Current track

Title

Artist

Background

Τζανέτος Πομόνης
Αντιπρόεδρος Συλλόγου Μηχανικών Ζακύνθου

Δύο χρόνια καθυστέρηση της εφαρμογής του master plan του λιμανιού λόγω αλλαγής χωροθέτησης της προβλήτας…

Τε 3/03/2021



  • Η μελέτη αναφέρει ρητά, ότι για την πλήρη αποκατάσταση του παραλιακού κρηπιδώματος στη Λομβάρδου, θα απαιτηθούν εκτεταμένες παρεμβάσεις η οποίες δύναται να γίνουν κατά την εφαρμογή του master plan του λιμανιού.

«Μας έχει απασχολήσει το θέμα του έργου στην παραλιακή, στο λιμάνι της Ζακύνθου, όπως μας απασχολούν και όλα τα μεγάλα έργα που γίνονται στη Ζάκυνθο. Υπάρχουν προβληματισμοί, πάντα υπάρχουν και καλώς υπάρχουν, για να ελέγχονται τα έργα.

Ξέρουμε ότι στο συγκεκριμένο σημείο της παραλιακής όπου σήμερα γίνονται εργασίες, υπάρχει πρόβλημα εδώ και πολλά χρόνια, πρόβλημα ευστάθειας του εδάφους και επικινδυνότητας. Έχει αναφερθεί κατά κόρον ο όρος σπηλαιώσεις.
Μετά τους σεισμούς του 2018, κατέρρευσε ένα μεγάλο τμήμα του τραπεζοειδούς του λιμανιού, ενώ είχε υποστεί κάποιες ζημιές και ο μόλος του Αγίου Νικολάου. Την εποχή εκείνη, επί θητείας Γαλιατσάτου στην Περιφέρεια, στη μελέτη που αφορούσε τα έργα αποκατάστασης του λιμένα Ζακύνθου, με πολιτική απόφαση εντάχθηκε και το τμήμα της παραλιακής, παρότι δεν είχε υποστεί ζημιές από τους σεισμούς. Η τελική μελέτη εξέτασε όλα τα προβλήματα του λιμανιού, ως ένα ενιαίο έργο, ως ένα συνολικό πρόβλημα. Αυτή η μελέτη διέτρεξε δύο κυβερνήσεις, την επέβλεψαν οι μηχανικοί του αρμόδιου Υπουργείου και αφού δέχτηκε τρεις αναθεωρήσεις τελικά την ενέκριναν.

Εκφράστηκαν κάποιες απορίες για το τι θα γίνει στο τμήμα της Λομβάρδου στο οποίο σήμερα συνεχίζονται οι εργασίες, από αρκετούς συμπολίτες μας, μεταξύ αυτών και του Προέδρου του Τοπικού Συμβουλίου Πόλης κ. Πέττα. Αντί όμως να δοθούν απαντήσεις στα ερωτήματα, έγινε μια λανθασμένη και κακή θα έλεγα επικοινωνιακή διαχείριση του όλου θέματος, δημιουργήθηκε ένας μεγάλος ντόρος από το πουθενά, που δεν χρειαζόταν, από δηλώσεις του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου κ. Πλέσσα, του μέλους της Λιμενικής Επιτροπής κ. Τσίπηρα, του Βουλευτή Ζακύνθου κ. Ακτύπη και από άλλους παράγοντες. Μιλάω για ντόρο άνευ λόγου, διότι η μελέτη ξεκάθαρα κάνει λόγο για αποκατάσταση του σημείου από τους σεισμούς του 2018, χωρίς να αναφέρεται πουθενά ο όρος σπηλαιώσεις, αναφέροντας όμως τον όρο ρευστοποίηση του εδάφους, κάτι που είναι ακόμα πιο σοβαρό από τις σπηλαιώσεις. Η μελέτη αναφέρει ρητά, ότι για την πλήρη αποκατάσταση του τμήματος αυτού, για την πλήρη αποκατάσταση του προβλήματος, θα απαιτηθούν εκτεταμένες παρεμβάσεις η οποίες θα γίνουν κατά την εφαρμογή του του master plan του λιμανιού. Τώρα γίνονται μόνο κάποιες άμεσες παρεμβάσεις για να στηριχθεί, να στερεωθεί αυτό το τμήμα, για να μην κινδυνέψει κάποιος. Τώρα γίνεται μια σοβαρή εργασία και εξασφαλίζεται έστω και προσωρινά η ασφάλεια. Αλλά για να λυθεί εκ βάθρων το όλο πρόβλημα, πρέπει να γίνουν εκτεταμένες εργασίες μέσω του master plan του λιμανιού.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι που είναι αυτό το περίφημο master plan;

Σέβομαι τον Βουλευτή Ζακύνθου κ. Ακτύπη και εκτιμώ τις προσπάθειες που κάνει για τον τόπο του, αλλά έχει μια λάθος κατεύθυνση για τη θέση της προβλήτας των κρουαζιερόπλοιων. Αναλωνόμαστε για τη θέση της προβλήτας, όταν υπάρχει απόφαση της ΕΣΑΛ από το 2018 με ΦΕΚ, που ορίζει τη θέση στον μόλο του Αγίου Διονυσίου. Το master plan του λιμανιού δεν είναι μόνο η προβλήτα. Περιλαμβάνει μια σειρά από σημαντικά έργα σε τμήματα του λιμανιού και δεν είναι προαπαιτούμενο η λύση της θέσης για την προβλήτα, για να προχωρήσει η εφαρμογή του master plan.

Για τη θέση της προβλήτας έχουν ακουστεί πολλές απόψεις και αντιρρήσεις, από φορείς όπως το Επιμελητήριο, τον σύλλογο μηχανικών, επιχειρηματίες και ξενοδόχους, την εφορία αρχαιοτήτων, τον Βουλευτή, τον Δήμαρχο και την Περιφερειάρχη. Έχουμε κατ’ επανάληψη ζητήσει ως σύλλογος, μια μελέτη σκοπιμότητας του έργο, για να την μελετήσουμε και να συζητήσουμε βάση αυτής. Θα μπορούσαμε ενδεχομένως να εξετάσουμε την χωροθέτηση της προβλήτας εκτός χερσαίας ζώνης λιμανιού, ή και την επέκταση της χερσαίας ζώνης. Λένε κάποιοι ότι θα καθυστερήσουμε με αυτή τη διαδικασία, αλλά δεν θα καθυστερήσουμε περιμένοντας μια νέα απόφαση της ΕΣΑΛ, όταν υπάρχει ήδη μια άλλη από το 2018; Δηλαδή θα περιμένουμε να αλλάξουν γνώμη πέντε Υπουργεία; Και αν τελικά συμβεί αυτό, δεν θα ξεκινήσει μετά μια συζήτηση περί μιας απόφασης που θα εμπεριέχει πολιτική σκοπιμότητα; Η θέση της προβλήτας στον μόλο του Αγίου Διονυσίου είναι μια κακή θέση, αλλά η θέση στον μόλο του Αγίου Νικολάου είναι χειρότερη. Κάποιοι πιέζουν τον Βουλευτή Ζακύνθου για να γίνει μια προβλήτα και έχουμε σκαλώσει δύο χρόνια τώρα με το θέμα αυτό, καθυστερώντας το έργο του master plan του λιμανιού.»

 


Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή:


Current track

Title

Artist

Background