Current track

Title

Artist

Background

Κωνσταντίνος Καποδίστριας
Αντιπεριφερειάρχης Ζακύνθου

Η ΚΥΑ για το Ναυάγιο έχει κενά – Με την ανοχή της Μητρόπολης κάνουμε τα έργα στο πλάτωμα

Τε 4/06/2025



«Τον Μάρτιο του 2024 περιμένοντας τις εξελίξεις για το Ναυάγιο και βλέποντας λίγο μπροστά, στείλαμε στα 4 αρμόδια Υπουργεία έγγραφο και επισημαίνουμε το γεγονός, ότι με δεδομένο πως ο Δήμος Ζακύνθου δεν έχει αναλάβει τη διαχείριση, θα πρέπει τη σήμανση της θαλάσσιας περιοχής να την αναλάβει αυτός ο οποίος θα διαχειριστεί την περιοχή.

Έρχεται η ΚΥΑ Την προηγούμενη εβδομάδα και γράφει, «μετά την ολοκλήρωση των μέτρων περίφραξης προστασίας παράλληλα και κατά μήκος του φρυδιού, επιτρέπεται η προσέγγιση και η θέαση μόνο από την υφιστάμενη εξέδρα. Η τήρηση του ανωτέρω γίνεται με ευθύνη του αρμόδιου φορέα διαχείρισης της περιοχής του Ναυαγίου, του Δήμου.»

Τα έργα που κάνουμε και που όντως έχουν μια μικρή καθυστέρηση γίνονται δεξιά από την εξέδρα. Η παρέμβαση στην εξέδρα είναι μόνο για να αλλάξουμε το κάγκελο, για να μοιάζει με το κάγκελο που θα βάλουμε στην υπόλοιπη περιοχή, το οποίο θα συνεχίσει και αριστερά για την ασφάλεια των επισκεπτών.

Η τοποθέτηση των σημαδούρων δεν είναι μόνο θέμα κόστους. Είναι βέβαια αρκετό, γύρω στις 15 χιλιάδες ευρώ, γιατί θα πρέπει να τοποθετηθούν από ειδικούς δύτες όπως συνέβαινε τα δύο τελευταία χρόνια. Δεν είναι δυνατόν να τοποθετούνται από τους βαρκάρηδες της περιοχής, οι οποίοι δεν είναι και πιστοποιημένοι. Μιλάμε για σημαδούρες οι οποίες για κάποιον περίεργο λόγο εξαφανίζονται μετά από 15 ημέρες. Έχουμε και αυτό. Το θέμα όμως που προκύπτει είναι δημιουργικό υπό μία έννοια.

Η Περιφέρεια κάνει ένα έργο στο πάνω μέρος επειδή μας το επιτρέπει η Μητρόπολη να το κάνουμε. Μας έδωσε άτυπα το οκ, για να μπορούμε να προχωρήσουμε τα έργα, γιατί όπως ξέρετε το ιδιοκτησιακό είναι στα Δικαστήρια, λόγω της διένεξης μεταξύ της Μητρόπολης Ζακύνθου και της ΠΙΜΑΝΑ και περιμένουμε απόφαση. Θα μπορούσαμε να έχουμε καθυστερήσεις. Άρα αυτή τη στιγμή το έργο γίνεται με την ανοχή και την καλή διάθεση της Μητρόπολης, σε έδαφος που είναι στα όρια της ζώνης αιγιαλού, αλλά για να φτάσουν εκεί τα μηχανήματα του αναδόχου πέρασαν και από κάποιες ιδιοκτησίες.

Η Περιφέρεια κάνει αυτά τα έργα και ουσιαστικά δεν συμμετέχει στον φορέα διαχείρισης. Ο Περιφερειάρχης όταν ήταν στην Αθήνα είχε συζητήσει, είχε αναφέρει, ότι θα ήταν καλό αφού εμπλέκεται στις διαδικασίες να συμμετέχει στον φορέα διαχείρισης, πέραν του Δήμου.

Έχοντας αυτό υπ’ όψη, δεν είναι σωστό τη στιγμή που βγάζεις μια Κοινή Υπουργική απόφαση, να μην ξεκαθαρίζεις τον λόγο που ζητάς από την Περιφέρεια να κάνει τη σήμανση στη θαλάσσια περιοχή και όχι από το Λιμεναρχείο.

Γιατί η Περιφέρεια να επωμιστεί το κόστος των 15 χιλιάδων ευρώ; Αλλά πέραν αυτού είναι και ηθικό το ζήτημα. Το ηθικό μέρος είναι οι διαδικασίες, είναι η Περιφερειακή Επιτροπή, τα Περιφερειακά Συμβούλια, οι διαδικασίες με τους αναδόχους.

Μέχρι το κράτος να δώσει τα εκατομμύρια που έχει πει για την παραλία και όλα τα υπόλοιπα, από τους πόρους της Περιφέρειας θα γίνει η σήμανση της παραλίας. Δεν είναι μείζον το θέμα, αλλά δείχνει γενικά τη διάθεση που υπάρχει. Δείχνει έναν τρόπο σκέψης.

Το έργο που τώρα εκτελούμε στο Ναυάγιο είχε κολλήσει, γιατί είχε ενταχθεί σε πρόγραμμα του Υπουργείου Εσωτερικών που αφορούσε αποκατάσταση από φυσικές καταστροφές, χωρίς να μπορεί να βεβαιωθεί κάτι τέτοιο. Ανέβηκε τρεις φορές ο Περιφερειάρχης στο Υπουργείο Εσωτερικών για να βρει τη λύση.

Είμαστε ενάμιση χρόνο στην Περιφέρεια, έχουμε και Περιφερειακό Συμβούλιο το επόμενο διάστημα στη Ζάκυνθο και αναμένουμε και τις δηλώσεις του Περιφερειάρχη σχετικά με κάποια μεγάλα έργα που θα κάνουμε στο νησί. Τα προγραμματίζουμε και τα προχωράμε.

Σχετικά με το έργο του λιμανιού του Αγίου Νικολάου των Βολιμών, είμαστε στη φάση να αναλάβουμε εμείς τα 3 εκατομμύριά ευρώ που υπολείπονται από τον προϋπολογισμό του, θα τα βρούμε από άλλα έργα τα οποία έχουν αποδεσμευτεί ή δεν έχουν προχωρήσει, προκειμένου να πιέσουμε πάρα πολύ για το παλιό Νοσοκομείο μέσα από χρηματοδοτικούς πόρους της κυβέρνησης.

Θα προχωρήσουμε εντός του Ιουλίου ή Αυγούστου και στον καθαρισμό του ποταμιού του Αγίου Χαραλάμπη. Εμείς θα καθαρίσουμε ένα τμήμα και ένα άλλο η ΔΕΥΑΖ. Θα γίνει διαγωνισμός για το έργο, το κόστος του οποίου είναι περίπου 35 χιλιάδες ευρώ.»


Current track

Title

Artist

Background