Current track

Title

Artist

Background

Νικήτας Αρετάκης
Δήμαρχος Ζακύνθου

Δεν έχουμε καμία απολύτως ευθύνη στο Ναυάγιο – Nα κλείσει μέχρι να γίνει ο δρόμος διαφυγής

Κυ 9/08/2020



ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Λαική συνέλευση με θέμα το Ναυάγιο, συγκάλεσε χθες Σάββατο στις 8 το βράδυ, στο κοινοτικό γραφείο των Βολιμών, ο Δήμαρχος κ. Ν. Αρετάκης.

Ο Δήμαρχος στην τοποθέτηση του είπε:

  • Δεν έχουμε καμία απολύτως ευθύνη στο Ναυάγιο. Nα κλείσει μέχρι να γίνει ο δρόμος διαφυγής.
  • Στο Δημοτικό Συμβούλιο με καταργήσανε.
  • Είχαν πάρει απόφαση με τον Βουλευτή να ανοίξουν το δρόμο.
  • Από το 2007, που πήγαν να τινάξουν στον αέρα το δημαρχείο για να τα κάψουν όλα και μέχρι σήμερα δεν βάλανε μυαλό.
  • Θα τα καταγγείλω όλα στην κυβέρνηση.
  • Ανεγκέφαλοι όσοι θέλουν δρόμο από το πλάτωμα του Ναυαγίου στην Αναφωνήτρια.
  • Δεν είναι τσιφλίκι των ξενοδόχων το νησί.
  • Δεν θα κάνουμε δρόμο για να διευκολύνουμε τα πούλμαν των ξενοδόχων, επειδή έτσι τους συμφέρει.
    Ο δρόμος προς την Αναφωνήτρια εξυπηρετεί μόνο τα συμφέροντα των ξενοδόχων του Εμίρη και μερικών άλλων.
  • Η τουριστική ισορροπία έχει χαραχτεί από χρόνια και δεν πρέπει να την διαταράξουμε.
  • Δεν έχω ανθρώπους να συνεργαστώ. Δεν τα πάω καλά ούτε με τους αντιδημάρχους μου γιατί δεν με καταλαβαίνουν.
  • Στην αντιπολίτευση, Αρμένης, Καρακάς και Αγαλιανός, όλοι είναι συνεννοημένοι για να καταφέρουν να σηκωθώ και να φύγω.
  • Επιχειρηματίες, που δήθεν ενδιαφέρονται για το καλό της Ζακύνθου, κάνουν τεράστιο αγώνα για να φύγει ο δήμαρχος.
  • Με διαβάλουν δημοσιογράφοι σε εφημερίδες και διαδίκτυο.

Αναλυτικά…
«Στην αρχή της θητείας μου οι ξενοδόχοι μου είπαν ότι θέλουν να λειτουργήσει το Ναυάγιο. Τους ενημέρωσα για το πρόγραμμα μου, το αποδέχθηκαν και ο εκπρόσωπος τους, ο καπετάνιος, μου είπε ότι θα το υποστηρίξουν. Μετά με καλέσανε στο Υπ. Τουρισμού, όπου και διαπίστωσα ότι ο διευθυντής του υπουργείου κ. Βασιλάκης, αναζητούσε αυτόν που θα εγγυηθεί για την ασφάλεια του ναυαγίου. Ο μόνος που μπορούσε να το κάνει ήταν ο Δήμος, πράγμα που αποδέχτηκε και ο Βουλευτής.
Κατόπιν έφτιαξα μία μελέτη η οποία προέβλεπε να ανοίξει το ναυάγιο με κάποιους όρους. Πρέπει να γίνει μια ελεγχόμενη προσέγγιση στο πλάτωμα, όπως στην παραλία. Οι επισκέπτες να μην φτάνουν με τα οχήματα τους στο πλάτωμα αλλά να σταθμεύουν σε πάρκινγκ από το οποίο μίνι μπας θα τους μεταφέρει στο πλάτωμα. Ο χώρος του πλατώματος να φυλάσσεται από Σεκιούριτι, να διαθέτει πυροσβεστικά μέσα, καντίνα και μεγαλύτερη εξέδρα. Επίσης να αποκλειστεί ο χώρος γύρω από τη σημαία γιατί είναι επικίνδυνος.
Ήρθα σε επαφή με τους εκπροσώπους της εκκλησίας, οι οποίοι μου είπαν ότι «μόνο σε σένα έχουμε εμπιστοσύνη γιατί όλοι οι άλλοι δήμαρχοι μας κοροϊδεύανε». Ο δεσπότης μου έδινε το οικόπεδο για να γίνει το πάρκινγκ και ζήτησε ένα ποσοστό των κερδών για την εκκλησία.
Εκείνο που με προβλημάτισε, ήταν ο δρόμος από το πλάτωμα, ο οποίος οδηγεί στην διασταύρωση για Βολίμα και Αναφωνήτρια. Δεν υπάρχει λόγος να κάνουμε δρόμο διαφυγής από το πλάτωμα στην Αναφωνήτρια. Εάν το κάνουμε αυτό τότε το πάρκινγκ πρέπει να γίνει στο πλάτωμα. Aν γίνει το πάρκινγκ στο πλάτωμα, όπως λένε οι ανεγκέφαλοι, και πιάσει μια φωτιά, με τον πανικό που θα δημιουργηθεί, πως θα φύγουν τα αυτοκίνητα;

