Η πρώτη συνεδρίαση της Τουριστικής Επιτροπή του Δήμου την Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου
Πε 29/08/2024
«Την περασμένη Τρίτη πραγματοποιήθηκε στη Κέρκυρα για πρώτη φορά, μετά από πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων κ. Τρεπεκλή, μια συνάντηση στην οποία ήταν παρόντες όλοι οι Αντιδήμαρχοι Τουρισμού των Ιονίων. Συζητήσαμε τη συμμετοχή από κοινού της Περιφέρειας και των Δήμων στις διεθνείς εκθέσεις μέχρι το τέλος του 2024. Υπήρξε μια καθυστέρηση σε ότι αφορά την ενημέρωση από τον ΕΟΤ προς την Περιφέρεια για τις ημερομηνίες διεξαγωγής των διεθνών εκθέσεων, αφού αυτό θα έπρεπε να είχε γίνει από τον περασμένο Μάρτιο.
Αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στοχευμένα σε εκθέσεις και θα έχουμε δυναμική παρουσία της Ζακύνθου με συγκεκριμένες δράσεις, για να προωθήσουμε τα τοπικά παραδοσιακά μας προϊόντα, τη γαστρονομία μας και τον θεματικό τουρισμό για την ενίσχυσή του. Δεν θα πηγαίνουμε απλά για να μοιράζουμε ένα φυλλάδιο, αλλά σε κάθε χώρα θα διαφημίσουμε στοχευμένα το νησί. Μάλιστα συμφώνησα με τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού της Κεφαλονιάς, στην ερχόμενη World Travel Market, να συνδιοργανώσουμε ένα γαστρονομικό φεστιβάλ με τοπικά προϊόντα και από τα δύο νησιά μας.
Την επόμενη Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου στις 6 και μισή το απόγευμα στο Πνευματικό Κέντρο, θα συνεδριάσει για πρώτη φορά η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου, αφού μέχρι τις 15 Οκτωβρίου θα πρέπει να έχουμε κάνει τον σχεδιασμό μας, ώστε να ενημερώσουμε την Περιφέρεια και αυτή με τη σειρά της τον ΕΟΤ. Θα είναι μια ανοιχτή συνεδρίαση αφού ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων μας. Με αυτόν τον τρόπο απαντώ και στις κριτικές ότι είναι πολλά τα μέλη της Επιτροπής. Πάντα υπάρχουν τρόποι για να κάνεις πιο ευέλικτο ένα σχήμα, για αυτό και έχουν οριστεί επικεφαλής ανά υπο-ομάδα στην Επιτροπή, ανάλογα με το αντικείμενο.
Θα γίνει και ένα μεθοδικό άνοιγμα της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων σε νέες μεγάλες τουριστικές αγορές, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Αυστραλία, η Ιαπωνία, η Λατινική Αμερική μέσω της Ισπανίας, αλλά και σε κάποιες άλλες, που τα τελευταία χρόνια είχαν παραμεληθεί, όπως η Πολωνία και η Σκανδιναβία. Φυσικά διατηρούμε την σταθερή σχέση με τις παραδοσιακές αγορές που διαχρονικά στηρίζουν τον τουρισμό στα Ιόνια Νησιά, όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Ιταλία και η Γερμανία.
Σε ότι αφορά την τουριστική κίνηση φέτος στο νησί, είχαμε αύξηση στις αφίξεις σε ποσοστό 4%, κάτι όμως που δεν αποτυπώθηκε τόσο καλά στα ξενοδοχεία, γιατί υπάρχουν πάρα πολλές βίλες και Airbnb. Το πρόβλημα είναι ότι η αγοραστική δύναμη των τουριστών δεν ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική, για αυτό και οι περισσότεροι επέλεξαν τα πακέτα all inclusive.»