Current track

Title

Artist

Background

Διονύσης Μουζάκης
Δημοτικός Σύμβουλος Παράταξης «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ»

Η Δημοτική Αρχή κινείται στη λογική, πάμε κι όπου βγούμε

Πε 4/09/2025



Ανάγκη για νέο βιολογικό στον Πλάνο

Πρώτο βήμα η λειτουργία των βιολογικών των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων

Το το νερό θα μας απασχολήσει πιο έντονα στο μέλλον

Είμαστε υπέρ των πεζοδρομήσεων, αλλά χωρίς υποδομές στάθμευσης το πρόβλημα θα συνεχιστεί

Απαραίτητες κάρτες στάθμευσης και νέοι χώροι πάρκινγκ πριν την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης

40 λεπτά με την αστική συγκοινωνία, για την διαδρομή από το πάρκινγκ στην πόλη

Η δεύτερη φάση της κυκλοφοριακής μελέτης εφαρμόστηκε για επιχειρηματικούς λόγους

Κλαυδιανού και οδός Μακρή δεν έπρεπε να πεζοδρομηθούν – Δημιουργείται μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα

«Η χθεσινή Συνεδρίαση Λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής, ήταν πέρα από τα τετριμμένα και τυπικά, έγινε μια ουσιαστική συζήτηση για τα θέματα που ταλανίζουν το νησί μας, και ειδικότερα το αποχετευτικό. Θεωρώ ότι το θέμα που θα μας απασχολήσει ακόμα πιο έντονα στην πορεία θα είναι το νερό.

Ενημερωθήκαμε από τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΖ για τις ενέργειες που προτίθενται να κάνουν για το μεγάλο πρόβλημα που έχει παρουσιαστεί σε Πλάνο, Τραγάκι, Κυψέλη και Ακρωτήρι. Πρέπει να γίνουν άμεσα ενέργειες, σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και θα χρειαστούν αρκετά χρήματα. Θεωρούμε ότι θα έπρεπε να έχουν γίνει και κάποια άλλα πράγματα με κάποιο προγραμματισμό. Αυτά που ανακοίνωσε ο κ. Τουρκάκης ίσως είναι μια προσωρινή λύση. Για να λυθεί το άμεσο πρόβλημα.

Όμως για το απώτερο μέλλον, θεωρώ ότι δεν θα είναι αρκετές, γιατί θα δοθεί μια λύση για τις αποχετεύσεις των συγκεκριμένων κτηρίων που υπάρχουν σε όλη την περιοχή, όταν οι κλίνες είναι πολύ περισσότερες και με προοπτική να δημιουργηθούν και άλλες. Οπότε στην πορεία, πάλι το ίδιο πρόβλημα θα βλέπουμε.

Πρέπει να δούμε τη φέρουσα ικανότητα του νησιού, αν δεν μειωθούν οι οικοδομικές άδειες σε μια περιοχή που είναι σε άνθηση, αν κατασκευάζονται νέες ξενοδοχειακές μονάδες, πάλι στα ίδια θα βρεθούμε. Θα χρειαστεί να παίρνουμε ξανά και άλλα μέτρα. Θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει τουλάχιστον ένας βιολογικός στον Πλάνο, ώστε να αποσυμφορηθεί και ο κεντρικός βιολογικός των Αμπελοκήπων. Ας μην ξεχνάμε ότι δεν είναι μόνο η συγκεκριμένη περιοχή, είναι το Αργάσι, είναι το Ρόιδο.

Ξέρουμε πολύ καλά ότι αυτή τη στιγμή είναι 180 αιτήσεις πολιτών οι οποίοι δεν μπορούν να συνδεθούν λόγω της δυναμικότητας του βιολογικού.

Το βασικότερο όλων είναι να λειτουργήσουν τους βιολογικούς τους οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες. Αυτό πιστεύω ότι είναι το πρώτο που πρέπει να γίνει. Έτσι θα αποσυμφορηθεί το δίκτυο και πιστεύω ότι δεν θα υπάρχει τόσο μεγάλο πρόβλημα.

Για να αποσυμφορηθεί το δίκτυο η ΔΕΥΑΖ δαπανά κάθε χρόνο και ένα σεβαστό ποσό σε λυματοφορείς, πάνω από 100 χιλιάδες ευρώ φέτος, και το πρόβλημα διαιωνίζεται. Φανταστείτε με αυτά τα χρήματα τι θα μπορούσε να κάνει η ΔΕΥΑΖ, μιλάμε για ένα σεβαστό ποσό, το οποίο το δίνουμε κάθε χρόνο για να διαιωνίζεται μία μη νόμιμη, μία παράνομη κατάσταση και στο φινάλε να μην γίνεται και η δουλειά μας.

Είμαστε υπέρ των πεζοδρομήσεων, αυτό το έχουμε δηλώσει, το έχουμε πει και σαν συνδυασμός αλλά και προσωπικά σαν κάτοικος της πόλης. Όπως ξέρουμε, η πόλη μετά το 1953 χτίστηκε άναρχα, δεν υπάρχει προγραμματισμός και αισθητική, δεν υπάρχει ρυμοτομικός σχεδιασμός.

Κατατέθηκε και έγινε νόμος του κράτους η κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης. Όμως δεν σημαίνει ότι επειδή έχουμε την κυκλοφοριακή μελέτη είμαστε υποχρεωμένοι να την εφαρμόσουμε εδώ και τώρα. Πριν εφαρμοστεί έπρεπε να γίνουν κάποια προαπαιτούμενα. Συγκεκριμένα, να δοθούν στους κατοίκους της πόλης κάρτες στάθμευσης, ώστε να μπορούν να μετακινούνται και να έχουν την κανονικότητά τους.
Έπρεπε επίσης να φτιαχτούν πάρκινγκ, χώροι στάθμευσης, μέσα στον ιστό της πόλης, πιο κοντά στο κέντρο της πόλης. Θεωρώ ότι μπορούμε να διεκδικήσουμε το κομμάτι της λαϊκής αγοράς ή να μπαζώσουμε ένα κομμάτι της θάλασσας, δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Εάν δεν βρεθεί χώρος στάθμευσης στον ιστό της πόλης, το πρόβλημα θα διαιωνίζεται, χειμώνα και καλοκαίρι. Σε συζήτηση που είχα με την αρμόδια Αντιδήμαρχο κα Αυγουστίνου, μου είπε ότι δεν μπορούμε να βάλουμε χέρι στους χώρους στάθμευσης που έχουμε νοικιάσει, να τους σουλουπώσουμε, να τους ρίξουμε άσφαλτο, γιατί δεν είναι δικοί μας και κάποια στιγμή θα τους αφήσουμε. Δηλαδή όταν θα τους αφήσουμε, θα καταργηθεί και η κυκλοφοριακή μελέτη; Ποιο είναι το πλάνο; Για αυτό λέμε ότι η Δημοτική Αρχή κινείται στη λογική του «πάμε κι όπου βγούμε».

Αυτή τη στιγμή έχουμε μια σύμβαση με δύο από τα πάρκινγκ γιατί το τρίτο, όπως ξέρετε, που είναι στο παλιό Νοσοκομείο, θα το έχουμε μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου και εφόσον η Περιφερειακή Αρχή δεν το πάρει για να το διαχειριστεί και να το εξωραΐσει, θα μας το δώσει και πάλι. Κάποια στιγμή όμως θα το διαχειριστεί και δεν θα το έχουμε. Τι θα γίνει τότε; Γιατί μετά από τρία ή τέσσερα χρόνια αυτά τα περιφερειακά πάρκινγκ που έχουμε σήμερα νοικιάσει, ενδέχεται να μην τα έχουμε, να μην μας τα ξαναδώσουν. Αν δεν έχουμε βρει χώρους κοντά στην πόλη, τι θα κάνουμε; Θα νοικιάσουμε άλλους πιο έξω;

Πρέπει να υπάρξει ένας μακροχρόνιος σχεδιασμός, να βρεθεί λύση στο θέμα της στάθμευσης που είναι μείζων για το κυκλοφοριακό. Αν δει ο κόσμος σουλουπωμένα, ασφαλτωμένα πάρκινγκ, αν έχουν  διαγραμμίσεις και φωτισμό, θα εμπνέουν και μία δόση ασφάλειας για να αφήσει κάποιος το αυτοκίνητό τους. Η Δημοτική συγκοινωνία ήταν ένα πείραμα που έκανε η Δημοτική Αρχή, δεν είμαι αρνητικός σε αυτό, αλλά το έκανε σε πολύ κακή περίοδο. Δύο φορές έκανα τη διαδρομή, από την πόλη στο πάρκιγνκ, με το αστικό λεωφορείο, και χρειάστηκα 40 με 45 λεπτά, από τη στιγμή που άφησα στο πάρκινγκ το αυτοκίνητό μου, μέχρι να φτάσω στο κέντρο της πόλης.

Όταν έχεις δύο λεωφορεία που πάνε και έρχονται, ένα να βρεθεί σε μποτιλιάρισμα στην παραλία και το άλλο να έχει νορμάλ κίνηση, βρίσκονται το ένα πίσω από το άλλο και πάνε και τα δύο την ίδια στιγμή. Τα πράγματα θα γίνουν ακόμα χειρότερα, γιατί θα πεζοδρομηθούν και άλλοι δρόμοι, άρα θα περιοριστούν ακόμα περισσότερο οι θέσεις πάρκινγκ. Πολύ καλώς κλείστηκε η Αλεξάνδρου Ρώμα, θα έπρεπε όμως να έχει μεριμνήσει η Δημοτική Αρχή, να δώσει στους κατοίκους αυτών των περιοχών την καθημερινότητά τους. Πέρασαν πάρα πολύ δύσκολα αυτή την περίοδο αυτοί οι άνθρωποι, δεν ήξεραν τι να κάνουν.

Προσωπικά πιστεύω ότι η δεύτερη φάση της μελέτης εφαρμόστηκε μέσα στο καλοκαίρι για επιχειρηματικούς καθαρά λόγους. Την πρώτη ημέρα εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης, ενώ δεν πήγε η Τροχαία για ελέγχους, έστελναν τη Δημοτική Αστυνομία και έγραψε όλα τα αυτοκίνητα και από εκείνη την ημέρα και μετά, όταν κατάλαβαν το λάθος που έκαναν να πεζοδρομήσουν επιπλέον δρόμους, άφησαν το θέμα στο έλεος του Θεού. Άφησαν τους δρόμους όπως ήταν πριν την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης, κατειλημμένοι από αυτοκίνητα και μηχανάκια. Φανταστείτε να γινόταν ένα ατύχημα. Εγώ ξέρετε τι είπα μια μέρα; Θα κάτσω στη μέση του δρόμου να δω τι θα γίνει, θα κάτσω να δω αν θα με χτυπήσει αυτοκίνητο. Πολλές φορές ο εγωισμός δεν είναι καλός σύμβουλος, καλύτερη η παραδοχή ενός λάθους. Έπρεπε να ανασταλεί η εφαρμογή της δεύτερης φάσης και από Οκτώβρη ή Νοέμβρη να το κουβεντιάσουμε. Μπορεί να λέμε θεωρητικά ότι μπορεί να γίνει, πρακτικά όμως μπορεί να μην βολεύει.

Η εφαρμογή μιας κυκλοφοριακής μελέτης δεν σημαίνει ότι πρέπει να γίνει εδώ και τώρα. Τα δεδομένα αλλάζουν με ταχύτητα φωτός. Η προσωπική μου άποψη την οποία και εξέφρασα στο χθεσινό Συμβούλιο Λογοδοσίας, ήταν ότι η οδός Κλαυδιανού και η οδός Μακρή δεν έπρεπε να πεζοδρομηθούν γιατί δημιουργείται μεγαλύτερο πρόβλημα. Είναι δρόμοι που παίρνουν μεγάλο κυκλοφοριακό φορτίο.

Όλα εκ του αποτελέσματος κρίνονται. Είπα την προσωπική μου γνώμη, επειδή αυτούς τους δρόμους τους διαβαίνω τρεις, τέσσερες και πέντε φορές την ημέρα και μπορώ να καταλάβω τον τρόπο που λειτουργούν αυτοί που έχουν τα αυτοκίνητα. Δεν παριστάνω τον ειδικό, ούτε τον μελετητή, μιλάω καθαρά από προσωπική εμπειρία.»


Current track

Title

Artist

Background