Current track

Title

Artist

Background

Διονύσης Ακτύπης
Βουλευτής Ζακύνθου

Με απόφαση της ΕΣΑΛ η προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια στον μώλο του Αγίου Νικολάου

Πε 3/06/2021



«Ο εμβολιασμός στη Ζάκυνθο μέχρι τις 23 Μαΐου πήγαινε πολύ καλά, καθώς πραγματοποιούσαμε σχεδόν εξακόσιους εμβολιασμούς την ημέρα. Ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας κ. Θεμιστοκλέους καθώς είχε την δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης και μπορούσε να ξέρει τον αριθμό των προγραμματισμένων ραντεβού σε βάθος χρόνου, για κάθε περιοχή της χώρας, διαπίστωσε έγκαιρα κάτι που εμείς βλέπουμε τώρα, ότι στη Ζάκυνθο μειώνεται το ενδιαφέρον των πολιτών που κλείνουν ραντεβού για να εμβολιαστούν. Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο προέβη στις σχετικές δηλώσεις.
Διαχρονικά τα εμβόλια αλλά ακόμα και τα φάρμακα ευρείας κατανάλωσης όπως π.χ. το ντεπόν, έχει αποδειχτεί ότι προκαλούν αλλεργικές παρενέργειες. Αν κάποιος διαβάσει τις οδηγίες οποιουδήποτε φαρμάκου, θα διαπιστώσει ότι αναγράφονται οι πιθανές παρενέργειες. Πάντα υπάρχει η πιθανότητα για να εκδηλωθούν παρενέργειες, όμως η πιθανότητα να σου συμβεί κάτι σοβαρό από έναν εμβολιασμό είναι τόσο μικρές, όσες είναι να σε χτυπήσει ένας κεραυνός. Στη Ζάκυνθο έχουμε ξεπεράσει τους είκοσι χιλιάδες εμβολιασμούς και δεν είχαμε σχεδόν κανένα περιστατικό σοβαρής παρενέργειας. Όλα τα κράτη κάνουν μια τεράστια προσπάθεια κατά του κορωνοϊού με τον εμβολιασμό και εμείς δεν πρέπει να μείνουμε πίσω. Ήδη έχουμε οκτώ εμβολιαστικές γραμμές στο νησί και συνεχώς ενισχύουμε με προσωπικό τα εμβολιαστικά κέντρα. Παροτρύνω τους συμπολίτες να εμβολιαστούν όλοι, πρέπει να πεισθούν άπαντες. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να επανέλθουμε σε μια κανονικότητα.

Οι υποσχέσεις του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Χρυσοχοΐδη για ενίσχυση της αστυνομικής διεύθυνσης Ζακύνθου με μόνιμο προσωπικό ισχύουν και θεωρώ ότι θα υλοποιηθούν. Εν όψει καλοκαιριού θα ενισχυθεί η αστυνομική δύναμη του νησιού. Έρχεται μια ομάδα τριάντα ατόμων της ΟΚΠΕ, θα έρθουν πενήντα άτομα από τη Σχολή Δοκίμων και μέχρι τα τέλη του μήνα η Αστυνομική Διεύθυνση Ζακύνθου θα ενισχυθεί συνολικά με τουλάχιστον 120 αστυνομικούς. Αυτά συμφωνήσαμε στη συνάντηση που είχα με τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας κ. Καραμαλάκη.
Η Πυροσβεστική Υπηρεσία έχει ήδη ενισχυθεί με 57 άτομα, ενώ ζήτημα υπάρχει με το Λιμενικό. Εκεί δεν μπορούμε προς το παρόν να κάνουμε κάτι, αν δεν ανοίξουν οι θέσεις πρόσληψης λιμενικών. Ζήτησα από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Πλακιωτάκη την ενίσχυση του Λιμενικού με εξήντα άτομα.

