφέρει δεδομένα, αφού όλα θα καταγράφονται και θα μεταφέρονται αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο στο σύστημα. Το νέο περιβάλλον λειτουργίας θα είναι διαδικτυακό, βασισμένο σε cloud, συγκεντρώνοντας σε ένα σημείο όλα τα δεδομένα της υπηρεσίας.

Οι πολίτες θα μπορούν να βλέπουν στοιχεία όπως ο Προϋπολογισμός, η εκτέλεσή του, οι δαπάνες και οι δημοπρασίες. Επιπλέον, θα έχουν τη δυνατότητα να κλείνουν ηλεκτρονικά ραντεβού και να παρακολουθούν την πορεία των αιτήσεών τους, χωρίς να χρειάζεται η φυσική τους παρουσία στα γραφεία της ΔΕΥΑΖ.

Στο νέο σύστημα εντάσσεται και η διαχείριση των βλαβών, ώστε οι καταναλωτές να ενημερώνονται άμεσα για την εξέλιξή τους. Ο κ. Τουρκάκης χαρακτήρισε τη λειτουργία του σαν ένα “gov.gr” της ΔΕΥΑΖ, όπου ο κάθε πολίτης θα μπορεί από το σπίτι του να πληρώνει, να υποβάλλει αιτήσεις ή ερωτήματα και να λαμβάνει απαντήσεις ηλεκτρονικά.

Το πληροφοριακό σύστημα θα ενισχύσει και τη διαχείριση των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, επιτρέποντας την ανίχνευση διαρροών και την παρακολούθηση καταναλώσεων σε πραγματικό χρόνο, πριν αυτές εξελιχθούν σε προβλήματα. Παράλληλα, θα βελτιώσει τη διαχείριση των λογαριασμών, καθώς όλες οι ροές θα είναι διαθέσιμες ηλεκτρονικά.

Για τη μετάβαση αυτή προβλέπεται τεχνική υποστήριξη και εκπαίδευση του προσωπικού. Το πρόγραμμα θα έχει διάρκεια πέντε ετών και θα υλοποιηθεί μέσω μοντέλου μίσθωσης, με σταδιακή ένταξη των δεδομένων και ετήσια πληρωμή. Κάθε εργαζόμενος θα έχει καθορισμένα καθήκοντα και εξειδίκευση στο αντικείμενό του, στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης της υπηρεσίας.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχη εταιρεία, μέσα στους πρώτους δύο με τρεις μήνες θα υπάρχουν ήδη τα πρώτα δεδομένα, ενώ σε έναν χρόνο αναμένεται πλήρης εικόνα της λειτουργίας. Το έργο θα συνεχιστεί για πέντε έτη, με συνεχή αναβάθμιση και συνολική χρηματοδότηση περίπου 300 χιλιάδων ευρώ, δηλαδή 60 χιλιάδες ευρώ ετησίως.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της ΔΕΥΑΖ αποτελεί ουσιαστικό βήμα εκσυγχρονισμού, με στόχο τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα και την άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη. Η νέα πλατφόρμα φέρνει την υπηρεσία πιο κοντά στους κατοίκους, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και ανοίγοντας τον δρόμο για μία πλήρως ψηφιακή λειτουργία στο μέλλον.


Current track

Title

Artist

Background