Ήρθε η ώρα να σταματήσουν οι αντιπαραθέσεις, να ενωθούμε όλοι στη προσπάθεια αξιοποίησης του Ναυαγίου
Πε 7/11/2024
- Με νόμο και χωρίς αντάλλαγμα το Ναυάγιο παραχωρείται στο Δήμο Ζακύνθου
- Τα έσοδα από το εισητήριο θα εξυπηρετούν τις αναπτυξιακές ανάγκες του τόπου μας
- Η Κυβέρνση υλοποιήσε το αίτημα όλων των Ζακυνθινών
«Πολλές φορές κατά το παρελθόν είχα πει, ότι η προσπάθειά και ο στόχος μου για το Ναυάγιο, είναι να διασωθεί το πλοίο, να αξιοποιηθεί η περιοχή και να περάσει η διαχείρισή του στον Δήμο, ώστε τα έσοδα που θα προκύψουν να παραμείνουν στη Ζάκυνθο, για την εκτέλεση αναπτυξιακών έργων.
Αυτό το καταφέραμε με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών με τίτλο «Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις», το οποίο αναρτήθηκε για δημόσια διαβούλευση και περιλαμβάνει τη διάταξη με την οποία παραχωρείται, χωρίς αντάλλαγμα, για χρήση, διαχείριση, προστασία και αξιοποίηση ο οριοθετημένος αιγιαλός, η παραλία και ο θαλάσσιος χώρος της περιοχής στο Δήμο Ζακύνθου, αφού πρώτα το Δημόσιο ολοκληρώσει τις βασικές εργασίες διάσωσης του ναυαγίου. Είναι εξαιρετικά σημαντικό πως η κυβέρνηση θα χρηματοδοτήσεις τις παρεμβάσεις και θα παραδώσει το Ναυάγιο «έτοιμο» στο Δήμο.
Καταφέραμε κάτι που δεν ήταν καθόλου εύκολο. Αν δεν είχαμε αναδείξει το όλο πρόβλημα, ότι το Ναυάγιο είναι εγκαταλελειμμένο εδώ και σαράντα χρόνια και πως αν δεν διασωζόταν, θα έπρεπε να αποσύρουμε τις διάσημες φωτογραφίες που το απεικονίζουν, γιατί πλέον δεν θα υπήρχε, ίσως να μην είχαμε δώσει στην κυβέρνηση να καταλάβει τη σημασία του θέματος ώστε να σκύψει και να βρει λύση.
Συνεργαστήκαμε αρμονικά με τη Δημοτική Αρχή και τελικά πετύχαμε αυτό το αποτέλεσμα. Από τη στιγμή που αυτό το αξιοθέατο το επισκέπτονται κάθε χρόνο ένα εκατομμύριο επισκέπτες, έπρεπε να το αξιοποιήσουμε, με το κέρδος από τη διαχείρισή του να μένει στο νησί. Ασκήσαμε μεγάλη πίεση προς τη κυβέρνηση για να το πετύχουμε. Είναι εξασφαλισμένη χρηματοδότηση άνω των πέντε εκατομμυρίων για τα έργα που θα γίνουν.
Έχουμε ήδη οριοθετημένη τη ζώνη αιγιαλού και προχωράμε στη χάραξη της ζώνης παραλίας που ενδέχεται να ξεκινά από τη Βολίμα και να φτάνει μέχρι τις Μαριές.
Θέλω να δω ποιος θα αντιδράσει, στην αύξηση της ακίνητης περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου.
Θα υπάρξει ένα μικρό αντίτιμο για όποιον επισκέπτεται το Ναυάγιο και από τη στεριά και από τη θάλασσα, το οποίο θα το καθορίσει ο Δήμος, αφού περάσει από το Δημοτικό Συμβούλιο. Αφού ο Δήμος παραλάβει το Ναυάγιο, θα φροντίζει για τα έργα συντήρησης αξιοποιώντας μέρος των εσόδων που θα εισπράττει από τους επισκέπτες του.
Τα έργα που θα γίνουν μέχρι τότε, αφορούν τη διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου για την οποία υπάρχει χρηματοδότηση, είναι ένα έργο για το οποίο ο Δήμος έχει την ευθύνη και θα πρέπει να συντάξει σχετική μελέτη, τον νέο δρόμο διαφυγής για τον οποίο θα μεριμνήσει η Δασική Υπηρεσία, θα είναι ένας δρόμος ασφαλούς διέλευσης πυροσβεστικών οχημάτων και παράλληλα δρόμος διαφυγής των επισκεπτών σε κάποια έκτακτη περίπτωση. Η διαδικασία για τη διάνοιξη αυτού του δρόμου έχει ήδη ξεκινήσει από τη Δασική Υπηρεσία. Επίσης, δρομολογούνται και οι παρεμβάσεις για τη διαμόρφωση του πλατώματος από την Περιφέρεια. Αυτά τα έργα πρέπει να γίνουν μέσα στους επόμενους τέσσερεις με πέντε μήνες, αφού θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους οι περιβαλλοντολογικές αδειοδοτήσεις. Παράλληλα αυτό που τώρα προέχει, είναι να επεκτείνουμε κατά τριάντα μέτρα την παραλία για να διασώσουμε το πλοίο και να ολοκληρώσουμε τα έργα συντήρησης του «Παναγιώτη». Σε κλίμα αγαστής συνεργασίας, κάθε αρμόδιος φορέας πρέπει να τρέξει τα έργα που του αναλογούν. Να μην καθυστερήσουμε καθόλου.
Ήρθε η ώρα να σταματήσουν οι όποιες αντιπαραθέσεις και να ενωθούμε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς σε αυτή τη προσπάθεια. Υλοποιήθηκε το αίτημα όλων, να μείνει στη Ζάκυνθο το Ναυάγιο, να διασωθεί το πλοίο και η παραλία και τα έσοδα της διαχείρισης να αξιοποιηθούν σε αναπτυξιακά έργα της Ζακύνθου και ιδιαίτερα της περιοχής. Το Ναυάγιο είναι ένα δώρο του Θεού που μας ήρθε από το πουθενά. Από τα έσοδα της διαχείρισης του Ναυαγίου, μπορούν να γίνουν σημαντικά έργα υποδομών στο νησί.
Με εισήγηση του Δήμου και τη σύμφωνη γνώμη των συναρμόδιων Υπουργείων θα υπάρξει Κανονισμός λειτουργίας του Ναυαγίου. Τίποτα δεν θα γίνεται αυθαίρετα. Αρμόδιος φορέας για την εποπτεία και τον έλεγχο τήρησης του Κανονισμού Διαχείρισης και Λειτουργίας της περιοχής, βάση των περιβαλλοντολογικών αδειοδοτήσεων, ορίζεται ο Οργανισμός Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.).
Το αν θα κατεβαίνει ο κόσμος στη παραλία, πόσος κόσμος θα κατεβαίνει και για πόση ώρα, είναι κάτι που θα το δούμε στη πορεία, θα το εξετάσει ο Δήμος. Κατά την άποψή μου πρέπει να ασφαλιστεί το πλοίο, ώστε να μην μπορεί κανένας να το πλησιάζει, γιατί παλαιότερα είχαμε βανδαλισμούς.
Παράλληλα είμαστε σε πολύ καλό δρόμο και για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του πλοίου. Έχουμε κερδίσει ήδη δύο δίκες και αναμένεται μία ακόμα νίκη στις 4 Δεκεμβρίου στον Άρειο Πάγο, μια υπόθεση που αφορά κυρίως διαδικαστικά ζητήματα. Δεν ανησυχούμε για κάτι. Δεν πρόκειται για κάποιο αξιόπλοο πλοίο, αλλά ουσιαστικά για παλισίδερα, για τα οποία επί σαράντα χρόνια δεν ενδιαφέρθηκε κανείς. Είναι ξεκάθαρο ότι το πλοίο ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο και το θέμα αυτό τελειώνει οριστικά.
Θέλω να ευχαριστήσω τον Πρωθυπουργό, τη Γενική Γραμματέα Συντονισμού Προεδρίας της Κυβέρνησης, κα Δραμαλιώτη και τον Υπουργό Επικρατείας κ. Σκέρτσο, που συντόνισαν όλη αυτή τη προσπάθεια, γιατί στην υπόθεση εμπλέκονταν πολλά Υπουργεία και ο συντονισμός ήταν εξαιρετικά σημαντικός. Επίσης ευχαριστώ τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργό κ. Κοντογιώργη, που ήταν ο συντονιστής του κυβερνητικού κλιμακίου που πρόσφατα επισκέφθηκε τη Ζάκυνθο και έσκυψε πάνω στο πρόβλημα.
Έχουμε και εξελίξεις σε ότι αφορά το λιμάνι της Ζακύνθου. Έχουμε εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση ύψους 450 χιλιάδων ευρώ για την εκβάθυνση του λιμανιού, στο σημείο όπου κάνουν μανούβρα τα πλοία της γραμμής και προχωράμε για την εξασφάλιση επιπλέον χρηματοδότησης ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ για τη συνολική εκβάθυνση του λιμανιού, η οποία θα βοηθήσει στο να μπορούν να μπαίνουν στο λιμάνι μεγαλύτερα πλοία. Μέχρι το επόμενο καλοκαίρι θα έχουν τοποθετηθεί και οι πλωτές εξέδρες, αφού μέχρι να εκδοθεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση για την εφαρμογή του Μάστερ Πλαν δεν επιτρέπονται μόνιμες κατασκευές.»