Current track

Title

Artist

Background

Διονύσιος Ακτύπης
Βουλευτής Ζακύνθου

Ναυάγιο: Eξαπάτησαν το ΣτΕ με το «Πνευματικό Κέντρο» που λειτουργούσε ως ταβέρνα

Τε 26/11/2025



Η μελέτη του Πολυτεχνείου ήταν στα 4 εκ. ευρώ, αλλά τώρα έχει πάει στα 8 εκ.

Είμαστε ένα βήμα από τη δημοπράτηση του έργου. Ίσως είναι και θέμα ημερών.

Δεν «χάσαμε» τίποτα από την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Ακόμα και να δικαιωθεί η Εκκλησία, δεν θα αλλάξει τίποτα στη ζώνη παραλίας.

Αυτοδίκαιη η απαλλοτρίωση της έκτασης πάνω από το Ναυάγιο.

Δεν μας απασχολεί το τι θα κάνουν οι «ιδιοκτήτες του Παναγιώτη». Τελείωσε το ιδιοκτησιακό.

Έχει δίκιο η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων για τον αριθμό των Συνοριακών Φυλάκων.

«Δεν θέλω να κατηγορήσω όλους αυτούς που βγάζουν ανακοινώσεις περί καθυστερήσεων ή οτιδήποτε άλλο σχετικά με το Ναυάγιο, γιατί οι άνθρωποι δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ με έργα στη Ζάκυνθο και όπως καταλαβαίνετε, δεν γνωρίζουν τα χρονοδιαγράμματα. Τους τα έχουμε εξηγήσει αμέτρητες φορές, αλλά δεν θέλουν να το καταλάβουν.

Θα ήθελα όμως να μας απαντήσουν κάποια στιγμή, ποιες ήταν οι δικές τους ενέργειες που είδαν ένα κουφάρι του πλοίου, τον «Παναγιώτη», να διαλύεται; Μην μου πείτε ότι από το 2019 και μετά είδαν ότι τα σίδερα διαλύθηκαν και το καράβι δεν υπάρχει. Πριν από το 2019, ήταν το καράβι σε πολύ καλή κατάσταση και δεν χρειαζόταν καμία ενέργεια από την πλευρά τους; Δηλαδή από το ΠΑΣΟΚ τότε που κυβερνούσε και τον ΣΥΡΙΖΑ μετέπειτα; Το καράβι χάλασε μετά το 2019 και εγώ καθυστερώ για να το φτιάξω;

Από τη στιγμή που ανέλαβα Βουλευτής Ζακύνθου, ξεκίνησα με αγωνία την προσπάθεια να διασώσω αυτό το βασικό αξιοθέατο, το δεύτερο σε επισκεψιμότητα στην Ελλάδα. Έκανα έναν τεράστιο αγώνα,  ανέβασα το ζήτημα στο υψηλότερο επίπεδο της κεντρικής κυβέρνησης. Γίνανε πολλές συζητήσεις στη Βουλή για το συγκεκριμένο θέμα, υπήρξαν αντιδράσεις.

Φτάσαμε στο σημείο να προκαλέσουμε την ευαισθησία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και μέσω προσωπικής γνωριμίας μου με τον καθηγητή κ. Καλιαμπάκο, να επικοινωνήσουμε και να έχουμε τη μελέτη για τη συντήρηση του καραβιού και την επέκταση της παραλίας κατά 40 μέτρα, μαζί με την ακτομηχανική μελέτη, για να προκριθεί η συγκεκριμένη μελέτη.

Η μελέτη παραδόθηκε από το Πολυτεχνείο, αλλά δεν είχε τεύχη δημοπράτησης ούτε κοστολογημένα επακριβώς τα θέματα. Η εκτίμηση ήταν περίπου στα 4 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τώρα το ποσό έχει φτάσει πάνω από 8 εκατομμύρια ευρώ για να ξεκινήσει η διαδικασία, σύμφωνα με τους ειδικούς που ασχολούνται με το ΤΑΙΠΕΔ και τις επικαιροποιήσεις των τιμών. Δεν ασχολούμαι εγώ με αυτό το κομμάτι.

Στη συνέχεια, ολοκληρώθηκε η περιβαλλοντική μελέτη που έπρεπε να γίνει, καθώς και η ακτομηχανική μελέτη, η οποία ελέγχθηκε από τη Δ20 του Υπουργείου Ναυτιλίας. Η υπηρεσία είχε παρατηρήσεις, τις οποίες απάντησε το Πολυτεχνείο μέσω της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας.

Έχουμε πλέον ολοκληρώσει όλες τις διαδικασίες και βρισκόμαστε ένα βήμα πριν τη δημοπράτηση του έργου, έχοντας εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση. Υπάρχει χρονοδιάγραμμα, αλλά δεν θα το ανακοινώσω, γιατί δεν μπορώ να αναφερθώ με απόλυτη ακρίβεια. Μπορεί όμως να είναι και θέμα ημερών.

Έχουμε επίσης ολοκληρώσει έναν δρόμο διαφυγής, που είχε συμφωνηθεί από όλες τις αρμόδιες αρχές, καθώς και ένα προστατευτικό κιγκλίδωμα για την ασφάλεια της περιοχής. Η δια πλάτυνση του δρόμου που κατεβαίνει στο Ναυάγιο, απαιτεί περιβαλλοντική μελέτη και αναμένεται η ολοκλήρωσή της εντός ημερών. Όλα αυτά έγιναν επί των ημερών μου, όχι πριν το 2019.

Όσον αφορά την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, δεν σχετίζεται με την προκήρυξη του έργου στο Ναυάγιο. Τι σχέση έχει αυτή η απόφαση με το πλοίο και την επέκταση της παραλίας; Απολύτως καμιά. Η απόφαση στέλνει το ζήτημα στην Κτηματική Υπηρεσία για να εξετάσει τις αιτιάσεις της Εκκλησίας.

Κάποιοι ισχυρίστηκαν ότι στη Νέα Δημοκρατία «χάσαμε», αλλά δεν χάσαμε τίποτα. Η Κτηματική Υπηρεσία θα απαντήσει και το αποτέλεσμα θα είναι το σωστό για την τοπική κοινωνία. Ακόμα και αν δικαιωθεί από την Κτηματική Υπηρεσία η Εκκλησία, πάλι δεν χάσαμε τίποτα. Η Εκκλησία ζητά να πάμε στο «φρύδι» του Ναυαγίου την γραμμή αιγιαλού, κάτι που δεν αλλάζει τίποτα το σημαντικό. Απλούστατα, η γραμμή παραλίας, η «ωφέλιμη» έκταση για τις παρεμβάσεις που θα κάνουμε, δεν θα είναι 60 μέτρα, αλλά 50 μέτρα. Αυτό δεν επηρεάζει το αποτέλεσμα που θέλουμε.

Η ζώνη παραλίας των 50 μέτρων, επαρκεί για τις δραστηριότητες του πλατώματος του Ναυαγίου. Το δε κτίριο που λειτουργούσε ως ταβέρνα, είχε παρουσιαστεί λανθασμένα ως πνευματικό κέντρο. Το Συμβούλιο της Επικρατείας ενημερώθηκε λανθασμένα και η ταβέρνα είναι αμετάκλητα κατεδαφιστέα. Το πότε θα κατεδαφιστεί, δεν είμαι σε θέση να το γνωρίζω. Είναι αρμοδιότητα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης να το κατεδαφίσει, βάση χρονοδιαγράμματος που η ίδια καθορίζει. Πάντως, είναι αυτοδίκαιη η απαλλοτρίωση, να είστε βέβαιος ότι θα γίνει, έχουμε τελειώσει με τη ζώνη παραλίας.

Εδώ όμως πρέπει να πω, ότι κάποιοι απέκρυψαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας την αλήθεια. Εξαπάτησαν το ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο, λέγοντας ότι το κτήριο είναι Πνευματικό Κέντρο, ενώ δεν ήταν, αφού είχαν αλλάξει οι όροι χρήσεις από την Πολεοδομία και λειτουργούσε ως ταβέρνα.

Και επειδή ακόμα μιλάνε κάποιοι για την αγοραπωλησία στα ορεινά, έχουν ξεχάσει ότι ο Σαγιάς, ο  Γενικός Γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου επί ΣΥΡΙΖΑ, ήταν ο δικηγόρος της PIMANA; Έχουν ξεχάσει ότι ο Πιτσιόρλας, Αναπληρωτής Υπουργός και Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, ήταν εκπρόσωπος της PIMANA; Τι σχέση έχει η ΝΔ; Έχω τοποθετηθεί επί της αγοραπωλησίας, δεν θα το επαναλάβω.

