Τα σχολικά κτήρια της Ζακύνθου δεν διαθέτουν οικοδομική άδεια, πυρασφάλεια, αλεξικέραυνα… Κανείς δεν υπογράφει ότι τα σχολεία είναι ασφαλή
Δε 4/12/2023
«Προέρχομαι από όλες τις βαθμίδες των Συλλόγων Γονέων, ακολουθώ τα παιδιά από τo νηπιαγωγείο, στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και το λύκειο, επομένως έχω μια τεκμηριωμένη άποψη για τα προβλήματα που έχουν οι σχολικές μονάδες.
Έχουν γίνει κατά καιρούς παρεμβάσεις αλλά θα τις χαρακτήριζα ερασιτεχνικές, όταν ξέρουμε ότι τα κτήρια δεν διαθέτουν οικοδομική άδεια, πυρασφάλεια και αλεξικέραυνα. Ήταν λάθος που το κράτος έδωσε τις αρμοδιότητες των σχολείων στους Δήμους. Ένα κτήριο χωρίς άδεια, είναι ένα κτήριο που δεν έχει έλεγχο στατικότητας, που δεν μπορείς να το εντάξεις σε πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης. Που είναι τα έγγραφα τα οποία αποδεικνύουν ότι έχουν ελεγχθεί τα σχολικά κτήρια για τη στατικοτητά τους; Δεν υπάρχουν και τα ζητάμε χρόνια.
Μόνο μπαλώματα κάνουμε. Όλα τα σχολεία έχουν προβλήματα, αλλού πιο σημαντικά, αλλού όχι τόσο και έχουν αποσταλεί στον Δήμο πολλές φορές αυτά τα προβλήματα. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να πει ότι δεν γνωρίζει. Μετά από έναν τιτάνιο αγώνα 13 ετών ύπαρξης της Ένωσης, καταφέραμε τώρα, με την παρούσα διοίκηση, να πείσουμε τη Δημοτική Αρχή να συγκεντρώσει όλους τους φακέλους των σχολείων σε έναν χώρο. Έγινε ένα πρώτο βήμα αλλά από εκεί και πέρα χρειάζεται πάρα πολύ δουλειά για την αδειοδότηση των σχολικών κτηρίων. Όλα τα προηγούμενα χρόνια είχαμε υποσχέσεις που δεν υλοποιήθηκαν. Εύχομαι ο νέος Δήμαρχος κ. Στασινόπουλος να υλοποιήσει τις υποσχέσεις του. Ο κ. Αρετάκης απέτυχε, του είπα σε μια τελευταία συνάντηση που είχαμε πριν από είκοσι μέρες ότι δεν μας άκουσε, δεν άκουσε τους διευθυντές των σχολείων και μου απάντησε ότι δεν είμαι ενημερωμένος.
Οι σκεπές σε πολλά σχολικά κτήρια μπάζουν νερά. Δεν υπάρχει πυρασφάλεια και αλεξικέραυνα. Πρόσφατα στο ΕΝΕΓΗΛ έπεσε κεραυνός, ευτυχώς τις νυχτερινές ώρες. Πάρα πολλά σχολεία έχουν προβλήματα στο εσωτερικό τους. Πέφτουν σοβάδες, τα σίδερα φαίνονται στις κολώνες, τίθεται θέμα στατικότητας.
Θέτουμε ερωτήματα. Πως γίνονται οι όποιες παρεμβάσεις; Πως γίνονται εργασίες αποκατάστασης; Με ποια μελέτη και με ποιανού την εποπτεία; Κανείς δεν θέλει να υπογράψει ότι τα σχολεία είναι ασφαλή. Θα επιρρίψω και ένα μικρό μερίδιο ευθύνης και στους διευθυντές των σχολείων. Το μητρώο του κάθε σχολείου θεωρώ ότι υπάρχει στον Δήμο. Σε αυτό πρέπει να καταγράφονται οι όποιες παρεμβάσεις, ακόμα και η αλλαγή μιας λάμπας. Γιατί δεν ζητούν αυτά τα βιβλία οι διευθυντές των σχολείων;
Υπάρχουν και πολύ πιο σοβαρά προβλήματα. Στο 3ο γυμνάσιο υπάρχει πρόβλημα στη σκάλα διαφυγής. Καταλαβαίνει κανείς τη σοβαρότητα του θέματος. Τι θα γίνει αν συμβεί ένας μεγάλος σεισμός;
Ενώ η κατάσταση στα σχολεία είναι αυτή που περιγράφω, το ότι εγκρίθηκε ένα κονδύλι 90 χιλιάδων ευρώ για παρεμβάσεις στο Αρετάκειο σχολείο, που είναι το νεότερο σχολείο που έχουμε, θα πω ότι προφανώς ο Δήμαρχος αποφάσισε να δώσει προτεραιότητα στα ορεινά, από όπου και κατάγεται.
