Οι πράξεις μας χτίζουν το Σχολείο του αύριο
Δε 15/09/2025

Με συνεργασία και δουλειά, δίνουμε μάχες για τα Σχολεία της Ζακύνθου.
Η κριτική είναι ευπρόσδεκτη, όταν είναι ειλικρινής.
«Θέλω να ευχηθώ καλή σχολική χρονιά, υγεία και δύναμη στους συναδέλφους, στους γονείς και στα παιδιά. Θα ήθελα να πω ότι πραγματικά δίνουμε έναν αγώνα στον ωκεανό των προβλημάτων που υπάρχουν στα σχολεία μας και τουλάχιστον η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Ζακύνθου, παραδέχεται ότι τα προβλήματα του σχολείου είναι σαν ωκεανός. Θα διαβούμε αυτόν τον ωκεανό και θα τον περάσουμε «πέρα όξω», όπως λένε στο χωριό μου.
Δεν θέλω να αναφερθώ σε καμία ανακοίνωση της Ένωσης και σε κανέναν σχολικό οργανισμό. Οι πράξεις κρίνουν τους διοικούντες. Τα λόγια είναι για να τα παίρνει ο αέρας. Με τις πράξεις μας κρινόμαστε από τους γονείς, από τους εκπαιδευτικούς, από τους Προέδρων των Τοπικών Κοινοτήτων με τους οποίους συνεργαζόμαστε, από τους διευθυντές των σχολείων.
Θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους μέχρι σήμερα έχουν βοηθήσει. Και τις τράπεζες να ευχαριστήσουμε, επειδή αναφέρθηκαν, για το πρόγραμμα Γιαννάκου. Θέλετε να ξεκινήσουμε από εκεί; Θέλετε να ευχαριστήσουμε και τον Βουλευτή για τα προκάτ; Και τον βουλευτή, και την κυβέρνηση, και όλους τους γονείς χωρίς ταμπέλες και χωρίς να φαίνονται, τους αφανείς, που έχουν βοηθήσει ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία μας, με τουλάχιστον καλύτερη εικόνα. Δεν θα πούμε ότι είμαστε ικανοποιημένοι, ούτε ότι φτάσαμε να έχουμε ξενοδοχεία πέντε αστέρων για τα σχολεία μας.
Τα σχολεία μας παλιά, όμως φτιάξαμε κάποια και έγιναν σαν καινούργια, όπως είναι το 2ο σχολείο της Ρίζας. Δεν έγιναν «πασαλείμματα», έγινε ολική αντικατάσταση στις τουαλέτες, διαμορφώθηκαν όλοι οι προαύλιοι χώροι με αθλητικές υποδομές, με γήπεδα, είτε με ασφαλτόστρωση, είτε με πλαστικοποίηση, έγιναν παρεμβάσεις στα σημεία με υγρασίες, που δεν είχαν αντιμετωπιστεί ποτέ. Όμως εδώ χρειάζεται να πω κάτι για τα κτίρια.
Έχουν ελεγχθεί όλα τα σχολεία από κλιμάκια του ΤΕΕ, για την αντισεισμική τους θωράκιση, μέσα από πρόγραμμα του Υπουργείου. Ας μην πετάνε κάποιοι φωτοβολίδες. Δεν διαπιστώθηκε κανένα σοβαρό πρόβλημα στα σχολεία που ελέγχθηκαν. Θέλω να ευχαριστήσω τους γονείς, για παράδειγμα τον Σύλλογο του Γερακαρίου, που από την πρώτη στιγμή συμμετείχαν. Τον Σύλλογο του Κερίου και άλλα σχολεία, όπου οι γονείς είναι αρωγοί, βλέπουν τα προβλήματα, βλέπουν ότι υπάρχει συνεργασία. Και αυτή η συνεργασία είναι που φέρνει καλύτερο αποτέλεσμα.
Δεν υπάρχει μέρα που τα συνεργεία του Δήμου να μην είναι σε ένα σχολείο. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, υπάρχουν τρία συνεργεία σε τρία διαφορετικά σχολεία. Τα προβλήματα δεν είναι μόνο κτιριακά. Είναι και θέματα καθημερινότητας, χάλασε ένας υπολογιστής, τρύπησε ένα σώμα καλοριφέρ, είχαμε πρόβλημα ύδρευσης. Για παράδειγμα χθες στο Γυμνάσιο του Βανάτου πήγαν οι υδραυλικοί, άλλαξαν ντεπόζιτο, σωληνώσεις, πήγε και υδροφόρα να μεταφέρει νερό. Αυτά είναι καθημερινά προβλήματα σε 70 σχολεία.
Σήμερα είμαστε σε πολύ καλύτερο επίπεδο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Συγκεκριμένα, σε σχέση με πέρυσι, όσον αφορά τη λειτουργία των σχολικών επιτροπών. Είμαστε κοντά στους συναδέλφους και θα συνεχίσουμε να είμαστε δίπλα τους.
Η κριτική φυσικά είναι καλοδεχούμενη. Και εννοείται πως είμαστε εδώ για να ξεπεράσουμε ό,τι εμποδίζει τα παιδιά μας. Με την κριτική γινόμαστε καλύτεροι. Απλώς, πρέπει να γνωρίζουμε από πού προέρχεται η κάθε κριτική και ποιοι την κάνουν.
Έχουμε έργα που είναι ακόμα σε εξέλιξη. Δεν σταματάμε παρότι άνοιξαν τα σχολεία. Υπάρχουν ακόμα εκκρεμότητες. Υπάρχουν παλιά παρατημένα σχολεία, τα οποία χρησιμοποιούν σήμερα Πολιτιστικοί Σύλλογοι. Θα δείξουμε και εκεί ενδιαφέρον. Είναι κτίρια του Δήμου. Μας ανήκουν και πρέπει να τα βελτιώσουμε και να τα αξιοποιήσουμε. Αλλάξαμε πλήρως τρεις σκεπές σε τρία σχολικά κτίρια. Σε άλλα δύο σχολεία, οι εργασίες έγιναν μέσω των Κτηριακών Υποδομών, στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό του Αγίου Λέοντα. Αντικαταστάθηκαν πλήρως οι σκεπές σε τρία σχολεία, Κάτω Γερακαρίο, Ρομύρι και Κερί. Καταλαβαίνετε ότι δεν πρόκειται για αλλαγή λίγων κεραμιδιών, μιλάμε για ολική ανακατασκευή στέγης.
Και συνεχίζουμε, δεν τελειώσαμε, τα προβλήματα στα σχολεία δεν τελειώνουν ποτέ. Σήμερα το πρωί, είχα τουλάχιστον τρία νέα αιτήματα για αίθουσες προκάτ. Υπάρχει άμεση ανάγκη να δώσουμε λύσεις. Καταλαβαίνετε ότι δεν είναι εύκολο να φτιαχτεί ένα καινούργιο σχολείο. Οι ανάγκες όμως είναι σημερινές. Για παράδειγμα, σήμερα υπάρχει ανάγκη να μεταστεγαστεί το Νηπιαγωγείο των Πηγαδακίων, που αυτή τη στιγμή λειτουργεί σε ένα υπόστεγο και δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών.
Πρέπει να ψάξουμε για ιδιωτικό κτίριο στην ευρύτερη περιοχή, ή να αξιοποιήσουμε τον χώρο του παλιού, εγκαταλειμμένου δημοτικού σχολείου στα Πηγαδάκια, για να τοποθετήσουμε προσωρινά δύο αίθουσες προκάτ και να δώσουμε μια λύση με ένα ανθρώπινο και φιλικό προς το παιδί περιβάλλον.»