Θα ήταν ανέντιμο να λειτουργούσαμε συμφεροντολογικά και να σέρναμε τη χώρα σε πρόωρες εκλογές
Τρ 17/05/2022
«Αυτή η κυβέρνηση διαχειρίζεται συνεχώς κρίσεις, από την πρώτη στιγμή αντιμετωπίσαμε την κρίση στον Έβρο, διαχειριστήκαμε το μεταναστευτικό κύμα, αντιμετωπίσαμε την πανδημία και τώρα προσπαθούμε να διαχειριστούμε το χειρότερο πρόβλημα, την ενεργειακή κρίση και την αύξηση του κόστους ενέργειας.
Αντιλαμβάνομαι το πρόβλημα που έχει επιφέρει η ακρίβεια με την ενεργειακή κρίση, όμως δεν δημιούργησε αυτή η κυβέρνηση την κρίση. Δεν είμαστε εμείς που ανεβάζουμε γιατί έτσι θέλουμε, τις τιμές στα καύσιμα και στους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Το πρόβλημα είναι παγκόσμιο και δεν μπορεί να το λύσει μεμονωμένα μια χώρα, ειδικά του νότου της Ευρώπης. Μετά την πανδημία και επιστρέφοντας στην κανονικότητα, είδαμε ότι η μεγάλη ζήτηση δημιούργησε την ενεργειακή κρίση. Πάνω σε αυτό το πρόβλημα, ήρθε και ο πόλεμος στην Ουκρανία, με αποτέλεσμα να εκτροχιαστούν τα πράγματα.
Η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή ζήτησε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα κεντρικά, από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι που δεν έχει γίνει έως τώρα και έτσι αποφάσισε να προχωρήσει σε κάποια μέτρα, να δώσει στήριξη στην κοινωνία, με την επιστροφή του 60% στις αυξήσεις ρεύματος, με χρηματική ενίσχυση για την κατανάλωση καυσίμων, ενώ αναμένονται και άλλες ανακοινώσεις που θα γίνουν άμεσα, για να στηριχθούν οι ευάλωτοι. Περιμένουμε την Ευρωπαϊκή στήριξη, καθώς και μέτρα που θα λάβουν οι Ηνωμένες Πολιτείες. Προσπαθούμε να κάνουμε ότι μπορούμε, βάση και την δυνατοτήτων που έχουμε ως οικονομία.
Πρέπει να σταματήσει το συντομότερο δυνατό ο πόλεμος στην Ουκρανία, γιατί όσο συνεχίζεται ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος να εμπλακούν και άλλες χώρες με απρόβλεπτες συνέπειες. Εμείς πάντα είμαστε με την σωστή πλευρά της ιστορίας. Ξεκάθαρα βλέπουμε μια απροκάλυπτη και άδικη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Αυτοί που μας κατηγορούν επειδή δώσαμε αμυντικό εξοπλισμό στην Ουκρανία, να μας πουν σήμερα ποια Ευρωπαϊκή χώρα δεν έδωσε. Τι θα έπρεπε να κάνουμε; Αν κάποτε χρειαστούμε και εμείς βοήθεια δεν θα πρέπει να μας την δώσουν; Θα αρκεστούμε στο να μας στείλουν γάζες, όπως μας έλεγαν κάποιοι να στείλουμε στην Ουκρανία; Δεν μπορείς να πατάς σε δύο βάρκες, πρέπει να έχεις ξεκάθαρη θέση. Έχουμε αναβαθμίσει γεωπολιτικά την χώρα, επεκτείναμε για πρώτη φορά τα σύνορά μας, με την χάραξη ΑΟΖ με την Ιταλία, έχουμε συνάψει σχέσεις με τη Λιβύη και τα Αραβικά Εμιράτα.
Ο Πρωθυπουργός δεν κινείται στη λογική του να εκμεταλλεύεται καταστάσεις. Το τι κάνουν τα άλλα κόμματα και τι ζητούν, είναι δικό τους θέμα. Θα ήταν ανέντιμο να λειτουργούσαμε συμφεροντολογικά και να σέρναμε τη χώρα σε πρόωρες εκλογές. Έχουμε μπροστά μας σημαντικά θέματα να λύσουμε. Οι εθνικές εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας.
