Current track

Title

Artist

Background

Τζανέτος Πομόνης
Πρώην Αντιπρόεδρος Συλλόγου Μηχανικών Ζακύνθου

Μάστερ Πλάν Λιμένα-Προβλήτα: Η ΕΣΑΛ έκανε δεκτή την πρόταση των επιχειρήσεων

Τρ 8/06/2021



«Βρισκόμαστε μπροστά σε μια συζήτηση που δεν έκλεισε αλλά μόλις άνοιξε και αφορά τη θέση της προβλήτας των κρουαζιερόπλοιων στον μώλο του Αγίου Νικολάου. Καταρχάς με αυτή τη νέα απόφαση της ΕΣΑΛ έχουμε χωροθέτηση προβλήτα αλλά δεν έχουμε πλέον αδειοδοτημένο master plan λιμανιού, όπως είχαμε το 2017.

Πριν την απόφαση εκείνη του 2017, υπήρχε πρόταση για τον μώλο του Αγίου Νικολάου από την προηγούμενη Λιμενική Αρχή, χωρίς όμως να έχουν εξεταστεί όλα τα δεδομένα. Οι μηχανικοί της Ζακύνθου όμως μελέτησαν εμπεριστατωμένα όλο το θέμα και έθεσαν τις σωστές παραμέτρους και τους προβληματισμούς τους, οι οποίοι έγιναν αποδεκτοί και έτσι η ΕΣΑΛ χωροθέτησε την προβλήτα στον μώλο του Αγίου Διονυσίου.

Ουδέποτε αμφισβητήσαμε την επιστημονική κατάρτιση της μελετήτριας κας Φράγκου, αλλά ένας λιμενολόγος βλέπει το όλο πράγμα από τη θάλασσα προς τη στεριά, ενώ εμείς από τη στεριά προς τη θάλασσα.

Πρέπει να μείνουμε στα γραπτά και όχι στις προφορικές τοποθετήσεις. Η μελέτη της κα Φράγκου που έχει κατατεθεί δεν προκρίνει καμία από τις δύο λύσεις, τις θεωρεί ισότιμες. Η κα Φράγκου λέει ότι η λύση στον μώλο του Αγίου Νικολάου είναι η πιο ενδεδειγμένη, αλλά δεν μας αναφέρει τον λόγο.

Ο συμπατριώτης μας κ. Κάπαρης που έχει ασχοληθεί επαγγελματικά με την κρουαζιέρα, αναφέρει και αυτός ότι η πιο σωστή θέση είναι στον μώλο του Αγίου Νικολάου, διότι βολεύει τις εταιρείες αφού οι επιβάτες είναι πιο κοντά στην πόλη, όμως το σκαρίφημα που ο ίδιος είχε παρουσιάσει, εμφάνιζε ένα εντελώς διαφορετικό σχέδιο έργων από αυτό που προκρίνεται.

Κάποιοι έχουν μετατρέψει το όλο ζήτημα σε μια κομματική αντιπαράθεση, ότι έχουμε από τη μια τη προβλήτα του ΣΥΡΙΖΑ και από την άλλη τη προβλήτα της ΝΔ. Κακώς υπάρχει αυτή η αντιπαράθεση και κακώς λέγεται αυτό, δεν συμφωνώ, όπως δεν συμφωνώ και στο ότι έχουμε από τη μια την προβλήτα των μηχανικών και από την άλλη την προβλήτα των επιχειρηματιών.

Πρέπει να δούμε την απόφαση της ΕΣΑΛ, να δούμε σε ποια κριτήρια βασίστηκε για να πάρει την τελευταία απόφαση. Δεν θα πω ότι είναι μια πολιτική επιλογή, αλλά θα πω ότι η ΕΣΑΛ έκανε δεκτή την πρόταση των επιχειρήσεων. Το Επιμελητήριο Ζακύνθου δεν έχει μια ενιαία άποψη για τη θέση της προβλήτας, ενώ ο Εμπορικός Σύλλογος δεν έχει προκρίνει κάποια θέση, έχει απλά πει ότι πρέπει να γίνει η προβλήτα.

Από τη στιγμή που θα βγει ΦΕΚ με την νέα απόφαση τη ΕΣΑΛ, θα έχουμε ένα νέο master plan λιμανιού, αλλά όχι αδειοδοτημένο όπως είχαμε. Άρα θα καθυστερήσει η όλη διαδικασία γιατί θα ξαναγίνει από την αρχή. Πρόκειται για επιβράδυνση των διαδικασιών. Ξεκινά ένας νέος κύκλος αδειοδοτήσεων. Πέραν όμως αυτών, μιλάμε και για μια αλλοίωση των χαρακτηριστικών του ιστορικού κέντρου της πόλης, και μιλάμε με επιστημονικά δεδομένα και όχι συναισθηματικά.

Είμαι γενικά κατά των ιδιωτικοποιήσεων, προτιμώ να αναλάβει η Τοπική Αυτοδιοίκηση το λιμάνι και τη μαρίνα. Ιδιωτικοποίηση εκεί, σημαίνει ότι δεν θα έχουμε πάρκινγκ και λαϊκή αγορά.

Η Ζάκυνθος έχει πολλές παθογένειες σε θέματα διαχείρισης. Επ’ ευκαιρία και του νομοσχεδίου του Υπουργείου Τουρισμού για το Ναυάγιο, ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ διοργανώνει μια συζήτηση για μεθαύριο Πέμπτη στις 8 το απόγευμα, με θέμα τη διαχείριση τουριστικού προορισμού. Ομιλητές θα είναι η κα Κατερίνα Νοτοπούλου, Τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Μίλτος Χατζηγιανάκης, Βουλευτής Ευβοίας και πρώην Δήμαρχος Σκύρου, με πολλές διακρίσεις και βραβεύσεις και δύο τεχνοκράτες, ο κ. Βαγγέλης Κυριακού στέλεχος του Δήμου Έδεσσας και ο κ. Γιάννης Σπιλάνης, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου.»

 


Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή:


Current track

Title

Artist

Background