Υπέβαλα την μελέτη στο Υπουργείο Τουρισμού, το οποίο επισημαίνοντας ότι δεν αγγίζουμε το ιδιοκτησιακό της περιοχής, μου ζήτησε να την εφαρμόσω. Αυτό δεν άρεσε σε μερικούς και αρχίσανε να με πολεμάνε. Πήγα το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο, προτείνοντας την εφαρμογή της μελέτης, είτε αποκλειστικά από τον Δήμο, είτε σε συνεργασία με την εκκλησία και αντί να βρω κατανόηση, μου έκαναν πόλεμο.
Δεν με υποστήριξαν ούτε οι χωριανοί μου στο δημοτικό συμβούλιο, το οποίο δεν δέχτηκε καμία από τις προτάσεις μου, αλλά για να ικανοποιήσει τους ξενοδόχους αποφάσισε να ανοίξει το ναυάγιο, αφού γίνει δρόμος διαφυγής και φορέας για να το διαχειριστεί, με την συμμετοχή του δήμου και των όμορων κοινοτήτων.

Στο Ναυάγιο δεν μπορώ να κάνω τίποτα διότι με καταργήσανε. Εκείνοι που με καταργήσανε να αναλάβουν την  ευθύνη.

Ο πρώην διοικητής της πυροσβεστικής, που ήταν πολύ καλός και προήχθη, είδε την μελέτη μου και είπε ότι αυτή είναι η λύση, ότι αυτό ακριβώς πρέπει να κάνουμε και ότι επιβάλλεται να κατασκευαστεί και ένας δρόμος διαφυγής. Το ίδιο είπε και ο τωρινός διοικητής, αλλά μετά ήρθε στο Δημοτικό συμβούλιο, χωρίς να ξέρω ποιος τον κάλεσε, και είπε ότι πρέπει να γίνει δρόμος.

Θέλουν σώνει και καλά να γίνει ένας δρόμος διαφυγής που να πηγαίνει στην Αναφωνήτρια. Έχουν βάλει και τον Δασάρχη μέσα και τον Βουλευτή. Όταν ήρθε στη Ζάκυνθο ο Υπουργός κ. Χρυσοχοΐδης, ο οποίος διαπίστωσα ότι πραγματικά ενδιαφέρεται για τη Ζάκυνθο, είπε ότι θα εξασφαλίσει και το κονδύλι για να γίνει ο δρόμος. Του είπα ότι πριν γίνει ο δρόμος πρέπει να γίνει μια μελέτη λειτουργίας της περιοχής, ώστε με βάση αυτή να γίνει και ο δρόμος εκεί που πρέπει.

Η τουριστική ισορροπία έχει χαραχτεί από χρόνια και δεν πρέπει να την διαταράξουμε. Δεν θα κάνουμε δρόμο για να διευκολύνουμε τα πούλμαν των ξενοδόχων, για να πηγαίνουν κατευθείαν και γρήγορα στο πλάτωμα, γιατί έτσι τους συμφέρει. Οι ξενοδόχοι έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο από τα κέρδη του τουρισμού. Όλη η Ζάκυνθος για αυτούς δουλεύει. Τι θέλουνε; Nα δημιουργήσουν αντιθέσεις μεταξύ των χωριών, κάνοντας έργα που ανατρέπουν την τουριστική αξιοποίηση του τόπου;  Αν γίνει αυτός ο δρόμος, ποιος θα έρθει στη Βολίμα; Θα είναι μεγάλη ζημιά για την περιοχή. Πιστεύω ότι ούτε οι Αναφωνητρέοι το δέχονται αυτό. Χρόνια θέλανε να κάνουνε το δρόμο και δεν τα καταφέρνανε.

Το ιδιοκτησιακό θα ξεκαθαρίσει στα δικαστήρια. Η εκκλησία δουλεύει μεθοδικά, αυτό πρέπει να κάνουμε και εμείς. Όποιος έχει στοιχεία ας τα φέρει στο Δήμο να τα πάμε στο δικαστήριο.

Μου έδεσαν τα χέρια. Μέσα σε ενάμιση μήνα ούτε την μελέτη δεν θα μπορούσα να κάνω, αλλά και να την έκανα δεν θα την ενέκριναν, γιατί είχαν πάρει απόφαση με τον Βουλευτή να ανοίξουν το δρόμο. Με αγνόησαν και εμένα και τις τεχνικές υπηρεσίες.

Από το 2007, που πήγαν να τινάξουν στον αέρα το δημαρχείο για να τα κάψουν όλα, και μετά δεν έκαναν τίποτα. Δεν βάλανε μυαλό. Τα 15 τελευταία χρόνιά 1,5 δις ευρώ έχει καταναλωθεί για τη Ζάκυνθο και δεν έχει γίνει κανένα έργο υποδομής. Γέμισε η Ζάκυνθος χωματερές, το νερό είναι Καρτέλ και ο βιολογικός είναι επίφοβος, με μία βλάβη θα φτάσουνε τα λύματα στην Κυλλήνη. Θα τα καταγγείλω όλα στην κυβέρνηση.

Σε ένα μήνα δεν γίνεται δρόμος. Το Ναυάγιο θα μείνει κλειστό. Δεν γίνομαι έρμαιο κανενός. Εγώ δεν θα μπλέξω να σκοτωθεί κάποιος άνθρωπος για να πούνε μετά ότι συνέδεσα την Δημαρχεία μου με την εγκληματική αδιαφορία άλλων.

Δώσανε 5 χιλιάδες ευρώ οι ξενοδόχοι για να κάνουν μελέτη για να ανοίξουν δρόμο διαφυγής, από το πλάτωμα στην Αναφωνήτρια, μαζί με το Δασαρχείο. Την συμβολή του Δασαρχείου στην ανάπτυξη του τόπου, μπορεί ο οποιοδήποτε να την δει αν συγκρίνει χάρτη προσεισμικό και σημερινό. Τότε θα καταλάβει τι έχει γίνει στη Ζάκυνθο με την ανοχή του Δασαρχείου.
Δεν μπορεί να κάνει κανείς δρόμο διαφυγής χωρίς να ρωτάει τον Δήμαρχο και με μία μελέτη του ποδαριού. Αυτά είναι απαράδεκτα πράγματα και δεν γίνονται σε καμία ευνομούμενη πολιτεία.
Ο δρόμος εξυπηρετεί μόνο τα συμφέροντα των ξενοδόχων του Εμίρη και μερικών άλλων. Δεν ρωτήσανε κανέναν, οι ξενοδόχοι έβαλαν έναν τοπογράφο να κάνει τη μελέτη, λες και είναι τσιφλίκι τους το νησί. Έπρεπε να με ρωτήσουν για τον δρόμο, όχι εν κρύπτω φτιάχνουν δρόμο που θα φέρει τοπικιστικές εντάσεις. Ο καθένας κοιτάζει μυωπικά τι συμφέρει τους δικούς του σκοπούς. 400 εκ είναι το τουριστικό συνάλλαγμα που εισπράττουν οι ξενοδόχοι και αντί να δίνουν το 0,5% στο Δήμο, δηλαδή 2 εκ, δεν δίνουν παρά μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για τέλη παρεπιδημούντων.

Κάποιοι επιχειρηματίες, που δήθεν ενδιαφέρονται για το καλό της Ζακύνθου, θέλουν να συνεχίσουν την ίδια τακτική και για αυτό θέλουν να φύγει ο δήμαρχος. Κάνουν τεράστιο αγώνα για να τα καταφέρουν. Είναι δυνάμεις που θέλουν να ανατρέψουν ότι πάει κόντρα στα συμφέροντα τους. Με διαβάλουν δημοσιογράφοι στις εφημερίδες, στο ραδιόφωνο και στο διαδίκτυο.

Είμαι δήμαρχος, πρόεδρος της ΔΕΥΑΖ και του ΦΟΣΔΑ αμισθί. Βάζω χρήματα από την τσέπη μου. Προσφέρω αφιλοκερδώς και αντί να με πλαισιώσουν για να κάνουμε κάποια πράγματα με πολεμούν.

Δεν έχω ανθρώπους να συνεργαστώ. Δεν τα πάω καλά ούτε με τους αντιδημάρχους μου γιατί δεν με καταλαβαίνουν. Μερικοί είναι μαθημένοι αλλιώς. Τι θέλανε να κάνουμε πασάλειμμά με την κοπή των χόρτων; Καλύτερα που καθυστερήσαμε και θα καθαριστούν οι δρόμοι όπως πρέπει. Αλλιώς θα τσεπώνανε τα λεφτά. Οι πρόεδροι περνάνε τα χρήματα για τα χόρτα, και όπως μου έχουν πει, κάνανε υπερτιμολογήσεις.

Στην αντιπολίτευση, Αρμένης, Καρακάς και Αγαλιανός, όλοι είναι συνεννοούμενοι να λένε ότι φταίει για όλα ο δήμαρχος που δεν κάνει τίποτα, για να καταφέρουν να βαρεθώ για να σηκωθώ και να φύγω. Ίσως επειδή σκέφτονται ότι κάτι μπορεί να προκύψει από την έρευνα που κάνω.
Δεν βλέπω σοβαρότητα στη αντιπολίτευση, είναι ανώριμη. Δεν κοιτάζουν ότι εδώ και ένα μήνα ήταν κατηγορούμενοι για κακούργημα και αθωώθηκαν λόγω παραγραφής.

Μου λένε να πάω στον εισαγγελέα. Δεν χρειάζεται να πάω στον εισαγγελέα. Αυτά που λέω είναι αρκετά για να κάνει ενέργειες ο εισαγγελέας.»

Στη συνέχεια ο Δήμαρχος ανάγνωσε την παρακάτω ανακοίνωση…

Σύμφωνα με πληροφορίες ξενοδόχοι συνεπικουρούμενοι από την Δασική Υπηρεσία διέθεσαν 5.000€ δια να γίνει μελέτη κατασκευής οδού διαφυγής στο Ναυάγιο η οποία οδηγεί από το πλάτωμα της παραλίας στην Αναφωνήτρια καταργώντας την μελέτη της Δημοτικής Αρχής που είχε εγκριθεί από το Υπουργείο Τουρισμού.
Εάν τούτο είναι αληθές, είναι προφανές ότι επίκειται σοβαρότατη ζημία εις βάρος των συμφερόντων των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής των Βολιμών, λόγω της απομόνωσης από τους επισκέπτες του Ναυαγίου.
Δεν είναι δυνατή η χάραξη δρόμου διαφυγής χωρίς να προηγηθεί μελέτη λειτουργίας της περιοχής του Ναυαγίου. Το πλάτωμα του Ναυαγίου δεν ενδείκνυται για χώρος στάθμευσης και κανένας δρόμος δεν είναι δυνατόν να εξασφαλίσει την άμεση εκκένωση χώρου στάθμευσης 500 αυτοκινήτων, πούλμαν και λοιπών τροχοφόρων στην περίπτωση πυρκαγιάς.
Αυτός ο σχεδιασμός αποβλέπει στο να είναι πιο σύντομη και εύκολη η πρόσβαση από την πόλη στα πούλμαν και στα αυτοκίνητα προς το Ναυάγιο, διότι παρακάμπτεται εντελώς η διέλευση από τις κοινότητες των Βολιμών. Αυτός ο σχεδιασμός επίσης εξυπηρετεί τους σκοπούς της εταιρείας του Κατάρ που ενδιαφέρεται για την περιοχή και επιφέρει πλήρη τουριστική απομόνωση των κατοίκων των Βολιμών με καταστροφικές συνέπειες για την ανάπτυξης της περιοχής.
Δεν είναι δυνατόν να παραμερίζεται και να αγνοείται η καθ’ ύλην υπεύθυνη Δημοτική Αρχή και Τοπική Κοινωνία και να δίνονται λύσεις σε προβλήματα εις βάρος ολόκληρων περιοχών οδηγώντας αυτές στην ερήμωση.
Δεν είναι δυνατόν να παίρνονται αποφάσεις από προτάσεις σκοπίμως επιλεγέντων φορέων οι οποίες δημιουργούν προστριβές και τοπικιστικές διαφορές μεταξύ των κοινοτήτων της ορεινής περιοχής.
Πέντε ετών προσπάθειες έγιναν για να αμβλυνθούν οι τοπικιστικές προτιμήσεις και να ορισθεί θέση κοινής αποδοχής για να κατασκευασθεί το νέο Σύγχρονο Δημοτικό Σχολείο.
Είναι βέβαιο ότι η διάνοιξη αυτού του δρόμου με προχειρότητα χωρίς μελέτη λειτουργίας της περιοχής, χωρίς τη γνώμη και συμμετοχή από τον Νόμο της αρμόδιας Δημοτικής Αρχής θα είναι μια επιπλέον προσθήκη στις προβληματικές υποδομές του Νησιού.

…και συμπλήρωσε:

«Αυτά θα πω και στον εισαγγελέα που με καλεί. Εγώ δεν ακούω κανέναν ούτε τους φορείς, ούτε κανέναν, εγώ ακούω την λογική και τις σωστές μελέτες. Δεν έχουμε καμία απολύτως ευθύνη στο ναυάγιο, να κλείσει μέχρι να γίνει ο δρόμος.»

Ο Δήμαρχος Ν. Αρετάκης είπε επίσης:

για την «ΠΙΜΑΝΑ»
«Ο Εμίρης έβαλε μία όμορφη για πρόεδρο και ο Σεΐχης με κάλεσε στην Αθήνα. Πήγα, δεν είναι κακό. Όταν τους επισκέφθηκα, τους είπα ότι είναι άχρηστοι και ότι δεν μπορούν να κάνουν ότι μου έδειξαν!»

για τα Απορρίμματα & το Λίβα
«Στο Λίβα γίνεται η μεγαλύτερη καταστροφή που θα μπορούσε να γίνει. Βάλανε μηχανήματα άχρηστα. Δεν θα τους αφήσω να θάψουν 120 χιλ. τόνους σύμμεικτα σκουπίδια τα οποία ΔΕΝ διαχωρίστηκαν γιατί τα μηχανήματα δεν ήταν κατάλληλα. Δεν φταίει η «Μεσόγειος» για αυτό, δεν της έχουμε δώσει σωστά μηχανήματα.
Νομίζουν τώρα, ότι θα κάνουν μία τρύπα στον Λίβα, και θα θάψουν τα σκουπίδια, δεν θα τους αφήσω. Αν γίνει αυτό θα παραιτηθώ. Ο εργολάβος που πήρε το έργο δεν έχει βάλει μηχανήματα ποιότητας, είναι φτηνά.
Μόνο το ΙΚΑ από τον ΦΟΔΣΑ έχει απαίτησή 11 εκ ευρώ.
Κινδυνεύουμε με αύξηση δημοτικών τελών τώρα που η διαχείριση φεύγει από το Δήμο και περνάει σε εταιρείες, οι οποίες και προώθησαν αυτή την ιστορία. Μακάρι να μην συμβεί και η κυβέρνηση να το ελέγξει, αλλά δεν το βλέπω. »

για την ΔΕΥΑΖ
«Αν συμβεί μια βλάβη στον βιολογικό τα λύματα θα φτάσουν στην Κυλλήνη. 15 χρόνια δεν τον έχουν συντηρήσει καθόλου.
2000 ρολόγια είναι χαλασμένα και δεν τα αλλάζουν. 2500 ρολόγια είναι με μηδενική κατανάλωση. Πολλά τα μετράνε κάθε 6 μήνες. Δεν τους ενδιαφέρει. Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΖ είχε ορίσει έναν εργοδηγό ηλεκτρολόγο και κάνανε ότι ήθελαν οι αιρετοί με αποτέλεσμα να πτωχεύσει. Κατάντησαν την ΔΕΥΑΖ καρτέλ. Χρωστάει 7 εκ στην ΔΕΗ, και τώρα 700 χιλ στην Βολτέρα. »

για το Δήμο
«Ο Δήμος έχει 35 εκ. ευρώ χρέη και κατορθώσαμε να τον νοικοκυρέψουμε. Σήμερα έχουμε 8 εκ ευρώ στην τράπεζα.»

Η λαϊκή συνέλευση έληξε αφού αποφασίστηκε ότι το κοινοτικό συμβούλιο Βολιμών, που θα συνεδριάσει σήμερα Κυριακή εκτάκτως, θα πάρει απόφαση για την διάνοιξη του δρόμου διαφυγής, μέσα στα γεωγραφικά όρια των Βολιμών. Την απόφαση θα επικυρώσει το Δημοτικό Συμβούλιο σε έκτακτη συνεδρίαση που θα συγκαλέσει ο Δήμαρχος αύριο Δευτέρα.

 


Ακούστε το ηχητικό απόσπασμα με την τοποθέτηση του Δημάρχου κ. Ν. Αρετάκη:

 


Ακούστε το ηχητικό απόσπασμα με την τοποθέτηση του προέδρου της κοινότητας Βολιμών κ. Ν. Θεοδόση:


Current track

Title

Artist

Background