Κατώτερη των προσδοκιών η τουριστική κίνηση στο καρναβάλι – Ελπίδες για το Πάσχα
Τρ 4/03/2025

«Σε γενικές γραμμές είχαμε ένα πολύ καλό τριήμερο καρναβαλικών εκδηλώσεων. Ιδιαίτερα την Κυριακή συμμετείχε πολύς κόσμος, κάτι που το είχε ανάγκη, να διασκεδάσει και να ξεφύγει από την καθημερινότητα.
Δεν είχαμε και τα καλύτερα αποτελέσματα σε ότι αφορά την επισκεψιμότητα. Σε σχέση με πέρυσι η μείωση στους μεμονωμένους επισκέπτες ήταν μεγαλύτερη του 30%, ενώ στις οργανωμένες εκδρομές, η μείωση ήταν στο 50%. Σε αυτό συνετέλεσαν διάφοροι παράγοντες. Το φετινό τριήμερο ήταν χρονικά πιο νωρίς από ότι πέρυσι. Είχαμε και την γενική απεργία της Παρασκευής, όπου δεν υπήρχε ακτοπλοϊκή σύνδεση, ούτε αεροπορική, λόγω των εργασιών που πραγματοποιούνται στο αεροδρόμιο. Το Σάββατο είχαμε μία πτήση, αλλά μόνο με 60 επιβάτες.
Τα περασμένα χρόνια, έρχονταν για το καρναβάλι 10-12 λεωφορεία από τουριστικά γραφεία. Φέτος ήρθαν 4-5. Υπήρχε ενδιαφέρον για εκδρομές, αλλά πολλά ταξιδιωτικά γραφεία δεν κατάφεραν να συγκεντρώσουν τον απαιτούμενο αριθμό επισκεπτών. Τα προηγούμενα χρόνια είχαμε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα την περίοδο του καρναβαλιού.
Η Ζάκυνθος έχει χάσει την αίγλη της ως προορισμός καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ να θυμίσω ότι και το περασμένο καλοκαίρι είχαμε μείωση του Ελληνικού τουρισμού. Οι προορισμοί στην Ηπειρωτική Ελλάδα και όχι μόνο, τα πήγαν πολύ καλά. Για παράδειγμα, το Ρέθυμνο είχε πληρότητες που άγγιζαν το 100%, παρότι θεωρείται ένας ακριβός προορισμός.
Ότι προβλήματα αντιμετωπίζει ένας προορισμός, τα βρίσκει μπροστά του. Είναι γνωστά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη. Δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης, δεν υπάρχουν πεζοδρόμια να περπατήσει ο επισκέπτης, η καθαριότητα στους δρόμους και τα πεζοδρόμια είναι ανύπαρκτη. Ούτε τα χώματα που έφεραν οι τελευταίες βροχές δεν έχουν καθαρισθεί. Δεν έχουν κοπεί τα χόρτα στην Αγία Τριάδα. Το ότι γίνεται αποκομιδή, αυτό είναι το αυτονόητο. Υπάρχει μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα και γενικά υπάρχουν συσσωρευμένα θέματα.
Χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια και διαφήμιση. Αν βάλεις μια εταιρία marketing να σε διαφημίσει ως προορισμός, θα το κάνει μεθοδευμένα, σε μεγάλα μέσα μαζικής ενημέρωσης, σε περιφερειακά κανάλια και με μια στόχευση κοινού. Θυμάμαι ότι παλαιότερα, πριν από 10-12 χρόνια, προσωπικά εγώ, έβγαινα σε κάποια κανάλια και αναφερόμουν στο Ζακυνθινό καρναβάλι και Πάσχα. Δεν το είδα αυτό να συμβαίνει φέτος.
Η τουριστική επιτροπή του Δήμου, στην οποία μετέχω, είναι μια νέα επιτροπή, που τώρα βρίσκει τον βηματισμό της. Δεν είχαμε τον χρόνο φέτος να κινηθούμε όπως θα έπρεπε, είμαστε λίγο πίσω σε κάποια πράγματα, ίσως θα έπρεπε να κινηθούμε πιο γρήγορα, αλλά θα κριθούμε στην πορεία.
Είναι αρκετά καλή η ζήτηση για το Πάσχα, αλλά αναμένουμε. Ας μην ξεχνάμε, ότι στις 100 περιπτώσεις ζήτησης από οργανωμένες εκδρομές, μόνο οι 20 θα μετατραπούν σε κράτηση. Ανάλογα με την ζήτηση που θα υπάρξει, θα ανοίξουν και κάποια ξενοδοχεία εκτός πόλης.
Εκτιμώ ότι θα πάμε καλά το καλοκαίρι, αλλά μόνο για ένα τετράμηνο, για Ιούνιο-Ιούλιο-Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Είναι χαμένος μήνας ο Απρίλιος, ενώ δεν αναμένουμε κάτι το σημαντικό τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο. Πρέπει να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος.»