Current track

Title

Artist

Background

Γιώργος Στασινόπουλος (Αντιπεριφερειάρχης Ζακύνθου)

Πε 17/10/2019



«Ποτέ δεν μπορείς να είσαι απόλυτα ικανοποιημένος από τα αντιπλημμυρικά έργα. Έχουμε προβεί σε τεράστιες παρεμβάσεις, μπήκαμε σε ρέματα και ποτάμια, μέσα λίγες ημέρες κάναμε παρεμβάσεις στο 60% του δικτύου, καθαρίσαμε σημεία που δεν είχαν καθαριστεί τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια.
Δεν ακυρώνουμε κανέναν, η προηγούμενη περιφερειακή αρχή είχε βάλει κάποιες βάσεις για τα αντιπλημμυρικά έργα. Εμείς δουλεύουμε πάνω σε αυτές τις βάσεις και βελτιώνουμε τα σχέδια.
Πρέπει να προγραμματιστεί το έργο στο ποτάμι του Ξιφίτα. Περνάω καθημερινά από εκεί και ξέρω τι συμβαίνει. Είναι ένα πρόβλημα που χρειάζεται μια μόνιμη λύση. Δεν ξέρω αν θα προλάβουμε τώρα, πριν τις βροχές, να κάνουμε αυτά που πρέπει, ή την επόμενη άνοιξη, γιατί μιλάμε για μεγάλες παρεμβάσεις.
Το τμήμα της Πολιτικής Προστασίας της περιφέρειας εντόπισε κάποια θέματα σε φρεάτια, που αφορούν τον Δήμο και βλέπουμε ότι ο Δήμος έχει ξεκινήσει κάποια έργα.

Μπορεί να μην βγήκαμε σοφότεροι από τη σύσκεψη του περασμένου Σαββάτου, που αφορούσε την χωροθέτηση της προβλήτας για τα κρουαζιερόπλοια, όμως ακούσαμε τις απόψεις της κοινωνίας, είδαμε τι θέλει η κοινωνία.
Ένας σουβλατζής για παράδειγμα, προφανώς και δεν μπορεί να γνωρίζει τεχνικά ζητήματα για την προβλήτα, όμως επιβάλλεται στα πλαίσια της κοινωνικής διαβούλευσης, να ακουστεί η άποψή του, όπως και όλων.
Ενώ υπήρχαν γνωμοδοτήσεις οργάνων, όπως του Περιφερειακού Συμβουλίου, για το που πρέπει να κατασκευαστεί η προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια, ξαφνικά ο κ. Γαλιατσάτος υιοθέτησε μια διαφορετική άποψη, ίσως και λόγω των πιέσεων που του άσκησαν τότε οι πολιτικοί του προϊστάμενοι.
Η θέση του μόλου του Αγίου Νικολάου είναι η ενδεδειγμένη, παρόλα αυτά, ίσως πρέπει να αναζητήσουμε μια βελτιωμένη μέση λύση για την χωροθέτηση.
Ο μόλος του Αγίου Διονυσίου είναι και αυτός μέσα στον ιστό της πόλης, αυτό το επιβαρυμένο κομμάτι του λιμανιού θα επιβαρυνθεί περαιτέρω, αν εκεί γίνει η προβλήτα. Φανταστείτε το κυκλοφοριακό κομφούζιο που θα δημιουργηθεί στον μόλο του Αγίου Διονυσίου όταν εκτός από τα πλοία της γραμμής που θα ξεφορτώνουν οχήματα και επιβάτες το ίδιο θα κάνουν και τα κρουαζιερόπλοια. Επίσης, στον μόλο του Αγίου Διονυσίου δεν θα μπορούν να δένουν δύο κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα, σε αντίθεση με τον μόλο του Αγίου Νικολάου. Ένα ακόμα πλεονέκτημα της λύσης του Αγίου Νικολάου είναι ότι σε ένα έκτακτο συμβάν, σε μια έκτακτη ανάγκη, θα μπορούν να δένουν εκεί και τα πλοία της ακτοπλοΐας.