Σε συνάντηση που είχα με τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Θεοδωρικάκο και τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας, συζητήσαμε το θέμα της αστυνομικής ενίσχυσης της Ζακύνθου τη θερινή περίοδο. Από 1η Ιουνίου θα έχουμε την ίδια ενίσχυση που είχαμε και πέρυσι, ίσως και μεγαλύτερη και αυτή η ενίσχυση θα γίνει με έμπειρους αστυνομικούς και όχι δόκιμους. Θα βελτιώσουμε συνολικά την εικόνα μας, όχι μόνο στον Λαγανά. Δεν είμαι ο αρμόδιος για να πω αν πρέπει να κλείσει ο κεντρικός δρόμος του Λαγανά. Ο σχεδιασμός θα γίνει από την Αστυνομική Διεύθυνση Ζακύνθου σε συνεργασία με το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας. Πάντως θα ενισχυθεί η αστυνομική παρουσία στον Λαγανά και οι έλεγχοι θα είναι αυξημένοι. Αυτή η ευθεία του δρόμου των περίπου πεντακοσίων μέτρων στον Λαγανά, είναι το σημείο που ελέγχεται εντατικά.
Προχθές επισκέφθηκα τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη και συζητήσαμε το θέμα της ενίσχυσης του λιμενικού Ζακύνθου με προσωπικό. Μάλιστα ήταν σε ανοιχτή ακρόαση και ο Λιμενάρχης Ζακύνθου στην όλη συζήτηση. Είπα στον Υπουργό πως πρέπει να ενισχυθεί το σώμα στη Ζάκυνθο και πως πρέπει να υπάρχει λιμενικός σταθμός στον Άγιο Νικόλα Βολιμών. Η υπόσχεση που έλαβα ήταν πως θα γίνει ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό, αλλά για να είμαι ειλικρινής, διατηρώ τις επιφυλάξεις μου για το θέμα αυτό, γιατί υπάρχει ανάγκη λιμενικών δυνάμεων στο Αιγαίο για τον έλεγχο των προσφυγικών ροών.
Σε ότι αφορά την Πυροσβεστική, πέρυσι πήραμε πενήντα δύο εποχικούς δασοπυροσβέστες και φέτος πήραμε άλλους είκοσι πέντε. Απέναντι στην Πελοπόννησο θα έχουμε τρεις τράκτορες, αεροπλάνα που έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν τρεις τόνους νερού και να επαναφοδιάζονται άμεσα. Επίσης θα έχουμε διαθέσιμα δύο καναντέρ, ένα ελικόπτερο έρικσον και δύο πετζετέλ. Φυσικά θα είναι στη διάθεσή μας και οι αερομεταφορόμενες δυνάμεις όπου χρειαστεί.
Την προηγούμενη εβδομάδα είχα συνάντηση με τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Παναγιωτόπουλο και τον Υφυπουργό κ. Χαρδαλιά, και τους είπα ότι θα ήταν πολύ σημαντικό για το νησί να έχουμε ένα στρατιωτικό ερπυστριοφόρο όχημα που θα ανοίγει δασικούς δρόμους, ώστε να έχουν πρόσβαση όπου χρειαστεί τα πυροσβεστικά οχήματα. Θεωρώ ότι σε συνεργασία με την Αντιπεριφερειάρχη Ζακύνθου κα Μοθωναίου, θα το πετύχουμε αυτό. Παράλληλα έχει ήδη ξεκινήσει από την Πυροσβεστική Υπηρεσία η εκπαίδευση των εθελοντών. Προσπαθώ να βοηθήσω τις εθελοντικές ομάδες. Έχει ήδη εξοπλιστεί με στολές και όχημα η εθελοντική ομάδα Λιθακιάς, θα εξοπλιστούν οι εθελοντικές ομάδες Κερίου και Αγαλά ενώ ενισχύθηκε με ένα θαλάσσιο σκάφος μία ακόμη εθελοντική ομάδα.
Είχα δύο φορές επικοινωνία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης και διαβεβαιώνω ότι δεν πρόκειται να κλείσει το Πρωτοδικείο Ζακύνθου και αυτό για δύο λόγους, πρώτον λόγο της νησιωτικότητας και δεύτερον λόγω υποθέσεων και φόρτου εργασίας. Ακόμα και αν γίνουν συγχωνεύσεις σε άλλες περιοχές της χώρας, δεν υφίσταται θέμα για τη Ζάκυνθο.
