Current track

Title

Artist

Background

Θανάσης Ανδρίτσος
Μέλος Δ.Σ ΕΛΜΕΖ, Εκπρόσωπος ΔΑΚΕ

Θα αρχίσει το ΠΑΜΕ προπαγάνδα μέσα στα σχολικά τμήματα; Τα περισσότερα κείμενα της ΕΛΜΕΖ έρχονται από τα γραφεία του ΚΚΕ

Δε 16/09/2024



«Το Δ.Σ της ΕΛΜΕΖ απαρτίζεται από 7 μέλη. Τα 4 προέρχονται από το ΠΑΜΕ, τα 2 από τη ΔΑΚΕ και το ένα από τη ΣΥΝ.Ε.Κ. Ως ΔΑΚΕ, με πολλές διεκδικήσεις του συνδικαλιστικού μας οργάνου συμφωνούμε, όμως δεν μπορούμε να συνεργαστούμε με μια παράταξη που έχει μια συγκεκριμένη πολιτική αντίληψη και δημιουργεί ένα κτητικό κλίμα στο Δ.Σ.

Το Δ.Σ της ΕΛΜΕΖ εκλέχθηκε δημοκρατικά, το ΠΑΜΕ πήρε την πλειοψηφία, αλλά θα έπρεπε και το ίδιο το συνδικαλιστικό όργανο να λειτουργεί δημοκρατικά. Το γεγονός ότι κάποια παράταξη έχει την πλειοψηφία σε ένα Δ.Σ δεν σημαίνει πως ό,τι υποστηρίζει, εκφράζει το σύνολο των μελών. Οι αποφάσεις μας, όταν δεν είναι ομόφωνες θα έπρεπε να αναφέρεται.

Η ΕΛΜΕΖ είναι συνδικαλιστικό όργανο των εκπαιδευτικών, όχι των μαθητών και δεν είχε δικαίωμα να απευθύνει χαιρετισμό την ημέρα του Αγιασμού. Το κείμενο του χαιρετισμού μας στάλθηκε στο email μας, χωρίς να γνωστοποιηθεί πως επρόκειτο να αναγνωστεί στα σχολεία την ημέρα του Αγιασμού. Η ΔΑΚΕ  καταψήφισε. Οι καθηγητές απευθύνονται στους μαθητές κάθε μέρα, ήταν αναγκαίο να συμβεί αυτό και στον Αγιασμό; Θα αρχίσει προπαγάνδα μέσα στα τμήματα;

Γιατί διαβάστηκε αυτός ο χαιρετισμός σε τρία με τέσσερα σχολεία και όχι σε όλα; Και μάλιστα ένας χαιρετισμός που είχε καθαρά πολιτικό περιεχόμενο. Εύχομαι να μην συμβεί, αλλά πιστεύω ότι θα είναι το ίδιο περιεχόμενο με αυτό το οποίο θα επικαλούνται για να γίνονται κινητοποιήσεις και καταλήψεις στα σχολεία.

Υπάρχει μόχλευση από συγκεκριμένη παράταξη, σκοπιμότητα προτρέπουν τους μαθητές να προβαίνουν σε καταλήψεις. Υπάρχουν πολλά ζητήματα στην εκπαίδευση για τα οποία δικαιούμαστε να διαμαρτυρόμαστε, αλλά θα μπορούσαμε να διεκδικήσουμε το δίκιο μας με πολλούς άλλους τρόπους. Οι καταλήψεις θα έπρεπε να είναι το τελευταίο μέτρο.

Δεν διαφωνούμε ότι σε κάποια αίθουσα, όπως στο Β2 τμήμα του 2ου Γυμνασίου έχουμε ένα ζήτημα, αφού είναι 29 τετραγωνικά, αλλά οι μαθητές είναι 18. Ο αριθμός των μαθητών είναι ιδανικός εκπαιδευτικά και τα τετραγωνικά της αίθουσας δεν είναι τεράστιο πρόβλημα.

Είναι δυνατόν να θέλουν προσλήψεις εκπαιδευτικών χωρίς όρους και προϋποθέσεις; Τα κενά στη Ζάκυνθο δεν είναι 40 όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕΖ κ. Προβής. Από που προκύπτει ο αριθμός των λειτουργικών κενών που επικαλείται; Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχουμε 38 Εκπαιδευτικούς αποσπασμένους σε άλλες Διευθύνσεις ενώ 15 στους 33 (για την ώρα μόνο) νεοδιόριστοι δεν θα αναλάβουν υπηρεσία. Τα κενά οριστικοποιούνται τον Σεπτέμβριο με την σταθεροποίηση των τμημάτων και την συμπλήρωση των β΄ αναθέσεων στα σχολεία, οπότε προκύπτει ο ακριβής αριθμός των λειτουργικών κενών. Τι δεν γνωρίζει από αυτά ο Πρόεδρος; Μήπως να διακόψουμε τις αποσπάσεις ή τις άδειες ασθένειας ή ανατροφής τέκνων ώστε να μην χρειαζόμαστε αναπληρωτές; Ας μας το πει.
Αν υποθέσουμε ότι γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών τώρα, τι θα γίνει όταν επιστρέψουν οι καθηγητές από τις άδειές τους; Θα έχουμε για κάθε οργανική θέση τρεις με τέσσερεις εκπαιδευτικούς; Πράγματι υπάρχει πρόβλημα στη νησιωτική Ελλάδα με τον αριθμό των εκπαιδευτικών όταν στην Αττική έχουν πλεόνασμα, αλλά το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τη Ζάκυνθο.

Σε ότι αφορά την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων, γιατί να διαφωνούμε; Από που προκύπτει ότι η κυβέρνηση στέλνει τους μαθητές σε ιδιωτικά Πανεπιστήμια; Μιλάμε για ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα. Γνωρίζει ο Πρόεδρος τα κριτήρια επιλογής φοιτητών στα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια; Προτιμάει ο Πρόεδρος και η παράταξή του να φεύγουν τα Παιδιά μας σε ξένα μη κερδοσκοπικά ή ιδιωτικά πανεπιστήμια; Εμείς λέμε ότι ο κάθε πολίτης είναι ελεύθερος να φροντίσει για τα παιδιά του όπως αυτός επιθυμεί και κρίνει.  Αυτό που τους ενοχλεί δεν είναι η λειτουργία των εν λόγω πανεπιστημίων αλλά το δεδομένο ότι σε αυτά δεν θα έχουν λόγο. Προφανώς αυτά δεν θα είναι ¨προπύργια¨ για το κίνημα…

Δεν αντιλαμβάνομαι τον παραλληλισμό που έκανε ο κ. Προβής με την ταινία «Ζώνη Ενδιαφέροντος». Θεωρεί ότι στην Ελλάδα επικρατούν συνθήκες Άουσβιτς στην παιδεία; Την ταινία «Ελένη» του Γκατζογιάννη ή την ταινία «Κατίν» του Άντζεϊ  Βάιντα να τις προβάλουμε στους μαθητές; Είναι και αυτές ταινίες που θα μπορούσαν να προβληθούν αφού αναφέρονται στα δεινά ολοκληρωτικών καθεστώτων. Θα ήταν πολύ διδακτικό. Ή μήπως αν το κάνουμε στο τέλος θα φάμε και ξύλο; Σήμερα είναι μέρα μνήμης για τον Μελιγαλά. Θα το πουν αυτό ή θα μας πουν ότι τα μνήματα των παιδιών εκεί, αφορούν ασφαλίτες; Επίσης στη δημοκρατία μας μπορεί κάποιος ελεύθερα να χαρακτηρίζει θεσμούς ως φασίστες ή γκεμπελιστές. Σε κάποιες «λαϊκές δημοκρατίες» συμβαίνει το ίδιο;

Στη Ζάκυνθο κυριαρχεί η δραστηριότητα στον τουριστικό κλάδο. Το πρόγραμμα «Φιλοξενία μου» στοχεύει στην ενεργό εμπλοκή και την διαδραστική γνωριμία των μικρών μαθητών με τις αρχές και τις μεθόδους της επιχειρηματικότητας, την  έννοια της φιλικής προς το περιβάλλον τουριστικής ανάπτυξης καθώς και τις προοπτικές επαγγελματικής σταδιοδρομίας και δημιουργίας που κρύβει ο χώρος. Προφανώς η λέξη που ενοχλεί είναι η ¨επιχειρηματικότητα¨. Διαπιστώνουμε διαχρονικά ένα μίσος προς τους ξενοδόχους που καταλήγει να γίνεται γραφικό. Φαίνεται είναι κατεύθυνση άνωθεν…

Τι σημαίνει αυτό που είπε ο κ.Προβής περί αξιών τύπου Λαγανά; Ποιος διδάσκει τέτοιες αξίες;

Γιατί είναι κακό τα παιδιά να μάθουν κάποια πράγματα για τον τουρισμό, μπορεί όταν ενηλικιωθούν να αποφασίσουν να ασχοληθούν σε αυτό το πεδίο; Δηλαδή σε κάποιες άλλες περιοχές όπου επικρατεί η κτηνοτροφία, θα απαγορεύσουμε στα παιδιά να μάθουν κάποια πράγματα για αυτή τη δραστηριότητα;

Η ΕΛΜΕΖ είναι ένα περιτύλιγμα που έχει ως περιεχόμενο το ΠΑΜΕ. Αφού λοιπόν ισχυρίζονται ότι είχαν το δικαίωμα να απευθύνουν χαιρετισμό στους μαθητές την ημέρα του Αγιασμού, γιατί μας απαγόρεψαν πριν δύο χρόνια να απευθύνουμε εμείς χαιρετισμό σε συναδέλφους μας στη Περιφέρεια; Αφού λένε πως ο κάθε ένας έχει το δικαίωμα να απευθύνει χαιρετισμό, γιατί δεν άφησαν εμάς;

Ουδέποτε ετέθη ως θέμα στο Δ.Σ της ΕΛΜΕΖ η υπόθεση της σεξουαλικής παρενόχλησης εκπαιδευτικού σε μαθήτρια. Αφού με ρωτάτε, δεν θα διαψεύσω ότι ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός δεν ανήκει στη ΔΑΚΕ. Εμείς είχαμε ζητήσει την αντικατάστασή του αλλά μας είπαν ότι θα παραμείνει στη θέση του μέχρι τις 31 Αυγούστου. Όταν ζητήσαμε εκ νέου την αντικατάστασή του, απάντηση δεν λάβαμε. Ευτυχώς δεν υπηρετεί στη Ζάκυνθο σήμερα. Στο μερίδιο που μας αναλογεί, ίσως θα έπρεπε να λειτουργήσουμε πιο επιθετικά για αυτό το θέμα και απολογούμαι ως προς αυτό, αλλά αν από την πρώτη στιγμή βγαίναμε μπροστά και αποδεικνυόταν ότι πρόκειται μόνο για φήμες, θα μας κατηγορούσαν για πολιτικό διωγμό.»


Current track

Title

Artist

Background