Τρεις εναλλακτικές προτάσεις για το νέο branding της Ζακύνθου
Τε 22/10/2025

Τρία λογότυπα παρουσιάζονται σήμερα. Το νέο πρόσωπο του τουρισμού στη Ζάκυνθο
Η Ζάκυνθος αλλάζει τουριστική ταυτότητα. Επικέντρωση στις εμπειρίες.
Καταδύσεις, πεζοπορία και Θρησκευτικός τουρισμός στο επίκεντρο της στρατηγικής.
Συγκλίνουν οι απόψεις Δήμου και φορέων για το νέο τουριστικό μοντέλο.
«Η σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου, είναι πολύ σημαντική και είναι η πρώτη συνεδρίαση μετά το τέλος της τουριστικής σεζόν. Δεν θα αναφερθούμε στη τουριστική σεζόν, αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα και θα γίνει στα μέσα Νοέμβρη, σε μια ειδική συνεδρίαση αποκλειστικά γι’ αυτό.
Σήμερα θα παρουσιαστούν οι τρεις εναλλακτικές προτάσεις όσον αφορά τη στρατηγική προβολή του νησιού μας. Θα παρουσιαστούν τρία λογότυπα, τρεις διαφορετικές προτάσεις και οι αντίστοιχες καμπάνιες που θα τα συνοδεύουν. Έχω δει και τα τρία λογότυπα, τις τρεις προτάσεις, αλλά δεν τα έχει δει κανένα άλλο μέλος της Επιτροπής, γιατί δεν ήθελα να επηρεάσω κάποιον. Είναι μια πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει από την εταιρεία που έχει αναλάβει το branding του νησιού μας.
Είναι πολύ σημαντικό να σημειώσουμε ότι από τη διαβούλευση που είχε γίνει ηλεκτρονικά πριν από έναν χρόνο και από τα αποτελέσματα των διαβουλεύσεων που έγιναν σχεδόν σε όλες τις τουριστικές περιοχές του νησιού, έχουν ήδη κατατεθεί από την προηγούμενη εβδομάδα οι προτάσεις και έχουν ληφθεί σοβαρά υπόψη από την εταιρεία αυτή.
Σε ότι αφορά τον Δήμο, δεν είχαμε μέχρι σήμερα μια ολοκληρωμένη πρόταση, όπως θα δούμε σήμερα. Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε τη δουλειά που έχει γίνει. Οι τρεις εναλλακτικές προτάσεις που θα παρουσιαστούν σήμερα, αναδεικνύουν το νησί μας πέρα από τον ήλιο και τη θάλασσα.
Θα αναδείξουν τη Ζάκυνθο ως προορισμό ταξιδιωτικής εμπειρίας, γιατί αυτό είναι το νέο μοντέλο που έχει επικρατήσει τα τελευταία δύο χρόνια και σύμφωνα με τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του ΕΟΤ, είναι ένα μοντέλο που θα συνεχιστεί για αρκετά χρόνια. Οι ταξιδιώτες αναζητούν εμπειρίες, να ζήσουν, να γευτούν, να περπατήσουν και να συμμετάσχουν σε δράσεις κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.
Τα αποτελέσματα που θα παρουσιάσουμε σήμερα, δείχνουν ακριβώς τις ανάγκες των ανθρώπων του τουρισμού με τους οποίους είχαμε επαφή από περιοχές σε όλο το νησί. Η πρώτη εναλλακτική μορφή που ζητήθηκε είναι ο περιπατητικός τουρισμός. Υπάρχει ήδη από το 2017, μια μελέτη που ποτέ δεν είχε ολοκληρωθεί ή παραδοθεί στον Δήμο.
Βρισκόμαστε σε φάση επικαιροποίησης αυτής της μελέτης, η οποία θα είναι έτοιμη σε δύο μήνες. Περιλαμβάνει 40 μονοπάτια, συνολικού μήκους 120 χιλιομέτρων και στόχος μας είναι μέσα στην επόμενη τριετία να αξιοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα.
Το βασικό σκεπτικό πίσω από το νέο τουριστικό branding της Ζακύνθου, είναι το νησί να γίνει σημείο αναφοράς για την ταξιδιωτική εμπειρία των επισκεπτών, μέσω εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Ένας από τους στόχους είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς ο περιπατητικός τουρισμός είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί Ιούλιο και Αύγουστο.
Η δεύτερη μορφή αφορά τον καταδυτικό τουρισμό. Ο μέσος όρος δαπάνης των καταδυτικών επισκεπτών είναι επτά φορές υψηλότερος από αυτόν του μέσου επισκέπτη, ενώ ο μέσος όρος διανυκτερεύσεων είναι οι δέκα διανυκτερεύσεις. Αυτά τα στοιχεία δείχνουν ότι είναι επιτακτική ανάγκη να επενδύσουμε σε αυτές τις εναλλακτικές μορφές.
Υπάρχουν και άλλες μορφές τουρισμού, όπως ο αθλητικός και ο Θρησκευτικός, οι οποίες ήταν πολύ σημαντικές προτάσεις που δεχτήκαμε από τους ανθρώπους που συναντήσαμε. Ιδιαίτερα ο Θρησκευτικός τουρισμός, καθώς διαθέτουμε πλούσιο πρόγραμμα πανηγυριών, που προσέλκυσε πολλούς επισκέπτες τα τελευταία δύο χρόνια.
Χαίρομαι που οι απόψεις μας συγκλίνουν με τους τουριστικούς φορείς και να πω ότι υπάρχουν ακόμα περιοχές που δεν έχουμε επισκεφθεί, όπως ο Άγιος Σώστης και τα ορεινά χωριά. Αυτό θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα.
Όσον αφορά τη συμμετοχή στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, σήμερα θα συζητήσουμε για το υπόλοιπο του 2025, ενώ στην επόμενη συνεδρίαση θα γίνει ο προγραμματισμός για το 2026. Σίγουρα θα συμμετάσχουμε στην έκθεση του Λονδίνου που θα γίνει σε 10 μέρες και σε μία έκθεση στην Αθήνα. Αυτό είναι σημαντικό, καθώς τα τελευταία στοιχεία δείχνουν μείωση στον εσωτερικό τουρισμό, οπότε χρειάζεται να εργαστούμε εντατικά φέτος τον χειμώνα, πάνω σε αυτό.»