Current track

Title

Artist

Current show

Current show

Background

Γεράσιμος Μπετίνης
Δικηγόρος

Η χάραξη γραμμής αιγιαλού τελείωσε την εκμετάλλευση του Ναυαγίου από κάποιους – Να αναλάβει το δημόσιο τις ευθύνες του

Πα 16/10/2020

<

«Η ενέργεια του Υπουργείου Περιβάλλοντος για την απαγόρευση δόμησης σε οικόπεδα έως τεσσάρων στρεμμάτων που είναι εκτός σχεδίου πόλης και εκτός οικισμού, είναι άκαιρη και άστοχη. Το timing είναι λάθος. Την ώρα που οι Έλληνες αντιμετωπίζουν την οικονομική κρίση και την πανδημία, την ώρα που η κοινωνία ζει μέσα σε μια τεράστια ανασφάλεια, δεν νομίζω ότι θα έπρεπε τώρα να γίνει αυτή η περίφημη πολεοδομική και χωροταξική αλλαγή. Όφειλε η κυβέρνηση να λάβει υπόψιν της την κοινωνία. Ανέκαθεν η πολιτική του Έλληνα ήταν στο να επενδύσει σε ένα ακίνητο. Τώρα που έρχεται το κράτος και του λέει ότι δεν μπορεί να χτίσει, τον καταστρέφει. Δεν είπαμε να χτίζει ο καθένας όπου θέλει, άλλωστε υπάρχουν υφιστάμενοι περιορισμοί ως προς αυτό. Αν το κράτος θέλει να βάλει μια τάξη και στην ανέγερση διαφόρων τουριστικών μονάδων σε εκτός σχεδίου οικόπεδα, θα μπορούσε να το κάνει θέτοντας κάποιους όρους, χωρίς να θίξει τις μικρές ιδιοκτησίες. Δηλαδή τι θέλουν, να πούμε ότι μέχρι τώρα όποιος πρόλαβε και έχτισε όλα εντάξει και από εδώ και πέρα τέλος; Τώρα τους έπιασαν οι ευαισθησίες; Έρχεται τώρα ξαφνικά το κράτος και κόβει τα πόδια σε έναν μικρό ιδιοκτήτη μιας έκτασης τεσσάρων στρεμμάτων; Το κράτος οφείλει να έχει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πολίτες. Δεν μπορεί να αποφασίζει αιφνιδίως. Ακούω για πολλές επιταγές από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως προς το νομοσχέδιο αυτό, αλλά ας δούμε και το ιδιαίτερο καθεστώς που υπάρχει στην Ελλάδα, με την οικονομική κρίση και την ψυχολογική πίεση λόγω και του κορωναϊού.

Λόγω του Ιανού και της κατάστασης ανάγκης που επιβλήθηκε, ισχύει ο νόμος απαγόρευσης των πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης. Για παράδειγμα, αν κάποιος ενοικιαστής δεν πληρώνει τα μισθώματα, δεν μπορεί να εκτελεστεί καμιά απόφαση έξωσής του, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2021. Αναλόγως και οι τράπεζες μέχρι την ίδια ημερομηνία, δεν μπορούν να προβούν σε κατασχέσεις και αναγκαστικούς πλειστηριασμούς. Ζημιώνονται αυτοί που απαιτούν τα χρήματα τους και ωφελούνται οι αδύνατοι οφειλέτες, αυτοί που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις οφειλές τους. Πιστεύω ότι θα ασκηθεί μεγάλη πίεση από οργανωμένα συμφέροντα, για να συντομευθεί χρονικά αυτή η κατάσταση, να μειωθεί δηλαδή το χρονικό διάστημα, μέχρι τις 17 Μαρτίου 2021, οπότε λήγει η κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Η παγκόσμια διασημότητα του Ναυαγίου ανταγωνίζεται αυτής του Παρθενώνα. Σύμφωνα με παλαιότερους νόμους η γραμμή του αιγιαλού έφθανε μέχρι τη μέγιστη αλλά συνηθισμένη ανάβαση του χειμερίου κύματος. Αυτό όμως άλλαξε στις 22/8/2018 με την οριστικοποίηση της  προκαταρκτικής χάραξης γραμμής αιγιαλού και παραλίας στην Ζάκυνθο η οποία πλέον ορίζεται στην στέψη της βραχώδους ακτής. Η προκαταρκτική χάραξη γραμμής αιγιαλού ισχύει για όλη την χώρα, εκτός των περιπτώσεων που έχει καθορισθεί σε προηγούμενο χρόνο με απόφαση της αρμόδιας επιτροπής. Η ζώνη αιγιαλού περιλαμβάνει το χερσαίο τμήμα του αιγιαλού που βρέχεται από την θάλασσα, και το λεγόμενο «φρύδι» της βραχώδους ακτής σε πλάτος περίπου 50 μέτρων, στην περίπτωση του Ναυαγίου.
Ο αιγιαλός είναι κοινόχρηστο πράγμα και ανήκει στο δημόσιο. Συνεπώς μόνο το δημόσιο μπορεί πλέον να διαχειριστεί αυτή την έκταση και η αστυνόμευση αυτής της ζώνης θα γίνεται μόνο από το Λιμεναρχείο. Και για αυτό τον λόγο θα πρέπει να υπάρχει ένα λιμενικό φυλάκιο εκεί, πάνω στο πλάτωμα του Ναυαγίου. Εκεί, πέραν του δημοσίου, κανείς άλλος δεν μπορεί να κάνει κάτι, ούτε ο Δήμος, ούτε η Εκκλησία, ούτε κανένας Εμίρης, ούτε και ιδιώτης. Τώρα δίνεται μια μεγάλη ευκαιρία στο δημόσιο, ώστε να δημιουργήσει έναν οργανισμό διαχείρισης του Ναυαγίου, με όρους και κανόνες, όπως έχει κάνει και στο Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο. Καλούνται εδώ και τώρα οι αρμόδιοι να καθορίσουν επακριβώς αυτή την ζώνη πάνω από το Ναυάγιο και να την οριοθετήσουν. Να αναλάβει το δημόσιο εδώ και τώρα τις ευθύνες του.
Πλέον υπάρχει μια πεντακάθαρη γραμμή αιγιαλού και υπάρχουν ευθύνες πλέον, αν κάποιος επισκέπτης γλιστρήσει από τον γκρεμό στο πλάτωμα του Ναυαγίου και σκοτωθεί. Τελείωσε η εκμετάλλευση του Ναυαγίου από κάποιους, ας το ακούσουν όλοι αυτό. Ότι αυθαίρετο υπάρχει εκεί, προφανώς και πρέπει να κατεδαφιστεί, αρκεί να πάνε τα συνεργεία κατεδάφισης.»

 


Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή:

(Visited 209 times, 209 visits today)