Είναι παράδοξο να μην αντιμετωπίζουμε άλλα σοβαρά θέματα του τόπου και να ασχολούμαστε με την κρουαζιέρα
Δε 14/06/2021
«Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει γίνει πολύ συζήτηση για το master plan του λιμανιού και τη θέση προβλήτας για τα κρουαζιερόπλοια. Η προσωπική μου θέση για την προβλήτα είναι καταγεγραμμένη από το 2019, ήταν και είναι αντίθετη για τον μόλο του Αγίου Νικολάου. Δεν αποτελεί θέση του συλλόγου, αν και ο σύλλογος θα τοποθετηθεί επί του θέματος.
Πρέπει να υπάρχει μια ιεράρχηση των ζητημάτων. Έχουμε μια σειρά πολύ σοβαρών προβλημάτων στο νησί, διαχρονικών, και κάποιοι με μια σπουδή προχωράνε το θέμα της κρουαζιέρας. Έχουμε χιλιάδες πολίτες με χρέη, κατασχέσεις, πλειστηριασμούς, έχουμε τα απορρίμματα, την ύδρευση, το να φτιαχτούν δρόμοι, πάρκα, πλατείες, να φτιαχτούν παρκινγκ, να φτιαχτούν οι υποδομές του νησιού και πολλά άλλα.
Αν κάνουμε μια ιεράρχηση των ζητημάτων, είναι βέβαιο ότι η κρουαζιέρα θα πάει πολύ χαμηλά στην όλη ατζέντα. Πάνω από όλα είναι να βοηθηθούν οι πολίτες, να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής τους, όπως επίσης μείζον θέμα είναι η ασφάλεια των πολιτών. Αν είναι το κράτος να δώσει 80 εκατομμύρια ευρώ για το master plan του λιμανιού, ας δώσει λιγότερα, ας έδινε και 15 με 20 εκατομμύρια για όλα αυτά που προαναφέρω. Μου φαίνεται παράδοξο να μην κοιτάμε άλλα σοβαρά θέματα και να ασχολούμαστε ως το πρώτιστο με την κρουαζιέρα.
Για λόγους κυρίως αισθητικής και ιστορικής υφής είμαι αντίθετος ως προς την κατασκευή προβλήτας στον μόλο του Αγίου Νικολάου. Έχουμε συνδεθεί συναισθηματικά και πολιτισμικά με την ιστορία της Εκκλησίας του Αγίου Νικολάου, έχουμε πιο κάτω την Πλατεία του Εθνικού μας ποιητή, έχουμε το Μεταβυζαντινό Μουσείο και πιο κάτω το Μουσείο Σολωμού. Όλα αυτά είναι ιστορικής σημασίας μνημεία τα οποία θα υποβαθμιστούν αν στην περιοχή κατασκευαστούν αυτές οι τερατώδεις κτηριακές εγκαταστάσεις που προβλέπονται. Ο καθένας κοιτά το ζήτημα από διαφορετική οπτική γωνία, ίσως για κάποιους έχει μόνο σημασία η ανάπτυξη όπως αυτοί την οραματίζονται και το χρήμα. Εγώ διαφωνώ. Θα πρέπει να γίνει μια ευρεία διαβούλευση, ίσως θα πρέπει να αποφασίσει η Ζακυνθινή κοινωνία. Σε καμία διαβούλευση στη Ζάκυνθο δεν έχει καλεστεί ο Δικηγορικός Σύλλογος για να εκφράσει την άποψή του επί του θέματος. Πάντως δεν είναι πολιτικό το ζήτημα.
Επαναλαμβάνω ότι υπάρχουν πιο σοβαρά θέματα, όπως η ενίσχυση ασφάλειας των πολιτών. Κάποιοι βλέπουν περιστασιακά το θέμα της εγκληματικότητας στο νησί. Εδώ και είκοσι χρόνια ανθεί το έγκλημα, το οποίο είναι συνυφασμένο με το οικονομικό έγκλημα. Έχουμε γίνει αρνητικό παράδειγμα στους δικαστές. Πρέπει να ενισχυθεί με μόνιμο προσωπικό η αστυνομία. Το ότι θα έρθουν μόνο για το καλοκαίρι 120 άτομα, εμένα δεν μου λέει κάτι. Είναι επιτακτική ανάγκη να ανοίξει το Αστυνομικό τμήμα Λαγανά και να επανδρωθεί το Αστυνομικό τμήμα Κατασταρίου. Για να είμαι ειλικρινής, με την φήμη που έχουμε ως νησί, δεν ξέρω αν θέλει κάποιος αστυνομικός να έρθει ως μόνιμος εδώ.
Διαφωνώ όχι στο ότι το Υπουργείο Τουρισμού ανέλαβε την ευθύνη της διαχείρισης του Ναυαγίου, αλλά ως προς τη σύσταση και σύνθεση του Δ.Σ του φορέα. Δεν μετέχουν σε αυτό οι θεσμικοί παράγοντες όπως αυτοί προβλέπονται σύμφωνα με τον νόμο, όπως το ΤΕΕ, ο Δικηγορικός Σύλλογος που είναι νομικός σύμβουλος της πολιτείας, οι ορεινές Κοινότητες και η Μητρόπολη Ζακύνθου. Επίσης θα έπρεπε η εταιρεία να έχει την έδρα της στη Ζάκυνθο και όχι στην Αθήνα.
Ο νόμος ρητά αναφέρει ότι ο αιγιαλός αποτελεί δημόσια και μόνο περιουσία, η οποία δεν πωλείται σε ιδιώτη. Όμως ο νόμος μπορεί να ανατραπεί με άλλον νόμο που μπορεί να έρθει στο μέλλον και να λέει ότι ενδέχεται να πωλούνται σε ιδιώτη οι μετοχές του δημοσίου, άρα και του φορέα διαχείρισης. Είμαι κατά συνέπεια απόλυτα επιφυλακτικός, στο ότι δεν θα ιδιωτικοποιηθεί ποτέ το Ναυάγιο.»
Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή: