Θα ασκήσουμε δημιουργική αντιπολίτευση, θέλουμε να ολοκληρωθούν τα έργα που δρομολογήσαμε
Τε 7/02/2024
- Αποδεχτήκαμε την πρόταση Τρεπεκλή να παραμείνει μέλος του Δ.Σ. του Περιφερειακού ΦΟΔΣΑ η κα.Μοθωναίου.
- Ο κ. Τρεπεκλής ζήτησε κα άλλα άτομα της παράταξή μας να στελεχώσουν επιτροπές της Περιφέρειας.
- Δεν σημαίνει ότι θα υπάρξει στενότερη συνεργασία με τον κ. Τρεπεκλή.
- Ο Περιφερειακός ΦΟΔΣΑ έβαλε τη σφραγίδα του για μια σύγχρονη διαχείριση των απορριμμάτων.
- Αφήσαμε το έργο του δρόμου διαφυγής στο Ναυάγιο με εργολάβο.
«Όταν αναλάβαμε τη διοίκηση του νέου Περιφερειακού ΦΟΔΣΑ τον Ιανουάριο του 2021 είχαμε να αντιμετωπίσουμε όλες τις παθογένειες του παρελθόντος σε σχέση με τη διαχείριση των απορριμμάτων. Όλα έγιναν υπό δύσκολες συνθήκες. Έπρεπε να συνεργαστούμε με τους Δημάρχους, να κάνουμε τις διαδικασίες για να περάσουν σε εμάς τα περιουσιακά στοιχεία των πρώην τοπικών ΦΟΔΣΑ και μεταξύ άλλων να διαχειριστούμε το πρόβλημα με τον ΧΥΤΑ του Σκοπού.
Αντιμετωπίσαμε μεγάλες δυσκολίες. Έπρεπε να πείσουμε τους Δημάρχους για τα δεδομένα του νέου φορέα. Θυμίζω ότι ο πρώην Δήμαρχος κ. Αρετάκης έφερνε αντιρρήσεις για το έργο της κατασκευής του εργοστασίου στον Λίβα, ένα έργο το οποίο ο ίδιος δημοπράτησε ενώ παράλληλα αμφισβητούσε τα στοιχεία και δεν πλήρωνε τις εισφορές του Δήμου στον νέο ΦΟΔΣΑ.
Δυστυχώς πουθενά η συνεργασία με τους Δήμους δεν ήταν αυτή που έπρεπε. Όμως παρόλες τις αντιξοότητες έπρεπε να παράξουμε έργο και όλο αυτό το διάστημα κάναμε το ακατόρθωτο. Ο Περιφερειακός ΦΟΔΣΑ έβαλε τη σφραγίδα του για να μπούμε σε μια νέα ρότα, σε μια σύγχρονη διαχείριση των απορριμμάτων, βάση των Ευρωπαϊκών προσταγών και της στρατηγικής κατεύθυνσης της κυβέρνησης.
Ανοίξαμε όλους τους δρόμους που οδηγούν στις νέες μονάδες διαχείρισης. Έγινε μεταφορά των απορριμμάτων από τον Λίβα εκτός Ζακύνθου για να ανοίξει ο χώρος για την κατασκευή του εργοστασίου και αν παραστεί ανάγκη θα μεταφερθούν ακόμα περισσότερα απορρίμματα. Είναι θέμα που θα διαχειριστεί η νέα διοίκηση. Η κατασκευή του εργοστασίου στον Λίβα θα χρηματοδοτηθεί κανονικά και έχουμε τη διαβεβαίωση του αρμόδιου Υπουργείου ότι θα χρηματοδοτηθεί και η αποκατάσταση του Σκοπού.
Στη Γενική Συνέλευση του Περιφερειακού ΦΟΔΣΑ μετέχουν οι μέτοχοι και μόνο, δηλαδή η Περιφέρεια που εκπροσωπείται από τον Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων κ. Τρεπεκλή και οι Δήμοι της Περιφέρειας οι οποίοι εκπροσωπούνται από τους Δημάρχους ή από αυτούς που θα ορίσουν οι Δήμαρχοι. Από τη Ζάκυνθο στη Γενική συνέλευση μετέχει μόνο ο Δήμαρχος κ. Στασινόπουλος εκπροσωπώντας τον Δήμο Ζακύνθου.
Βάση νομοθεσίας, στο Δ.Σ του ΦΟΔΣΑ μετέχουν ο Περιφερειάρχης, δύο Περιφερειακοί Σύμβουλοι και τέσσερις εκπρόσωποι των Δήμων, δηλαδή οι Δήμαρχοι ή αυτοί που θα ορίσουν οι Δήμαρχοι. Οι δύο Περιφερειακοί Σύμβουλοι ορίζονται από τον Περιφερειάρχη. Στη δική μου θητεία είχα ορίσει στο Δ.Σ δύο συμβούλους από τα μεγαλύτερα νησιά, τον κ. Ιωάννου από την Κέρκυρα και την κα Μοθωναίου από τη Ζάκυνθο η οποία και λόγω επαγγέλματος διαθέτει οικονομικές γνώσεις, χρήσιμες για τον φορέα.
Ο κ. Τρεπεκλής μας ζήτησε να συμμετέχει η κα Μοθωναίου στο Δ.Σ του ΦΟΔΣΑ Ιονίων Νήσων. Αποδεχτήκαμε την πρόταση του γιατί ως παράταξη θέλουμε να υπάρχει συνέχεια στα έργα που δρομολογήσαμε. Έτσι λοιπόν, η κα Μοθωναίου είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Περιφερειακού ΦΟΔΣΑ. Ο κ. Τρεπεκλής μας ζήτησε και άλλα άτομα από την παράταξή μας να στελεχώσουν επιτροπές της Περιφέρειας. Δεν έχουμε αντίρρηση ως προς αυτό, θέλουμε μια δημιουργική αντιπολίτευση. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα υπάρξει στενότερη συνεργασία με τον κ. Τρεπεκλή. Υπάρχουν πολλά στα οποία διαφωνούμε.
Ολοκληρωμένη ασφάλεια των επισκεπτών στο Ναυάγιο δεν υπάρχει χωρίς δρόμο διαφυγής. Η Δασική υπηρεσία και η Πυροσβεστική, ήταν οι αρμόδιοι για να καθορίσουν που θα γίνει ο δρόμος και με ποια χαρακτηριστικά. Εμείς, αφήσαμε το έργο του δρόμου διαφυγής με εργολάβο. Η Αρχαιολογική Υπηρεσία στη Κέρκυρα έλαβε την απόφαση να αλλάξει τα χαρακτηριστικά του δρόμου που εμείς είχαμε δρομολογήσει. Δεν γνωρίζω αν θα μπορούσαμε να υποβάλλουμε ένσταση επί της απόφασης αυτής σε κάποιο ανώτερο επίπεδο. Πάντως είχαμε έτοιμο το έργο της διάνοιξης του δρόμου διαφυγής, ενώ προγραμματίζαμε και τη διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου που σήμερα οδηγεί στο Ναυάγιο. Αντιμετωπίσαμε πολλές αντιξοότητες και έντονες αντιδράσεις για τον δρόμο διαφυγής. Προσωπικά λάμβανα και ανώνυμα τηλεφωνήματα.
Πέρυσι, λάβαμε με καθυστέρηση ένα εκατομμύριο ευρώ για να κάνουμε παρεμβάσεις στο πλάτωμα του Ναυαγίου. Προσπαθήσαμε με αυτά τα χρήματα να καλύψουμε και την φύλαξη με σεκιούριτι, κάτι το οποίο δεν έγινε αποδεκτό. Το Υπουργείο μας ζήτησε τροποποίηση της μελέτης για να περιληφθούν άλλες δράσεις. Το κάναμε μετά κόπων και βασάνων και εξασφαλίσαμε αυτό το εκατομμύριο. Η διαδικασία της χρηματοδότησης καθυστέρησε γιατί η πολιτεία λόγω των καταστροφών στη Θεσσαλία έθεσε άλλες προτεραιότητες.»