Current track

Title

Artist

Background

Γιάννης Φιλιπποπολίτης (Τουριστικός πράκτορας)

Τε 25/09/2019



«Την πτώση της Thomas Cook Βρετανίας ακολούθησε χθες η Thomas Cook Ολλανδίας, ενώ φαίνεται ότι θα ακολουθήσουν οι Thomas Cook Γαλλίας και Βελγίου. Η στεναχώρια είναι πολύ μεγάλη και για τα χρήματα και για τις δουλείες που έχουν χαθεί.

Είμαστε σε μεγάλη αγωνία και σε αναμονή για να δούμε τι θα γίνει ουσιαστικά με τη μαμά εταιρεία στη Γερμανία.
Δεν σημαίνει ότι επειδή σώθηκε η αεροπορική εταιρεία Condor στη Γερμανία σώθηκε και η Thomas Cook Γερμανίας. Για την ώρα η Condor σώθηκε με κρατική παρέμβαση και λειτουργεί κανονικά, η Thomas Cook Γερμανίας κάνει μία τελευταία προσπάθεια μήπως μειώσει τα ποσά που χρωστάει στους πιστωτές της και μπορέσει να επιβιώσει, αυτό θα το ξέρουμε μέχρι αύριο το βράδυ.

Γίνονται προσπάθειες να σωθούν τα αντίστοιχα κομμάτια της Thomas Cook σε άλλες χώρες. Η Σκανδιναβία έχει ήδη σωθεί και λειτουργεί κανονικά από σήμερα, η Πολωνία, η Τσεχία, η Ουγγαρία, όλες αυτές οι χώρες έχουν σωθεί είτε με κρατική παρέμβαση είτε με βοήθεια από τράπεζες.

Εμάς εδώ στη Ζάκυνθο μας επηρεάζει κυρίως η Thomas Cook Βρετανίας γιατί καλύπτει το 90% των επισκεπτών της Thomas Cook συνολικά.

Συνεργαζόμουν στενά και για πάρα πολλά χρόνια με την Thomas Cook, στεγαζόταν στα γραφεία μου, οι Ζακυνθινοί με ήξεραν ως τον άνθρωπο της Thomas Cook στο νησί. Φέτος η εταιρεία είχε δικό της γραφείο και δικό της ΑΦΜ.

Ήταν απίστευτο από που συνέβη, δεν θα μπορούσα να πιστέψω με τίποτα ότι θα έπεφτε ο κολοσσός της Thomas Cook. Ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι θα σωζόταν η εταιρεία, είχαν προχωρήσει οι διαπραγματεύσεις με τους Κινέζους όμως δυστυχώς, για ένα μικρό σχετικά ποσό, για 200 εκατομμύρια, μια τόσο μεγάλη εταιρεία σταμάτησε να λειτουργεί.

Εκτιμώ ότι οι άμεσες απώλειες σε χρήματα μόνο στην Ζάκυνθο είναι επτά με οκτώ εκατομμύρια ευρώ και αναφέρομαι στις άμεσες ζημιές των συνεργαζόμενων με την Thomas Cook επιχειρήσεων, όχι για τα συμβόλαια που ακυρώθηκαν για την συνέχεια και μέχρι το τέλος της φετινής σαιζόν που ήταν 12 με 13 χιλιάδες τουρίστες. Δεν είναι μόνο οι επισκέπτες που ερχόντουσαν με ταξιδιωτικά πακέτα της εταιρείας, είναι και οι μεμονωμένοι που χρησιμοποιούσαν απλά τις πτήσεις της εταιρείας αφού πρώτα είχαν κλείσει τη διαμονή τους μέσα από διάφορες ιστοσελίδες.

Προφανώς οι ανταγωνίστριες εταιρείες θα προσπαθήσουν να καλύψουν ένα μέρος των κρεβατιών που έχουν μείνει ελευθέρα αλλά είναι πολύ νωρίς για να δούμε εάν και κατά πόσο οι μεγάλες εταιρείες, ειδικά η TUI και η JET2 θα προσθέσουν επιπλέον πτήσεις για να καλύψουν τη ζήτηση που θα υπάρχει για τα συγκεκριμένα καταλύματα. Αυτό είναι κάτι που θα το ξέρουμε ενδεχομένως την άλλη εβδομάδα μέσω και του αεροδρομίου από τις αιτήσεις που θα γίνουν για καινούργια σλοτ η για αντικατάσταση των σλοτς που είχε η Thomas Cook, τις άδειες δηλαδή προσγείωσης και απογείωσης για συγκεκριμένες μέρες και ώρες, που θα κινηθούν οι άλλες εταιρείες για να τις πάρουν.

Για τα έξοδα διαμονής των επισκεπτών που βρίσκονται στη Ζάκυνθο, μετά την πτώση της Thomas Cook, καλύπτονται οι ξενοδόχοι από την υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Βρετανίας. Ήδη έχουν δοθεί οι οδηγίες για το πώς θα τιμολογήσουν από 23 Σεπτέμβρη και μετά, αλλά φυσικά αυτό είναι ένα πολύ μικρό κομμάτι.

Τώρα, για το υπόλοιπο κομμάτι ξέρω ότι γίνονται κάποιες ενέργειες συντονισμένες αλλά περιμένουμε τις κυβερνητικές εξαγγελίες. Για τον φόρο διανυκτέρευσης μου έκανε μεγάλη εντύπωση και είναι αστείο να λέγεται ότι κάποιος θα γλυτώσει το ένα ευρώ της διανυκτέρευσης τη ημέρα, θεωρώ όμως ότι αυτό είναι ένα πρώτο μέτρο. Αυτό που πρέπει να γίνει και είναι το σημαντικό, είναι να μην πληρωθεί το ΦΠΑ και ο φόρος που αντιστοιχεί για τα τιμολόγια που κόπηκαν και δεν πρόκειται να εισπραχτούν. Έτσι θα γίνει όσο το δυνατόν λιγότερη η ζημιά.

Θεωρώ ότι, από την Αγγλία δεν υπάρχει καμία περίπτωση να πάρουν οι ξενοδόχοι κάποια χρήματα από τα δεδουλευμένα τους. Στο παρελθόν έχουμε δει εκκαθαριστές, μετά από χρόνια, να εκποιούν την περιουσία της εταιρείας και να περισσεύον κάποια χρήματα για να δοθούν σε εργαζόμενους και προμηθευτές αλλά τώρα επειδή τα χρέη είναι μεγάλα εκτιμώ ότι αυτό είναι πάρα πολύ δύσκολο να συμβεί. Για αυτό πρέπει να κινηθεί το κράτος.

Η Thomas Cook εκτός από τα ξενοδοχεία, τα καταλύματα και εμένα ως εξωτερικό συνεργάτη, είχε συνεργασία με λεωφορεία, πλοία και πολλούς άλλους, διάφορους προμηθευτές οι οποίοι και αυτοί ανησυχούν για το αν θα μπορέσουν να πληρωθούν. Όπως επίσης και το προσωπικό της εταιρείας χάνει τη δουλειά του και αυτό είναι κρίμα. Είναι νωρίς να καταγράψουμε τον πλήρη κύκλο με τις οικονομικές απώλειες που θα υπάρξουν.

Δεν μπορώ να μιλήσω για λογαριασμό τρίτων. Η επιχείρηση μου είναι υγιής, σίγουρα θα ξεπεράσω τη δυσκολία και θα προχωρήσω απρόσκοπτα στη λειτουργία του γραφείου μου. Είναι δυστυχώς κάτι που μου έχει τύχει πολλές φορές στο παρελθόν. Όσο προσεκτικός και έμπειρος κι αν είμαι, είναι κάτι που πάντα μπορεί να συμβεί.

Είναι μεγάλά τα οφειλόμενα ποσά της Thomas Cook σε επιχειρήσεις της Ζακύνθου αλλά είναι υγιείς επιχειρήσεις και πιστεύω ότι δεν θα υπάρξει φαινόμενο χρεοκοπίας εξαιτίας της κατάρρευσης της, θα ανταπεξέλθουν το κίνδυνο και θα συνεχίσουν κανονικά της λειτουργία τους.»


Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή:


Current track

Title

Artist

Background