Current track

Title

Artist

Current show

Good Night Music

00:00 02:00

Current show

Good Night Music

00:00 02:00

Background

Ρόδη Κράτσα
Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων

Το master plan του λιμανιού προβλέπει πολλά και σημαντικά έργα τα οποία πρέπει να ξεκινήσουν το συντομότερο

Τρ 8/06/2021

<

«Είχα και εξακολουθώ να έχω τις ενστάσεις μου, κυρίως σε θέματα αισθητικής, για την θέση της προβλήτας των κρουαζιερόπλοιων στη θέση του μόλου του Αγίου Νικολάου. Ενστάσεις είχε καταθέσει και ο Δήμαρχος Ζακύνθου. Πρέπει όμως να καταλάβουμε ότι το Λιμενικό Ταμείο είναι κρατικό και πως η όλη υπόθεση του master plan του λιμανιού είναι κρατική.

Σε συζητήσεις που είχα πέραν των φορέων της Ζακύνθου, με τα Υπουργεία, και στη προσπάθειά μου να κατανοήσω τα δεδομένα, προσπάθησα να καταλάβω όλες τις εναλλακτικές λύσεις. Πληροφορήθηκα λοιπόν ότι στο μόλο του Αγίου Διονυσίου το έργο θα γινόταν με πολύ μεγάλη δυσκολία, γιατί υπήρχαν υποθαλάσσιοι ύφαλοι και γιατί η κρουαζιέρα δεν μπορεί να συνυπάρξει με την εμπορική κίνηση του λιμανιού. Είχα προτείνει μια θέση στο Ξενία, αλλά με ενημέρωσαν ότι εκεί δεν υπήρχε χερσαία ζώνη λιμένα και πως αν επεκτείναμε τη χερσαία ζώνη το κόστος θα ανέβαινε στο τριπλάσιο. Έπαιξαν ρόλο όλα αυτά στη τελική απόφαση της ΕΣΑΛ για την προβλήτα στο μώλο του Αγίου Νικολάου.

Θέσαμε το θέμα των κτηριακών εγκαταστάσεων στον μόλο του Αγίου Νικολάου, γιατί αυτό μπορεί να επιφέρει θέμα αισθητικής. Θέσαμε επίσης θέμα και κυκλοφοριακού προβλήματος. Δεν είναι μια απλή υπόθεση. Ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων κ. Κυριαζόπουλος μας είπε ότι θα επανασχεδιαστεί το θέμα των κτηριακών εγκαταστάσεων. Το master plan του λιμανιού προβλέπει πολλά και σημαντικά έργα, πέραν της προβλήτας, τα οποία και πρέπει να ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατό.

Φέτος θα είχαμε υδροπλάνα αν υπήρχε και το ενδιαφέρον των εταιριών. Εμείς θέλουμε να προσφέρουμε τις δομές των υδατοδρομίων στις εταιρείες. Θα υπήρχαν σήμερα αυτές οι δομές αν δεν είχαμε τις προσφυγές του κ. Γαλιατσάτου με τις εμμονές που τον διακατέχουν. Θεωρούμε ότι με την εταιρεία ΔΕΠΑΝ και την χρηματοδότηση του Υπουργείου, θα έχουμε το δίκτυο των υδατοδρομίων που θέλουμε. Ανοίγει με ταχύς ρυθμούς πλέον ο δρόμος, και την επόμενη χρονιά θα έχουμε τα υδατοδρόμια που θα επιφέρουν μια προσθετική αξία στην Περιφέρειά μας. Θα έχουμε και την νησιωτική ενότητα που επιδιώκουμε σε ότι αφορά τη σύνδεση.

Η Περιφέρεια χρειάζεται ένα μεγάλο και γρήγορο πλοίο που θα ενώνει τα Ιόνια Νησιά, θα το προτιμούν οι επιβάτες, θα είναι χρηματοδοτημένο και βιώσιμο. Το πλοίο που είχαμε και ένωνε τα νησιά μας το χρησιμοποίησαν ελέχιστοι. Δεν εξυπηρετούσε τη συνοχή των νησιών μας. Είμαστε ακόμα μακριά από το να λειτουργήσουμε με συνοχή όπως άλλες νησιωτικές Περιφέρειες. Εγώ δεν μπορώ να πάω για παράδειγμα από την Κέρκυρα στους Παξούς ή στα Διαπόντια νησιά, γιατί δεν υπάρχει σκάφος και μιλάμε για έκτακτες περιπτώσεις πολιτικής προστασίας.

Επίσημα δεν έχω λάβει το τελικό σχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού για το Ναυάγιο. Οι πληροφορίες μου λένε ότι θα βγει σε διαβούλευση αυτή την εβδομάδα. Το Ναυάγιο έχει εθνική εμβέλεια και είναι θετικό το ότι επιτέλους η πολιτεία αναλαμβάνει την ευθύνη σε μια εγκαταλελειμμένη υπόθεση.

Έχει καθαρογραφθεί η απόφαση της επιτροπής του άρθρου 152 για την προσφυγή που έγινε κατά του Περιφερειακού ΦΟΔΣΑ. Ο συντονιστής της Αποκεντρωμένης δήλωσε αναρμόδιος. Η τριμελής επιτροπή του άρθρου 152, στην οποία απευθύνθηκαν οι προσφεύγοντες απαρτίζεται από εκπρόσωπο του συμβουλίου του κράτους η οποία δήλωσε αναρμόδια επίσης, ενώ υπέρ της προσφυγής ψήφισαν ο κ. Καλούδης και ο κ. Μεταλληνός, που και οι δύο είναι κατά του άρθρου 92, θέλουν δηλαδή να καταργηθεί ο Περιφερειακός ΦΟΔΣΑ. Παρόλα αυτά δεν επηρεάζεται η λειτουργία του ΦΟΔΣΑ, το ίδιο το Υπουργείο Εσωτερικών έδωσε τις απαντήσεις του στην Αποκεντρωμένη και παρέπεμψε το θέμα στο Υπουργείο Ανάπτυξης διότι ο ΦΟΔΣΑ ελέγχεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης και όχι από την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Επρόκειτο για μια πολιτική παρέμβαση των κ.κ. Καλούδη και Μεταλληνού σε συνεννόηση με τον κ. Φόρτε. Δεχόμαστε μια πολεμική από ανθρώπους που δεν θέλουν την πρόοδο αλλά να γυρίσουμε στο αποτυχημένο χθες. Ήδη γίνεται έργο, το εργοστάσιο της Κέρκυρας είναι στο τέλος της διαγωνιστικής του διαδικασίας. Μόνο με τον Περιφερειακό ΦΟΔΣΑ τα νησιά μας θα πάνε στην επόμενη εποχή.

Διστακτικότητα σε ότι αφορά τους εμβολιασμούς υπάρχει και στη Κέρκυρα παρά τη λειτουργία του mega εμβολιαστικού κέντρου. Το τείχος ανοσίας δεν χτίστηκε ακόμα και όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί κινδυνεύουν ακόμα.»

 


Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή: