Current track

Title

Artist

Background

Διονύσης Τουρκάκης
Πρόεδρος Συλλόγου Εργαζομένων Δήμου Ζακύνθου, πρώην Διευθυντής Υπηρεσίας Καθαριότητας Δήμου

Ένας εργαζόμενος στην καθαριότητα στοιχίζει στον Δήμο 1,300€, ενώ τώρα μέσω του ιδιώτη θα κοστίσει 3,500€ – Αυτό επέλεξε η Δημοτική Αρχή

Πα 23/12/2022



  • Η Δημοτική Αρχή  είχε πολλές ευκαιρίες για να προσλάβει εργαζόμενους καθαριότητας αλλά  σκόπευε στην ιδιοτικοποίηση.
  • Ως Διευθυντής Καθαριότητας έκανα εισηγήσεις που ουδέποτε εισακούστηκαν.
  • Ο κ. Σπίνος έκανε εισηγήσεις μόνο για ιδιώτες εργολάβους και μάλιστα για κάποιους που ήξερε πολύ καλά.
  • Η Αντιδήμαρχος έπαιρνε αυθαίρετα τους εργαζόμενους καθαριότητας και τους πήγαινε στο Ναυάγιο για να κάνουν τους τροχονόμους και τους φύλακες.
  • Ιδιωτικά φορτηγά και τσάπες μεταφέρουν σκουπίδια. Η διαδικασία είναι σίγουρα παράνομη, από όσα ξέρω δεν υπάρχει σύμβαση με ιδιώτη.

«Το δημόσιο λειτουργεί με προγραμματισμό, κάτι που δεν ακολούθησε η Δημοτική Αρχή. Κάθε χρόνο με βάση τις ελλείψεις του Δήμου γίνεται προγραμματισμός προσλήψεων, μόνιμων και εποχικών υπαλλήλων. Η Δημοτική Αρχή θεωρεί ότι δεν πρέπει να κάνει κάτι για να ενισχύσει την Υπηρεσία Καθαριότητας με εργάτες για αυτό και στη διάρκεια της θητείας της δεν ζήτησε ποτέ ενίσχυση από το Υπουργείο Εσωτερικών. Από το 2020 έως το 2025 δεν έχει προγραμματιστεί καμία πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για την αποκομιδή. Ο μόνος προγραμματισμός που έγινε ήταν για δέκα εργαζόμενους στη πεζή καθαριότητα.

Ως Διευθυντής Καθαριότητας που γνώριζε τις αδυναμίες της Υπηρεσίας, είχα προβλέψει αυτό που συμβαίνει σήμερα και από τον Φεβρουάριο είχα ενημερώσει έγκαιρα τη Δημοτική Αρχή για τις ενέργειες που έπρεπε να κάνει ώστε να ανταποκριθούμε με επάρκεια στις υποχρεώσεις μας έναντι των δημοτών. Κάθε χρόνο αυτόν τον μήνα γίνεται ο προγραμματισμός για τους μόνιμους και τους εποχικούς συμβασιούχους.

Στις 3 Μαρτίου 2022 η Διεύθυνση Καθαριότητας, έστειλε τον προγραμματισμό για την έγκριση πρόσληψης προσωπικού με οκτάμηνη σύμβαση μέσω ΑΣΕΠ. Αν αυτό είχε προχωρήσει, τον Μάιο θα είχαμε το προσωπικό που χρειαζόμασταν. Στη πορεία στείλαμε ακόμα δύο έγγραφα όπου και πάλι ζητούσαμε προσωπικό, όμως δεν έγινε τίποτα. Μέχρι τότε καλύπταμε τις ανάγκες μας με συμβασιούχους που είχαν προσληφθεί λόγω της πανδημίας, οι συμβάσεις των οπίων ανανεώνονταν. Ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Βορίδης είχε δηλώσει στην αρχή της χρονιάς ότι δεν θα ανανεώνονταν περαιτέρω οι συμβάσεις και θα έληγαν 31 Μαΐου. Αν έγκαιρα είχαμε προχωρήσει διαδικασία πρόσληψης με οκτάμηνες συμβάσεις, ο νόμος έδινε το δικαίωμα σε αυτούς τους ανθρώπους να λάβουν μέρος και να προσληφθούν. Δυστυχώς διαπιστώσαμε ότι οι Οικονομικές Υπηρεσίες και η Προϊστάμενη Αντιδήμαρχος αυτών, δεν είχαν προβλέψει κονδύλι στον προϋπολογισμό για αυτή τη διαδικασία. Βέβαια, θα μπορούσε η αρμόδια Αντιδήμαρχος έστω και εκ των υστέρων, να είχε φροντίσει ώστε να βρεθεί το απαιτούμενο ποσό με τροποποίηση του προϋπολογισμού. Όταν στον προϋπολογισμό δεν βάζεις χρήματα για προσωπικό, αλλά βάζεις για ανάθεση σε ιδιώτη, φαίνονται οι προθέσεις σου.

Μετά από δική μας εισήγηση και λόγω της πανδημίας προσλήφθηκαν οι εργαζόμενοι που μάζευαν τα σκουπίδια μέχρι πρότινος. Από τον Μάρτιο του 2021 στέλναμε συνεχώς έγγραφα στον Δήμαρχο για να προσληφθεί προσωπικό, χωρίς όμως ανταπόκριση.

Ο Δήμαρχος έλεγε ότι θα προσλάβει προσωπικό, αλλά δεν το έκανε. Συνεχώς είμασταν σε αντιπαράθεση με την Αντιδήμαρχο και τον Αναπληρωτή Δήμαρχο κ. Σπίνο. Το καλοκαίρι του 2021 μείναμε με έναν μόλις άνθρωπο για την πεζή καθαριότητα σε όλη τη πόλη. Τον Μάιο του 2022 δεν είχαμε πεζή καθαριότητα στα χωριά, είχαμε μερική στη πόλη και οριακή αποκομιδή σε όλη τη Ζάκυνθο.

Είχαμε προειδοποιήσει την Δημοτική Αρχή, ότι από 1η Ιουνίου δεν θα μπορούσαμε να ανταποκριθούμε στην αποκομιδή, κάτι που πράγματι έγινε για περίπου ένα εικοσαήμερο, μέχρι που προσλάβαμε εργαζόμενους με δίμηνες συμβάσεις. Μετά, κάπως άρχισε να δουλεύει η αποκομιδή. Στις 20 Ιουνίου έγινε ένα υπηρεσιακό λάθος, για το οποίο ως Διευθυντής ανέλαβα την ευθύνη και  στις 22 Ιουνίου υπέβαλα την παραίτησή μου. Παρά την παραίτησή μου, ζήτησα από τον Δήμαρχο να συναντηθούμε για να βρεθεί μια λύση με το προσωπικό και τότε ο Δήμαρχος μου είπε ότι θα απευθυνθεί σε ιδιώτη, κάτι με το οποίο διαφώνησα.

Υπήρχε πρόγραμμα μέσω του ΟΑΕΔ για πρόσληψη εργαζομένων άνω των 55 ετών, στο οποίο θα μπορούσαν να ενταχθούν κάποιοι εκ των συμβασιούχων που σήμερα είναι χωρίς δουλειά. Ούτε αυτό έγινε. Είχε πάρα πολλές ευκαιρίες ο Δήμος να προσλάβει προσωπικό και δεν το έκανε.

Όταν κατάλαβα ότι πάμε προς ιδιωτικοποίηση θεώρησα σκόπιμο να ενημερώσω το Δ.Σ του Συλλόγου μας. Συγκαλέσαμε Γενική Συνέλευση και λάβαμε τις αποφάσεις μας. Την προηγούμενη Πέμπτη ενημερώθηκα ότι υπάρχει απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για την ιδιωτικοποίηση της αποκομιδής, λόγω έκτακτης ανάγκης, κάτι που δεν ισχύει, όπως επίσης δεν ισχύει αυτό που αναφέρεται στην σχετική εισήγηση, ότι έληξαν οι οκτάμηνες συμβάσεις, αφού ουδέποτε έγινε η διαδικασία αυτή. Είναι αξιοσημείωτο ότι δεν αναγράφεται ούτε καν το ποσό που απαιτείται. Η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για την ιδιωτικοποίηση της αποκομιδής είναι διαφορετική από την σχετική εισήγηση του Δημάρχου.

Σύμφωνα με την απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, με δικά μας απορριμματοφόρα, δικούς μας οδηγούς, δικά μας καύσιμα, συντήρηση οχημάτων και άλλα, ο ιδιώτης θα προσλάβει έως και δώδεκα εργαζόμενους για δύο μήνες και με αυτούς θα κάνει την αποκομιδή στις Δημοτικές Ενότητες Λαγανά και Αρκαδίων.
Ένας εργαζόμενος του Δήμου μαζί με το ΙΚΑ του, στοιχίζει στον Δήμο 1,300 ευρώ, ενώ τώρα μέσω του ιδιώτη, θα κοστίσει περίπου 3,500 ευρώ. Το κόστος για τον Δήμο ανεβαίνει κατακόρυφα.

Διαπιστώσαμε τα προβλήματα στην απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής και ήδη έχουμε απευθυνθεί στον νομικό μας σύμβουλο. Ως Σύλλογος οφείλουμε να προασπίσουμε τα συμφέροντα του δημοσίου και της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου. Η Αποκεντρωμένη είναι αυτή που θα αποφασίσει.

Υπάρχει πρόβλημα στη συντήρηση των οχημάτων και στη πληρωμή των προμηθευτών. Από τα ήδη χαλασμένα οχήματα της Υπηρεσίας Καθαριότητας δεν έχει επισκευαστεί κάποιο, μόνο συντήρηση γίνεται σε αυτά που κυκλοφορούν στους δρόμους. Για τα δεκαπέντε απορριμματοφόρα, που είναι παροπλισμένα τα τελευταία δύο χρόνια, το κόστος συντήρησής τους δεν ξεπερνά τις διακόσιες χιλιάδες ευρώ.

Έχουμε δει ιδιωτικά φορτηγά και τσάπες να μεταφέρουν σκουπίδια. Η διαδικασία είναι σίγουρα παράνομη, από όσα ξέρω δεν υπάρχει σύμβαση με ιδιώτη. Παρόλα αυτά εμείς δεν θα υποβάλουμε καταγγελίες. Ας παρέμβει όποιος θέλει.

Όταν ήμουν Διευθυντής Καθαριότητας έκανα εισηγήσεις που ουδέποτε εισακούστηκαν. Ο κ. Σπίνος την περίοδο εκείνη έκανε εισηγήσεις μόνο για ιδιώτες εργολάβους, και μάλιστα για κάποιους που ήξερε πολύ καλά.
Περιμένω να μου ζητήσει συγνώμη η Αντιδήμαρχος, γιατί η σύμβαση ρουχισμού την οποία επικαλέστηκε στο Δ.Σ. την έκανα εγώ, για να μην κληθεί ως κατηγορούμενος ο Δήμαρχος. Η συγκεκριμένη Αντιδήμαρχος έπαιρνε αυθαίρετα τους εργαζόμενους καθαριότητας, και χωρίς εκπαίδευση τους πήγαινε στο Ναυάγιο για να κάνουν τους τροχονόμους και τους φύλακες.

Το αν θα ασχοληθώ με την πολιτική ή όχι, είναι κάτι που δεν αφορά τον κ. Σπίνο και μιλάω ως πρόεδρος των Δημοτικών Υπαλλήλων του Δήμου Ζακύνθου.»

 


Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή:


Current track

Title

Artist

Background