Για το Νοσοκομείο Ζακύνθου θα μιλήσω ως γιατρός και όχι ως Βουλευτής, και μάλιστα θα μιλήσω όχι ως ιδιώτης γιατρός, αλλά ως επί σειρά ετών νοσοκομειακός γιατρός. Ο προϋπολογισμός του Νοσοκομείου αυξήθηκε, από τα τέσσερα εκατομμύρια ευρώ στα επτά εκατομμύρια πεντακόσιες χιλιάδες. Αντικαταστάθηκε και ανανεώθηκε ο εξοπλισμός, γίνονται συντηρήσεις. Άνοιξε η ΜΕΘ, και έχουμε τρεις εντατικολόγους, τρεις αναισθησιολόγους, τρεις καρδιολόγους, τρεις παθολόγους, τρεις ορθοπεδικούς, τέσσερεις γενικούς χειρούργους, έρχεται δερματολόγος και ενίσχυση παιδιάτρων. Από που προκύπτει ότι το Νοσοκομείο Ζακύνθου έχει πρόβλημα; Από που προκύπτει ότι κουράζεται σήμερα ένας ορθοπεδικός; Αυτοί που τα λένε, το κάνουν για πολιτικούς λόγους. Αυτό κάνει και με τις ανακοινώσεις του ο Πρόεδρος της ΕΝΙΖ. Επισκέφθηκε μάλιστα στο αρμόδιο Υπουργείο, μίλησε με τον Διευθυντή του Υπουργείου και αντί να του μεταφέρει τα αιτήματα του σωματείου ως Πρόεδρος της ΕΝΙΖ, συστήθηκε ως ορθοπεδικός και ζήτησε να ανοίξει θέση ορθοπεδικού. Από που προκύπτει κόπωση; Είχα προσφερθεί και εγώ να βοηθήσω εθελοντικά και μου είπαν πως δεν χρειάζεται. Όταν εργαζόμουν ως ορθοπεδικός στο Νοσοκομείο, έκανα 17 εφημερίες, αυτό γίνεται και τώρα. Από που προκύπτει ότι οι γιατροί είναι εξουθενωμένοι; Αυτό, άντε να το πουν οι παθολόγοι, οι άλλοι γιατί; Εγώ δηλαδή επί χρόνια που δούλευα, σε εργοστάσιο; Χρειαζόμαστε επτά γενικούς χειρούργους στο Νοσοκομείο; Το τελευταίο διάστημα κρατάω μια ανεκτική στάση σε ότι αφορά το Νοσοκομείο. Θα μπορούσα να μιλήσω ανοιχτά, αλλά δεν το κάνω. Εμείς συνεχώς προκηρύσσουμε θέσεις και όπου υπάρχει ζήτηση από γιατρούς, τους παίρνουμε όλους. Ο αριθμός των γιατρών στο Νοσοκομείο είναι ικανοποιητικός, όταν έχουμε τρεις γιατρούς ανά ειδικότητα. Πρόβλημα λοιπόν δεν υπάρχει, αρκεί να κάνουν κάποιοι σωστά τη δουλειά τους. Το Νοσοκομείο μας είναι το πιο οργανωμένο και πιο στελεχωμένο από όλα τα Περιφερειακά Νοσοκομεία της χώρας.
Το 2018 καθορίσθηκε με ΦΕΚ η γραμμή αιγιαλού στο Ναυάγιο. Στα δέκα μέτρα από τον γκρεμό, από το φρύδι που λέμε πάνω από το Ναυάγιο, εκεί που καθορίσθηκε ο αιγιαλός, εκεί είναι περιοχή ευθύνης της Κτηματικής Υπηρεσίας, κατά συνέπεια του δημοσίου. Αυτή η ζώνη του αιγιαλού είναι σήμερα υπό την εποπτεία του Υπουργείου Τουρισμού. Άρα την μεγάλη ευθύνη στο Ναυάγιο, στον αιγιαλό και την παραλία, την έχει το Υπουργείο Τουρισμού το οποίο δεν αναμιγνύεται στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της περιοχής διότι δεν επιθυμεί να δημιουργήσει αντιδράσεις. Σήμερα αυτό το παγκοσμίου φήμης αξιοθέατο είναι υπό την ευθύνη του Υπουργείου και της Επιτροπής που συστάθηκε για αυτόν το σκοπό. Από την στιγμή που οριοθετήθηκε η γραμμή αιγιαλού, είναι ξεκάθαρα τα πράγματα και κάποιοι πάνε να τα μπλέξουν.
Μέχρι πρότινος, ουδείς αναλάμβανε την ευθύνη για τους θανάτους στο Ναυάγιο. Γιατί άραγε κάποιοι φορείς προσπαθούν να εμπλακούν τώρα; Το κράτος είναι αυτό που έρχεται να συντηρήσει το πλοίο «Παναγιώτης», το κράτος είναι αυτό που θα κάνει άμεσα παρεμβάσεις ώστε να επαναφέρει την παραλία του Ναυαγίου, για να μην εισχωρεί η θάλασσα μέσα στο πλοίο μεγιστοποιώντας την φθορά και επισπεύδοντας την διάλυση του. Το κράτος είναι αυτό που σχεδιάζει και θα υλοποιήσει τα μέτρα προστασίας των επισκεπτών.
Από που προκύπτει ότι η Επιτροπή για την προστασία του Ναυαγίου δεν έχει κάνει τίποτα όπως κάποιοι λένε; Η Επιτροπή έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα και έχει ενημερωθεί για τον προγραμματισμό του Υπουργείου Τουρισμού. Σε διάστημα 4,5 μηνών αφού άκουσε τις προτάσεις των μελών, δρομολόγησε την υλοποίησή τους, εξασφάλισε χρηματοδοτήσεις και απευθύνθηκε σε εξειδικευμένους επιστήμονες οι οποίοι έκαναν μελέτες μετά από αυτοψίες στο Ναυάγιο. Το Υπουργείο Τουρισμού θα αναλάβει την υλοποίηση αυτών των μελετών για την συντήρηση του πλοίου και την ασφάλεια των επισκεπτών. Επομένως τι θέλουν να μας πουν οι διάφορες ανακοινώσεις που στρέφονται κατά της Επιτροπής;
Σήμερα το πρωί είχα νέα επικοινωνία με το Υπουργείο Τουρισμού και πληροφορήθηκα ότι ήδη προχωρούν στο γενικό λογιστήριο του κράτους οι διαδικασίες. Το θέμα της ασφάλειας στο Ναυάγιο είναι κορυφαίας σημασίας, για αυτό και επί 24ώρου βάσεως, θα φυλάσσεται ο χώρος από περίπου είκοσι πέντε σεκιουριτάδες. Αυτός είναι ο προγραμματισμός του Υπουργείου και όχι οι τρεις σεκιουριτάδες με τους οποίους κάποιοι πίστευαν ότι θα έλυναν το πρόβλημα. Θα μπορούσε βέβαια η Επιτροπή να συνεργαστεί με τον Δήμο για να αναλάβει ο Δήμος τα μέτρα προστασίας για την ασφάλεια των επισκεπτών πάνω στο πλάτωμα, προσλαμβάνοντας κάποια εταιρεία σεκιούριτι.
Αναγκάστηκα να βγάλω μια ανακοίνωση για το Ναυάγιο, γιατί ενώ μετά από σαράντα χρόνια απραξίας το Υπουργείο Τουρισμού αναλαμβάνει την υπόθεση και δίνει λύσεις, διαβάζω ανακοινώσεις διαφόρων, που είτε μιλάνε για ενέργειες που αποσκοπούν στην προβολή μου, είτε αναπτύσσουν διάφορα ευφάνταστα σενάρια περί πώλησης του Ναυαγίου, είτε συνδέουν τις ενέργειες του κράτους με την PIMANA και διάφορα τέτοια. Επιτέλους, η κυβέρνηση βάζει τα χρήματα για τη διάσωση του πλοίου, για την προστασία του Ναυαγίου και των επισκεπτών. Από εκεί και πέρα οι τοπικοί φορείς πρέπει να συνεννοηθούν ώστε να αναλάβουν τη διαχείριση του Ναυαγίου. Έχω προτείνει να συσταθεί ένας τοπικός φορέας, ο οποίος θα διαχειριστεί και θα αξιοποιήσει το Ναυάγιο περαιτέρω, ώστε να υπάρξουν έσοδα για την τοπική κοινωνία. Μετά τις παρεμβάσεις που θα κάνει το Υπουργείο Τουρισμού πρέπει εμείς εδώ στη Ζάκυνθο να εκμεταλλευτούμε την επόμενη μέρα. Η διαχείριση του Ναυαγίου μπορεί να αφήνει στο νησί έως και πέντε εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Δυστυχώς όμως οι εμπλεκόμενοι φορείς δεν κάθονται σε ένα τραπέζι για να συνεννοηθούν.