Η Ζάκυνθος χρειάζεται νέα σχολεία, όχι μόνο γιατί έχουμε παλιά κτήρια, αλλά και γιατί έχουν αυξηθεί τα παιδιά και συνωστίζονται στις αίθουσες. Οι προκάτ αίθουσες είναι για μια άμεση ανάγκη και για σύντομο χρονικό διάστημα. Δεν είναι η λύση για μακροχρόνια χρήση.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο παρευρέθηκα για το τεχνικό πρόγραμμα αφού είμαι και Πρόεδρος του Συλλόγου Επιχειρηματιών Βασιλικού, Μου δόθηκε όμως η δυνατότητα και τοποθετήθηκα για το πειραματικό σχολείο, δεν είχα πάει για αυτό το λόγο.
Υπάρχει ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ της Ένωσης για το πειραματικό σχολείο. Μετά από αίτημα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου να τοποθετηθούμε επί του ζητήματος, κάλεσα έκτακτο Δ.Σ για το θέμα του πειραματικού σχολείου. Καταλήξαμε ότι δεν μπορούμε να σταματήσουμε την πρόοδο των μαθητών, όμως αυτό δεν γίνεται με τις υπάρχουσες σχολικές υποδομές.
Ένα πειραματικό σχολείο απαιτεί μεγάλες αίθουσες με ειδικές προδιαγραφές και με άλλους εκπαιδευτικούς, που να έχουν ιδιαίτερες γνώσεις. Υπάρχει αξιολόγηση αλλά δεν εφαρμόζεται. Αξιολόγηση πρέπει να υπάρχει προς όλους, όπως και εγώ αξιολογούμαι. Ποιοι δεν θέλουν την αξιολόγηση; Αυτοί που ενδεχομένως δεν μπορούν να ανταποκριθούν.
Ως Πρόεδρος της Ένωσης ξέχασα το ζιζάνιο της πολιτικής και ευθύνομαι για το ότι δεν κατάλαβα πως κάποιοι μου επιδίδουν μομφή λόγω της τοποθέτησης για το πειραματικό σχολείο επειδή παίζουν πολιτικά παιχνίδια. Η Γραμματέας της Ένωσης κα Μάργαρη κατά τη διάρκεια του Δ.Σ κράταγε σημειώσεις και ελπίζω να μην γίνει κάποια αλλαγή και μπουν ατόφιες στο επίσημο πρακτικό της συνεδρίασης. Η καταγγελία που μου έκαναν έχει πολιτική χροιά. Την απόφασή μας για το πειραματικό σχολείο την ανακοινώσαμε και στη Γενική μας Συνέλευση που ήταν εκλογοαπολογιστική.
Θέλω να ζητήσω μια συγνώμη από όλους αν και εμείς έχουμε τη μικρότερη ευθύνη. Δεν πρέπει ως μέλη της Ένωσης, ως γονείς, να λύνουμε τα ζητήματα μεταξύ μας με αυτόν τον τρόπο, με καταγγελίες. Δίνουμε κακό παράδειγμα. Η κα Τσανάκα και η κα Μάργαρη με καταγγέλλουν με ψευδή στοιχεία. Αυτές οι δύο κυρίες γνωρίζουν και ελέγχουν. Η κα Τσανάκα πήρε σβάρνα όλα τα σχολεία. Δεν επιθυμούσα να μπω σε μια τέτοια διαδικασία αντιπαράθεσης.
Εκλογές στην Ένωση ορίστηκαν για τις 10 Δεκεμβρίου και σκέφτομαι να γίνουν με δικαστικό αντιπρόσωπο. Εγώ δεν θα υποβάλλω υποψηφιότητα, ούτε κανένα άλλο μέλος εκ των πέντε του Δ.Σ που υπογράφουμε το κείμενο με το οποίο επιβεβαιώνεται ότι έγινε συζήτηση στο Δ.Σ. για το πειραματικό σχολείο. Κανείς δεν μπορεί να μας κατηγορήσει ότι παίζουμε πολιτικά παιχνίδια. Οι δύο κυρίες που με κατήγγειλαν θα είναι υποψήφιες.»