Αν εφαρμόσουμε τα μέτρα που ο κ.Λέκκας είχε εισηγηθεί το 2018, μπορούμε να ανοίξουμε έστω και περιορισμένα το Ναυάγιο;
Τρ 18/04/2023
«Η νέα ΚΥΑ για το Ναυάγιο, δεν μεταβάλλει τίποτα περισσότερο, εκτός του θαλάσσιου νοητού ορίου στο οποίο θα φτάνουν τα πλοιάρια όταν αυτά εισέρχονται στον κόλπο του Ναυαγίου, σε κάποια απόσταση από την παραλία. Και όλα αυτά, με μια επιπλέον αρμοδιότητα που δίνουν τα Υπουργεία στο Λιμεναρχείο. Τίποτα άλλο δεν αλλάζει, συνεχίζεται η απαγόρευση του λουτρού στον κόλπο του Ναυαγίου, η επιβίβαση του κόσμου στην παραλία και η απαγόρευση πρόσβασης στο πάνω μέρος του Ναυαγίου.
Από την πρώτη στιγμή, η αντιπαράθεσή μου με τον κ. Λέκκα, έγκειται στο ότι ήρθε και εισηγήθηκε να κλείσει το Ναυάγιο, χωρίς να μας πει ποια μέτρα θα μπορούσαν να εφαρμοσθούν ώστε να έχουμε μια λελογισμένη επισκεψιμότητα στο Ναυάγιο με ασφάλεια για τους επισκέπτες. Δηλαδή, χωρίς να μας πει υπό ποιους όρους και προϋποθέσεις θα μπορούσε να είναι επισκέψιμο το Ναυάγιο.
Το ερώτημά μου είναι το εξής, αν εφαρμόσουμε τα μέτρα που ο ίδιος ο κ. Λέκκας είχε εισηγηθεί το 2018, μπορούμε να ανοίξουμε έστω και περιορισμένα το Ναυάγιο;
Δεν γνωρίζομαι προσωπικά με τον κ. Λέκκα και δεν αναζήτησα αν το μήνυμα που έλαβα πράγματι προήλθε από εκείνον. Το σχόλιό μου επί του μηνύματος είναι η ανάρτησή του στον προσωπικό μου λογαριασμό στο Facebook.
Η διαχείριση του Ναυαγίου δεν είναι ιδεολογικό ζήτημα. Το ξεκαθαρίζω, ότι για όποιο θέμα θεωρώ ότι πρέπει δημόσια να αρθρώσω λόγο, θα το κάνω. Το Ναυάγιο για πρώτη φορά κατέστη θέμα κυβερνητικής πολιτικής από τη ΝΔ, ουδείς το αμφισβητεί αυτό. Προφανώς και έχουν αγωνία οι αρμόδιοι Υπουργοί για το Ναυάγιο, κάθε Υπουργός Τουρισμού το έχει πλέον στην ατζέντα του ως θέμα. Όμως δεν έχει καμιά σχέση το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών με το Ναυάγιο, το οποίο ως περιοχή εμπεριέχει μια επικινδυνότητα. Είναι άλλο πράγμα να συμβαίνει ένα τραγικό δυστύχημα με ένα μέσο μεταφοράς και άλλο πράγμα να επισκέπτεσαι για παράδειγμα τον Όλυμπο, που επίσης εμπεριέχει μια επικινδυνότητα. Ο Όλυμπος δεν έκλεισε.»
Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 7851/2023
ΦΕΚ 2477/Β/13-4-2023
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 7190/2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Τουρισμού, Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας «Λήψη μέτρων απαγόρευσης πρόσβασης των επισκεπτών στην περιοχή του Ναυαγίου Ζακύνθου» (Β’ 2290).
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ – ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ – ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ – ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Άρθρο μόνο
Η παρ. 2 της υπ’ αρ. 7190/2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη-Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής-Τουρισμού-Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας «Λήψη μέτρων απαγόρευσης πρόσβασης επισκεπτών στην περιοχή Ναυάγιο Ζακύνθου» (Β’ 2290) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«2α. Την απαγόρευση της κυκλοφορίας και της προσέγγισης – αγκυροβολίας κάθε πλωτού μηχανοκίνητου ή μη μηχανοκίνητου μέσου, καθώς και την απαγόρευση λήψης θαλάσσιου λουτρού από λουόμενους στη θαλάσσια περιοχή εσωτερικά της νοητής γραμμής η οποία ενώνει τα δύο (02) άκρα (βόριο και νότιο) του Όρμου «Ναυάγιο» Ζακύνθου. Η προσέγγιση στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή επιτρέπεται μόνο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και παροχής βοήθειας.
β. Κατ’ εξαίρεση, με απόφαση της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής, κατόπιν επικαιροποιημένης γνώμης του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, δύναται να καθορίζονται τα ακριβή όρια ασφαλούς θαλάσσιας ζώνης εντός της οποίας επιτρέπεται αποκλειστικά η προσέγγιση κάθε πλωτού μηχανοκίνητου ή μη μηχανοκίνητου μέσου.
γ. Η σήμανση της θαλάσσιας περιοχής της περ. β διενεργείται υποχρεωτικά με ευθύνη της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων».
Κατά τα λοιπά ισχύει η υπ’ αρ. 7190/06.04.2023 κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη-Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής-Τουρισμού-Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας «Λήψη μέτρων απαγόρευσης πρόσβασης επισκεπτών στην περιοχή Ναυάγιο Ζακύνθου» (Β’ 2290).
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 13 Απριλίου 2023