Ο καθορισμός των 15 μέτρων μέσα από το «φρύδι», επί ποιας εποχής έγινε; Επί ΣΥΡΙΖΑ το 2018. Με  δική τους Επιτροπή και κυβέρνηση, προσπάθησαν να υφαρπάξουν την περιουσία της Εκκλησίας και το «Πνευματικό Κέντρο», δεν το κάναμε εμείς. Κάποιοι επιχειρούν να προκαταβάλουν την απόφαση της Κτηματικής Υπηρεσίας.

Αυτοί που το κάνουν, λένε ότι «έχασε η ΝΔ και ο Βουλευτής», λες και εγώ θα πάρω το Ναυάγιο σπίτι μου, ή θα το κάνει η «δεξιόστροφη» όπως γράφουν Δημοτική Αρχή του κ. Στασινόπουλου. Δεν αντιλαμβάνονται ότι το Ναυάγιο ανήκει στη Ζακυνθινή κοινωνία. ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ γράφουν περί «ήττας», αλλά για ακόμη μια φορά θα διαψευστούν.

Οι λεγόμενοι «ιδιοκτήτες του Παναγιώτη», μάλλον πρέπει να έχουν κάποια ιδιαίτερα προβλήματα που δεν μπορώ να εξηγήσω. Έχουμε μια τελεσίδικη απόφαση του Αρείου Πάγου και αποδίδεται στο Ελληνικό Δημόσιο το πλοίο. Τώρα, ή πολλά χρήματα έχουν να ξοδέψουν, ή είναι δικομανείς αυτοί οι άνθρωποι. Δεν δίνουμε πλέον καμιά σημασία σε ότι κάνουν. Ας προσφύγουν σε όποιο Δικαστήριο θέλουν. Το 2035 που θα τελεσιδικήσει και πάλι η υπόθεση, θα δούμε τι θα κάνουμε.

Εμείς προχωράμε κανονικά τον σχεδιασμό μας. Όσοι λένε ότι «χάσαμε» δεν κατανοούν ούτε τα χρονοδιαγράμματα ούτε τα βήματα που έχουν γίνει. Όλα γίνονται μεθοδικά, προχωρούν και θα ολοκληρωθούν με ασφάλεια και προς όφελος της Ζακύνθου και της τοπικής κοινωνίας.

Έχουν δίκιο οι Αστυνομικοί Υπάλληλοι στην ανακοίνωσή τους, σχετικά με τον αριθμό των Συνοριακών Φυλάκων. Πράγματι υπήρχε η υπόσχεση από τον Υπουργό κ. Χρυσοχοΐδη, για 50 Συνοριακούς Φύλακες στη Ζάκυνθο για να λύσουμε για πάντα το πρόβλημα. Είχα μεταφέρει και εγώ αυτή την υπόσχεση στους Αστυνομικούς. Δεν έχει υλοποιηθεί.

Όμως και οι 17 Συνοριακοί Φύλακες που θα έρθουν, είναι ένα σημαντικό βήμα. Έθεσα το θέμα στον Υπουργό και υπάρχει η προοπτική σε μια επόμενη φάση να ενισχυθούν. Η κατανομή των δυνάμεων γίνεται με βάση τη μεγαλύτερη επικινδυνότητα άλλων περιοχών. Προσπάθησα να αλλάξω αυτή την κατανομή, αλλά δεν τα κατάφερα.

Τα πήγαμε πάρα πολύ καλά όλο το καλοκαίρι και για τον χειμώνα, σε συνεννόηση με το Υπουργείο, ο στόχος είναι να παραμείνει μια μεγάλη Αστυνομική δύναμη στο νησί, για να μην υπό λειτουργεί η Αστυνομική Διεύθυνση και να αντιμετωπίσουμε την παραβατικότητα. Εκεί οφείλουμε να δώσουμε μεγάλη βαρύτητα. Δεν θα ωραιοποιήσω τα πράγματα.»


Current track

Title

Artist

Background