ΚΚΕ: Πειραματικό Σχολείο – Διαχωρίζοντας τους μαθητές με βάση το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο
Πα 12/12/2025
Η Τομεακή Επιτροπή Ζακύνθου του ΚΚΕ εκφράζει την αντίθεσή της στην επικείμενη μετατροπή του 1ου Λυκείου και 1ου Γυμνασίου Ζακύνθου σε Πειραματικά, επισημαίνοντας παιδαγωγικά, κοινωνικά και υποδομικά ζητήματα.
Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου:
Για την μετατροπή σε πειραματικό το 1o Λύκειο & 1ο Γυμνάσιο Η Τομεακή Επιτροπή Ζακύνθου με αφορμή την επικείμενη μετατροπή σε πειραματικό του 1ου Λυκείου & 1ου Γυμνάσιου επισημαίνει στο λαό της Ζακύνθου τους κινδύνους που έχει αυτή η πολιτική της Κυβέρνησης. Είναι γνωστό ότι η Κυβέρνηση προωθεί την διαφοροποίησης – κατηγοριοποίησης των σχολείων. Στο πλαίσιο αυτό προωθούνται μια σειρά αλλαγές, όπως η μετατροπή δημόσιων σχολείων σε Πειραματικών Σχολείων
διαχωρίζοντας τους μαθητές με βάση το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο.
Η προώθηση της πολιτικής αυτής η οποία σε τελική ανάλυση αποτυπώνει τους εκπαιδευτικούς στόχους που έχει το αστικό κράτος, εγείρει μια σειρά παιδαγωγικά ερωτήματα και προβληματισμούς για το τι είναι σωστό:
α) Πιο αναβαθμισμένα σχολεία, με πιο καλή χρηματοδότηση, που απευθύνονται μόνο
σε κάποιους, ή σχολεία υψηλού επιπέδου που στοχεύουν στην αναβάθμιση του γενικού
μορφωτικού επιπέδου της κοινωνίας;
β) Σχολεία που καλλιεργούν τις δυνατότητες – αρετές των λεγόμενων «χαρισματικών» παιδιών, ή σχολεία που θα καλλιεργούν ολόπλευρα την προσωπικότητα
κάθε νέου ανθρώπου;
γ) Ο ρόλος του σχολείου και της βασικής, Γενικής Εκπαίδευσης είναι να ξεχωρίζει από μικρή ηλικία παιδιά για την είσοδο σε κάποια καλή σχολή, σε σχέση με τους ανταγωνιστές – συμμαθητές τους; ‘Η να διαπλάθει ολοκληρωμένες προσωπικότητες, με ικανότητα κριτικής σκέψης, δυνατότητα ερμηνείας – κατανόησης του υλικού κόσμου και στέρεο γνωστικό υπόβαθρο για όλους;
Κλείνει το σχολείο της γειτονιάς (αφού έχει χαρακτηριστεί Πειραματικό) και οι μαθητές της περιοχής, εξαναγκάζονται σε μετακίνηση, αφού η επιλογή των μαθητών στα Πειραματικά γίνεται με κλήρωση, γεγονός που διαλύει τον οικογενειακό προγραμματισμό.
Η μετατροπή του 1ου Λυκείου & 1ου Γυμνασίου σε Πειραματικά όχι απλώς θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση αλλά θα προκαλέσει και πολλά προβλήματα στη στέγαση των υπολοίπων μαθητών στα όμορα σχολεία, επιτείνοντας ακόμη περισσότερο τις ανισότητες.
Την ίδια ώρα που η κυβέρνηση θέλει να «αναβαθμίσει» δήθεν τα σχολεία, με την δημιουργία Πειραματικών, οι σχολικές εγκαταστάσεις στη Ζάκυνθο είναι κτίρια δεκαετιών, καταπονημένα από σεισμούς, χωρίς αναγκαίες υποδομές, με ελλιπή συντήρηση (μικροπαρεμβάσεις και βαψίματα). Η έλλειψη αιθουσών αντιμετωπίζεται με την εύκολη ”λύση” των προκάτ, για τα οποία καμαρώνουν κιόλας! Παρά το εμπόριο ελπίδας από Βουλευτή, Δημοτική Αρχή της ΝΔ και τοπικά στελέχη εκπαίδευσης, αυτά παραμένουν σε άσχημη κατάσταση. Ουσιαστικά, δεν έχει χτιστεί καινούργιο σχολείο εδώ και πολλά χρόνια. Το πολυδιαφημισμένο πρόγραμμα ”Μαριέττα Γιαννάκου” αποτελεί
τρανταχτό παράδειγμα κοροϊδίας, αφορώντας μικροδιορθώσεις, στη Ζάκυνθο κάλυψε μόλις 2 σχολεία στα 77 (!), ενώ δεν προβλέπει πλήρεις αντισεισμικούς ελέγχους! Αποκορύφωμα αποτελούν το ΕΠΑΛ αλλά και το 2ο Δημοτικό-Νηπιαγωγείο, για τα οποία το ΚΚΕ κατέθεσε και πάλι ερωτήσεις στη Βουλή.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους μαθητές και όλο το ζακυνθινό λαό να παλέψει ενάντια στην εξέλιξη, για να μην προχωρήσει η μετατροπή σε Πειραματικά σχολεία.
Απαιτούμε :
➢ Ανάκληση της απόφασης για τις μετατροπή πειραματικών σχολείων
➢ Να σταματήσουν τώρα οι συγχωνεύσεις και ο υποβιβασμός των σχολικών μονάδων.
➢ Την κάλυψη των κενών των σχολείων της Ζακύνθου, αλλά και συνολικά όλων των σχολείων, με μόνιμους, μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών.
➢ Την ανέγερση νέων σύγχρονων διδακτηρίων που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών, με αποκλειστική ευθύνη του κράτους, με ολοκληρωμένο σχεδιασμό και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και εξασφάλιση της ανάλογης χρηματοδότησης, χωρίς ΣΔΙΤ
➢ Κάλυψη των αναγκών για όλους τους μαθητές/τριες.