Η δημιουργία υπερβολών και κινδυνολογίας, δεν είναι προς όφελος της σχολικής κοινότητας
Τε 1/12/2021
«Η στέγη στο γυμναστήριο του 2ου Γυμνασίου είχε τοποθετηθεί πριν από 20-30 χρόνια, δεν είχε τοποθετηθεί με τον καλύτερο τρόπο, ήταν πλημμελής η κατασκευή της, αφού διαπιστώσαμε ότι τα ξύλα στήριξης της ήταν πολύ λεπτά.
Από την αρχή του έτους είχαμε συζητήσει για τα προβλήματα των σχολείων της Ζακύνθου. Έχουν γίνει πάρα πολλές παρεμβάσεις, αλλά τα χρήματα που κάθε χρόνο λαμβάνουμε και που είναι 140 χιλιάδες ευρώ, δεν φτάνουν για την πλήρη αποκατάσταση των σχολείων, τα οποία έχουν πάρα πολλά και συσσωρευμένα προβλήματα. Παρόλα αυτά, επί των ημερών μας έχουν γίνει παρεμβάσεις σε δεκάδες σχολεία.
Γνωρίζαμε για το πρόβλημα της στέγης στο 2ο Γυμνάσιο το οποίο προσωπικά είχα επισκεφθεί πέντε φορές, μία εξ αυτών μαζί με τον Δήμαρχο και την αρμόδια μηχανικό του Δήμου για θέματα σχολικών εγκαταστάσεων κα Σούλη. Είχαμε προγραμματίσει την αποκατάσταση της στέγης, όμως μας πρόλαβε αυτό το ακραίο καιρικό φαινόμενο, ο ανεμοστρόβιλος που την ξήλωσε. Είναι στον προγραμματισμό μας η αποκατάσταση της στέγης, μέσω ενός έργου με χρήματα του ΟΣΚ, ύψους 330 χιλιάδων ευρώ, που αφορά την αποκατάσταση στο 2ο και 3ο Γυμνάσιο, την στέγη στο Καραμπίνιο σχολείο, καθώς και αποκαταστάσεις σε άλλα σχολεία. Έχει γίνει η σχετική προεργασία και υπάρχει μελέτη. Υπολογίζω ότι σε έναν με ενάμιση μήνα θα ξεκινήσουν οι εργασίες στο 2ο Γυμνάσιο και έχω ζητήσει από τον εργολάβο, το πρώτο που θα κάνει να είναι η τοποθέτηση νέας στέγης. Ο εργολάβος που θα αναλάβει τις εργασίες στο 2ο και 3ο Γυμνάσιο, μου είπε ότι χρειάζεται κάποια χαρτιά από την Εισαγγελία, ότι δεν υπάρχουν δικαστικές εκκρεμότητες με το σχολείο. Για την τοποθέτηση νέας στέγης στο 2ο Γυμνάσιο θα χρειαστούν τουλάχιστον 30 χιλιάδες ευρώ. Θα εξαντλήσουμε το περιθώριο της χρηματοδότησης και θα επισπεύσουμε το έργο, γιατί μεσολάβησε ένα έκτακτο γεγονός. Στους διαγωνισμούς και στις αναθέσεις μας, εκμεταλλευόμαστε μέχρι και το τελευταίο ευρώ. Γνωρίζαμε και γνωρίζουμε τα προβλήματα, όμως όλα θέλουν τον χρόνο τους.
Μπορεί να γίνει η οποιαδήποτε συζήτηση για τα σχολεία και σε οποιαδήποτε στιγμή, όμως το θέμα είναι ο σκοπός της συζήτησης. Κάποιοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την ευαισθησία των γονέων και με τις δηλώσεις τους προκαλούν εντυπώσεις, όχι όμως προς όφελος των παιδιών, αλλά για να κινηθούν εναντίον μας. Παρατήρησα σε δηλώσεις κάποιων θεσμικών παραγόντων να λέγονται ανακρίβειες, να μην είναι σωστά ενημερωμένοι. Η δημιουργία υπερβολών και κινδυνολογίας, δεν είναι προς όφελος της σχολικής κοινότητας.
Περιμένουμε από αρχές του νέου έτους και μέσω του προγράμματος «Τρίτσης», ένα ποσό ύψους 1,2 εκατομμυρίων ευρώ για να γίνει αποκατάσταση σε δώδεκα σχολεία. Ότι έκτακτο προκύπτει τώρα στα σχολεία το αντιμετωπίζουμε.
Τον περασμένο Μάιο είχαμε καταθέσει το αίτημά μας μέσω του προγράμματος «Τρίτσης» για έργα στο Μουσικό Γυμνάσιο. Τελικά πληροφορηθήκαμε ότι ο Βουλευτής Ζακύνθου κινήθηκε ανεξάρτητα για το έργο αυτό. Δεν το ξέραμε, δεν ερωτηθήκαμε και δεν είχαμε ενημερωθεί. Βέβαια, τα χρήματα που εμείς διεκδικούσαμε, μεταξύ των οποίων κάποια προοριζόντουσαν για το Μουσικό Σχολείο δεν θα πάνε χαμένα, θα τα χρησιμοποιήσουμε σε άλλες παρεμβάσεις. Χρειάζεται να επικοινωνούμε καλύτερα με τον Βουλευτή για να μην κάνουμε διπλά πράγματα.
Το έργο στο σχολείο του Παντοκράτορα είναι στο στάδιο της μελέτης. Από τις συνολικά 530 χιλιάδες ευρώ που είχαμε λάβει για τα σχολεία, δώσαμε 140 χιλιάδες ευρώ για μελέτες στατικότητας στο ΕΠΑΛ και το υπόλοιπο ποσό που μένει θα το αξιοποιήσουμε σε εργολαβίες. Ένα μέρος των σχολείων της Ζακύνθου δεν διαθέτει οικοδομική άδεια, και αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας. Το γνωρίζουμε αυτό, αλλά δεν φαίνεται να μας δημιουργεί πρόβλημα σε καταθέσεις φακέλων προς χρηματοδότηση.
Το ΤΕΕ Ζακύνθου έχει ξεκινήσει μια διαδικασία για να φτιάξει τοπογραφικά σε σχολικά συγκροτήματα που δεν διαθέτουν οικοδομικές άδειες. Αυτή ήταν η απόφαση της σχολικής επιτροπής και είναι κάτι που προβλέπεται από τη νομοθεσία. Δυστυχώς καθυστερούν την όλη διαδικασία οι ιδιώτες μηχανικοί.»
Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή: