Αυτονόητη η υποχρέωση της Πολιτείας να μεριμνήσει για την πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία
Τε 13/05/2020
«Δεν πρέπει να τιμωρηθούν οι μαθητές επειδή προστατεύουν την υγεία τη δική τους, των οικογενειών τους και του κοινωνικού συνόλου, παραμένοντας εκτός σχολικής αίθουσας, ακολουθώντας τις συστάσεις των ειδικών.
Αποτελεί αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας να μεριμνήσει για την πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το Υπουργείο Παιδείας με την τροπολογία που κατέθεσε στη βουλή, προσπαθεί να διευκολύνει τους μαθητές, θέλουμε να διατηρήσουν την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία και να μην μείνουν πίσω στα μαθήματά τους.
Σε περίπτωση αποκλειστικά και μόνο έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, σε περίπτωση επιδημικής νόσου, όπως αυτή που βιώνουμε τώρα λόγω του κορωνοϊού, προβλέπεται η δυνατότητα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, για όσο διαρκεί η έκτακτη ή απρόβλεπτη συνθήκη, δηλαδή η δυνατότητα ταυτόχρονης και σε πραγματικό χρόνο διδασκαλίας σε μαθητές που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές που συμμετέχουν εξ αποστάσεως.
Καμία εγκατάσταση κάμερας δεν θα γίνει στις τάξεις. Θα χρησιμοποιείται απλός φορητός ηλεκτρονικός εξοπλισμός, όπως αυτός που χρησιμοποιούμε σήμερα στα σπίτια μας, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της σύνδεσης του εκπαιδευτικού με τους μαθητές του για το συγκεκριμένο σκοπό. Η λήψη θα εστιάζει μόνο στον πίνακα ή και στον εκπαιδευτικό, και όχι στους μαθητές. Ο εκπαιδευτικός έχει τον πλήρη έλεγχο των εισερχόμενων συμμετεχόντων και όλης της διαδικασίας τηλεκπαίδευσης, διατηρεί τη δυνατότητα σίγασης της φωνής μαθητή, ή ακόμα και διακοπής της μετάδοσης, εάν το κρίνει απαραίτητο. Ο σύνδεσμος μέσω του οποίου συνδέονται οι μαθητές που μένουν σπίτι, για λόγους προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας, δίδεται αποκλειστικά σε αυτούς από τον εκπαιδευτικό. Προ της σύνδεσης των εν λόγω μαθητών με την τάξη, ο εκπαιδευτικός πρέπει πρώτα να τους επιτρέψει την είσοδο στην πλατφόρμα. Το μάθημα δεν θα αρχειοθετείται, θα καταστρέφεται το υλικό, και όποιος επιχειρήσει να διαρρεύσει βίντεο στο διαδίκτυο, θα διώκεται ποινικά, μέσω της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος.
Δεν είναι το ζητούμενο για την κυβέρνηση, να παρακολουθεί τους καθηγητές. Μιλάμε για μια κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, όπου λόγω της πανδημίας πάρθηκαν μέτρα στα όρια του εφικτού και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία. Είναι ένα εργαλείο ανάγκης σε έκτακτες περιπτώσεις, ώστε να μην αποξενωθούν οι μαθητές από τη μαθησιακή διαδικασία για το διάστημα κατά το οποίο επικρατούν οι έκτακτες συνθήκες.
Το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει το όλο ζήτημα, και αν χρειαστεί θα κάνει τις αλλαγές που πρέπει, ή ακόμα και θα το καταργήσει. Άλλωστε είναι ένα πρόσκαιρο μέτρο λόγω κορωνοϊού.
Για κάθε μέτρο που προτείνεται από την κυβέρνηση για να λυθούν προβλήματα, αν θέλουμε σώνει κα καλά να βρούμε κάτι προβληματικό θα ψάξουμε να το βρούμε. Πρέπει όμως καλοπροαίρετα να κρίνουμε, να βλέπουμε την θετική πλευρά του θέματος και όχι πάντα την αρνητική.
Παρακολουθούμε την τήρηση των μέτρων υγιεινής στα σχολεία για την ασφάλεια των μαθητών. Παρακολουθούν επισταμένα οι διευθυντές των σχολείων, ενώ υπεύθυνος για την τήρηση των μέτρων είναι και ο Δήμος Ζακύνθου, που έχει χρηματοδοτηθεί από το κράτος για να ληφθούν αυτά τα μέτρα.
Σε ότι αφορά την πρόσφατη αναφορά του Δημάρχου στο πρόσωπο μου, αυτό που θα πω είναι ότι έχει λιώσει αυτή η καραμέλα με τα γεγονότα του 2007 στον Δήμο Ζακύνθου. Αν ο Δήμαρχος θέλει την εμπειρία μου ασφαλώς και θα του την δώσω, άλλωστε είμαστε εδώ για να συνεργαστούμε, υπηρετώντας τον τόπο μας, ο καθένας από την θέση που τον όρισαν οι Ζακυνθινοί. Ο Δήμος δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δικαιοσύνη η οποία ως οφείλει διερευνά υποθέσεις του και αν ο Δήμαρχος διαθέτει στοιχεία που θα βοηθήσουν το δικό της έργο, πρέπει να τα προσκομίσει στο Δικαστικό μέγαρο. Είμαστε εδώ για να αφήσουμε έργο. Προτείνω λοιπόν στον Δήμαρχο να επιτελέσει έργο. Για αυτόν τον λόγο τον εξέλεξαν οι Ζακυνθινοί.»
Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή: