ΟΔΑΖ: Ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. για διαχειριστικό έλεγχο
Πε 14/05/2020
«Ενημερώθηκα από τον Αντιπεριφερειάρχη Ζακύνθου κ. Στασινόπουλο, ότι κάποια χονδρεμπορική εταιρεία εκτός Ζακύνθου, ελεγχόταν για διάθεση ακατάλληλων τροφίμων, με αναφορά και στο νησί μας. Διαπιστώσαμε ότι και εμείς στον ΟΔΑΖ, είχαμε μια σύμβαση με τον συγκεκριμένο προμηθευτή, που όμως αφορούσε, όχι τρόφιμα, αλλά είδη καθαριότητας, σκόνες πλυντηρίων, χλωρίνες, πλαστικά και άλλα είδη. Τα τρόφιμα τα προμηθευόμαστε από την τοπική αγορά.
Προστατεύουμε την υγεία των τροφίμων λόγω κορωνοϊού και για αυτό προς το παρόν, ισχύει η απόφασή μας να μην δεχτούμε κάποια νέα εισαγωγή στον ΟΔΑΖ, εκτός και αν κριθεί απαραίτητη από το Νοσοκομείο Ζακύνθου. Σκοπεύουμε προσεκτικά να επανεκκινήσουμε την διαδικασία εισαγωγών, έχουμε ήδη τέσσερεις εγκεκριμένες αιτήσεις. Εξετάζουμε αν από την επόμενη εβδομάδα, θα μπορούμε σταδιακά ανά δέκα ημέρες να κάνουμε και μια εισαγωγή. Χώρους έχουμε, αλλά θα πρέπει να απασχοληθεί ένα μέρος του προσωπικού, αποκλειστικά και μόνο με αυτά τα περιστατικά, για να μην έρχεται σε επαφή με τους άλλους τρόφιμους, για λόγους υγειονομικής ασφάλειας.
Ήταν επιθυμία και της αρμόδιας Υπουργού Δόμνας Μιχαηλίδου και υπάρχει ομόφωνη απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΔΑΖ να κάνουμε διαχειριστικό έλεγχο στον ΟΔΑΖ για να ξεκαθαρίσουμε κάποια προβλήματα. Υπάρχουν κάποια χρήματα που χρωστάμε στην τοπική αγορά για μια σειρά εργασιών που δεν πέρασαν από το διπλογραφικό σύστημα. Μιλάμε για ένα νούμερο κάποιων χιλιάδων ευρώ. Επίσης, υπήρξαν τρία ή τέσσερα χρόνια, με κάποιους απολογισμούς του οργανισμού που δεν έχουν εγκριθεί, λόγω κάποιων υπερβάσεων, που δεν έπρεπε να γίνουν. Θα γίνει ο διαχειριστικός έλεγχος, μετά από διαγωνισμό, αφού προηγηθεί η αναμόρφωση του προϋπολογισμού μας η οποία θα καταγράψει την αντίστοιχη δαπάνη.
Ένα θέμα που άλλαξε με το που ανέλαβα την διοίκηση, είναι το σύστημα των προμηθειών και των διαγωνιστικών διαδικασιών και συμβάσεων. Είχαμε κάπως καθυστερήσει, γιατί για πρώτη φορά γίνεται στον ΟΔΑΖ ηλεκτρονικός διαγωνισμός για προμήθεια τροφίμων. Με αυτόν τον τρόπο, με πλήρη διαφάνεια πλέον, έχουμε συμβάσεις που προκύπτουν μέσα από διαγωνισμούς. Καθόσον ξέρω, η προηγούμενη διοίκηση έκανε συμβάσεις μόνο για την προμήθεια φαρμάκων. Συγκρίνοντας οικονομικά το φετινό πρώτο τρίμηνο με το αντίστοιχο περσινό, μπορώ να πω ότι μέσα από αυτή την διαδικασία των διαγωνισμών έχουμε ήδη εξοικονομήσει 80 με 90 χιλιάδες ευρώ. Πιστεύω ότι όταν αποκτήσουμε συγκριτικά στοιχεία για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα θα μπορέσουμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.»
Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή: