Current track

Title

Artist

Background

Γιώργος Μοθωναίος
Πρόεδρος Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Ζακύνθου

Το έργο της προβλήτας για τα κρουαζιερόπλοια δεν αποτελεί προϋπόθεση για να ξεκινήσουν τα έργα του master plan στο λιμάνι

Πα 4/06/2021



«Αποτελεί έκπληξη για εμάς η απόφαση της ΕΣΑΛ για την αλλαγή θέσης προβλήτας για τα κρουαζιερόπλοια. Από την πρώτη στιγμή λέγαμε ότι μια πόλη πρέπει να έχει μια ισόρροπη ανάπτυξη και για αυτό είμασταν αντίθετοι προς αυτή τη λύση. Στην Πλατεία Σολωμού υπάρχουν πολλά νεοκλασικά κτήρια, όπως το Δημαρχείο, το Πνευματικό Κέντρο, το Μεταβυζαντινό Μουσείο και η Εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Αυτά τα κτήρια πρέπει να προστατευτούν, να προστατευτεί η ιστορικότητα του κέντρου της πόλης, να προστατευθεί το περιβάλλον. Θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα με την προβλήτα των κρουαζιερόπλοιων εκεί, θα επιδεινωθεί το κυκλοφοριακό στο ήδη επιβαρυμένο κέντρο της πόλης.

Θεωρούμε ότι η προβλήτα πρέπει να είναι σε μια θέση μακριά από το λιμάνι. Το 2019 με την αλλαγή της κυβέρνησης είχε έρθει στη Ζάκυνθο η μελετήτρια κα Φράγκου και είχαμε συζητήσει αυτά τα θέματα, όπως και γενικότερα το master plan του λιμανιού. Της είχαμε ζητήσει ως ΤΕΕ να προβλεφθεί μια 3η λύση, μια 3η θέση, αλλά μας είπε ότι αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει. Εμείς θεωρούμε ότι θα μπορούσε εδώ και δύο χρόνια, αν είχε επεκταθεί η χερσαία ζώνη του λιμανιού, μετά το Ξενία. Αν βέβαια δεν υπάρχει 3η θέση, η λιγότερο κακή είναι αυτή στον Μώλο του Αγίου Διονυσίου. Θα μπορούσε να αποδεσμευτεί και το κομμάτι που περιλαμβάνει τη Μαρίνα και που ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ, ώστε εκεί να γινόταν η εγκατάσταση των κτηρίων. Άλλωστε δεν υπάρχει ενδιαφέρον από κάποιον επενδυτή για τη Μαρίνα στη κατάσταση που είναι σήμερα.

Πρέπει η ΕΣΑΛ τεκμηριωμένα και με επιστημονικά δεδομένα να αιτιολογήσει την απόφασή της. Θα ζητήσουμε από το Λιμενικό Ταμείο την απόφαση της ΕΣΑΛ για να τη μελετήσουμε και να συζητήσουμε σε συνεδρίαση του Διοικητικού μας Συμβουλίου.

Η προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια δεν αποτελεί προϋπόθεση για την εκκίνηση της εφαρμογής του master plan του λιμανιού. Θα μπορούσε να ξεκινήσει η κατασκευή των προβλεπόμενων έργων και στην πορεία να κατασκευαστεί και η προβλήτα.

Από την πρώτη στιγμή κάναμε κάποιες διαπιστώσεις και προτάσεις για το έργο που γίνεται στην παραλιακή. Ένα μέρος των προτάσεων μας έχει γίνει πράξη. Η πλακόστρωση αφαιρέθηκε και οι παλιές πλάκες επανατοποθετήθηκαν. Δεν έχει γίνει όμως κάτι με το ξήλωμα του τσιμέντου που έχουμε ζητήσει για να μπουν τα μπλόκια στη σωστή τους θέση, έτσι ώστε το έργο να είναι τεχνικά και αισθητικά άρτιο. Πιστεύω ότι το έργο πρέπει να σταματήσει και να τροποποιηθεί η μελέτη αποκατάστασης ώστε αυτό το κομμάτι των 150 μέτρων που είχε τσιμεντοποιηθεί παλιότερα, μετά τον Οκτώβριο, με το τέλος της τουριστικής σεζόν, να αναδομηθεί εξ ολοκλήρου. Είναι ευκαιρία να γίνει αυτό τώρα καθώς ο εργολάβος βρίσκεται στη Ζάκυνθο με όλο τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό. Μέσα σε δύο μήνες το πολύ η μελέτη μπορεί να είναι έτοιμη και με ένα κόστος έργου που πρόχειρα το υπολογίζω στις 200 με 300 χιλιάδες ευρώ το έργο θα ολοκληρωθεί σωστά.»

 


Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή:


Current track

Title

Artist

Background