Θέλουμε ο Λίβας να μην γίνει Σκοπός, γιατί αν γίνει θα έχουμε χάσει τελικά τον σκοπό μας, τον στόχο μας.
Παρακολουθούμε την όλη διαχείριση των απορριμμάτων στον Λίβα, ώστε να εφαρμόζονται οι περιβαλλοντικοί όροι για να μην επιβαρυνθεί περαιτέρω η περιοχή.
Όταν οι υπηρεσίες της περιφέρειας έκαναν την πρόσφατη αυτοψία στο χώρο του Λίβα, ήμουν παρόν μαζί με τον πρόεδρο του περιβαλλοντικού συλλόγου «Βραχίωνας» κ. Σκιαδόπουλο. Ήταν η πρώτη φορά που καλέστηκε, από έναν παράγοντα όπως ο Αντιπεριφερειάρχης, ο πρόεδρος του συλλόγου «Βραχίωνας». Μαζί με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο κ. Κουτσογιάννη και τις υπηρεσίες της Περιφέρειας κάναμε την αυτοψία, αποδεικνύοντας ότι ως νέα Περιφερειακή Αρχή, είμαστε δίπλα στον Δήμαρχο, δίπλα στον σύλλογο του Βραχίωνα και δίπλα στους εργαζόμενους στον Λίβα που κάνουν μια πολύ δύσκολη δουλειά. Εντοπίσαμε κάποια θέματα, αλλά δεν είδαμε κάτι τόσο τραγικό, ώστε να πούμε πάμε να κλείσουμε τον Λίβα. Είδαμε όμως να δένουν σύμμικτα σκουπίδια, κάτι απαράδεκτο.
Είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τα όσα γίνονται στον Λίβα, θα φροντίσουμε να αντιμετωπίζουμε τα όποια ζητήματα προκύπτουν και να τηρούνται οι περιβαλλοντικοί όροι, κάτι που επιβάλλεται να γίνεται.
Όταν είμασταν στον Λίβα για την αυτοψία, είδαμε ένα βυτιοφόρο της ΔΕΥΑΖ να παίρνει τα στραγγίδια. Το που τα πήγε το βυτιοφόρο, είναι ένα διαχειριστικό ζήτημα της ΔΕΥΑΖ και του Δήμου, αλλά σε κάθε περίπτωση, εμείς όπου υπάρχει καταγγελία και χρειάζεται, την εξετάζουμε και παρεμβαίνουμε αρμοδίως.

Δεν μας έχει γίνει καμιά επίσημη κρούση από την κυβέρνηση ή από κάποιο Υπουργείο, ούτε έχει δοθεί οδηγία για να δεχτούμε μετανάστες στην Ζάκυνθο. Αυτό άλλωστε το επιβεβαίωσε και ο πλέον αρμόδιος για το μεταναστευτικό κ. Μάνος Λογοθέτης μιλώντας στον σταθμό σας. Είμαστε ένας φιλόξενος λαός, συμπονούμε τον πονεμένο και κατατρεγμένο άνθρωπο και το έχουμε αποδείξει αυτό, σε δύο τουλάχιστον πρόσφατες περιπτώσεις, όταν και φιλοξενήσαμε πρόσφυγες στο νησί, παρέχοντάς τους ότι χρειάζονταν.

Ο Δήμος πρέπει να βρει τον βηματισμό του, καλείται να λύσει σοβαρότατα προβλήματα. Είναι θέμα της κυβέρνησης, το αν θα περάσει στις αρμοδιότητες του Δήμου το Λιμενικό Ταμείο.

Κυριολεκτικά σπρώχνουμε το έργο για το λιμάνι του Αγίου Νικολάου Βολιμών. Έχουν εξασφαλιστεί οι χρηματοδοτήσεις, αλλά χρειαζόμαστε κάποιες πρόσθετες περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις. Είναι τρελό αυτό που γίνεται, είναι απαράδεκτη όλη αυτή η γραφειοκρατία. Για να καταλάβετε τι λέω, χρειάζεται άδεια από την διεύθυνση Γεωργίας καθώς και άδεια σπηλαιολογίας. Ελπίζουμε ότι μετά από την πολύ μεγάλη πίεση που ασκούμαι, θα δούμε να κατασκευάζετε το έργο, έστω να ξεκινά, έως το τέλος της θητείας μας.

Τα έργα αποκατάστασης, μετά τον σεισμό, στον τραπεζοειδή του λιμανιού της Ζακύνθου, αφορούν τα Υπουργεία και όχι εμάς.

Σε ότι αφορά την υπόθεση της Thomas Cook, καταθέσαμε στο Περιφερειακό Συμβούλιο μια επιστημονική πρόταση, που ήταν η άποψη των επιμελητηρίων, των συλλόγων ξενοδόχων Ιονίων Νήσων και των φοροτεχνικών. Ο κ. Γαλιατσάτος κατέθεσε την πρόταση της «ΑΝΑΣΑ» και καταλαβαίνει κανείς την διαφορά στη σοβαρότητα των δύο προτάσεων. Κάναμε το ψήφισμα, και είδαμε τα αντανακλαστικά της κυβέρνησης, που μας ικανοποιούν σε ένα μεγάλο ποσοστό. Από εκεί και πέρα, η Περιφερειάρχης κα Κράτσα, έχει προσωπικά αναλάβει την στρατηγική την περιφέρειας μας για τον τουρισμό και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα την παρουσιάσουμε.

