Είμαστε κατά της δημιουργίας πειραματικού αλλά και πρότυπου σχολείου στη Ζάκυνθο
Πα 8/12/2023
«Ο απερχόμενος Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ζακύνθου κ. Βαρδακαστάνης, έκανε δηλώσεις, έπαιρνε θέση για το πειραματικό σχολείο και λάμβανε αποφάσεις χωρίς να το δικαιούται. Μεθαύριο Κυριακή θα πραγματοποιηθούν οι εκλογές της Ένωσης για την ανάδειξη νέου Δ.Σ. Οι εκλογές θα διεξαχθούν από τις 10 το πρωί και μέχρι τη 1 το μεσημέρι και από τις 5 το απόγευμα έως τις 8 το βράδυ στο Κοινοτικό γραφείο Γαϊτανίου.
Ο κ. Βαρδακαστάνης δεν είχε καλέσει την ΕΛΜΕΖ στη Γενική Συνέλευση της Ένωσης, δηλαδή το συνδικαλιστικό όργανο των εκπαιδευτικών, παρά μόνο τους Προϊσταμένους Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Κάλεσε μόνο τους κρατικούς φορείς για το ζήτημα του πειραματικού σχολείου, γιατί εξυπηρετούσε μόνο την κεντρική κυβερνητική πολιτική, για τη δημιουργία σχολείων δύο ταχυτήτων στη Ζάκυνθο. Κάποιοι ντρέπονται να πουν ότι εφαρμόζουν κομματική πολιτική, κάποιοι χτίζουν πολιτική καριέρα θέλοντας να εφαρμόσουν την κυβερνητική πολιτική και την πολιτική του Βουλευτή Ζακύνθου της ΝΔ. Ο κ. Βαρδακαστάνης φρόντισε να κάνει την δουλειά που ήθελε η κυβέρνηση.
Εμείς ζητάμε να ενημερωθεί ο Ζακυνθινός λαός για το θέμα, οι Σύλλογοι Γονέων των Σχολείων, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές.
Ένα πειραματικό σχολείο εισάγει πειραματικές μεθόδους διδασκαλίας σε μαθητές όλων των κοινωνικών τάξεων, που θα εισάγονται στο σχολείο με κλήρωση. Για να λειτουργεί ένα πειραματικό σχολείο πρέπει να συνδέεται με ένα παιδαγωγικό τμήμα Πανεπιστημίου, που θα ελέγχει και θα αξιολογεί. Στη Ζάκυνθο δεν υπάρχει παιδαγωγικό τμήμα.
Το Πειραματικό σχολείο έχει νόημα ύπαρξης σε περιοχές με μεγάλο αριθμό μαθητών, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει στη Ζάκυνθο. Η Κέρκυρα που έχει τετραπλάσιο πληθυσμό από αυτόν της Ζακύνθου, δεν έχει πειραματικό σχολείο.
Το πειραματικό σχολείο διώχνει τους μαθητές από το σχολείο της περιοχής τους, της γειτονιάς τους. Χάνεται ο τοπικός χαρακτήρας ενός σχολείου.
Επίσης δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στο πειραματικό σχολείο. Ανά δύο χρόνια αλλάζουν οι εκπαιδευτικοί και αυτό είναι κατά της διαδικασίας διδασκαλίας, κατά του καθηγητή αλλά και του μαθητή.
Όσοι είναι υπέρμαχοι της δημιουργίας ενός πειραματικού σχολείου στη Ζάκυνθο, θέλουν την κατηγοριοποίηση των μαθητών, θέλουν σχολεία πολλών ταχυτήτων, κάτι που στη πορεία ενδεχομένως να δημιουργήσει και συνθήκες μπούλινγκ μεταξύ των μαθητών. Αξιολόγηση σημαίνει κατηγοριοποίηση των μαθητών. Είμαστε κατά της δημιουργίας πειραματικού αλλά και πρότυπου σχολείου στο νησί.»