Η κυκλοφοριακή μελέτη εφαρμόζεται με συνέπεια – Στην τελική ευθεία η ελεγχόμενη στάθμευση
Πε 7/08/2025

«Χθες είχαμε τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με κύριο θέμα την 4η τροποποίηση του Προϋπολογισμού, με κωδικούς οι οποίοι και πάλι έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα κατά κύριο λόγο. Όπως το ότι θα συνεχίσουμε την αστική συγκοινωνία, με την πρόσληψη δύο συνεργείων, την πρόσληψη ηλεκτρολόγων για να συνεχίσουμε να φτιάχνουμε τα Σχολεία μας, για την προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού ώστε να γίνουν όλες οι εργασίες. Ένα άλλο σημαντικό κομμάτι σχετικά με την τροποποίηση του Προϋπολογισμού, ήταν η διαδικασία για να προσλάβουμε κάποιον μελετητή ώστε να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες ανάπλασης του παραλιακού μετώπου. Είμαστε μια Δημοτική Αρχή που ότι λέμε το κάνουμε, αλλά θέλουμε και τον χρόνο μας για να γίνει. Το οποίο στο δημόσιο δεν είναι και άμεσο και το όραμα εξελίσσεται. Από εκεί και πέρα υπήρχε ένα σημαντικό θέμα με το δεύτερο πακέτο ετήσιων εποχικότητας όπως ορίζεται από την απόφαση των τελών. Η πλειοψηφία για άλλη μια φορά ψήφισε υπέρ σε μια διαδικασία η οποία είναι νόμιμη και οφείλουμε να τη στηρίξουμε αφού έχουμε ψηφίσει την απόφαση των τελών. Από εκεί και πέρα βλέπουμε την Αντιπολίτευση να ψηφίζει παρόν, σε μια απόφαση την οποία είχε κατακρίνει πάρα πολύ και είχε παίξει μεγάλο πολιτικό παιχνίδι. Ως πλειοψηφία είμαστε υποχρεωμένοι να ψηφίσουμε υπέρ αφού έχουμε περάσει τα τέλη από την Αποκεντρωμένη. Κάνουμε ότι ορίζει ο νόμος. Θα χαρακτήριζα ως ατόπημα την στάση της Αντιπολίτευσης για το θέμα αυτό.
Ως Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου ομολογώ ότι περίμενα να είναι πιο εύκολα τα πράγματα σχετικά με τον ρόλο που έχω αναλάβει. Γνωρίζω από Τοπική Αυτοδιοίκηση, έχω υπηρετήσει και παλαιότερα ως μετακλητός στην Περιφερειακή διοίκηση της κας Κράτσα. Χαίρομαι για την πρόταση του Δημάρχου για να αναλάβω Πρόεδρος του ανώτατου συλλογικού οργάνου του Δήμου, αλλά και για την στήριξη από όλα τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και είναι τιμή για έναν άνθρωπο να αναλαμβάνει αυτόν τον ρόλο. Αυτό θέλω να το βλέπουν και οι πιο νέοι, ώστε να ασχοληθούν με την πολιτική, γιατί έχουμε ένα πρόβλημα λειψανδρίας στα πολιτικά δρώμενα του τόπου μας. Αξίζει να ασχοληθούν αν αγαπούν τον τόπο τους. Αν δεν τον αγαπάς και το κάνεις απλά για να το κάνεις, ή για προσωπικό σου όφελος, τότε να μην ασχοληθείς. Απαιτεί και θυσίες, χρόνο, αίμα, δάκρυα και ίδρωτα, γιατί πολλές φορές έχουμε φτάσει στα άκρα, με άγχος, με κρίσεις. Αν σε ενδιαφέρει μόνο να κάνεις την βόλτα σου, το κομμάτι σου, τότε δεν έχεις θέση ως Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου. Εννοείται πως έχω διαφωνήσει με μέλη της πλειοψηφίας και αυτό είναι σημαντικό, να υπάρχει διαφωνία σε ένα δημοκρατικό όργανο όπως είναι το Δημοτικό Συμβούλιο. Θα πω ότι έχω έρθει και σε ρήξη με μέλη της πλειοψηφίας, αλλά στην τελική η πλειοψηφία πρέπει να βγαίνει ενωμένη προς τα έξω και αυτό είναι κάτι που φαίνεται. Υπάρχουν στιγμές έντασης, ακόμα και ρήξης, όμως με συζήτηση βρίσκουμε τη χρυσή τομή.
Σε ότι αφορά την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης, βλέπουμε μια επιτυχημένη φάση όσον αφορά το πρώτο κομμάτι της εφαρμογής, το έχουν αντιληφθεί άπαντες αυτό. Σταμάτησε αυτή η ερμαφρόδιτη κατάσταση που επικρατούσε επί 20 χρόνια στην Αλεξάνδρου Ρώμα, τώρα έχουμε τη μόνιμη και νόμιμη πεζοδρόμηση αφού έχει βγει και ΦΕΚ. Στη δεύτερη φάση της εφαρμογής, βλέπουμε το κομμάτι που είχε πλακοστρωθεί από το έργο του Open Mall, το οποίο και αυτό είχε μπει στην αντίληψη του κόσμου, ότι κάποια στιγμή θα γίνει, οπότε και λειτουργεί από την Πλατεία Ιγγλέση μέχρι την Πλατεία Ελευθερίας, μπροστά από εκεί που κατεβαίνει από το Εργατικό Κέντρο.
Υπάρχει ένα συγκεκριμένο κομμάτι από την Κλαυδιανού και την Μακρή, το οποίο βγαίνει στο παλιό Διοικητήριο και εκεί υπήρχαν αντιδράσεις, γιατί όταν αποφασίσαμε να το εφαρμόσουμε δεν είχε γίνει αντιληπτό πως θα γίνει. Εφαρμόζουμε ότι λέμε, έχουμε αποδείξει πως σπάμε αυγά για να κάνουμε ομελέτα, τηρούμε ότι λέει η κάθε απόφαση. Πράγματι είχαμε παράπονα για τη χρονική περίοδο που εφαρμόσαμε την δεύτερη φάση, υπάρχουν όμως πολίτες και με διαφορετική αντίληψη, άνθρωποι που δεν βγαίνουν δημόσια να μιλήσουν και λένε ότι αυτό έπρεπε να γίνει. Σε αυτόν τον δύσκολο μήνα, που έχουμε την τουριστική κορύφωση, βλέπουμε πως κυλά η εφαρμογή, θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση τον χειμώνα που θα έρθει. Τότε θα περάσουμε και στην 3η φάση εφαρμογής όπου υπάρχει η αλλαγή κατεύθυνσης της Κλαυδιανού, που θα αποσυμφορήσει την παραλιακή. Ας είμαστε ειλικρινείς, τα ίδια προβλήματα που υπήρχαν επί σειρά ετών, υπάρχουν και τώρα, δεν έχει αλλάξει κάτι, όλοι θέλουν να έρθουν στην πόλη, εμείς όμως ως Δημοτική Αρχή δεν έχουμε σταματήσει εδώ, προχωράμε τη μελέτη για την στάθμευση των μόνιμων κατοίκων στο κομμάτι από τον Άγιο Παύλο μέχρι την Πλατεία Ιγγλέση στο Δημαρχείο. Στην Κάλβου δεν έχουν πρόβλημα, στον Άγιο Λάζαρο δεν υπάρχει πρόβλημα. Προχωράμε τη διαδικασία της ελεγχόμενης στάθμευσης που περιλαμβάνει τη στάθμευση των μόνιμων κατοίκων και την ελεγχόμενη στάθμευση επί πληρωμή. Όταν ξεκινήσαμε να εφαρμόζουμε την κυκλοφοριακή μελέτη, ζητήσαμε την βοήθεια των επιχειρηματιών, των εργαζόμενων, σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα και θα πω ότι δεν ήταν τόσο ορατή αυτή η βοήθεια. Υπάρχουν τα περιμετρικά πάρκινγκ, υπάρχει ενδιαφέρον από ιδιώτες να μας παραχωρήσουν και άλλα οικόπεδα και ήδη μας ζητάνε την διαδικασία. Πιστεύω ότι δεν έχει μπει στη συνείδηση των Ζακυνθινών η αστική συγκοινωνία, δεν την έχουμε μάθει. Κουβεντιάζουμε για πράγματα που έπρεπε να έχουν γίνει πριν από 20 χρόνια. Στην Κεφαλονιά εδώ και 10 χρόνια έχουν πεζοδρομημένο το κέντρο της πόλης και εμείς φτάσαμε στο 2025 για να το κάνουμε. Η αστική συγκοινωνία είχε ξεκινήσει επί Δημοτικής Αρχής Κολοκοτσά, αλλά και πάλι δεν στηρίχθηκε. Θα την συνεχίσουμε, αλλά αν δεν μπει στο πετσί μας θα πρέπει να κάνουμε μια άλλη διαβούλευση επί αυτού του θέματος.
Είμαι ικανοποιημένος από την αποκομιδή των απορριμμάτων. Είμαστε στον Αύγουστο μήνα και βλέπουμε μια Ζάκυνθο καθαρή. Δεν είμαι απόλυτα ικανοποιημένος, το απόλυτο δεν μπορούμε να το πιάσουμε, αλλά τα προηγούμενα χρόνια βλέπαμε τα σκουπίδια στους δρόμους, σωρό κυριολεκτικά, ενώ τώρα αυτό δεν υπάρχει. Το πρόβλημα άρχισε να δημιουργείται επί Δημοτικής Αρχής Κολοκοτσά, όταν και έκλεισε ο Σκοπός. Μέχρι τότε υπήρχε μια πολύ σωστή διαχείριση με τον ΦΟΔΣΑ, με άλλες διαδικασίες τότε, πρόσληψης προσωπικού, βελτίωσης των οχημάτων. Κλείνει ο Σκοπός και μένουν τα σκουπίδια στον δρόμο. Έρχεται μετά η Δημοτική Αρχή Αρετάκη που δεν κάνει απολύτως τίποτα. Άφησε ένα Νεκροταφείο οχημάτων και ερχόμαστε εμείς και σε δύο χρόνια έχουμε φτιάξει τα οχήματα, έχουμε φτιάξει το στόλο μας, έχουμε το προσωπικό, αυτό το προσωπικό που μπορούμε να βρούμε με αυτές τις διαδικασίες του Δημοσίου, με τα χρήματα που μας δίνει βάση του νόμου και κάνουμε καθημερινά αποκομιδή. Υπάρχει βελτίωση στην πόλη, στα χωριά μας και στις τουριστικές περιοχές. Επειδή ακούγεται πολύ συχνά ότι έχει προσληφθεί προσωπικό στον Δήμο, στη Διεύθυνση Καθαριότητας και απασχολείται σε άλλες θέσεις, ή είναι σπίτια τους, αόριστες καταγγελίες από την Αντιπολίτευση, θα παρακαλέσω πολύ όποιον Δημοτικό Σύμβουλο γνωρίζει τέτοια άτομα να μας τα υποδείξει, να αναφέρει ακόμα και δημόσια αν θέλει τα ονόματά τους. Θα βοηθήσει και τη Δημοτική Αρχή για να ελέγξει το προσωπικό της και να πέσουν οι κατάλληλες ποινές. Το αν κάποιοι εργαζόμενοι δεν είναι στο πατητήρι αλλά στην πεζή καθαριότητα, αφορά την Διεύθυνση.
Είναι δεδομένο ότι η αποκομιδή θα περάσει σε ιδιώτη, από την στιγμή που έχει εγγραφεί στον Προϋπολογισμό. Δεν θα κρυφτούμε, ούτε θα πούμε κάτι το οποίο δεν ισχύει. Είναι θέμα χρόνου να έρθει η μελέτη και να δημοσιευθεί, να έρθουν οι ενδιαφερόμενοι και να προχωρήσουμε την διαδικασία όπως προβλέπεται εκ του νόμου. Τα τέλη καθαριότητας δεν θα αυξηθούν, αντιθέτως κοιτάμε αυτή την στιγμή και κάποια μείωσή τους. Η τελική απόφαση θα έρθει τον Οκτώβριο, πιο οργανωμένα, πιο συντεταγμένα, με άμεση επικοινωνία με τους φορείς, με το Εμπορικό και Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, με Συλλόγους. Έχει γίνει μια μεγάλη συζήτηση για την αύξηση των τελών. Εξαιτίας αυτής της αύξησης μπορούμε και παίρνουμε προσωπικό, γίνεται η καθαριότητα, μένουν χρήματα για να γίνουν έργα, σχεδιάζονται έργα. Δεν εισπράττει ο Δήμος τα χρήματα που παλαιότερα έπαιρνε από τη ΣΑΤΑ. ο Δήμος δεν έχει κάποιο άλλο έσοδο πέραν των τελών. Είναι διαχρονικό το πρόβλημα της μη απόδοσης χρημάτων στον Δήμο από το κράτος. Ας μην ξεχνάμε ότι κάποτε ο ΕΝΦΙΑ φτιάχτηκε με σκοπό να αποδίδεται στους Δήμους και ακόμα είμαστε στις συζητήσεις αν θα αποδοθεί και με ποιον τρόπο.
Προχώρησαν με ΦΕΚ οι παραχωρήσεις προς τον Δήμο σχετικά με το Ναυάγιο, εφόσον γίνουν οι εργασίες που απαιτούνται. Όπως ο Δήμος με τη δια πλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου, όπου έχει γίνει μελέτη και τώρα περιμένουμε τον ανάδοχο. Φτιάχτηκε από την Περιφέρεια ο δρόμος διαφυγής, έγιναν οι εργασίες στο κομμάτι που αφορούσε την θέαση. Είμαστε ήδη σε επικοινωνία με τις υπηρεσίες για το πως θα εφαρμόσουμε το τέλος επισκεψιμότητας στο Ναυάγιο, το εισιτήριο για να το πω απλά, το οποίο υπολογίζουμε ότι θα μπει του χρόνου για να έχουμε τα πρώτα έσοδα. Εξετάζουμε τον τρόπο και τη διαδικασία. Έγινε το αίτημα για παραχώρηση 50 μέτρων από αυτό που ορίζει το ΦΕΚ βάσει του νόμιμου δικαιώματος που έχουμε, να γίνει παραμέσα στο πάνω τμήμα του Ναυαγίου, ώστε γίνουν οι παρεμβάσεις που απαιτούνται, να φτιάχνουν τα κιόσκια να μην εκτίθεται ο κόσμος στον ήλιο, να οριοθετηθούν οι κάδοι, να μοιραστούν θέσεις για κάποιους που θέλουν να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά. Το κομμάτι με τις εργασίες στην παραλία του Ναυαγίου, είναι άλλο από το θέμα της διαχείρισης του πάνω μέρους από τον Δήμο. Το παραλιακό κομμάτι το έχει αναλάβει με μελέτη το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το ΤΑΙΠΕΔ έχει αναλάβει να προχωρήσει τις διαδικασίες, μαζί με τον Βουλευτή Ζακύνθου, ώστε να συντηρηθεί το πλοίο και να επεκταθεί η παραλία για να μην έχουμε πρόβλημα. Έχουμε αναλάβει να τοποθετήσουμε security στο πάνω μέρος του Ναυαγίου, αλλά ο security δεν είναι Αστυνομικός ας μην κοροιδευόμαστε. Τώρα φυλάνε το μέρος δύο με τρεις security αλλά ο κόσμος δεν υπακούει και παραβλέπει τις σημάνσεις. Αν αρχίσουμε και το κλείνουμε γύρω γύρω θα γίνει σαν κλουβί, χαλάει και το φυσικό τοπίο. Πρέπει να γίνει πιο οργανωμένα η επισκεψιμότητα, ίσως και με πιο περιορισμένη πρόσβαση. Δεν γίνεται για κάθε τουρίστα που πάει στο Ναυάγιο να έχουμε και έναν Αστυνομικό.
Θέλω οι πολίτες να μας εμπιστευτούν σε αυτό που έχουμε αναλάβει. Δεν είμαστε άνθρωποι που ήρθαμε εδώ για να κοιτάξουμε την πάρτη μας και σας το λέω με κατάθεση ψυχής, γιατί ζούμε στη Ζάκυνθο, έχουμε τις οικογένειές μας στη Ζάκυνθο, θέλουμε το καλύτερο για τον τόπο μας και ότι λέμε γίνεται. Θέλουμε τον χρόνο μας, θέλουμε υπομονή αλλά η υπομονή είναι αρετή και πρέπει να την έχουμε όλοι.»