Υπάρχουν 36 φορείς σε όλη την Ελλάδα, όπως αυτός του Ε.Θ.Π.Ζ και είναι φορείς που πολλές φορές λειτουργούν ως κράτος εν κράτη, αποκομμένοι από τις τοπικές κοινωνίες και μάλιστα με αποφάσεις που κινούνται στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Η κυβέρνηση πραγματοποίησε πρόσφατα μια διαβούλευση για να δει αν μπορούν οι Περιφέρειες να διαχειριστούν αυτούς τους φορείς.

Υπάρχει ζήτημα και φέτος με τη μεταφορά κάποιων μαθητών και αναμένεται το θέμα να λυθεί όταν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός που ξεκινήσαμε. Κάθε χρόνο έχουμε αυτό το πρόβλημα με τα πρωτάκια. Περίπου 16 με 18 παιδιά δεν πάνε σχολείο με τα δικά μας μέσα, αλλά με μέσα των γονιών τους.

Η κοινωνία απάντησε στην κάλπη στον κ. Γαλιατσάτο. Ο κ. Γαλιατσάτος με τα έργα και τις πράξεις του στα πέντε χρόνια διοίκησής του στην Περιφέρεια, κατέληξε να είναι εκτός των συνεργασιών που η κυβέρνησή του έφερε και εφάρμοσε ως σύστημα.

Είμαστε τυχεροί στην Ζάκυνθο, που πέραν του χωρικού Αντιπεριφερειάρχη, έχουμε έναν θεματικό Αντιπεριφερειάρχη όπως ο κ. Κ. Καποδόστριας, με χαρτοφυλάκιο πολύ σοβαρό, αυτό της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, και μια εντεταλμένη σύμβουλο, την κα Μοθωναίου, με αρμοδιότητές τα οικονομικά θέματα και τα θέματα πολιτισμού. Πραγματικά η Περιφερειάρχης κα Κράτσα, έδωσε στην Ζάκυνθο την δυναμική που της άρμοζε. Πάντα το νησί μας ήταν τελευταίο ανάμεσα στα άλλα Ιόνια Νησιά, αυτό πλέον έχει αλλάξει. Τώρα η Ζάκυνθος ύψωσε το ανάστημά της και τώρα θα είναι αυτή που θα βοηθήσει τα άλλα Ιόνια Νησιά.

Ο μεγάλος στόχος μου είναι να λειτουργήσει η Περιφερειακή Ενότητα, να ανοίξει στους πολίτες γιατί ήταν ανενεργή, να σχεδιάζει και να ακούει την τοπική κοινωνία. Εμείς δεν θα σταματήσουμε και δεν θα απεντάξουμε κανένα έργο, όπως έκαναν οι προηγούμενοι.

Όποιος ασχολείται με τα κοινά δεν θέλει να κάνει κακό στον τόπο του. Τόσο ο αείμνηστος Διονύσης Μυλωνάς, όπως και ο κ. Νιοτόπουλος, προσέφεραν, αν και ο κ. Νιοτόπουλος θα μπορούσε να προσφέρει περισσότερα. Προφανώς ήταν εγκλωβισμένος στις επιλογές της Περιφερειακής διοίκησης. Πέρυσι η Κέρκυρα πήρε 18 εκατομμύρια ευρώ για οδικά έργα και η Ζάκυνθος 2,5 εκατομμύρια. Δεν δέχομαι ότι μόνο το οδικό δίκτυο της Κέρκυρας έχει προβλήματα και όχι το δικό μας.
Ο κ. Γαλιατσάτος επιχείρησε για πολιτικούς λόγους να δώσει μεγαλύτερη βαρύτητα σε Κεφαλονιά και Κέρκυρα.

Συνεργαζόμαστε με τον Δήμαρχο κ. Αρετάκη, ο οποίος και θα κριθεί στο τέλος της θητείας του.

Με τον κ. Ακτύπη διαπιστώνουμε ότι επιτέλους η Ζάκυνθος έχει έναν Βουλευτή που νοιάζεται για τον τόπο του. Πάντως του είπα, μετά το τέλος της θητείας του, να μην πάει στην Αθήνα να ασκήσει το επάγγελμα του ιατρού, όπως έκανε ο κ. Κοντονής. Να μείνει στον τόπο του να βοηθήσει. Η Ζάκυνθος χρειάζεται καλούς επαγγελματίες.»


Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή:


Current track

Title

Artist

Background