Current track

Title

Artist

Background

Λευτέρης Νιοτόπουλος (Αντιπεριφερειάρχης Ζακύνθου, Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος)

Πα 22/03/2019



«Μεγάλο, πολύ σημαντικό ταξίδι και εμπειρία ζωής, όλα αυτά τα χρόνια που υπηρέτησα στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και στην Περιφερειακή Ενότητα Ζακύνθου. Ένα ταξίδι που είχε να κάνει με όλα τα Ιόνια Νησιά, όχι μόνο με την Ζάκυνθο και την Κέρκυρα. Είχα έναν διπλό ρόλο, από τη μια να υπερασπιστώ τα συμφέροντα της Ζακύνθου, και από την άλλη, να συμπράξω για το καλό όλων των Επτανήσων. Όλο αυτό, μας έκανε καλούς καπεταναίους, και οι καλοί καπετάνιοι στη φουρτούνα φαίνονται.

Το 2014, συμμετείχα στην πρώτη σύσκεψη που είχε γίνει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, με τον Περιφερειάρχη κ. Γαλιατσάτο, τον Δήμαρχο κ. Κολοκοτσά και τον Βουλευτή και Υπουργό τότε κ. Κοντονή, σε μια έντονη συζήτηση που αφορούσε τα απορρίμματα, καταλήξαμε σε μια ενδιάμεση διαχείριση πριν την οριστική, με μια χρηματοδότηση ύψους 2,5 εκατομμυρίων ευρώ προς τον ΦΟΔΣΑ. Το Υπουργείο επί κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου είχε πει ότι θα έδινε αυτά τα χρήματα στον Δήμο αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ και έτσι αυτό το ποσό το διαθέσαμε εμείς, μέσα από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων της Περιφέρειας μας και τονίζω χωρίς να υπάρχει καμία απολύτως χρηματοδότηση, προς εμάς και για αυτό τον σκοπό από την πολιτεία. Ξεκαθαρίζω ότι τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ για την ενδιάμεση διαχείριση στην Ζάκυνθο, δεν τα έδωσε καμιά κυβέρνηση, τα διέθεσε η Περιφέρεια μέσα από το ταμείο της.
Το ίδιο κάναμε και για την διαχείριση απορριμμάτων στην Κέρκυρα, όπου και διαθέσαμε 4,6 εκατομμύρια ευρώ. Δυστυχώς ο Δήμος στην Κέρκυρα απορρόφησε μόνο τις 300 χιλιάδες ευρώ, με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα.

Αν λειτουργούσαμε εκ του πονηρού, και αποφασίζαμε να μην διαθέσουμε τα χρήματα στον Δήμο, θα μπορούσαμε να τα είχαμε χρησιμοποιήσει για να κάνουμε ως Περιφέρεια διάφορα έργα που θα τα πιστωνόμασταν, όμως καλώς τα δώσαμε στον Δήμο, γιατί ήταν επιτακτική ανάγκη, δεν κοιτάξαμε κομματικά ή συμφεροντολογικά το όλο θέμα. Τώρα πλέον, υπάρχει ένα βαρύ στοίχημα στις πλάτες του Δήμου και κατ’ επέκταση του ΦΟΔΣΑ, ότι τώρα πια πρέπει να αποδείξουν ότι αφού υπάρχουν οι χρηματοδοτήσεις, πρέπει να λειτουργήσει σωστά ο Λίβας και να γίνεται η ενδιάμεση διαχείριση με έναν σοβαρό και σωστό τρόπο.

Αυτή τη στιγμή, θα ήταν κάτι το παράλογο αν κάποιος έλεγε ότι μπορούμε να αναθεωρήσουμε το τοπικό σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων και να αλλάξουμε τα δρομολογημένα έργα στον Λίβα. Το θέμα είναι να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος και να μην καθυστερήσει η όλη διαδικασία, όπως έγινε με το νέο Δημοτικό Θέατρο. Πρέπει να τρέξουμε, το στοίχημα είναι όσο πιο γρήγορα γίνεται, να υλοποιηθούν οι μελέτες για την ολοκληρωμένη διαχείριση και το οριστικό έργο του ΧΥΤΥ και του εργοστασίου στον Λίβα. Θα έπρεπε ήδη σήμερα να είχαμε τον ανάδοχο.

Έχω επισκεφθεί αρκετές φορές τον χώρο του Λίβα, πολλές φορές χωρίς ραντεβού, είτε κοιτάζοντας απέξω, είτε μπαίνοντας στον χώρο. Σε επίπεδο φορτίων, ο χώρος είναι στα όριά του.

Η ενδιάμεση λύση που τώρα εφαρμόζεται, έχει αυξημένες προδιαγραφές ασφαλείας του περιβάλλοντος, ακριβώς για να μην δημιουργήσουμε έναν νέο Σκοπό και οφείλω να πω ότι δεν έχει αποτυπωθεί από τους ελέγχους των υπηρεσιών μας, ρύπανση στον Λίβα.

Πράγματι, και λόγω έλλειψης προσωπικού, υπάρχει μια καθυστέρηση σε ότι αφορά τους ελέγχους και την επιβολή των προστίμων, αλλά να πούμε ότι στο παρελθόν αυτοί οι έλεγχοι δεν υπήρχαν.
Τα πρόστιμα που επιβάλλονται είτε στον ΦΟΔΣΑ, είτε στην ΔΕΥΑΖ, τα πληρώνουμε εμείς, οι Ζακυνθινοί. Με τα πρόστιμα που επιβάλαμε χτυπάμε ένα καμπανάκι προς όλους, πρέπει να τηρούνται τα προβλεπόμενα. Δυστυχώς δεν υπάρχει ένας τρόπος προσωποποίησης των ευθυνών.
Δεν επιβάλλουμε πρόστιμα γιατί έχουμε μια πολιτική κόντρα με τον Δήμο, όπως κάποιοι ισχυρίζονται. Εμείς από την πρώτη στιγμή αποδείξαμε ότι είμασταν διαθέσιμοι να βοηθήσουμε και εξακολουθούμε να το κάνουμε, συνεργαζόμενοι με τον Δήμο. Παρά το πείσμα κάποιων που θέλουν να αναδείξουν μια υποτιθέμενη κομματική κόντρα, εμείς απαντάμε ότι δεν λειτουργούμε έτσι.

Δεν υπάρχει σε εμάς, στις υπηρεσίες μας, κανένας φάκελος και κανένα έγγραφο από τον Δήμο, που να κάνει λόγο για αποκατάσταση του ΧΑΔΑ στον Σκοπό. Ούτε ένα.

Σε ότι αφορά την αποκομιδή των απορριμμάτων, δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να υπήρχε μια συνεργασία με έναν ιδιώτη, σε σωστές και καθαρές βάσεις, να βρουν δουλειά Ζακυνθινοί, με μισθό και ασφάλιση, άλλωστε σήμερα υπάρχει ήδη συνεργασία του ΦΟΔΣΑ με ιδιώτη στον Λίβα και στο ΚΔΑΥ του αεροδρομίου.

Ο Παύλος Κολοκοτσάς είχε την πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο και έναν ΦΟΔΣΑ αρμόδιο φορέα διαχείρισης των απορριμμάτων, με δύο πρόσωπα του Δ.Σ. να παίζουν κεντρικό ρόλο, τον κ. Παναγιώτη Μυλωνά και τον κ. Νίκο Τσίπηρα. Δεν φταίει για όλα ο Δήμαρχος, αλλά θα έπρεπε ο ίδιος να είχε αναδείξει ποιοι ευθύνονταν για την καθυστέρηση. Οι ευθύνες κατ εμέ, είναι συλλογικές, είναι προς τους φορείς που είχαν την διαχείριση, για αυτό ανέφερα και ονόματα.

Ως Περιφέρεια και Περιφερειακή Ενότητα Ζακύνθου, τρέξαμε να διορθώσουμε λάθη σε μελέτες που αφορούσαν τα έργα Ξύγκια-Αλυκές και Άγιος Δημήτρης-Πηγαδάκια. Για το πρώτο έργο, χρειάστηκε να αναζητήσουμε νέο ανάδοχο, ενώ το σπάσαμε σε δύο κομμάτια. Το έργο Άγιος Δημήτριος-Πηγαδάκια ολοκληρώνεται πριν το Πάσχα, ενώ υλοποιείται το έργο Ξύγκια-Αλυκές και πολύ σύντομα θα παραδοθεί στην κοινωνία.
Τοποθετήθηκε πεζογέφυρα στον Άγιο Χαραλάμπη, ενώ προχωρήσαμε σε ασφαλτοστρώσεις και καθαρισμούς στον Βασιλικό. Έχουμε ανάδοχο για την ασφαλτόστρωση στον Πλάνο, και γενικά κάναμε πολλές παρεμβάσεις στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο του νησιού. Παραδώσαμε το έργο της οδού του Φιολιτίου, που ήταν ένα από τα πιο δύσκολα και εξυπηρετεί πάρα πολλά χωριά.

Ρίξαμε πάρα πολύ μεγάλο βάρος στα αντιπλημμυρικά έργα, έργα που δεν έγιναν τα τελευταία 40-50 χρόνια στην Ζάκυνθο. Υπήρχαν μπερδέματα αρμοδιοτήτων στην αντιπλημμυρική προστασία τα οποία και ξεκαθαρίστηκαν. Καθαρίστηκαν τράφοι μήκους 57 χιλιομέτρων ακόμη και εντός των Κοινοτήτων γιατί δεν λειτουργούσε το δίκτυο εντός των χωριών. Όλα αυτά έγιναν μέσα από τους πόρους των δημοσίων επενδύσεων. Μένει η εφαρμογή της μελέτης για τον καθαρισμό του ρέματος Τσιρογιάννη, πήραμε την μελέτη από τον Δήμο, προχωράμε στην διόρθωσή της και στην υλοποίηση του έργου.

Υπογραμμίζω ότι ο Δήμος έλαβε για αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις, 190 χιλιάδες ευρώ, ενώ εμείς την ίδια χρονιά, με το 1/3 αυτών των χρημάτων καθαρίσαμε τράφους συνολικού μήκους 57 χιλιομέτρων.

Η υπόθεση του κτιρίου του παλιού Νοσοκομείου κράτησε δύο χρόνια. Η καθυστέρηση προερχόταν από την Κτηματική Υπηρεσία, και αυτή η καθυστέρηση έφερε και την λεηλάτηση του κτηρίου. Για τα επόμενα 49 χρόνια αυτός ο χώρος δεν θα δοθεί σε κανένα ταμείο, δεν θα πουληθεί, ούτε θα δοθεί σε ιδιώτη. Έχει δρομολογηθεί η αλλαγή χρήσης, ενώ θα μεταστεγαστούν σε αυτό διοικητικές υπηρεσίες. Εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση ύψους 500 χιλιάδων ευρώ για την μελέτη αποκατάστασης και θα φροντίσουμε έτσι ώστε πρώτα να ξεκαθαρίσουμε νομικά το ζήτημα και μετά να πάμε στην υλοποίηση της μελέτης.

Το έργο του Ειδικού Σχολείου προχωρά. Ο Ο.Σ.Κ είναι αρμόδιος να ελέγχει τις διαδικασίες, το έργο σύντομα θα τελειώσει και θα παραδοθεί.

Είναι πολλά αυτά που έχουμε κάνει και είναι πάρα πολλά και αυτά που έχουμε προγραμματίσει να κάνουμε. Μας ενδιαφέρει να κάνουμε έργα, να είμαστε τίμιοι και να κοιτάμε στα μάτια τον πολίτη. Δεν διαφημίσαμε ποτέ όλα αυτά τα έργα, ούτε βγάλαμε φωτογραφίες, αυτές τις πρακτικές τις αφήνουμε σε άλλους.

Το πρόβλημα των λυμάτων στον Πλάνο δημιουργήθηκε από το δίκτυο του αγωγού, αυτό φάνηκε από την αυτοψία, εξ ου και το πρόστιμο προς την ΔΕΥΑΖ. Δεν είναι ρουφιανιά να καταγγέλλει κάποιος ότι τρέχουν λύματα από κάπου. Πρέπει ο πολίτης να ενημερώνει τις αρμόδιες υπηρεσίες, μήπως και προλάβουμε το κακό. Έχουμε κάνει ελέγχους και σε ξενοδοχεία, όχι μόνο από την περιοχή του Πλάνου, και έχουν επιβληθεί πρόστιμα.

Ο Νίκος Ποταμίτης, λόγω της θέσης του στο Νοσοκομείο Ζακύνθου και του φόρτου εργασίας που έχει, δεν μπορούσε να αξιοποιηθεί σε κάποια θέση στην Περιφέρεια.
Ο Τζώρτζης Συγούρος, και παρά τις όποιες διαφορές που κατά καιρούς είχαμε, με δική μου πρόταση ορίστηκε Πρόεδρος σε έναν νέο φορέα, στο νέο «δίκτυο συνεργασίας», σε μια νέα Σ.Α.Ζ.
Με τον Θοδωρή Καμπίτση είχαμε μια υπέροχη συνεργασία, ήταν ένας από τους καλύτερους συνεργάτες μας.

Η κα Ρόδη Τσαγκαροπούλου, δεν έχει τις δυνατότητες για να αναλάβει τις τύχες της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων. Συγκριτικά με την κα Κράτσα, τόσο εγώ, όσο και ο κ. Γαλιατσάτος, έχουμε ένα φτωχό βιογραφικό, αλλά το θέμα είναι τι έργα παραδίδουμε. Την ώρα τη κάλπης θα δούμε το καλύτερο γκάλοπ.
Συναντήθηκα με την Υποψήφια του ΚΚΕ κα Μπαλού στην Κέρκυρα και μπορώ να πω ότι η παράταξη στην οποία είναι επικεφαλής έχει συνέπεια στις θέσεις της. Είχα μια υπέροχη συνεργασία με τον κ. Γουλή.