Αλγεινή και τραγική η εικόνα της αντιπαράθεσης μεταξύ Λιμενικού Ταμείου και ΔΕΥΑΖ.
Θέλω να θέσω κάποια ερωτήματα. Έχετε δει ποτέ μετά τον υδρομετρητή της κατοικίας ή της επιχείρησης σας, να υπάρχει και άλλη παροχή που δίνει νερό σε άλλον καταναλωτή και μετά να σας στέλνουν λογαριασμό αφαιρώντας από αυτόν το ποσό του άλλου καταναλωτή; Ο υδρομετρητής του Λιμενικού Ταμείου να είναι πίσω από άλλες παροχές που εξυπηρετούν επιχειρήσεις και δημοσίους φορείς. Αυτό δεν υπάρχει πουθενά, είναι αδιανόητο.
Είναι δυνατόν να βγαίνει δημόσια ο Δήμαρχος και να λέει ότι το Λιμενικό Ταμείο πουλά το νερό που παίρνει από τη ΔΕΥΑΖ, με τρία έως πέντε ευρώ το κυβικό, ενώ στην πραγματικότητα το Λιμενικό Ταμείο  δίνει στα σκάφη νερό με τιμή 1,80€, δηλαδή στη τιμή που το πληρώνει στη ΔΕΥΑΖ; Πως είναι δυνατόν το Λιμενικό Ταμείο να έχει διμηνιαίο λογαριασμό κατανάλωσης νερού ύψους 14 χιλιάδων ευρώ; Πως γίνεται να λέει ο Δήμαρχος ότι το δίκτυο στο λιμάνι πρέπει να το συντηρεί το Λιμενικό Ταμείο, όταν υπάρχουν και άλλες συνδέσεις από τις οποίες εισπράττει η ΔΕΥΑΖ και οι οποίες εξυπηρετούνται από αυτόν τον αγωγό;
Το Λιμενικό Ταμείο είναι ένας κρατικός φορέας και εποπτεύεται από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δηλαδή εποπτεύεται από την κυβέρνηση.
Όταν ένας Δήμος έχει ενισχυθεί από την κυβέρνηση, και για τις ανάγκες κάλυψης των χρεών της ΔΕΥΑΖ, με ποσό ύψους τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ, στέλνει εξώδικο στο Λιμενικό Ταμείο;
Είναι δυνατόν να λες ότι έχεις οφειλές στη ΔΕΥΑΖ ύψους δέκα εκατομμυρίων ευρώ, να λες ότι έχεις επιχειρήσεις που χρωστάνε χρόνια τους λογαριασμούς, να λες ότι έχεις μεγαλο-οφειλέτες, και το πρώτο πράγμα που κάνεις είναι να στείλεις εξώδικο στο Λιμενικό Ταμείο, δηλαδή απέναντι στο κράτος που σε έχει βοηθήσει; Γιατί δεν έχεις στείλει εξώδικα σε άλλους;
Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια επίθεση του Δημάρχου απέναντι σε μια κρατική υπηρεσία που εποπτεύεται από ένα Υπουργείο και αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος. «Αυτές είναι μαγκιές» που δεν τις αντιλαμβάνομαι. Είναι λίγο περίεργη αυτή η συμπεριφορά και βγαίνει προς τα έξω μια αντιπολιτευτική εικόνα. Υπάρχουν γκρίζα σημεία στην όλη υπόθεση, τα οποία έχει παραδεχτεί ακόμα και ο Δήμαρχος. Διαπιστώθηκαν υπέρογκες χρεώσεις σε δίμηνα που εκ των πραγμάτων δεν είναι δυνατόν να υπάρχει κατανάλωση. Ένα μόνο εξώδικο κυκλοφόρησε προς τα έξω και κανένα άλλο, αυτό προς το Λιμενικό Ταμείο. Πως εξηγείται αυτό;
Το Λιμενικό Ταμείο ζητά έλεγχο αμφισβητώντας το ποσό της οφειλής των ενενήντα χιλιάδων ευρώ το οποίο του έχει χρεώσει η ΔΕΥΑΖ. Γιατί δεν ελέγχει ο Δήμαρχος μέσω των υπηρεσιών του το δίκτυο και τις όποιες άλλες συνδέσεις υπάρχουν;
Αντί να γίνει μια εποικοδομητική συζήτηση, περάσαμε σε μια αντιπαράθεση άνευ λόγου. Αν υπάρχουν λαθρουδροληψίες, αυτές θα πρέπει να ελεγχθούν από τη ΔΕΥΑΖ και από την ώρα που ο συγκεκριμένος αγωγός έχει δεχτεί παρεμβάσεις, πρέπει η ΔΕΥΑΖ να κάνει τον έλεγχο. Αφού υπάρχουν αυτές οι συνδέσεις και έχουν γίνει παρατυπίες, θα έπρεπε να κάτσουν σε ένα τραπέζι να συζητήσουν και όχι να έχουμε αυτή την κοκορομαχία. Επαναλαμβάνω όμως, ότι το γεγονός ότι άνοιξε αυτή η ιστορία με εξώδικα και με άλλες περίεργες και θα έλεγα αστείες κινήσεις, αυτό μου προκαλεί μια απορία. Είναι δυνατόν να δίνει εντολή ο Δήμαρχος σε υπάλληλό, αφού να κόψει το νερό του Λιμενικού Ταμείου, να παρκάρει το αυτοκίνητο πάνω από τον υδρομετρητή; Δεν είναι σοβαρά αυτά τα πράγματα.

Χθες συνεδρίασε η ΕΣΑΛ και ενέκρινε την αλλαγή της θέσης προβλήτας των κρουαζιερόπλοιων στο μώλο του Αγίου Νικολάου. Όλο αυτό το διάστημα των δύο ετών που είμαι Βουλευτής, μετέφερα στα Υπουργεία την θέληση φορέων και κατοίκων της Ζακύνθου. Η θέση στον μώλο του Αγίου Νικολάου ήταν και η επιλεγμένη θέση της προηγούμενης Λιμενικής Επιτροπής, ήταν η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου επί θητείας Γαλιατσάτου, είχε συμφωνήσει η μελετήτρια και οι τοπικοί φορείς. Τα πράγματα άλλαξαν μετά την μόνη ένσταση που υπήρξε από τον εκπρόσωπο του Υπουργείου Πολιτισμού, που έκανε λόγο για πιθανή ύπαρξη αρχαίων και μνημείων στην περιοχή, κάτι που δεν ισχύει. Είχα πει για τη θέση του μόλου του Αγίου Διονυσίου, ότι αν την προκρίναμε θα ήταν σαν να λέγαμε ότι δεν θέλουμε την κρουαζιέρα. Ήταν ακατάλληλη γιατί δεν θα γινόταν ποτέ, θα χρειάζονταν τριάντα χρόνια για να ολοκληρωθεί, αφού απαιτούσε εκβάθυνση του λιμανιού, κυματοθραύστη, πολλά ξεμπαζώματα και μια σειρά άλλων έργων. Αν πραγματικά θέλαμε την κρουαζιέρα στη Ζάκυνθο, η μόνη λύση ήταν ο μώλος του Αγίου Νικολάου. Δεν θα αλλοιωθεί τίποτα στην περιοχή. Μπορούμε να μειώσουμε το ύψος και τον όγκο των κτηριακών εγκαταστάσεων για να προστατευθεί η εικόνα του παραλιακού μετώπου και το περιβάλλον.

Το master plan του λιμανιού συμπεριλαμβάνει πολλά συνοδά έργα, άλλα με λίγα, και άλλα με πολλά χρήματα. Είναι πρόκληση και πρέπει πλέον να αρχίσει να υλοποιείται το master plan. Θα επισκεφθώ το Υπουργείο Υποδομών για να δω αν είναι ακόμα διαθέσιμα τα χρήματα που είχαν δεσμευθεί για τις επιμέρους μελέτες. Θα δώσουμε μάχες για να τρέξουμε τις μελέτες αυτές και για να εξασφαλίσουμε τις απαιτούμενες χρηματοδοτήσεις.

Όπως μου είχε μεταφέρει πριν από περίπου έξι μήνες ο τότε Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Ξενόφος, έχει μειωθεί το ενδιαφέρον των επενδυτών για τη μαρίνα του Λιμανιού. Είμαι προβληματισμένος για το θέμα αυτό, ίσως μια προγραμματική σύμβαση με το Λιμενικό Ταμείο με την οποία ο ιδιώτης επενδυτής που θα πάρει την Μαρίνα θα μπορεί να διαχειρίζεται και το κομμάτι εκείνο του λιμανιού που φιλοξενεί μεγαλύτερα σκάφη αναψυχής θα μπορούσε να αναθερμάνει το όποιο ενδιαφέρον.

Σε ότι αφορά τις εξελίξεις για τον φορέα διαχείρισης του Ναυαγίου, δεν έχω κάποια επίσημη πληροφόρηση από το Υπουργείο Τουρισμού για αλλαγές επί του αρχικού σχεδίου, όμως μπορώ να αναφέρω κάποιες αλλαγές που φέρονται να έχουν γίνει. Αναφέρεται στο σχέδιο ότι οι μετοχές της εταιρείας δεν είναι μεταβιβάσιμες. Άλλωστε είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο το ότι δεν μπορεί να εκποιηθεί ο αιγιαλός. Αφού η έδρα της εταιρείας θα είναι στην Αθήνα, είχαμε ζητήσει μια υποδιεύθυνση στη Ζάκυνθο κάτι που επίσης αναφέρεται στις αλλαγές. Επίσης είχαμε ζητήσει την εκπροσώπηση του Δήμου στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας και φαίνεται ότι και αυτό θα γίνει πράξη. Είχα ζητήσει πέραν των δύο Κοινοτήτων, να μετέχει και ο Δήμος, σε ένα 9μελές Δ.Σ, αλλά φαίνεται ότι παραμένει το Δ.Σ με επτά μέλη και μένουν εκτός οι δύο Κοινότητες. Θα μπορούσε βέβαια ο Δήμος να ορίσει ως εκπρόσωπο στο Δ.Σ. του φορέα έναν Κοινοτάρχη της περιοχής από το ψηφοδέλτιο του Δημάρχου. Ακόμα πάντως και με αυτές τις αλλαγές, εξακολουθούμε ως Ζακυνθινοί να έχουμε την πλειοψηφία εντός του Δ.Σ. Έχω προτείνει επίσης ένα μέρος των εσόδων να πηγαίνει στην τοπική κοινωνία και πιστεύω ότι στο καταστατικό της εταιρείας αυτό θα ξεκαθαριστεί.

Έχουμε ξεκινήσει μια συζήτηση με την Πολιτική Προστασία, την Πυροσβεστική και την Περιφέρεια, ότι έστω τις ημέρες που δεν υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για εμφάνιση πυρκαγιών, να είναι με κάποιον τρόπο ανοιχτό για το φετινό καλοκαίρι το Ναυάγιο. Συζητάμε να βρούμε τους τρόπους να ανοίξει έστω και προσωρινά το Ναυάγιο, με περιορισμούς, με ελέγχους και με επίβλεψη από ανθρώπους που θα βάλει ο Δήμος, με μέτρα ασφαλείας. Θέλω να πιστεύω ότι του χρόνου δεν θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε αυτά τα ζητήματα, αφού θα έχει αναλάβει ο νέος φορέας διαχείρισης του Ναυαγίου.

Προχθές συναντήθηκα με την Υπουργό Πολιτισμού κα Μενδώνη για μια σειρά θεμάτων. Έχουμε μια μικρή σε σχέση με άλλες περιοχές, ενίσχυση προσωπικού της Εφορίας Αρχαιοτήτων Ζακύνθου. Το Μουσείο και το Κάστρο είναι ανοιχτό έως το μεσημέρι και απαιτείται ενίσχυση προσωπικού ώστε να είναι επισκέψιμοι οι χώροι αυτοί περισσότερες ώρες. Θέλουμε να είναι ανοιχτά τα Μουσεία μας και να μην έχουν προβλήματα. Να είναι ανοιχτό το Μεταβυζαντινό Μουσείο, αλλά όχι να βλέπουν και επισκέπτες μόνο λίγα έργα επειδή δεν είναι σωστή η διαμόρφωση του Μουσείου. Θα εκπονηθεί μια μελέτη για το Μεταβυζαντινό Μουσείο από το Πρόγραμμα Δημοσιών Επενδύσεων καθώς και μια άλλη μελέτη για τα κτήρια που είναι εντός του Κάστρου.
Έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το έργο των Στροφάδων. Η εταιρεία που ανέλαβε τις εργασίες είναι όπως μαθαίνω αξιόπιστη και θεωρώ ότι κατά τις 15 Ιουλίου, και αφού περάσει το χρονικό διάστημα πιθανών ενστάσεων, θα εγκατασταθεί ο εργολάβος για να ξεκινήσει τις εργασίες. Για εκείνη την περίοδο, τα μέσα Ιουλίου, έχω καλέσει στη Ζάκυνθο την Υπουργό Πολιτισμού κα Μενδώνη.»

 


Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή:


Current track

Title

Artist

Background