Current track

Title

Artist

Background

Διονύσης Τουρκάκης
Πρόεδρος Συλλόγου Υπαλλήλων Δήμου Ζακύνθου, υποψήφιος Δήμαρχος Ζακύνθου

Open Mal: Για διαμορφώσεις διαπλάτυνσης πεζοδρομίων, δεν απαιτείται αλλαγή ρυμοτομικού και κυκλοφοριακή μελέτη

Πε 23/03/2023



«Ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε το έργο του Open Mall τον Αύγουστο του 2018, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Ζακύνθου. Τότε ήμουν διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου. Θέλαμε να κάνουμε μια γενικότερη παρέμβαση αναβάθμισης της πόλης και το Open Mall αποτελεί ένα από τα τρία συνολικά έργα που οραματιστήκαμε και μελετήσαμε με σκοπό την εξυπηρέτηση του πολίτη. Ο σχεδιασμός περιλάμβανε την αναβάθμιση της περιοχής των Καμινίων, την ανάπλαση της οδού Ταβουλάρη και την βελτίωση υφιστάμενων δρόμων στο κέντρο της πόλης. Για να τα κάνουμε όλα αυτά στηριχθήκαμε στη κυκλοφοριακή μελέτη του 2001 η οποία επικαιροποιήθηκε το 2016. Το Open Mall έλαβε την έγκριση της Αρχιτεκτονικής Επιτροπής.

Δεν αλλάξαμε τη χρήση κανενός δρόμου, ούτε καταργήσαμε κάποιο πεζοδρόμιο. Αυτό που σχεδιάσαμε μέσα από το Open Mall είναι η πλακόστρωση υφιστάμενων δρόμων και επειδή τους δρόμους που λιθοστρώνονται σήμερα θα τους διασχίζουν και οχήματα έπρεπε να προβλέψουμε έναν ανθεκτικό κυβόλιθο, για αυτό και επιλέχθηκε ο γρανίτης. Η επιλογή του συγκεκριμένου κυβόλιθου με την ανώμαλη επιφάνεια έγινε από τη Δημοτική Αρχή.
Στην ανάπλαση της οδού Ταβουλάρη όπου επίσης προβλέψαμε το ίδιο υλικό για τα πεζοδρόμια, υπήρξε αίτημα των κατοίκων για αλλαγή του, το οποίο αποδέχτηκε η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και έτσι επιλέχθηκε ένας άλλου τύπου κυβόλιθος.

Επιλέξαμε να μην πειράξουμε τίποτα, αφήσαμε ως έχουν φρεάτια και υπονόμους, καθώς και τις κλίσεις. Δεν ήταν αντικείμενο του Open Mall η αντικατάσταση σωλήνων ύδρευσης και αποχέτευσης. Αυτά θα μπορούσαν να είχαν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί από τη Δημοτική Αρχή νωρίτερα.

Υπάρχουν οδηγίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος που λένε ότι για δρόμους πλάτους άνω των έξι μέτρων υφίσταται πεζοδρόμιο, με συγκεκριμένο πλάτος, ανάλογα και με το πλάτος του δρόμου, αλλά για δρόμους πλάτους μικρότερου των έξι μέτρων, δεν μπορεί να υπάρξει πεζοδρόμιο. Αυτές είναι οδηγίες που εφαρμόζονται σε όλη την Ελλάδα.

Σύμφωνα και με ΦΕΚ που εκδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2022, για τις διαμορφώσεις διαπλάτυνσης πεζοδρομίων, δεν απαιτείται αλλαγή ρυμοτομικού, ούτε ισοζύγιο στάθμευσης, ούτε κυκλοφοριακή μελέτη.

Αν εγώ ήμουν σήμερα διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, θα έκλεινα τμηματικά με λαμαρίνες τους δρόμους στους οποίους γίνονται εργασίες για να μην προκληθεί κάποιο ατύχημα.

Αστοχίες υπάρχουν στα έργα που γίνονται για το Open Mall, όμως θεωρώ ότι στο τέλος θα έχουμε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα, όπως είχαμε και στο έργο της οδού Ταβουλάρη.»


Current track

Title

Artist

Background