Επειδή έχουν αναδειχθεί οι Περιφερειακές εκλογές ως ανάλογης σημασίας με τις Βουλευτικές, εμείς υποστηρίζουμε την λογική της συνεργασίας, από τον ευρύτερο χώρο της κεντροαριστεράς, ώστε από τη μια να ανακόψουμε άλλες ακραίες τάσεις που αναπτύσσονται, και από την άλλη, ενώνοντας τις δυνάμεις μας, να βοηθήσουμε στην επίλυση των προβλημάτων.

Στην πρώτη κατάθεση του ψηφοδελτίου μας, πράγματι υπήρχαν πρόσωπα που προέρχονται από τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά θα δείτε ότι στα επόμενα πρόσωπα που θα ανακοινωθούν, θα είναι συμπολίτες μας που προέρχονται και από άλλους χώρους.

Όποιος αποτάθηκε σε εμένα, τον κ. Γαλιατσάτο, ή τον κ. Σταύρο Κοντονή, για να συνδράμουμε στο να λυθεί ένα πρόβλημα, εμείς είμασταν πάντα θετικοί, ποτέ δεν είπαμε όχι και ποτέ δεν είπαμε ότι ως ΣΥΡΙΖΑ λύσαμε το πρόβλημα. Ως Περιφέρεια, είχαμε μια υπέροχη συνεργασία, τόσο με τον Σταύρο Κοντονή, όσο και με άλλους Υπουργούς.

Τα μνημόνια πλέον δεν υπάρχουν, υπάρχει ένας έλεγχος που θα συνεχιστεί για την χώρα μας από τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς, όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες, και μάλιστα σε πιο σφιχτή γραμμή.

Ο Παύλος Κολοκοτσάς είναι ένας Δήμαρχος που προσπάθησε πραγματικά, αλλά είχε μια πλειοψηφία που δεν συνεργάστηκε.
Ο Γιώργος Αρμένης έχει μια πορεία στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, είναι έμπειρος και μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις.
Ο Γιάννης Αγαλιανός υπήρξε Δήμαρχος, υπηρέτησε τον Δήμο, έγιναν κάποια έργα κατά τη διάρκεια της θητείας του με χρήματα της Περιφέρειας, αλλά δεν κοίταξε κανείς πριν υλοποιηθεί ένα έργο, να το διασφαλίσει σε νομικό πλαίσιο, όπως έγινε με την Αλεξάνδρου Ρώμα.
Τον Διονύση Γάσπαρο τον επέλεξαν οι Ζακυνθινοί για Νομάρχη επί 12 συνεχή χρόνια.
Ο Φώτης Κόκλας είναι ένας εξαιρετικός οικονομολόγος και θα βοηθήσει.
Ο Νικήτας Αρετάκης πρόσφερε στη Ζάκυνθο, έχει τεχνικές γνώσεις, αλλά πρέπει να δει και ο ίδιος τι ανταπόκριση έχει στην κοινωνία.
Ο Χαράλαμπος Λιβέρης εκφράζει το νέο, είναι ευχάριστο να βλέπεις νέους ανθρώπους στα κοινά, αλλά δεν έχει εμπειρία στην πολιτική και πρέπει να την αποκτήσει.
Ο Χρήστος Πάστρας αναγνώρισε το έργο μας και πιστεύω ότι μπορεί πραγματικά να βοηθήσει.
Για τον Λευτέρη Γιαννάτο θα πω μόνο, ότι έγιναν λάθη. Δεν μπορείς να λες από τη μία ότι σχηματίζεις πολυσυλλεκτικό ψηφοδέλτιο και από την άλλη να φωτογραφίζεις το κόμμα σου ότι δεν μπόρεσε να σε βοηθήσει στη συγκρότηση του ψηφοδελτίου σου.
Ο Αντώνης Κασιμάτης προσέφερε αλλά υπάρχει πρόβλημα στο να κατέβει αρχηγός ενός ψηφοδελτίου, όταν ο ίδιος είναι και ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ στην Ζάκυνθο. Αυτό ίσως θα δημιουργούσε κάποιες δυσκολίες.

Εμείς ως περιφερειακή ομάδα, στήριξη σε δημοτικά ψηφοδέλτια δεν θα δώσουμε, τουλάχιστον από εμένα δεν θα ακούσετε κάτι τέτοιο.»        


Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή:
 


Current track

Title

Artist

Background