Σε συνάντησή μου με την Διευθύντρια του Μουσείου κα Παπασταύρου, την ρώτησα ποια είναι η μεγαλύτερη ανάγκη που έχει το Μουσείο και μου είπε ότι θέλει να γίνει μια συνολική μελέτη για την ανακαίνιση του κτηρίου και των εκθεμάτων του. Ήδη η μελέτη αυτή εκπονείται με χρηματοδότηση ύψους εννιακοσίων χιλιάδων ευρώ. Παράλληλα υπάρχει προκήρυξη για την πρόσληψη προσωπικού ώστε να λειτουργεί ομαλά το Μεταβυζαντινό Μουσείο.
Το Κάστρο λειτουργεί μέχρι το απόγευμα, σχεδιάζονται παρεμβάσεις στα εσωτερικά του κτήρια και στους προμαχώνες, αλλά το επόμενο μεγάλο στοίχημα για εμάς, είναι η στήριξη των πρανών του Κάστρου. Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα πρέπει να εκπονηθεί μελέτη για το πολύ σοβαρό αυτό θέμα, που αφορά όχι την ασφάλεια του Κάστρου, αλλά την ασφάλεια της πόλης της Ζακύνθου.
Πράγματι υπήρξε μια καθυστέρηση για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι της πόλης, γιατί η ανάδοχος εταιρεία είχε αναλάβει παράλληλα και το λιμενικό έργο στα Στροφάδια, με αποτέλεσμα να δοθεί προτεραιότητα εκεί ώστε να ακολουθήσει άμεσα το έργο της αποκατάστασης στο Καστομονάστηρο. Όλα τα μεγάλα λιμενικά έργα έχουν δυσκολίες, δεν είναι καθόλου εύκολο να είσαι εντός χρονοδιαγράμματος. Ο στόχος μας είναι όταν το έργο στον τραπεζοειδή του λιμανιού ολοκληρωθεί να γίνει σε αυτόν ένα μεγάλο πάρκινγκ, όπως και ένα αντίστοιχο στον μόλο του Αγίου Νικολάου ώστε να ανακουφίσουμε την πόλη από το μεγάλο πρόβλημα του κυκλοφοριακού.
Αυτή τη στιγμή γνωρίζω τουλάχιστον δέκα άτομα που σκέφτονται να διεκδικήσουν τον Δήμο Ζακύνθου. Βέβαια η αξιολόγηση που ο καθένας θα κάνει πριν αποφασίσει τι θα ψηφίσει, δεν πρέπει να αφορά μόνο τον επικεφαλής αλλά το σύνολο των στελεχών που θα απαρτίζουν τον συνδυασμό. Η ΝΔ σε κεντρικό επίπεδο θα ορίσει σε ποιον υποψήφιο Δήμαρχο και αν, δώσει στήριξη ή χρίσμα. Είναι άκαιρο να το συζητάμε από τώρα. Προσωπικά αν δω ότι υπάρχει ένας συνδυασμός ο οποίος μπορεί να πάει τη Ζάκυνθο μπροστά, τότε θα το πω δημόσια, θα πω ότι τον στηρίζω.
Είναι δεδομένο ότι θα διεκδικήσω εκ νέου την βουλευτική έδρα της Ζακύνθου, όπως είναι δεδομένο ότι η ΝΔ που θα είναι το πρώτο κόμμα στις εθνικές εκλογές θα είναι το πρώτο κόμμα και στη Ζάκυνθο.»
Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή: